A+ A A-

Aktivnosti Reisu-l-uleme

Hutba reisu-l-uleme u Begovoj džamiji u Sarajevu

  • Published in
  • Kategorija: Reisu-l-ulema

reisu-l-ulema-Ceric-01Sarajevo, 22. april 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić imamio džumu namaz i održao hutbu u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu.

MINA u cijelosti prenosi hutbu reisu-l-uleme:

إن الحمد لله، نحمده و نستعينه و نستغفره، و نعوذ بالله من شرور أنفسنا و سيّئات أعمالنا، من يهد الله فلا مضلّ له، و من يضلله فلا هادي له، و أشهد أن لا إله إلاّ الله وحده لا شريك له, و أشهد أن محمداً عبده و رسوله. قال تعالي: وَقَالَ الْمَلِكُ إِنِّي أَرَى سَبْعَ بَقَرَاتٍ سِمَانٍ يَأْكُلُهُنَّ سَبْعٌ عِجَافٌ وَسَبْعَ سُنبُلاَتٍ خُضْرٍ وَأُخَرَ يَابِسَاتٍ يَا أَيُّهَا الْمَلأُ أَفْتُونِي فِي رُؤْيَايَ إِن كُنتُمْ لِلرُّؤْيَا تَعْبُرُونَ. قَالُواْ أَضْغَاثُ أَحْلاَمٍ وَمَا نَحْنُ بِتَأْوِيلِ الأَحْلاَمِ بِعَالِمِينَ . وَقَالَ الَّذِي نَجَا مِنْهُمَا وَادَّكَرَ بَعْدَ أُمَّةٍ أَنَاْ أُنَبِّئُكُم بِتَأْوِيلِهِ فَأَرْسِلُونِ . يُوسُفُ أَيُّهَا الصِّدِّيقُ أَفْتِنَا فِي سَبْعِ بَقَرَاتٍ سِمَانٍ يَأْكُلُهُنَّ سَبْعٌ عِجَافٌ وَسَبْعِ سُنبُلاَتٍ خُضْرٍ وَأُخَرَ يَابِسَاتٍ لَّعَلِّي أَرْجِعُ إِلَى النَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَعْلَمُونَ . قَالَ تَزْرَعُونَ سَبْعَ سِنِينَ دَأَبًا فَمَا حَصَدتُّمْ فَذَرُوهُ فِي سُنبُلِهِ إِلاَّ قَلِيلاً مِّمَّا تَأْكُلُونَ . ثُمَّ يَأْتِي مِن بَعْدِ ذَلِكَ سَبْعٌ شِدَادٌ يَأْكُلْنَ مَا قَدَّمْتُمْ لَهُنَّ إِلاَّ قَلِيلاً مِّمَّا تُحْصِنُونَ. ثُمَّ يَأْتِي مِن بَعْدِ ذَلِكَ عَامٌ فِيهِ يُغَاثُ النَّاسُ وَفِيهِ يَعْصِرُونَ. (12:43-49)


Draga braćo i sestre,
Kur'an-i azimušan na različite načine saopćava Božansku objavu o Stvoritelju, o svijetu i o čovjeku. O Stvoritelju Kur'an jednostavno kaže: قل هو الله احد (Reci: „Bog je Jedan"); o stvaranju svijeta Kur'an samo podsjeća: وَهُوَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ بِالْحَقِّ وَيَوْمَ يَقُولُ كُن فَيَكُونُ („Allah je onaj koji je stvorio nebesa i zemlju sa jasnom namjerom tako što je u jednom trenutku rekao: Budi i to bī").

No, kad je riječ o čovjeku Kur'an mu se obraća na mnogo načina, kao što su imperativ naredbe i zabrane, ali i molba i savjet da živi moralnim životom. Znajući da neke istine čovjek najlakše pamti kroz istinitu priču, Kur'an se obraća čovjeku na način najljepših priča, odnosno kazivanja (أحسن القصص), koje imaju za cilj da kod čovjeka probude želju da bude plemenit i dobar.

Jedno od najljepših i najpoučnijih kur'anskih kazivanja je kazivanje o Jusufu Alejhisselamu, sinu Jakubovom, kojem je posvećena cijela dvanaesta sura, kao najduže kazivanje o jednoj ličnosti u Kur'anu. Sto jedanaest ajeta u suri Jusuf govore o Jusufovom, a.s., djetinjstvu, njegovoj mladosti te odnosu njegovog oca Jakuba i njegove braće prema njemu. Zbog svoje ljepote i dobrote, Jusuf, a.s., postaje žrtva ljubomore svoje vlastite braće, koji ga odvode od oca Jakuba, koji je u svom sinu Jusufu prepoznao božanske znakove. Jusufova zavidna braća uspijevaju fizički odvojiti Jusufa od njegovog oca, ali otac i sin ostaju u duhovnoj vezi koja je jača od fizičke. Jakub zna da je Jusuf živ, unatoč vijesti da su ga pojeli vukovi, jer osjeća miris njegove košulje, jer zna da su ga braća izdala.

