Reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić u pratnji generalnog sekretara Rijaseta Muhameda ef. Salkića i rukovodioca Ureda za bošnjačku dijasporu mr. Mirsada ef. Kalajdžića od 02. 06. do 06. 06. 2011. g boravi u radnoj posjeti
Dresden, 2.juni 2011. (MINA) - U okviru tradicionalnog 33. susreta pod naslovom „Deutscher Evangelischer Kirchentag", danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa ef. Cerić u Dresdenu održao predavanje o temi „Od zajedničke baštine do zajedničkih vrijednosti, od zajedničke historije do zajedničkog djelovanja".
Riječ je o konferenciji u organizaciji Evangelističke crkve koja se održava svake dvije godine u različitim gradovima u Njemačkoj. Prošlogodišnji Kirchentag je bio u Minhenu a ove godine se ova konferencija održava u Dresdenu. Na konferenciji koja traje od 01. do 05. juna 2011, koju je otvorio predsjednik Njemačke Christian Wulf, učestvovat će 1800 predavača a očekuje se oko 120 000 učesnika.
Na konferenciji se očekuje i dolazak Kancelarke Angele Merkel te brojnih uglednih svjetskih ličnosti iz politike, religije, ekonomije i nauke. Spektar tema i problematike koje će tretirati društvena zbivanja u Njemačkoj i svijetu na najbolji način oslikava ideju održavanja ove konferencije. U fokusu brojnih predavanja je međureligijski dijalog između judaizma, kršćanstva i islama kao i pitanje integracije muslimana u njemačko društvo. Interes medija za ovu konferenciju je iznimno veliko pa je prijenos zbivanja u elektronskim medijima zapažen.
U svom polusatnom obraćanju u prisutstvu više od 400 slušatelja reisu-l-ulema dr. Cerić je između ostalog rekao:
- Zahvaljujem se predsjednici Kirchentaga Katrin Görig- Eckardt na pozivu da danas i moje srce u Dresdenu bude sa vašim srcima, u našoj zajedničkoj molitvi da u Evropi vlada vječiti mir i sigurnost među svim ljudima i narodima.
Zahvaljujem se vrijednoj Bošnjakinji Emini Čorbo-Mešić koja je rođena ovdje u Njemačkoj i koja je svojim radom na polju međuvjerskog dijaloga zaslužila moje priznanje što me obavezuje da joj kažem da sam na nju i njoj slične ponosan.
Također, sretan sam što mogu odati priznanje i mom kolegi Muhamedu Baščeliću koji svojim djelovanje u Islamskoj zajednici Bošnjaka zaslužio moju zahvalnost kao i priznanje za njegov doprinos u iniciranju i realiziranju ideje o Centru za islamsku teologiju na univerzitetu u Tibingenu, što je od povijesnog značaja za integraciju muslimana u njemačko društvo. Posebnu zahvalnost dugujem Prof. dr. Stefanu Schreineru koji nas hrabri da ustrajemo na putu međureligijskog i međukulturnog dijaloga.
Dame i gospodo,
Prihvatio sam da danas budem u Dresdenu zato što sam osjetio potrebu da podijelim s vama nama zajedničko vjerovanje da smo svi mi Ademova i Havina djeca i da nam je jedan Stvoritelj.
Prihvatio sam da danas budem s vama kao vaš poziv da zajedno gradimo Nuhovu lađu spasa i da obnovimo zavjet pred Bogom na međusobnu ljubav i pomaganje.
Prihvatio sam da budem danas s vama da se podsjetimo na zajedničke korijene Ibrahimovske tradicije koju danas trebamo više nego ikada.
Prihvatio sam da danas budem s vama u Dresdenu da bih zajedno s vama ponovio deset Božijih zapovijedi od Musaa a.s. sa Sinaja od kojih su najvažnije: da je Bog jedan, da roditelja treba poštovati, da komšiju treba paziti, da se ne smije ukrasti, ne smije slagati i da ne smije se ubiti nevina čovjeka.
Prihvatio sam da danas budem s vama kako bi zajedno shvatili da je Isaovo a.s. poštovanje prema drugom i drugačijem neuništiva vrijednost.
