A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Nesporazumi u braku

Pitanje

Eselamu alejkum!
Evo već neko vrijeme živim u dilemi. Naime živim u inostranstvu, daleko od svoje domovine, a i od svoih najmilijih, mislim na roditelje brata i sestru. Imam dvoje djece od 11 i 8 godina. Za sebe ne mogu reći da sam  pravi vjernik, ali nastojim da poštujem sve što moja vjera zahtjeva od mene. Klanjam, postim dajem zekjat, sadaku, nisam pokrivena ali se oblačim pristojno i u skladu sa mojim vjerovanjem. Ako Bog dragi da jednog dana i da se pokrijem jer to mi je želja najveća. Naime, moj muž ništa ne prakticira od islama, ne klanja i ne posti. Ja se uvijek brinem za zekjat i sadaku da se sve uplati za vrijeme ramazana. Ja sam uvijek ta koja teži i zabranjuje ...ustvari želim da se pridržavam onog što nam naša vjera zabranjuje.

 

Kada je u pitanju alkohol više ga ne konzumira, ja sam bila ta koja je rekla i puno suza zbog toga prolila, svakojakih ljudi i priča slušam i danas. Naime njegovi roditelji i sestra su daleko od islama i uvijek to žele da mi naglase kada su kod nas. Kao da sam ja koja njihovom sinu sve određuje i zabranjuje. Ja samo želim da moju djecu odgojim kako treba da ih uputim na pravi put. Ovdje u mom okruženju ima malo ljudi na koje bi se moja djeca mogla ugledati. Često me moj sin i pita kada ja i on klanjamo mama, a zašto babo ne klanja. Kako da to objasnim. Kako  i šta da radim, nekada pomislim da li je bolje da se rastavim od mog muža, ja radim i izdržavam se i baš zbog svih ovih dilema osjećam da sada nije vrijeme da se pokrijem jer ne želim da me moj muž izdržava ako bi izgubila posao jer živim na zapadu.
Molim dragog Allaha dž.š. da mi pomogne a vas molim za savjet, ako možete da mi napišete.


Šta je najbolje da uradim, šta je najbolje za moju djecu. Moram napisati da kada smo se mi uzeli ja nisam klanjala redovno, kao djeca postili bi i svakako roditelji su nas naučili bar osnovnim stvarima. Ja nisam puno poznavala mog muža i to je moja najveća greška. Mom mužu kao da smeta on ništa otvoreno ne govori, samo mi je rekao ti nisi bila takva kada sam te ja oženio. Zato ja mislim da meni ovdje nije mjesto, i ne znam kao da sada nakon tih riječi, imam neku odbojnost prema njemu. Molim vas, ako ste u mogućnosti napišite mi šta je najbolje da uradim.

 

Odgovor

Kao što ste i Vi bili prije braka i u početku braka daleko od prakticiranja vjere, pa ste se, Božijom milošću, vratili vjeri i vjerskim vrijednostima, možda će to jednog dana učiniti i Vaš muž. Zato Vam savjetujemo da imate strpljenja i razumijevanja za njegovo stanje uz nastojanje da se ono popravi. Razgovarajte s njim o Vašem braku, da li se vrijedi boriti za njega ili ne, ima li šanse ili ne? Nemojte previše kritikovati muža i insistirati pošto-poto da se brzo mijenja. To može imati negativen posljedice i djelovati kontraproduktivno. Vi ste u periodu braka koji se može označiti kritičnim i kada se mnogi brakovi razvrgavaju. Rastava braka izaziva velike nevolje i probleme prvenstveno za djecu, a onda i za bračne partnere. Zato je to posljednje rješenje. Djelujte smirujuće u braku i oraspoložite vašega muža za Vaš novi odnos prema vjeri ne bi li i on krenuo tim putem. Uspjeh dolazi sa strpljivošću i mudrim pristupom. Za razvod braka nikada nije kasno.

O braku s h. Aišom

Pitanje

Nerijetko se ovdje u Švicarskoj iznosi kao fakt da je Muhammed s.a.w.s. pedofil, kao oženio je djevojčicu. Mene u tom kontekstu zanima kada je zapravo Božiji poslanik sa Ajišom  r.a. dobio prvo dijete. (slika vremena mi je potpuno poznata i da je to tada bilo sasvim normalno. S druge strane mislim, da i sada djevojčice jako rano počinju sa upražnjavanjem sexa).