Opet zbog svoje ljepote i dobrote, Jusuf, a.s., postaje žrtva klevete gazdarice koja ga lažno optužuje za preljubu iako je njegova košulja bila poderana straga a ne sprijeda. - Gospodaru moj, draža mi je tamnica od ovoga na što me one navraćaju... (قال ربّ السجن أحبّ إليّ ممّا يدعونني إليه ). I tako se Jusuf, a.s., nađe u zatvoru ni kriv ni dužan, osim što je bio lijep po izgledu i dobar po duši.

No, i u zatvoru Jusuf, a.s., je bio slobodan da tumači snove svojim drugovima od kojih je jednog zamolio, kad je izlazio iz zatvora, da ga spomene kod vladara i da mu objasni da je on nevin u zatvoru. Međutim, drug je zaboravio Jusufa sve dok egipatski vladar nije zatražio da mu se protumači san o sedam debelih i sedam mršavih krava, te o sedam zelenih klasova i sedam drugih sasušenih. Niko mu od njegovih dvorskih mudraca nije znao protumačiti te „bajkovite snove".

Kada je to čuo Jusufov zatvorski drug, kojeg je Jusuf zamolio da ga spomene kod njegovog gospodara, sjetio se Jusufa, a.s., i njegovog božanskog dara da tumači snove u kojima su važne poruke i zato mu se vraća i ovako obraća:

يُوسُفُ أَيُّهَا الصِّدِّيقُ أَفْتِنَا فِي سَبْعِ بَقَرَاتٍ سِمَانٍ يَأْكُلُهُنَّ سَبْعٌ عِجَافٌ وَسَبْعِ سُنبُلاَتٍ خُضْرٍ وَأُخَرَ يَابِسَاتٍ لَّعَلِّي أَرْجِعُ إِلَى النَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَعْلَمُونَ . قَالَ تَزْرَعُونَ سَبْعَ سِنِينَ دَأَبًا فَمَا حَصَدتُّمْ فَذَرُوهُ فِي سُنبُلِهِ إِلاَّ قَلِيلاً مِّمَّا تَأْكُلُونَ . ثُمَّ يَأْتِي مِن بَعْدِ ذَلِكَ سَبْعٌ شِدَادٌ يَأْكُلْنَ مَا قَدَّمْتُمْ لَهُنَّ إِلاَّ قَلِيلاً مِّمَّا تُحْصِنُونَ. ثُمَّ يَأْتِي مِن بَعْدِ ذَلِكَ عَامٌ فِيهِ يُغَاثُ النَّاسُ وَفِيهِ يَعْصِرُونَ.

- „Jusufe, o prijatelju, protumači nam šta znači: sedam mršavih krava pojede sedam debelih; i sedam klasova zelenih i sedam drugih sasušenih, pa da se vratim ljudima, da bi oni saznali". „Sijaćete sedam godina uzastopno" - reče -„pa ono što požanjete u klasu ostavite, osim ono malo što ćete jesti, jer će poslije toga doći sedam teških koje će pojesti ono što ste za njih pripremili, ostaće jedino ono malo što ćete za sjetvu sačuvati. Zatim će, poslije toga, doći godina u kojoj će ljudima kiše u obilju biti i u kojoj će cijediti". (Kur'an, 12:46-49).

Nije nam poznato šta ovovremeni kraljevi i vladari sanjaju i da li uopšte sanjaju osim o svojim kraljevinama i vladanjima, ali nam je evo poznato kako je Jusuf, a.s., protumačio sedam prvih i sedam drugih od ukupno četrnaest stoljeća muslimanske povijesti, a to je da su muslimani „sijali sedam stoljeća uzastopno i ono što su želi u klasu su ostavljali, osim ono malo što su jeli, jer su znali da će poslije toga doći sedam teških stoljeća koje će pojesti ono što su oni pripremili, te da će ostati samo ono malo što će služiti za daljnu sjetvu".

Dakle, prvi radni, rodni i plodni ciklus od sedam stoljeća muslimanske povijesti punio je i napunio svjetske hambare naukom, kulturom i civilizacijom tako da su muslimani od toga mogli živjeti i preživjeti drugi ciklus od sedam teških stoljeća koji su sve pojeli osim „ono malo što je ostalo za sadašnju i buduću sjetvu".

Da, tako je, muslimani su ušli u trideset drugu godinu novog, trećeg ciklusa svoje povijesti koja može biti samo kao prvi ciklus, a to je sjetva zdravog sjemena koje će davati plodove kojima će se puniti svjetski hambari naukom, kulturom i civilizacijom, koja treba obnoviti vezu između Stvoritelja i stvorenja, koja treba da ustanovi moralne vrijednosti ljudskog poštenja i časti, koja treba da oslobodi čovjeka od ropstva i bijede, koja treba da vrati nadu čovječanstvu u uspjeh na ovome i spas na drugome svijetu.

