A+ A A-

Pretraga pitanja

Kršenje Kućnog reda

Pitanje

U ime Alllaha Milostivog Samilosnog!
Esselamu alejkum, pišem vam iz Mostara, a razlog ovog mog pisma je bezobzirno kršenje odluke reisu-l-uleme o džamijskom - kućnom redu u džamijama Mostara. Kao musliman osjećam obavezu da reagujem na ovo kršenje Allahovih propisa, pa zatim i propisa i odluka koje je donio poglavar muslimana u jednoj državi, strahujući da na Sudnjem danu ne dođem pred Allaha Uzvišenog, a da ne nađem opravdanje za svoju
pasivnost po pitanju ove navedene stvari.

Ja sam redovni džematlija Karađoz-begove džamije u Mostaru koja je ujedno i centralna i najstarija džamija u gradu, i u toj džamiji se krše već navedeni propisi. Pored ove džamije želio bih da vam skrenem pažnju i na Koski Mehmed pašinu džamiju (džamiju na tepi) također u Mostaru u kojoj se dešavaju iste stvari.
Naime, u odluci reisu-l-uleme o kućnom redu u džamijama u članu 12 stoji, citiram: "Muslimani i muslimanke koji dolaze u džamiju radi obavljanja namaza ili drugog vjerskog obreda moraju biti odjeveni u skladu sa islamskim propisima.
Prilikom turističkih i drugih obilazaka džamija i mesdžida ulazak u džamiju nije dopušten muškarcima sa šorcevima i ženama bez mahrame i ogrtača. U džamijama, haremima i drugim vjerskim objektima zabranjeno je prosjačenje." Ovaj član odluke se brutalno ignoriše i krši sve s razlogom sticanja materijalne koristi.

U Mostaru, koji je poznat kao turistički grad, ljeti dođe veliki broj turista iz cijeloga svijeta koji između ostalog žele vidjeti i naše stare džamije, što ne bi bio nikakav problem da se prilikom njihove posjete ne krše Allahovi propisi i blati čast Allahovih kuća. Za samo par eura u spomenute džamije može ući svak, bez obzira kako obučen, ili bolje rečeno neobučen. U džamije ulaze ljudi u kratkim šorcevima, i žene u ljetnim haljinama koje da su imalo kraće, ne bi ih nikako ni bilo. Čak neke žene strankinje koje su vjerovatno ulazile u džamije u drugim islamskim zemljama gdje se zahtjeva propisno oblačenje, pitaju imama ili prodavača karata moraju li se pokriti, na što im ovi
odgovaraju da nema apsolutno nikakve potrebe za tim, te da mogu slobodno ući sa kupovinom karte. U Karađoz-begovoj džamiji polugole žene čekaju džematlije ispred vrata, te odmah po završetku namaza ulaze u velikim skupinama, što izaziva zgračanje i starijih i mlađih džematlija.

U Koski Mehmed pašinoj džamiji se ne klanjaju dnevni namazi već samo džuma petkom tako da je to raj za turiste i za one koji na njima zarađuju. U toj džamiji se, valjda zbog odsustva džematlija, rade još i gore stvari nego u Karađoz-begovoj džamiji. Tako imamo svjedoka koji radi u radnji ispred džamije da je bio prisutan, da se pored golotinje i prljavštine, u džamiji i u njenom dvorištu ispijao šampanjac, ljubili i grlili parovi stranaca, te druge nemoralne stvari koje islam prezire i u najzabačenijim prostorijama, a
kamoli u Allahovim kućama.

Također se krši član 14 iste ove odluke u kojem se kaže: "Medžlisi Islamske zajednice su dužni da ovu odluku istaknu na prigodnom mjestu u svim džamijama i mesdžidima na svom području", pa tako ni na jednoj džamiji nema istaknute ove odluke da džematlije mogu vidjeti kako se ponašaju njihove vođe za samo par bijednih eura.

Mi kao džematlije smo reagovali na ove stvari pa smo tako razgovarali i sa muftijom, sa predsjednikom medžlisa, sa imamom, međutim bez ikakvog uspjeha. Oni prebacuju vrući krompir od jednih do drugih i tako ukrug, ne pokazujući nikakvo interesovanje za rješenjem ovog problema, niti za iskazivanjem pokornosti našem Gospodaru. Kao da nas žele izmoriti šaljući nas ukrug, muftija do medžlisa navodeći kako su oni odgovorni za džamije, iz medžlisa u muftijstvo i tako dalje.

U razgovoru s muftijom Sejdom Smajkićem, on je istakao da je glavni razlog što nema
propisne odjeće za turiste to što to nema ko čuvati, prati, iznajmljivati.. A kada dođe do toga ko će prodavati karte ili suvenire ispred džamije ima hiljadu kandidata. Ako se ne mogu stvoriti uslovi za propisno ulaženje, onda se to ulaženje mora i zabraniti, ali pare su draže od svega. Čak je dolazilo do očajnih poteza tako da je jedan džematlija stao na vrata i nije dozvoilo turistima tako obučenim da uđu u džamiju. Zapitajmo se kakav će nam narod biti kada je vođen od strane takvih vođa. Zašto ljude pozivaju u ljubav prema Ahiretu, a ispoljavaju ljubav pema dunjaluku? "Kako je Allahu mrsko ono što pričate a ne radite." (sura Saff, 3. ajet)
Zato se obraćam vama u Rijasetu kao nadležnima i odgovornima za postupke svojih podređenih po muftijstvima i medžlisima, i kao braći u vjeri da stanemo u kraj nepokornosti Allahu u Njegovim kućama, kada već ne možemo stati u kraj nepokornosti Allahu od strane muslimanske omladine i drugih  na ulicama.
Džematlija Karađoz-begove džamije

 

Odgovor

Dužnost je svih niših organa Islamske zajednice da učine sve što je u njihovoj moći da se ispoštuje Kućni red u džamijama i mesdžidima, jer je to u interesu svih muslimana i džemata. Konkretno, medžlisi Islamske zajednice, džematski odbori i imami su zaduženi da vode računa o primjeni Kućnog reda u džamijama, kao i ostali muslimani koji dolaze u džamiju radi obavljanja ibadeta. O slučaju Karađoz-begove i ostalih mostarskih džamija razgovarali smo sa glavnim imamom Medžlisa IZ Mostar, skrenuli smo mu pažnju na spomenuti problem i nadamo se da će se situacija uskoro popraviti. Od Vas očekujemo razumijevanje i saradnju na dobrobit islama i muslimana u ovim krajevima.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH