A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Kršenje Kućnog reda

Pitanje

U ime Alllaha Milostivog Samilosnog!
Esselamu alejkum, pišem vam iz Mostara, a razlog ovog mog pisma je bezobzirno kršenje odluke reisu-l-uleme o džamijskom - kućnom redu u džamijama Mostara. Kao musliman osjećam obavezu da reagujem na ovo kršenje Allahovih propisa, pa zatim i propisa i odluka koje je donio poglavar muslimana u jednoj državi, strahujući da na Sudnjem danu ne dođem pred Allaha Uzvišenog, a da ne nađem opravdanje za svoju
pasivnost po pitanju ove navedene stvari.

Ja sam redovni džematlija Karađoz-begove džamije u Mostaru koja je ujedno i centralna i najstarija džamija u gradu, i u toj džamiji se krše već navedeni propisi. Pored ove džamije želio bih da vam skrenem pažnju i na Koski Mehmed pašinu džamiju (džamiju na tepi) također u Mostaru u kojoj se dešavaju iste stvari.
Naime, u odluci reisu-l-uleme o kućnom redu u džamijama u članu 12 stoji, citiram: "Muslimani i muslimanke koji dolaze u džamiju radi obavljanja namaza ili drugog vjerskog obreda moraju biti odjeveni u skladu sa islamskim propisima.
Prilikom turističkih i drugih obilazaka džamija i mesdžida ulazak u džamiju nije dopušten muškarcima sa šorcevima i ženama bez mahrame i ogrtača. U džamijama, haremima i drugim vjerskim objektima zabranjeno je prosjačenje." Ovaj član odluke se brutalno ignoriše i krši sve s razlogom sticanja materijalne koristi.

U Mostaru, koji je poznat kao turistički grad, ljeti dođe veliki broj turista iz cijeloga svijeta koji između ostalog žele vidjeti i naše stare džamije, što ne bi bio nikakav problem da se prilikom njihove posjete ne krše Allahovi propisi i blati čast Allahovih kuća. Za samo par eura u spomenute džamije može ući svak, bez obzira kako obučen, ili bolje rečeno neobučen. U džamije ulaze ljudi u kratkim šorcevima, i žene u ljetnim haljinama koje da su imalo kraće, ne bi ih nikako ni bilo. Čak neke žene strankinje koje su vjerovatno ulazile u džamije u drugim islamskim zemljama gdje se zahtjeva propisno oblačenje, pitaju imama ili prodavača karata moraju li se pokriti, na što im ovi
odgovaraju da nema apsolutno nikakve potrebe za tim, te da mogu slobodno ući sa kupovinom karte. U Karađoz-begovoj džamiji polugole žene čekaju džematlije ispred vrata, te odmah po završetku namaza ulaze u velikim skupinama, što izaziva zgračanje i starijih i mlađih džematlija.

U Koski Mehmed pašinoj džamiji se ne klanjaju dnevni namazi već samo džuma petkom tako da je to raj za turiste i za one koji na njima zarađuju. U toj džamiji se, valjda zbog odsustva džematlija, rade još i gore stvari nego u Karađoz-begovoj džamiji. Tako imamo svjedoka koji radi u radnji ispred džamije da je bio prisutan, da se pored golotinje i prljavštine, u džamiji i u njenom dvorištu ispijao šampanjac, ljubili i grlili parovi stranaca, te druge nemoralne stvari koje islam prezire i u najzabačenijim prostorijama, a
kamoli u Allahovim kućama.

Također se krši član 14 iste ove odluke u kojem se kaže: "Medžlisi Islamske zajednice su dužni da ovu odluku istaknu na prigodnom mjestu u svim džamijama i mesdžidima na svom području", pa tako ni na jednoj džamiji nema istaknute ove odluke da džematlije mogu vidjeti kako se ponašaju njihove vođe za samo par bijednih eura.

Mi kao džematlije smo reagovali na ove stvari pa smo tako razgovarali i sa muftijom, sa predsjednikom medžlisa, sa imamom, međutim bez ikakvog uspjeha. Oni prebacuju vrući krompir od jednih do drugih i tako ukrug, ne pokazujući nikakvo interesovanje za rješenjem ovog problema, niti za iskazivanjem pokornosti našem Gospodaru. Kao da nas žele izmoriti šaljući nas ukrug, muftija do medžlisa navodeći kako su oni odgovorni za džamije, iz medžlisa u muftijstvo i tako dalje.