To je naše tumačenje onoga što se danas događa u muslimanskom svijetu, a to je da muslimani ne mogu više živjeti od davne i slavne prošlosti, koju je pojela njihova nedavna i neslavna prošlost, već da moraju graditi i praviti svoju slavnu sadašnjost i budućnost vlastitim trudom i radom te da se njihovi međumuslimanski odnosi moraju zasnivati na principima slobode i prava svakog pojedinca i svakog naroda. To je ono što je rahmetli Alija Izetbegović poručio muslimanskom svijetu još 1390, odnosno 1970. god., kad je rekao:

- Iz psihologije našeg javnog mišljenja treba eliminirati dvije stvari: vjeru u čuda i očekivanje tuđe pomoći.

Čuda ne postoje, osim onih koja stvaraju ljudi radom i znanjem. Nema nikakvog mehdije koji će čudotvornim putem otjerati neprijatelje, ukloniti bijedu i posijati prosvjetu i blagostanje. Mehdija je ime za našu lijenost, ili još više, za lažnu nadu, koja raste iz osjećaja naše nemoći u situaciji kada je veličina teškoća i problema u potpunom nesrazmjeru s mogućnostima i sredstvima borbe.

Pouzdanje u tuđu pomoć drugi je oblik sujevjerja. Ušlo nam je u naviku da među pojedinim neislamskim zemljama tražimo i nalazimo ili nesebične prijatelje ili zaklete neprijatelje, i to smo nazvali našom vanjskom politikom. Kada shvatimo da, ustvari, nema ni pravih prijatelja ni pravih neprijatelja i kada za sve nedaće budemo više krivili sebe, a manje „paklene planove neprijatelja", bit će to znak da je počela naša zrelost i da dolazi doba s manje nevolja i razočarenja. Uostalom, čak i kada bi bilo onih koji bi bili spremni da daju pomoć bez nerazmjernih političkih i materijalnih protuusluga, to ne bi moglo bitno izmijeniti naš položaj. Jer, bogatstvo se ne može uvesti u jednu zemlju. Ono se mora stvoriti u njoj samoj na bazi vlastitog rada. Ono što želimo postići, moramo uraditi sami. Niko to neće i ne može učiniti umjesto nas - rekao je rahmetli Alija Izetbegović.

Zar ovo nije bosanski glas koji je bio dovoljno glasan da probudi muslimanski svijet, koji je počeo da shvata da je prošlo vrijeme potrošnje stečenog te da je došlo vrijeme kad se mora raditi i živjeti od vlastitog proizvoda i da se sa vlastitim žrtvama daje doprinos za progres čovječanstva.

Dakako, to važi i za nas ovdje i sada da dobro shvatimo i prihvatimo našu ulogu na početku ovog trećeg ciklusa muslimanske povijesti, kao poziv na samopouzdanje u rješavanju bitnih pitanja za naš opstanak i ostanak ovdje i sada u europskom civilizacijskom krugu, kao svjesni muslimani i savjesni Europljani.

I za nas važi poruka da nema čuda i da nema pomoći niotkuda, osim od naše vlastite vjere u Boga i vlastitog rada tako da budemo uvijek i na svakom mjestu najbolji u svom poslu.

Posebno, kreativnost i sposobnost da rješavaju probleme od javnog interesa treba da imaju oni koji su zaduženi da brinu, ne samo o sebi, već i o svima onima pred kojima su se zakleli da će raditi za njihovo dobro, savjesno i odgovorno.

Nažalost, sve više je vidljivo da se kreativnim i nadarenim mladićima i djevojkama sa najboljim diplomama ne daje prilika da svoje talente ugrađuju u javno dobro i da proizvode nove vrijednosti za naše društvo. Sve više je onih koji kucaju na zaključana vrata javnih ustanova iza kojih sjede bezvoljni, nekreativni i sebični ljudi, kojima je dovoljan njihov zajamčeni lični interes. Naravno, to stanje je neodrživo zato što je nepravedno i zato što se svako društvo, pa tako i naše, mora kretati i mijenjati u interesu onih koji dolaze a ne u interesu onih koji odlaze, ili treba da odu.

Nedopustivo je da među nama živi tako veliki broj nezbrinutih starica i staraca, usamljenih majki šehida, nezaposlenih porodica, zapuštenih sela, zaboravljene nepismene djece, kojima je nedostupna osnovna škola.

Nedopustiv je nemarni odnos prema pojavama nasilja u porodici; ne može se opravdati raširenost upotrebe droge i alkohola u osnovnim i srednjim školama; nije moguće prešutjeti pojavu, koju svi znaju, ali o njoj ne smiju da govore, a to je da neki profesori na fakultetima ovdje u Sarajevu, ali u drugim mjestima, dolaze pred studente mrtvi pijani. To su pitanja o kojima moramo jasno i glasno progovoriti i sa njima se iskreno i hrabro suočiti. Treba dati priliku onima koji hoće, znaju i mogu raditi na socijalnom, mentalnom i moralnom ozdravljenju našeg društva. Treba vjerovati u dobro i raditi da se dobro ostvari u svakom čovjeku za opće dobro!

Allahu Svemoćni, osnaži nas da budemo dorasli izazovima ovog vremena!

Allahu Sveznajući, pouči nas kako da sami sebi pomognemo u rješavanju naših pitanja života i smrti!