 

Odgovor

O Poslanikovoj a.s. ženidbi hazreti Aišom smo više puta odgovarali pa možete pogledati te odgovore. Osnovni islamski propis je da nije dozvoljeno mužu stupati u spolni odnos sa suprugom koja fizički i psihički nije sposobna za spolni odnos, bez obzira na to u kojoj dobi su se vjenčali. Svako vrijeme i mjesto, a danas i medicina, imaju svoje standarde i mjerila ove sposobnosti. Ovaj propis je ispoštovan i u spomenutom slučaju. Prema tome ništa sporno u tom braku nema niti je iko ikada u to vrijeme prigovorio bilo šta u pogledu tog braka. Poslanik a.s. nije imao u braku sa hazreti Aišom djece.

Kazneno pravo u islamu

Pitanje

Esselamu alejkum
Ja sam muslimanka i već godinama izvršavam sve vjerske dužnosti. Budući da živim u Švicarskoj to su svake novine pune priča o primitivnim muslimanima i islamu. Često je tema kamenovanje. Kako je ispravno shvatanje kamenovanja zapravo, da li da to shvatim kao način kažnjavanja?

Prije 1500 godina za teške prijestupe ili kao neku univerzalnu vrstu kažnjavanja- koja je takva, kakva je. I uopće kaznu kao napr. odsijecanje ruke i tako. Da li je uopće u doba Poslanika a.s. postojao zatvor?

Odgovor

Rasprava o kaznama poput kamenovanja i sl. je beskorisna, posebno u Švicarskoj i drugim zapadnim zemljama, budući da se te kazne ne primjenjuju. To rade oni koji žele da islam svedu na nekoliko propisa iz oblasti kaznene politike. Potpuno je nesuvislo raspravljati o nečemu što se ne primjenjuje niti ima ikakvih naznaka da bi se moglo primjenjivati. To vam je kao raspravljanje o ropstvu u rimskom pravu.

Zaruke i prstenje

Pitanje

Esselamu alejkum!
Čitao sam odgovore na vašoj stranici  po pitanju islamskog braka i  zaruka, ali nisam baš naišao na ono što mene interesuje. Zanimaju me konkretni šerijatski propisi o zarukama te sklapanju u brak? Što se tiče zaruka posebno me interesuje stavljanje prstenja na ruke, što je danas većinom i običaj, da li je to dozvoljeno? Ako ima i neke literature da mi možete preporučiti na ovu temu bio bih  vam zahvalan?

Da Vas Allah nagradi,
Esselamu Alejkum.

 

Odgovor

Opširnije o konkretnim šerijatskim propisima o zaruci i braku možete naći u fikhskim knjigama koje govore na tu temu (npr. Tuhmaz: Hanefijski fikh, tom II, 2003. te druga djela na temu braka u islamu). Prije sklapanja braka muškarcu i ženi nije dozvoljeno doticati jedno drugo niti se osamljivati u zatvorenom prostoru. Pa prema tome, nije dozvoljeno prije braka da muškarac uzima djevojku za ruku i stavlja joj prsten i obratno. Dozvoljeno je da zaručnici razmijene poklone i darove povodom zaruke, uključujući i prsten, ali bez ispoljavanja bilo kakvih intimnosti. Tek nakon obavljenog vjenčanja, te intimnosti postaju dozvoljene.

Post i prekid iz zaborava

Pitanje

Kako treba postupiti kada čovjek zaposti (bilo to za ramazan ili ne), pa zaboravi i imadne odnos sa ženom/ili mastrubira (ali pod uslovom da je zaboravio na post!)?

 

Odgovor

Teško je zamisliti situaciju da neko spolno opći sa ženom ili čini nešto slično, a da cijelo vrijeme bude u zaboravu da posti. Zaborav obično kratko traje, pa je realno da osoba iz zaborava nešto pojede ili popije, ali da zaborav traje tako dugo da se obavi spomenuti čin, teško je zamisliti, mada nije nemoguće da se desi. Ako bi se desilo, post bi bio pokvaren, i trebalo bi nadoknaditi taj dan. Namjerno kvarenje ramazanskog posta spolnim odnosom  obavezuje na keffaret (postiti šezdeset dana za taj dan) + napaštanje tog dana.