U razgovoru s muftijom Sejdom Smajkićem, on je istakao da je glavni razlog što nema
propisne odjeće za turiste to što to nema ko čuvati, prati, iznajmljivati.. A kada dođe do toga ko će prodavati karte ili suvenire ispred džamije ima hiljadu kandidata. Ako se ne mogu stvoriti uslovi za propisno ulaženje, onda se to ulaženje mora i zabraniti, ali pare su draže od svega. Čak je dolazilo do očajnih poteza tako da je jedan džematlija stao na vrata i nije dozvoilo turistima tako obučenim da uđu u džamiju. Zapitajmo se kakav će nam narod biti kada je vođen od strane takvih vođa. Zašto ljude pozivaju u ljubav prema Ahiretu, a ispoljavaju ljubav pema dunjaluku? "Kako je Allahu mrsko ono što pričate a ne radite." (sura Saff, 3. ajet)
Zato se obraćam vama u Rijasetu kao nadležnima i odgovornima za postupke svojih podređenih po muftijstvima i medžlisima, i kao braći u vjeri da stanemo u kraj nepokornosti Allahu u Njegovim kućama, kada već ne možemo stati u kraj nepokornosti Allahu od strane muslimanske omladine i drugih  na ulicama.
Džematlija Karađoz-begove džamije

 

Odgovor

Dužnost je svih niših organa Islamske zajednice da učine sve što je u njihovoj moći da se ispoštuje Kućni red u džamijama i mesdžidima, jer je to u interesu svih muslimana i džemata. Konkretno, medžlisi Islamske zajednice, džematski odbori i imami su zaduženi da vode računa o primjeni Kućnog reda u džamijama, kao i ostali muslimani koji dolaze u džamiju radi obavljanja ibadeta. O slučaju Karađoz-begove i ostalih mostarskih džamija razgovarali smo sa glavnim imamom Medžlisa IZ Mostar, skrenuli smo mu pažnju na spomenuti problem i nadamo se da će se situacija uskoro popraviti. Od Vas očekujemo razumijevanje i saradnju na dobrobit islama i muslimana u ovim krajevima.

Doniranje organa

Pitanje

Selamun alejkum! 

Moje pitanje se odnosi na donaciju organa. Naime živim u Holandiji i ovamo su svim stanovnicima upućeni formulari na koja se mora odgovoriti za doniranje organa. Moja želja je ako bi me smrt zadesila ovamo da me ukopaju u Sandžaku. Da li je problem ako mi u tom slučaju izvade pola organa, interesuje me gledanje islama na to? Hvala!

 

Odgovor

Nema zapreke da potpišete donorsku karticu kojom se doniraju unutrašnji organi nakon smrti, ali pod uvjetom da to ne obuhvata doniranje reproduktivnih te spoljnih organa. Eksplantacija unutrašnjih organa ne utiče na valjanost dženaze namaza i primjenu ostalih šerijatskih propisa vezanih za dženazu i ukop muslimana u bilo kojoj zemlji.

Sahibi uzur i spajanje namaza

Pitanje

Esselamu alejkum!
1. Mora li sahibi uzur koji je na putovanju i krati i spaja namaze ipak za svaki namaz uzimati abdest?

2. Šta ako mora, a dotična osoba to do sada nije praktikovala? Da li će ti namazi biti primljeni?

 

Odgovor

Sahibi uzur koji na putovanju koristi olakšice skraćivanja i spajanja dva namaza koji se mogu spojiti, uzet će jedan abdest za oba namaza koja spaja, a ne posebno za svaki namaz, jer bi to dovelo da razdvajanja namaza, a ne do spajanja, otežalo bi, a ne olakšalo sahibi uzuru. Kod spajanja namaza, on je spojio dva namaska vremena u jedno, pa je dovoljan jedan abdest za to namasko vrijeme u kojem, kao musafir, spaja dva namaza.

Knjiženje kamate

Pitanje

Esselamu alejkum!
Znam da je bavljenje kamatom haram, međutim nemoguće je raditi kao ekonomista a da se ne dotaknem kamate. Pitanje glasi: Da li ja mogu raditi u računovodstvu ( certificirani računovođa ) u nekoj firmi ( koja se recimo bavi prodajom nekog materijala-cementa) a moram knjižiti kamatu kroz poslovne promjene jer je ta firma digla kredit.


Odgovor

Evo šaljemo Vam odgovor na pitanje koje Vam je postavila spomenuta sestra.