Allahu Milostivi, omili nam rad i trud na vlastitom oporavku od slabosti, od bolesti i od bijede! Amin!

 

Reisu-l-ulema čestitao Uskrs i Vaskrs

  • Published in
  • Kategorija: Reisu-l-ulema

reisu-l-ulema-Ceric

Čestitka povodom Uskrsa

Sarajevo, 22. april 2010. (MINA) - Reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić povodom katoličkog blagdana Uskrsa uputio je čestitku nadbiskupu vrhbosanskom kardinalu Vinku Puljiću.

U čestitki reisu-l-uleme se kaže :

-Vaša eminencijo, kardinale Puljiću, želim Vama i svim katolicima u BiH da Uskrs provedete sa svojim najbližima i najmilijima u blagostanju, sreći i  s puno duhovne radosti.

Uvjeren sam  da svjetlo ovog blagdana, koje katolici doživljavaju na poseban način, osjećaju i svi drugi ljudi dobre volje u Bosni i Hercegovini.

Želim da uskrsno slavlje provedete u duhovnom  miru, razumijevanju i toleranciji među vjernicima, prijateljima i komšijama i da ono potakne  nadu u  bolji život svih građana naše domovine Bosne i Hercegovine.

 

Čestitka povodom Vaskrsa

Reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić uputio je mitropolitu dabrobosanskom Nikolaju čestitku u povodu  pravoslavnog blagdana Vaskrsa.

U čestitki reisu-l-uleme se kaže:

- Povodom predstojećeg pravoslavnog blagdana, Vama i svim pravoslavcima u Bosni i Hercegovini šaljem iskrene čestitke sa željom da ga provedete sa puno duhovne radosti, u lijepom raspoloženju, moleći Boga da svim ljudima podari svoju dobrotu, blagostanje i mir.

Želim da ga dočekate i obilježite u toplini  vjere, molitve i nade za bolje sutra svih građana u Bosni i Hercegovini.

Reisu-l-ulema primio Naziju Beganović i Havu Tatarević

  • Published in
  • Kategorija: Reisu-l-ulema

Sarajevo, 21. april 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić primio Naziju Beganović iz Đulića kod Zvornika i Havu Tatarević iz Zecova kod Prijedora. Njima su  agresori na BiH ubili muževe i po šest sinova. O tome u knjizi „Kada bi kosti znale govoriti" njihova kazivanja je zabilježio autor knjige Salih Smajlović koji je također prisustvovao ovom susretu s reisu-l-ulemom. Na susretu s reisu-l-ulemom bio je prisutan i Zijad ef. Hasanović, imam iz Đulića.

reis-majke-sehida-april-2011

Naziji Beganović, rođenoj 1944. godine, četnički zlikovci su ubili muža Mustafu, sinove: Muriza, Beriza, Idriza, Feriza, Ramu i Fahrudina. Do sada su pronađeni posmrtni ostaci Mustafe, Muriza i Idriza koji su ukopani u šehidsko mezarje u Memićima.

U julu 1992. godine u četničkom „čišćenju" Brda kod Prijedora, Hava Tatarević iz Zecova ostala je u jednom danu bez šestorice sinova: Seada, Senada, Nihada, Zilhada, Zijada i Nishada, te muža Muharema.

„Teška je naša zajednička bol. Zato niko nema pravo zaboraviti šta se dogodilo u BiH i niko nema pravo osporavati i negirati genocid nad Bošnjacima. A onima kojima smeta što mi svaki dan opominjemo cijeli svijet, a posebno Evropu na genocid nad Bošnjacima samo zato što su muslimani, što ih podsjećamo, pozivamo ih da vide i čuju dvije majke koje su imale po šest sinova i muževe, koje su ratni zločinci ubili u jednom danu  samo zato što su bili muslimani. Ovo je opomena cijelom svijetu i na savjest cijeloga svijeta, ali za nas Bošnjake obaveza  da se ujedinimo i međusobno pazimo i volimo i naša je obaveza da brinemo o majkama šehida, jer ako to ne budemo činili njihovi sinovi će nas na drugom svijetu prozvati.

Zato pozivam sve one koji su odgovorni i koji mogu, a ima i takvih, da obrate pažnju na majke šehida i na one koji su stradali samo zbog svoje vjere i nacije.

Nemam riječi da bilo šta više kažem, osim da i sa ovoga mjesta i u ime onih šestorice sinova majke Have Tatarević i šest sinova Nazije Beganović i njihovih muževa, želim da svaki Bošnjak ma gdje bio, njihove slike dopru do njega i da razumije da ovo što se njima dogodilo, moglo se dogoditi bilo kojem Bošnjaku i Bošnjakinji samo zato što su muslimani.

Bože sačuvaj nas takvog šerra i sačuvaj nas onih koji nam ne žele dobro", rekao je između ostalog reisu-l-ulema prilikom susreta s majkama šehida.

Reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić je majkama šehida, Naziji Beganović i Havi Tatarević, u ime Rijaseta uručio novčane hedije, a autor Salih Smajlović po primjerak svoje knjige.

reis-majke-sehida-april-2011-1

U knjizi „Kad bi kosti mogle govoriti",  novinara Saliha Smajlovića, koja je publikovana u izdanju El-Kalema sadržana su kazivanja o genocidu i zločinima nad Bošnjacima od 1992. do 1995. godine.

To  je jedinstvena knjiga o genocidu nad Bošnjacima, jer u njoj autor piše o stradanjima Bošnjaka u raznim krajevima BiH u toku četverogodišnje agresije, a od zaborava su otrgnuti i neki zločini nad Bošnjacima neposredno pred agresiju.

Na današnjoj promociji u Sarajevu knjigu  „Kad bi kosti mogle govoriti" su predstavili Fikret Bečirović, Šefko Hodžić, Mustafa Prljača i autor Salih Smajlović.

Izabrano novo rukovodstvo Udruženja ilmijje

  • Published in
  • Kategorija: Reisu-l-ulema

Sarajevo, 19. april 2011. (MINA) - Danas je u Sarajevu održana Prva sjednica Skupštine Udruženja ilmijje Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini u novom sazivu.

Na sjednici, kojoj su prisustvovali reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić, zamjenik reisu-l-uleme hafiz Ismet Spahić i muftije Islamske zajednice, izabrano je novo rukovodstvo Udruženja ilmijje.

ilmijja-sjednica-april-2011-1

Mensur ef. Pašalić, glavni imam Medžlisa Islamske zajednice Fojnica, izabran je za novog predsjednika Udruženja ilmije. Predsjednik Skupštine Udruženja ilmijje u narednom četverogodišnjem mandatu bit će dosadašnji predsjednik Vehid ef. Arnaut, glavni imam Medžlisa Islamske zajednice Bugojno, a za potpredsjednike Skupštine su izabrani Muvedet ef. Vuković i hafiz Safet ef. Husejinović. Na sjednici su izabrani članovi Nadzornog odbora, Suda časti i Glavnog odbora Udruženja ilmijje.

reis-pasa-pasalic-ilmijja-2011

Reisu-l-ulema sa Muharemom Hasanbegović i Mensurom ef. Pašalićem

Nakon okončanog izbornog procesa reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić je čestitao novoizabranom predsjedniku Udruženja ilmijje Mensuru ef. Pašaliću zaželivši mu uspješan rad. Također, reisu-l-ulema se zahvalio Muharemu Hasanbegoviću na dosadašnjem vođenju Udruženja ilmijje ističući njegov veliki trud i doprinos u radu Udruženja i radu Islamske zajednice.

Muharem Hasanbegović se zahvalio svim članovima Udruženja ilmijje na dosadašnjem povjerenju i saradnji i iskazao svoje zadovoljstvo izborom Mensura ef. Pašalića za predsjednika Udruženja.

U svom kratkom obraćanju novoizabrani predsjednik Udruženja ilmijje naglasio je svoju punu opredijeljenost za dalje jačanje Udruženja i nastavak onih aktivnosti koji su doprinijeli afirmaciji i radu Udruženja, te rad na zaštiti interesa i vrijednosti Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.

Reisu-l-ulema čestitao Pesah

  • Published in
  • Kategorija: Reisu-l-ulema

reisu-l-ulema-Ceric-01Sarajevo,18. april 2011. (MINA) - Reisu-l-ulema Mustafa Cerić čestitao je predsjedniku Jevrejske zajednice BiH Jakobu Finciju i svim Jevrejima u BiH jevrejski blagdan Pesah.

"Želim da Pesah provedete u miru, ljubavi i sreći sa svojim najbližim i najmilijim.

Blagdan Pesah, kao simbol izlaska iz ropstva i blagdan slobode i nade u bolji život dio je i povijesti i duhovnosti BiH.

Zato želim da ovaj dan za sve nas u BiH bude i podsticaj i težnja ka stalnom miru i napretku u svim vrijednostima suživota", kaže se u čestitki reisu-l-uleme.

Reisu-l-ulema se susreo s kongresmenom Smitom

  • Published in
  • Kategorija: Reisu-l-ulema

Sarajevo, 16. april 2011. (MINA) -Nakon završetka konferencije Islamskog svjetskog foruma u Vašingtonu reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić je jučer  posjetio Ambasadu Bosne i Hercegovine, gdje se duže zadržao u razgovoru sa osobljem Ambasade na čelu sa bosanskohercegovačkim ambasadorom Mitrom Kujundžićem. Nakon toga reisu-l-ulema Cerić je klanjao džumu-namaz u glavnoj džamiji u Vašingtonu u pratnji dr. Nedžiba Šačirbegovića i nekoliko Bošnjaka muslimana iz Ambasade.

reis-kongresmen-smit-2011-1

U popodnevnim satima reisu-l-ulema Cerić je imao sastanak sa republikancem kongresmenom Kristoferom Smitom (Chrisopherom Smithom), dobitnikom nagrade za borbu protiv genocida „Srebrenica 1995", velikog prijatelja Bosne i Hercegovine i borca za načelo prava na život nerođenog djeteta, kao i borca protiv trgovine ljudima.