Sahibi uzur i vitr namaz

Pitanje

Da li važi pravilo o sahibi uzuru za klanjaje vitr namaz odmah poslije jacije, s jednim abdestom? Mislim da bi trebalo da važi, jer se i onda dva namaza klanjaju u jednom vremenu.

 

Odgovor

Da, isto pravilo važi i za klanjanje vitr namaza u jacijskom vremenu.

O samozadovoljavanju

Pitanje

Da li je mastrubiranje dozvoljeno u islamu?

Odgovor

Uzvišeni u Kur'anu, govoreći o onima koji će uspjeti, kaže: ..."i oni koji stidna mjesta svoja čuvaju osim sa suprugama svojim..." Na temelju ovog ajeta i nekih hadisa koji ukazuju na zabranu masturbiranja, ulema je zaključila da to nije u skladu s islamskim edebom i kulturom ponašanja, odnsono da je zabranjeno, izuzev u krajnjoj nuždi, ukoliko nekoga nadvlada strast i opravdano strahuje da bi ga ta strast mogla odvesti u blud.

Naknadna sedžda

Pitanje

Na mp3 uređaju imam suru "Al-Aleq" koju volim da slusam; međutim, nakon ove sure potrebno je uraditi sedždu, a ja se nerijetko nađem u situaciji da nisam u mogućnosti učiniti sedždu jer ambijent nije prikladan (park, prljavo mjesto, nevrijeme, snijeg...) Da li trebam izbjegavati slušanje ove sure zbog nemogućnosti činjenja sedžde ili to nije toliko obavezno, pa mogu samo onda kada sam u mogućnosti?

Odgovor

Sedždu u navedenom slučaju možete obaviti naknadno, kada to prilike budu dozvoljavale.

Boravak u prostoru s alkoholom

Pitanje

Da li je dozvoljeno izlaziti na mjesta (kafiće, restorane itd.) gdje se toči alkohol (podrazumijevam i situaciju kada ne postoji kafić ili restoran u kojem je alkohol zabranjen, pa onda nemam izbora već da sjednem tamo gdje ima alkohola)?

 

Odgovor

Treba izbjegavati sjediti i boraviti u mjestima u kojima se toči alkohol. To su šejtanska okupljališta. Ali ako se čovjek zadesi u hotelu, restoranu i sl. može otići na objed, kafu, sok bez obzira što se u takvim objektima obično toči i alkohol. Ne treba namjeravati odlazak u takva mjesta, ali ako se nekim poslom tu zadesi, ne smeta konzumirati ono što je halal. U svakom slučaju, ukoliko ima mogućnost izbora, obavezno treba birati mjesta u kojima se ne toči alkohol.

Status rukovanja

Pitanje

Pokušavam postati bolji musliman i potpuno se čuvati onoga što je Allah dz.š. zabranio; međutim, postoje neke stvari koje mi nisu jasne kao npr. da li moram izbjegavati rukovanje za ženama/prijateljicama? Ako bih prestao sa rukovanjem, to bi mi možda izazvalo probleme u društvu (ismijavanje, vrijeđanje, tračanje); mene to ništa ne bi pogađalo samo kada bih znao stav islama prema ovom pitanju?!


Odgovor

Neka Vam Uzvišeni pomogne u nastojanju da budete bolji musliman. Kada je riječ o rukovanju muškarca i žene, osnovni propis je zabrana dodira strane žene. Zato musliman ne treba nastojati da do rukovanja dođe, ali ako se nađe u situaciji da mu neka žena u društvu pruži ruku nema smetnje da se rukuje u okviru najobičnije društvene konvencije ako bi odbijanje rukovanja uzrokovalo nelagodu ženi. Ukoliko bi tom prilikom osjetio/la bilo kakav podražaj, naklonost i sl. to rukovanje bi prešlo u zabranjeno djelo.