Mišljenja smo da nema smetnje da u okviru bavljenja knjigovodstvenim poslovima u firmi uknjižite kredite i sl. koji su kod nas uglavnom na bazi kamate. Niste Vi kao knjigovođa odgovorni za taj kamatni kredit već poslovodstvo firme. Vi niste direktni ni posredni učesnik u sklapanju kamatnih ugovora. Vi samo registrirate činjenično stanje. To je Vaša obaveza kao knjigovođe. Kada bi se postupalo po stavovima onih koji smatraju da je uknjiženje tog kredita u sklopu vođenja knjigovodstva u firmi haram, nijedan musliman ili muslimanka ne bi mogli raditi u knjigovodstvu. To opet ne bi  uticalo na firme da ne posluju s kamatnim kreditima. Veliki broj radnih mjesta za muslimane bio bi nedostupan. Mogli bi se baviti uglavnom fizičkim poslovima i to pod uslovom da ne rade u firmama, jer su računi firmi u bankama, a one posluju na kamatnim principima. To bi donijelo velike probleme i teškoće za njih, a teškoća se u šerijatu otklanja.

Nedostatak iskrenosti

Pitanje

Stvarno ne želim da nekakvu smutnju izazivam ili nešto slično. Svi smo mi pročitali toliko knjiga danas o svemu, mislim na islamske teme. čitao sam sad pitanja i odgovore na rijaset.ba i moram priznati da ja sad jooš manje stvari znam jer mi je toliko toga postalo nejasno.

Što se tiče mevluda i tevhida pa zar Božiji poslanik s.a.v.s. ne bi nam ostavio da to radimo da je to potrebno. Pa valjda on "nešto zna" o tome. Zna se da svi ti tevhidi i mevludi završavaju sa kovertama kod imama. Evo mi se u Hrvatskoj možemo i pohvaliti da imamo "cjenike" učenja Kur`ana, iako svi znamo da je to zabranjeno ali eto, znaš mora se zbog ISO standarda a to što je Kur`an zabranjeno učiti za novce to nikog ne smeta puno!? Medresanti su čak zarađivali za maturalna putovanja učenjem Jasina i hatmi. Pa zar to nije haram novac i šta možeš očekivati od takvih imama i medresanata kad im sve to što pojedu od tog novca ode na "srce". Ma jeste li vi uopće svjesni što se to događa po vašim islamskim školama i kakvi oni izlaze. Ništa nije slučajno u islamu. A ko je kriv tome pa zna se. Evo primjera: Islamska zajednica drži novce na banki i onda uzima kamatu od tih novaca i onda se ta kamata troši na ishranu i školovanje budućih imama i muallima. I šta ja onda da očekujem od njih. A iskreno najžalosnije mi je što svi sve o tome znaju a nitko ništa ne poduzima, a koji je uvijek izgovor "znaš ne treba džemat razbijati". A gdje iskrenost u tome svemu!!! Pa kad se pročita život ashaba i onda pokušaš bar malo usporediti sa ovim ponašanjem naših islamskih vjerodostojnika ma to nije ni blizo za usporedbu.