Reisu-l-ulema Cerić se zahvalio kongresmenu Smitu na njegovom interesovanju za Bosnu i Hercegovinu i upoznao ga kako vidi trenutno stanje ne samo u Bosni i Hercegovini, već i na Balkanu, naglašavajući da je ogromna uloga Amerike u očuvanju mira i stabilnosti u ovom regionu, posebno u oblasti zaštite ljudskih i manjinskih prava.

reis-kongresmen-smit-2011

Kongresmen Smit je ponovio svoje poznate stavove o neupitnom suverenitetu i integritetu države Bosne i Hercegovine te obrazložio svoje uvjerenje o važnosti da se svugdje u svijetu, pa tako i u Bosni i Hercegovini, ustavom i zakonom osigura pravo na život nerođenom djetetu. Također, naglasio je kongresmen Smit, vjerske zajednice treba da šire toleranciju i suživot među svim ljudima i narodima dobre volje kao uvjet za mir i sigurnost u svijetu.

Reisu-l-ulema Cerić se zahvalio kongresmenu Smitu na prijemu i podržao njegove stavove o pravu na život nerođenog djeteta, kao i potrebu za međuvjerskim i međukulturnim dijalogom.

Pismo Valentina Inzka reisu-l-ulemi

  • Published in
  • Kategorija: Reisu-l-ulema

Valentin Inzko skrenuo pažnju Džombiću i Čađi o
zabrinjavajućim napadima na dužnosnike i objekte IZ

valentin-inzkoSarajevo, 15. april 2011. (MINA) - Zbog učestalih verbalnih uvreda i fizičkih napada na službenike i članove povratnike Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić uputio je nedavno  pismo zemljama članicama za provedbu mira (PIC), preko ambasada u Sarajevu: Sjedinjenih Američkih Država, Velike Britanije, Turske, Francuske, Njemačke i Rusije te Uredu visokog predstavnika (OHR), u kojem ih je obavijestio o kršenju slobode kretanja, kao što su nedavni slučajevi u Bosanskom Novom i posljednji slučaj u Foči.

Visoki predstavnik u BiH Valentin Inzko je temeljem toga odgovorio reisu-l-ulemi da je predsjedniku Vlade RS Aleksandru Džombiću i ministru unutrašnjih poslova Stanislavu Čađi  skrenuo pažnju na sadržaj pisma u kojem se govori o nekoliko veoma zabrinjavajućih napada na dužnosnike, članove i objekte Islamske zajednice na području RS.

„Kao što Vam je poznato, u Aneksu VII Mirovnog ugovora jasno stoji da vlasti imaju obavezu da `na svojoj teritoriji stvore političke, ekonomske i socijalne uslove koji  pridonose dobrovoljnom povratku i skladnoj reintegraciji izbjeglica i raseljenih lica, bez povlaštenog odnosa prema pojedinim grupama.` Ovo je trajna obaveza za koju vlasti  moraju biti opredijeljene. Nezavisno od toga koji konstitutivni narod, etnička manjina ili vjerska grupa bili meta takvih napada, i nezavisno od toga u kojem dijelu zemlje  se događali, od suštinskog je značaja da im se posveti ozbiljna pažnja i da se učini sve  kako bi se osigurao održiv povratak izbjeglica i raseljenih lica," napisao je između ostalog Valentin Inzko predsjedniku Vlade RS Aleksandru Džombiću i ministru unutrašnjih poslova Stanislavu Čađi.

Visoki predstavnik je također obavijestio reisu-l-ulemu da je razgovarao sa ambasadorima Upravnog odbora Savjeta za implementaciju mira, predstavnicima EUFOR-a i EUMP-a i da svi oni dijele njegovu duboku zabrinutost vezano za pomenute incidente i mogućnost produbljivanja nepovjerenja i nesigurnosti u BiH koje ti incidenti nose sa sobom.

Reisu-l-ulema na fikhskom forumu u Omanu

  • Published in
  • Kategorija: Reisu-l-ulema

Sarajevo, 10. april 2011. (MINA) - Pod pokroviteljstvom ministra pravde Omana Abdullaha bin Muhammeda bin Seida el-Seidija u Muskatu, glavnom gradu Omanskog sultanata, jučer (subota 09.04.2011) je otvoren deseti redovni fikhski forum: Razvoj fikskih nauka u Omanu o temi: Islamsko pravu u promjenljivom svijetu.

Na otvaranju četverodnevnog fikskog foruma u Omanu govorili su vrhovni omanski muftija Ahmed bin el-Halili, koji je pozvao ulemu da se hrabro i razumno suoči sa pitanjima sadašnjeg svijeta i da da svoj doprinos miru i sigurnosti u svijetu. U svom uvodnom obraćanju turski vrhovni muftija Mehmed Gormez je ukazao na važnost veze između fundamentalne nauke (usūl el-din) i primijenjene nauke (usūl el-fiqh).