Prihvatio sam da danas budem s vama u Dresdenu zato što me je Božiji Poslanik Muhammed a.s. naučio da znam da smo svi rođeni slobodni, da smo svi rođeni jednaki, da nema prednosti arap nad nearapom niti nearap nad arapom, kao ni bijelac nad crncem niti crnac nad bijelcem, osim po moralnom karakteru, te da nema prisile u vjeri kao ni prisile u nevjeri.
Također, drago mi je da sam danas ovdje kako bih s vama podijelio zadovoljstvo što se i nakon 16 godina iščekivanja osumnjičeni za ratni zločin Ratko Mladić našao u Hagu. Zahvaljujem se svim ljudima i organizacijama koje su doprinijele da se čuje istina i donekle zadovolji pravda za genocid nad mojim narodom potkraj 20. stoljeća. Ako iko, onda vi u Njemačkoj razumijete da je 20. stoljeće bilo stoljeće najvećih ljudskih dostignuća ali najstrašnijih ljudskih posrnuća od holokausta do genocida. Stoga 21. stoljeće mora biti drugačije u smislu da se umjesto pravednog rata govori o pravednom miru, da se umjesto svetoga rata uspostavi sveti mir posebno u svetoj zemlji Ibrahimovske tradicije, te da se umjesto umijeća ratovanja ljudi takmiče u umijeću života u miru i sigurnosti.
Evropa je naš zajednički dom, naša zajednička briga, naša zajednička sudbina i naša zajednička nada da se više nikad nikom ne ponovi horor prošlog stoljeća. Sa ovim mislima želim vam uspješan festival religijske slobode i ljudske solidarnosti - završio je svoje obraćanje reisu-l-ulema dr. Cerić u Dresdenu.
Sarajevo, 31. maj 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić uputio pismo domaćim i međunarodnim i zvaničnicima u kojem je ukazao na napade na ljude i imovinu Islamske zajednice na području entiteta Republika Srpska.
Reisu-l-ulema dr. Cerić je pismo uputio članovima Predsjedništva Bosne i Hercegovine Bakiru Izetbegoviću, Željku Komšiću i Nebojši Redmanoviću, predsjedavajućem Vijeća ministara BiH Nikoli Špiriću, ministru sigurnosti Sadiku Ahmetović, predsjedniku RS Miloradu Dodiku, predsjedniku Vlade RS Aleksandaru Džombiću, ministru unutrašnjih poslova RS Stanislavu Čađi, visokom predstavniku Valentinu Incku, ambasadorima zemalja članica Vijeća za provedbu mira - PIC (SAD, Velika Britanija, Turska, Rusija, Njemačka i Francuska).
Razbijeni prozor na Sefer-begovoj džamiji u Banjaluci
U pismu se navodi da su nakon zapaljivih izjava pojedinih političara iz Beograda i entiteta Republika Srpska, kao i mnogih organizacija koje se protive hapšenju osumnjičenog za ratne zločine Ratka Mladića pojačani napadi na ljude i imovinu Islamske zajednice na području entiteta Republika Srpska.
O pojačanim napadima, provokacijama i ugroženosti muslimana Bošnjaka u entitetu RS svjedoče sljedeći primjeri:
- U noći sa subote na nedjelju, 28./29. maj 2011. godine izvršen je još jedan u nizu vandalskih napada na Sefer-begovu džamiju u Banja Luci. Tom prilikom je razbijeno jedno prozorsko staklo. Također, prethodnih dana na ulazna vrata ove džamije lijepljeni su neprimjereni plakati, a prilikom učenja ezana (poziv na molitvu) upućivane su psovke.
- Sinoć, 30. 05. 2011. godine, nakon izlaska s noćne molitve (jacije namaza) vjernici Sefer-begove džamije u Banja Luci bile su iznenađene slikom nedavno uhapsenog osumnjičenog za ratne zločine Ratka Mladića, koju je neko postavio pred džamijska vrata dok su vjernici bili na molitvi.
- U Bosanskoj Dubici fasada, nedavno obnovljene, Čaršijske džamije u noći 29./30. maj 2011. godine gađana je jajima, dok su tokom noći grupe ljudi ispred kuće imama u ovom gradu uzvikivali riječi podrške osumnjičenom ratnom zločincu Ratku Mladiću.