Samo kad se sjetim onog koncerta moj ummete. Koncert u povodu šest stoljeća islama u BiH. Ja i moj brat iz Hrvatske došli puni elana i želje da napunimo naša srca a otišao sam prije kraja toliko razočaran sa onim što sam vidio. Pa zar su samo ilahije ostale od islama, a jedan od glavnih stupova islama, namaz, nije bio ni organiziran tako da sam ja klanjao na travi dok su se tamo neke ilahije učile. A da ne govorim još o tome da je dužnost u džematu da se klanja. Koja ironija, na mjestu gdje je bilo nekoliko stotina imama ja klanjam namaz sam na onoj travi na svojoj jakni i to pod još onakvom bukom! Pa zar je to taj današnji moderni islam!!! Bez namaza nema islama, pa to i ptice na grani znaju, a bez namaza u džematu će nas sve "vukovi" pojesti. I onda kad netko postavi neko pitanje koje je stvarno na mjestu opet onaj isti odgovor, znaš ne valja razbijati džemat. Slušaj, halali zbog ovakvog teksta ali naređeno mi je u Kur`anu da se družim sa iskrenim ljudima, a ja ih sve manje mogu naći u zaposlenicima vašeg poziva, iako ih ima još dosta iskrenih. Slušam od čovjeka koji je velik poznavalac islamskih propisa i imam je, kako je bio gost tamo jednog kralja i bez srama priča kako se ezan za jaciju uči ne kad je vrijeme nego kad taj kralj dolazi. Estagfirullah. Pa zar je ovo meni jedino neshvatljivo da on opće i želi da dan provede kod takvog nepravednog vladara. Džamija vam se zove džamija kralja Fahda, ma kako je uopšte moguće da riječ kralj piše na džamiji a kralj se
postaje po nasljedstvu što je u islamu zabranjeno, a kralj Arabije prijateljuje sa Izraelom i Bushom krvnicima muslimana a vi prijateljujete sa takvim vladarima, a još kad sam pročitao da će taj isti kralj redizajnirati prostor oko Kabe a to će napraviti tamo neki Amerikanci tj. nemuslimani. I kako mogu novci od takvog nepravednog vladara biti u redu!!  Muftija, nije bitno koje države da ne bih ogovarao, a žena mu nije zavijena!? Ali znaš ne valja razbijati džemat!?.  A kad sam pročitao zakon da član islamskog odbora može postati ko god hoće samo ako ima muslimansko ime, i ako da 10000 KM, smijao sam se. A sa onim da džamije održavaju i brinu se za njih samo vjernici, to nikog ne zanima. Sve muallime nisu zavijene, ništa nema bez para da imami rade, čak se dženaze dodatno plaćaju imamima, dopušta se ženama u minicama i kratkim haljinama da ulaze u prostore za obavljanje namaza tijekom vjenčanja, muzike ore islamskim centrima, folklori se plešu, neki visoki dužnosnici postaju članovi SDP-a, napadaju se ljudi koji sunnet slijede, imami ne dolaze redovito u džamiju na namaze iako je dužnost da se dolazi u džemat da se klanja, normalno ko je u mogućnosti, pa koliko ja znam Ebu Hanife nije htio primiti svjedočenje od čovjeka koji neklanja 5 namaza u džematu, o uroku nitko ništa ne govori a ja pročitao hadis da od čeg će ljudi najviše odlaziti na onaj svijet, nakon Božijeg određenja, da će to biti od uroka. I ja to slučajno saznam jer se o takvim stvarima vrlo malo priča igdje!

Braća nam ginu u Palestini a ja pročitam na vašoj stranici da nije grijeh kupovati židovske proizvode inače pitanje je točno o Coca Coli! Mjerilo vrijednosti je da  univerzalno kažem postao dinar i to u islamskim ustanovama i zajednicama a ne Bogobojaznost! Ima toliko još stvari koje bih ja mogao još nabrajati koje se ne mogu povezati sa iskrenim vjerovanjem ali ja mislim da je i ovo dovoljno. Ja znam koliko ne valjam i stvarno griješim na svakom koraku kao i svi ljudi i tako mi je potreban džemat sa iskrenim vjernicima koji će meni pomagati a i ja njima, koji će mene upozoravati a i ja njih, kojima ću ja kad ih nešto na lijep način upozorim zahvaljivati mi na tome a ne mrziti me i još govoriti da pretjerujem. Ma vjera u džematu je stvarno lahka pa molim vas pa dajte više da se ponosimo svi sa svojim imamima i da nam budu uzor a ne da ih gledamo kako su im novci na prvom mjestu pa onda vjera. Ponavljam da ima dosta imama koji mi i jesu uzor, ali brate previše je i ovog kukolja.

Ima stvarno puno i svjetlih primjera kao što su neki hafizi i profesori koji se puno trude da pokažu ljepotu islama i važnost iskrenosti u vjeri ali primjetio sam da su rijetko takvi na visokim položajima na kojima se može nešto promijeniti.
Nemoj se naljutiti na mene jer ja ovo ne pišem iz ljutnje nego više iz tuge. Pokušao sam da postavim pitanje ali toliko toga mi je bilo na pameti. Ako mi šta odgovoriš od ovoga bit ću zahvalan jer znam da sam puno pitanja postavio.

Ne mora značiti da sam ja u pravu niti kažem da sam u svemu u pravu. Inače ovakvo mišljenje ima dosta moje braće i nismo vehabije nego slijedimo hanefijski mezheb.
Esselamu alejkum brate i još jednom halali ako sam te uvrijedio sa nečim u svom tekstu jer ništa nije upućeno tebi.