DSC02249

U okviru dvanaest sesija Omanskog fikhskog foruma, četrdesetak vrhunskih muslimanskih pravnika (fekīha) razmotrit će u Omanu važna pitanja koja se tiču savremenog života. Bit će govora o  fetvama preko interneta do internet trgovine i vjenčanja. Većina muslimanske uleme sve više iskazuje spremnost  da se suoči sa savremenim izazovima,  koji nisu bili poznati klasičnoj ulemi, te  da traže odgovore na nova pitanja na temelju Kur'ana, Sunneta, opće islamske tradicije, ali i vlastitog  znanja i iskustva. To i jeste osnovni cilj Omanskog fikhskog foruma - da otvori nove horizonte u razumijevanju vjere u kontekstu savremenog ljudskog iskustva i ljudskih potreba.

Reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić je govorio na drugoj sesiji o temi: Uloga fikhskih mezheba i komparativnog fikha u idžtihādu i tedždīdu. Naglasivši da Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini ima Vijeće za fetve, kojim predsjedava vrhovni muftija a vodi fetva-i emin, reisu-l-ulema Cerić je izrazio zadovoljstvo što mu se pružila prilika da prezentira referat na Omanskom fikhskom forumu kojeg je napisao dr. Enes Ljevaković, fetva-i emin, kako bi i na taj način upoznao svjetsku muslimansku ulemu na kojem stupnju je fikhska nauku u Bosni i Hercegovini.

DSC02257

Zatim je reisu-l-ulema Cerić rekao: - Tradicionalno, bosanski muslimani baštine hanefijski mezheb u fikhu a maturidijsku teologiju u akaidu, ali su u duhu komparativnih mogućnosti otvoreni prema svim mezhebima koji su u okviru ispravnih fundamentalnih načela islama. Želim posebno naglasiti da prije nego se govori o tedždīdu (novoj vjerskoj misli i praksi), mora se imati na umu tesdīq (vjerodostojnost autentične objave), jer posljednji Allahov Poslanik Muhammed, a.s., nije bio mudžeddid (donositelj nove vjere), već je bio musaddiq (potvrditelj) autentične poruke Tevrata, Indžila i Zebura. Nadam se da je savremena uleme svjesna svoje zadaće i da je sposobna da prihvati odgovornost koju ima u odgoju i obrazovanju sadašnjih i budućih generacija za dobrobit cijelog čovječanstva. Kao ulema, ne bismo smjeli propustiti povijesnu priliku koja nam se pruža da kroz predani rad i istinsko suosjećanje sa patnjama svih ljudi i naroda ponudimo rješenja koja su u duhu kur'anske poruke o suživotu i toleranciji, kao i u duhu Poslanikove pouke da je najbolji onaj čovjek koji koristi ljudima. Hvala Omanskom ministarstvu vakufa na čelu sa omanskim vrhovnim muftijom Ahmedom bin el-Halilijem što nam je omogućeno da se sastanemo u ovoj lijepoj i prosperitetnoj zemlji plemenitih i gostoljubivih ljudi kako bismo razmijenili mišljenja o bitnim pitanjima za naš ummet, ali i za cijeli svijet koji prolazi kroz teška iskušenja- završio je svoje izlaganje u Omanu  reisu-l-ulema Cerić.

Komentar Službe za odnose s javnošću povodom izjava predsjednika Hrvatske

  • Published in
  • Kategorija: Reisu-l-ulema

ZNAKIZ1Sarajevo, 7. april 2011. (MINA) - Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini, kao institucija koja više od jednog stoljeća rukovodi vjerskim poslovima muslimana, duboko je zatečena i povrijeđena potpuno neočekivanim stavovima predsjednika Republike Hrvatske Ive Josipovića o muslimanima, ali unatoč tome, mada s gorčinom, prima k znanju percepciju muslimana u hrvatskoj državnoj politici (i) u evropskom kontekstu.

Za Islamsku zajednicu izjava predsjednika Republike Hrvatske otvara brojna politička i društvena pitanja i nedoumice, te stavlja pod lupu sve deklarativne i slatkorječive iskaze koji dolaze iz Zagreba i regiona. Malo je kazati da je za Islamsku zajednicu i muslimane krajnje uvredljiva i uznemiravajuća percepcija muslimana u državnom vrhu Hrvatske, ali to prihvata kao legitiman stav koji može izreći najviši državni predstavnik. Za jednog od Josipovićevih prethodnika je poznato da je bio opsjednut idejom da je njegova zemlja predziđe kršćanstva.

Islamska zajednica i muslimani u Bosni i Hercegovini vjeruju da je bolja neprijatna puna istina izrečena u lice, od praznih riječi koje zamagljuju stvarne namjere i postupke. Zato muslimanima poruka predsjednika Republike Hrvatske može biti otrježnjavajuća, da još jednom sagledaju i definiraju svoj odnos i svoju sigurnost naspram svih onih ideologija i projekata koji su ih vodili do fizičkog uništenja, psihičkog nakaženja i mentalnog sluđivanja, da se teška učmalost, san i unutarnja netrpeljivost zamjene budnošću i čvrstim zajedništvom ideje i akcije.