U pismu reisu-l-ulema poziva imenovane domaće i međunarodne zvaničnike da iskoristite svoje ovlasti i autoritet kako bi spriječili napade na ljude i imovinu i zaustavili širenje straha prema povratnicima Bošnjacima koji su se vratili da stalno ostanu na svojim ognjištima i imanjima, saopćeno je iz Službe za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.
Jučer je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić na poziv predsjednika Europske komisije Hose Manuela Barosa (José Manuel Barroso) prisustvovao sedmom susretu religijskih autoriteta visokog ranga u Europi. Riječ je o godišnjem susretu europskih vjerskih autoritete sa najvišim zvaničnicima Europske unije, gdje se razmatraju aktualna pitanja u svijetu, posebno u Europi sa fokusom na ulogu vjere u promoviranju vrijednosti dijaloga, suživota i tolerancije u svijetu.
Sarajevo, 27. maj 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini dr. Mustafa ef. ceric u Begovoj džamiji u Sarajevu održao hutbu koju MINA prenosi u cjelosti.
Hutba reisu-l-uleme:
HUTBA REISU-L-ULEME DR. MUSTAFE CERIĆA U GAZI HUSREVBEGOVOJ DŽAMIJI (Rebiu-l-uhra 24, 1432/maj 27, 2011)
إن الحمد لله، نحمده و نستعينه و نستغفره، و نعوذ بالله من شرور أنفسنا و سيّئات أعمالنا، من يهد الله فلا مضلّ له، و من يضلله فلا هادي له، و أشهد أن لا إله إلاّ الله وحده لا شريك له, و أشهد أن محمداً عبده و رسوله.
Draga braćo i sestre, Ovo je jedinstvena hutba reisu-l-uleme i vrhovnog muftije Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini dr. Mustafe Cerića koju danas (petak rebiu-l-uhra 24, 1432/maj 27, 2011) čitaju hatibi sa mimbera svih džamija u domovini i dijaspori.
Ova hutba je slobodni i moralni glas u borbi za zaštitu ljudskih prava koja su bila ugrožena udarom na vjeronauku u osnovnim i srednjim školama u Sarajevskom kantonu.
I kao što kaže jedna arapska poslovica: رُبَّ ضَارٍّ ناَفِعٌ - Neki udar može biti koristan, tako se ovih dana udar na vjeru i vjeronauku u školi doista pretvorio u našu korist, jer nas je ujedinilo u našem otporu protiv, već duže vremena, brutalnih nasrtaja na našu ljudsku čast, na naše vjersko pravo i na islamsku tradiciju Bošnjaka.
Našu su šutnju i toleranciju antiislamski i islamofobični mediji uz podršku određenih centara političke moći, koji nemaju osjećaj za potrebe vjernika, shvatili kao slabost i zato nisu očekivali da će naša reakcija na njihovu akciju da nas vrate u mračno doba dvadesetog stoljeća biti tako snažna, jedinstvena i beskompromisna.
Da, tako je. Nije srednji vijek najmračnije doba u ljudskoj povijesti, već je dvadeseto stoljeće najmračnije doba u ljudskom pamćenju. Oni kojima to još uvijek nije jasno neka pročitaju knjige uglednih autora sa svjetskih priznatih univerziteta, koji sve jasnije i glasnije govore o tome da je baš dvadeseto stoljeće bilo najmračnije doba u ljudskom djelovanju zbog Hirošime i Nagasakija, zbog fašizma i boljševizma, zbog holocausta i genocida, zbog utopističkog i bezbožničkog svjetonazora, zbog čovjekovog krivog vjerovanja da je život moguć bez Boga, ili kao da Boga nema, zbog čovjekove umišljenosti da može zamijeniti Stvoritelja, jer je, kako se kaže u Kur'nu Časnom (90:5-7): - Čovjek mislio da je svemoćan, jer je mnogo uložio da bi nad svim vladao, jer je mislio da ga niko ne vidi! (أَيَحْسَبُ أَنْ لَنْ يَقْدِرَ عَلَيْهِ أَحَدٌ. يَقُولُ أَهْلَكْتُ مَالاً لُبَداً. أَيَحْسَبُ أَلَمْ يَرَهُ أَحَدٌ.).