 

Odgovor

Budući da Vi u u Vašem tekstu više konstatirate i iznosite sudove i ocjene, nego što postavljate konkretna pitanja, smatramo da nema potrebe da pobijamo Vaše sudove. Vi imate pravo na svoje mišljenje. S nekim Vašim ocjenama se slažemo, s nekima ne slažemo, a za neke mislimo da su preoštro iznesene. U svakom slučaju, zahvaljujemo Vam na brizi za islam i stanje muslimana. Treba raditi mudro na popravljanju onoga što treba i što se može popraviti. Također, smatramo da trebate imati više povjerenja u ljude, posebno u imame i one koji vode Zajednicu, bez obzira na određene propuste i nedostatke. A ko to nema nedostataka, propusta i grijehova?!

Negativnost sekularizacije

Pitanje

Koliko je negativan proces sekularizacije? Hvala!

 

Odgovor

Vaše pitanje može biti tema istraživačkog rada, pa Vam savjetujemo da se pozabavite tim pitanjem u formi istraživačkog rada. To je veoma široko i kompleksno pitanje i ne može se na njega odgovoriti u nekoliko rečenica. Mi nemamo vremena da u ovoj rubrici dajemo opširne odgovore na mnogobrojna pitanja koja postavljaju čitaoci, posebno ne na ona pitanja koja zahtijevaju široku elaboraciju, poput ovog Vašeg pitanja, već se opredjeljujemo za kratke i konkretne odgovore. Upućujemo Vas na djelo o islamu i sekularizmu od Attasa koje je preveo dr. Džemal Latić.

Vrijeme napaštanja

Pitanje

Selamun alejkum!
Imam da napostim dvadesetak dana. Razlog što nisam mogla positi je trudnoća. Najviše bih voljela da napostim sto brže mogu, najradije do sljedeceg ramazana. Sad studiram i majka sam dvoje male djece. Pokušavam da postim istovremeno, ali mi je naporno pripremati ispite i positi istovremeno. Da li ja moram napositi te dane do idućeg ramazana? Ili mogu tu napostiti nakon ramazana?

 

Odgovor

Osoba koja je propustila postiti neke dana tokom ramazana dužna ih je napostiti do slijedećeg ramazana. Nešto više od tristo dana između dva ramazana je dovoljno dug period da se naposte propušteni dani. Ako to osoba ipak ne uradi, iz opravdanog ili neopravdanog razloga, napostit će te dane nakon ispoštenog novog ramazana uz teobu što to nije učinila na vrijeme.

Nejasnoće oko vazife

Pitanje

Eselamu alejkum! 
Obraćam vam se ovim putem da mi pojasnite sadašnji novi Pravilnik o plaćanju vazife za 2009. godinu u Banjalučkom mufijstvu odnosno, Islamska zajednica  Ključ a radi se o slijedećem: Početkom svake godine uplaćujem vazifu za svoje domaćinstvo a sa mnom u domaćinstvu su supruga i moja mati. Prije par dana kada sam otišao u IZ Ključ da uplatim vazifu za ovu godinu od strane blagajnika rečeno mi je da za svoju majku moram posebno platiti jer je izišao novi pravilnik ali mi nije pravilnik predočio i nije mi jasno ako smo do sada bili na istoj kučnoj listi i uplaćivao svake godine o čemu se sada radi. Jasno mi je šta je druga porodica jer imam sinove koji uplaćuju posebno za sebe.
Molim vas da mi odgovorite ili me uputite gdje bi se trebao obratiti jer ovo me jako iznenadilo. 
   

Odgovor

Pitanje vazife/članarine je u nadležnosti medžlisa Islamske zajednice, konkretno kada je riječ o Vama, to je Medžlis Islamske zajednice Ključ. Smatramo da Vaša majka ako nema vlastitih izvora prihoda i s vama živi u zajedničkom domaćinstvu, ne bi trebala biti dužna plaćati članarinu. No, ako je Medžlis donio drugačiju odluku, važit će ne samo za Vas već i za ostale članove. U svakom slučaju imate pravo iznijeti svoju primjedbu i neslaganje s takvom odlukom nadležnom organu u Medžlisu. Moguće je da je Medžlis imao opravdani razlog da donese takvu odluku. Razgovarajte s njima i razjasnite situaciju. Imate pravo na informaciju o razlozima i karakteru takve odluke, ako je uopće donesena.

Izostanak halal

Pitanje

Šta će se desiti na Sudnjem danu, ako musliman muslimanu na ovom svijetu ne halali? Da li postoji neki ajet u Kur'anu ili sahih hadis koji o tome govori?