Muslimani u Bosni i Hercegovini na svojoj koži dugo osjećaju stigmu „sigurnosne prijetnje". Već mjesecima se drže pritvoreni muslimani u Imigracionom centru u Lukavici, jer su označeni kao sigurnosna prijetnja, bez prava da se njima ili njihovim porodicama dadne bilo kakvo objašnjenje ili na njih primjene važeći zakonski propisi. Muslimani se stavljaju na različite spiskove osumnjičenih za sve i svašta, ti spiskovi kruže medijima i stvaraju atmosferu linča i psihološkog rata i pritiska.

Muslimani su krivi svima, onima koji su napustili Bosnu i Hercegovinu krivi su, onima koji su ostali u Bosni i Hercegovini krivi su zato što su sada, navodno, drugačiji i nisu kao oni muslimani iz njihova djetinjstva. Srbima iz Hrvatske su krivi zato što traže svoju imovinu koju su im zauzeli. Muslimani su krivi i za genocid i etničko čišćenje, jer da nije bilo njih, ovdje ne bi bilo ni genocida ni etničkog čišćenja, jer se ne bi imao nad kim sprovoditi. Sada nas predsjednik Hrvatske obavještava da smo sumnjivi i krivi i stvaramo probleme Hrvatskoj zato što Bosna i Hercegovina, u kojoj ima puno muslimana, graniči sa Hrvatskom. Očito da u Bosni Hercegovini nema muslimana tada ne bi bio problem susjedstva. Šta ova izjava implicira? Dakle, Hrvati i Hrvatska kada se nađu u situaciji gdje ima puno muslimana postaju osjetljivi i sigurnost im je ugrožena, čak i kada se muslimani nalaze u susjednoj državi.

Također, predsjednik Hrvatske je poučio muslimane u Bosni i Hercegovini da oni nisu samo sumnjivi i prijetnja kao susjedi, nego su globalni krivci. Krivi su za sve ono što se dešava u arapsko-muslimanskim zemljama. Zato hrvatski predsjednik upozorava da to treba znati Evropa, jer nije dovoljno što to samo Hrvati znaju. Muslimani u Bosni i Hercegovini su krivi za svako dešavanje u bilo kojoj muslimanskoj zemlji na kugli zemaljskoj i za postupak svakog muslimana. Bosanski muslimani, po ovoj Josipovićevoj interpretaciji, nemaju individualni identitet, nacionalni, kulturni i civilizacijski kod, nemaju ime i prezime, nemaju ništa, to je masa koja se u svakom momentu može radikalizirati, čak i kada se čini da dijele zajedničke vrijednosti i tada su sumnjivi. Bosanski muslimani su muslimani, a kao musliman za sve si kriv i sumnjiv, samo je pitanje vremena i okolnosti kada i ko će ti to saopćiti! Zbog toga, dakle, muslimanima treba efikasna kontrola od strane nemuslimana.

Pošto je Hrvatska osjetljiva na prisutstvo „puno muslimana" u njenom susjedstvu, pitamo predsjednika Republike Hrvatske Ivu Josipovića šta predlaže da se radi sa muslimanima da bi se Hrvati osjećali sigurnim, a Evropa sretnom? Da li da se pristupi kastraciji muslimana, da li da se, kao nekada, otvore koncentracioni logori, ili da se ponovi još jedan genocid nad muslimanima, ili da se donesu projekti asimilacije i kristijanizacije muslimana? Neka se saopći koje rješenje je optimalno da bi se muslimani doveli na mjeru koja će biti trpeljiva i sigurna za Hrvate i Hrvatsku? Muslimani i tu „bocu otrova" mogu progutati i ostati živi! I na kraju, hvala predsjedniku Josipoviću na iskrenosti, kao što je onomad i general Šiber bio iskren da Bošnjacima otvori oči i da ih probudi iz opasnog sna!

Služba za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini

 

Izjava Ive Josipovića

Hrvatski predsjednik Ivo Josipović je u utorak u Dubrovniku u intervjuu za britansku novinsku agenciju Reuters govorio o nemirima u Libiji ističući kako je zabrinut da bi zbivanja u toj sjevernoafričkoj državi mogla utjecati na radikalne muslimane u susjednoj BiH.

"To je definitivno sigurnosni problem ne samo za njih (sjevernu Afriku), nego za cijelu južnu Europu", kazao je Josipović.

"Mi smo u posebno osjetljivoj situaciji jer graničimo s Bosnom u kojoj živi puno muslimana i nadam se da taj sukob, osobito u Libiji, neće utjecati na odnose različitih nacionalnosti u Bosni i u susjednim zemljama", zaključio je Josipović.

Istaknuo je da je zabrinut time što je u Bosni bilo radikala, osobito tokom rata u toj zemlji, koji su došli iz drugih zemalja i dodao da su "neki od njih još tamo, a neki su otišli iz Bosne".

"Mislim da je lokalno muslimansko stanovništvo samosvjesno, da razumije i dijeli europske vrijednosti i cijeni dobrosusjedsku saradnju", rekao je Josipović u intervjuu Reutersu, 05.04.2011. (Fena)