 

Odgovor

Ukoliko se osobe u sporu ne nagode na ovom svijetu i oštećena strana ne halali štetniku, imat će priliku oprosta ili nagodbe na Ahiretu. Ako do toga ne dođe, Uzvišeni i Sveznajući će presuditi među njima. Oštećenoj strani će se dodijeliti sevapa od dobrih djela štetnika, a ako ne bude dovoljno, štetniku će se natovariti dio grijehova oštećene strane. Moguće je i da Uzvišeni Bog podari oštećenoj strani zadovoljštinu na drugi način. Ali štetnik takvu Božiju blagodat treba zaslužiti. Naravno, sve ovo pod uvjetom da doista postoji oštećena strana i štetnik. Napominjemo da islam snažno podstiče muslimane na međusobno praštanje, samilost i blagonaklonost.

Nesporazumi i teškoće u braku

Pitanje

Esselamu alejkum!
Ja i muž smo već oboje po drugi put u braku. Mladi smo i nemamo djece. Oboje klanjamo, postimo i obavljamo islamske dužnosti. Međutim, moj muž je prema meni bio nasilan i nanio mi je lakše tjelesne povrede. Nakon toga smo nastavili živjeti zajedno nakon kraće pauze. U periodu od tada do danas, ja sam se od straha počela zaključavati, sumnjičiti, potvarati i optuživati svog muža za sve i svašta jer mi je za to konstantno davao povoda govoreći mi da me tako želi ojačati. Meni su nervi toliko popustili, a naročito kada bi pomenuo bivšu ili dovođenje druge žene, da sam i ja njega par puta udarila. On je svaki put nastavio fizički obračun i nikad se nije potrudio da me smiri. Njegova rodbina me mrzi, ljubomorni su na moju karijeru i porijeklo jer on dolazi iz malog mjesta. On uvijek odlazi i živi neko vrijeme kod majke, ja se uvijek sažalim, pokajem, zovem ga nazad i tako već pola godine.

Bitno za naglasiti je da me ostavio u ključnom trenutku kada smo trebali da riješimo stambeno pitanje, jer je ponižen što sam zvala policiju. Policija nas je uputila na socijalnog radnika, da bi on izjavio kako više ne živi sa mnom i kako je napustio bračnu zajednicu (što je zaista i učinio dva dana prije nego je to rekao). Nazvao je i ljude od kojih smo trebali kupiti stan i rekao im da se "najvjerovatnije razvodimo". Meni konstantno govori da ne želi stan, ni djecu, a svim ostalim ljudima govori da tražimo stan.
Uvijek galami i govori da ga "moram slušat'". Ja nemam snage da se borim jer sam išla i u savjetovalište i psihologu. Nije mi jasno kako mu mogu oprostiti udarce. Da li je sa islamskog stanovišta uredu da me tako ostavi ( sa 100 KM u iznajmljenom stanu) i drži u neizvjesnosti, bez brige, opskrbe i odluke?
Imate li neki savjet? Da li sam u iddetu?

 

Odgovor

Na osnovu ponašanja Vašeg muža (prema Vašem opisu), može se zaključiti da njemu nije stalo do očuvanja vaše bračne zajednice. Nasilno ponašanje u braku nije u skladu s islamskim propisima. Uzvišeni u Kur'anu naređuje muževima: "S njima lijepo živite! A ako prem njima odvratnost osjetite, moguće je da je baš u onome prema čemu odvratnost osjećate Allah veliko dobro dao." (En-Nisa', 19) Moguće je da se povremeno javi netrpeljivost među supružnicima, pa ne treba donositi na osnovu toga ishitrene odluke. Trenutna netrpeljivost može vremenom nestati, a ljubav i razumijevanje ponovo zavladati među njima. Međutim, ukoliko netrpeljivost potraje, bračni život u takvom ambijentu šteti oboma, naročito ženi. To je još izraženije u situaciji kada muž ne želi djecu koja supružnike jače veže za bračnu zajednicu. U vašem slučaju nije došlo do razvoda braka, budući da suprug nije jasno izgovorio riječi koje nedvosmisleno ukazuju na razod. Savjetujemo Vam da otvoreno razgovarate s mužem u vezi vašega braka, te na osnovu tog otvorenog razgovora trebate izvući odgovarajuće zaključke i odluke u vezi statusa vašega braka. Nekada je i razvod braka dobro rješenja za oboje supružnika ako njihov brak proizvodi samo probleme i sukobe. U svakom slučaju, smatramo da Vi niste u iddetu budući da nije došlo da jasnog razvoda braka.