Pokazalo se ipak da čovjek ne samo da nije svemoćan, već je nemoćan da održava red i mir na zemlji bez vjere u Boga, koja zahtjeva moralnu odgovornost, koja nadilazi ljudsku sebičnost. Nažalost, naš narod je platio visoku cijenu lažnog svjetonazora i zato smo danas tako odlučni da nas više nikad niko ne može vratiti u tu neizvjesnost. To kažemo zato što smo mi vjernički narod, koji čuva uspomene na svijetle primjere ljudi koji su nosili i pronosli svijetlo vjere i morala i u mračnim vremenima, poput mostarskog muftije Džabića, reisa Čauševića, Mehmeda Handžića, Kasima Dobrače, Husejna Đoze, Ahmeda Smajlovića, i mnogih drugih.
Kao što su bili njima i nama su lijepi uzori (أُسْوَةٌ حَسَنَة), Allahovi vjerovjesnici Nuh, Ibrahim, Musa, Isa i Muhammed, alejhim selām edžme'īn. Primjeri njihovog života su slični životnom iskustvu našeg naroda u prošlom stoljeću. Nuh, a.s., je nastojao uvjeriti svoga sina da ostane u očevoj lađi, da ne ide tamo gdje za njega nema spasa pa makar se popeo na najviše brdo. No, Nuhov sin nije poslušao svoga oca i zato ga ni najviši vrh brda nije spasio.
Nije li tako bilo i sa mnogim sinovima iz našeg naroda kada su ih očevi zvali da ostanu u vjeri svojih pradjedova, da ne idu tamo gdje im nema spasa, pa makar se popeli na najviši vrh ovozemaljske vlasti.
Ibrahim, a.s., je zvao svoga oca Azara da napusti širk (mnogoboštvo) i da prihvati tevhīd (jednoboštvo), jer Bog je Jedan, jer Bog nije rodio i rođen nije, jer Bogu ništa i niko nije ravan.
Nije li tako danas i sa mnogim roditeljima u našem narodu, kojima djeca govore da im nedostaje vjera u kojoj je spas za sva vremena.
I Musaov, a.s., primjer je nama pouka. Shvativši da je podaništvo najgore poniženje za čovjeka, Musa, a.s., se borio za slobodu svoga naroda i hrabrio ga da se ne boji tiranina. Neki su to srcem prihvatali, neki su kalkulirali, a neki su od straha ili od nemorala govorili: فَاذْهَبْ أَنتَ وَرَبُّكَ فَقَاتِلاَ إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ - Hajde ti i Gospodar tvoj pa se borite, mi ovdje ostajemo (5:24).
Nije li isto tako stanje i danas među nekim između nas koji kažu: "Hajde vi i vaša vjera pa se borite, mi imamo našu ideologiju i ostajemo sa našim prijateljima."A zna se da su ih ti njihovi prijatelji ostavili kad im je bilo najteže.
Isa, a.s., je simbol ljubavi prema čovjeku zato što mu je Uzvišeni Allah rekao da za sebe kaže svim ljudima: وَالسَّلاَمُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدْتُ وَيَوْمَ أَمُوتُ وَيَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا - Ja sam mir od rođenja do smrti i na dan mog proživljenja (19:33).
Nisu li to prave riječi i za naš narod u cjelini, koji zlo ne misli, koji je za mir od rođenja do smrti i koji vjeruje u svoje proživljenje u miru i radosti za sve svjetove.
Posljednji Allahov Poslanik Muhammed, a.s., je radost i milost svim svjetovima pa iz njegovog ljudskog i vjerovjesničkog života možemo najviše naučiti zato što je njegov Sunnet sličan sudbini našeg naroda.
Gotovo svi ovozemaljski izazovi koje je živio i preživio naš narod slični su izazovima koje je živio i preživio naš Pejgamber Muhammed, alejhisselam. Od napuštenosti do zbrinutosti u zajednici, od razočarenja do divljenja u borbi za istinu i pravdu, od nesloge do jedinstva u vjeri i ljubavi, od progona do povratka domu svome, od žalosti do radosti u beskrajnoj Allahovoj milosti - sve su to bila pejgamberova stanja, kao što su i sadašnja stanja u našem narodu. Stoga treba da su nam jasne ove kur'anske poruke: - Svakom pripada ono što zaradi! - Onaj koji bude uradio koliko trun dobra - vidjet će ga, a onaj koji bude uradio koliko trun zla - vidjet će ga! - Niko nije kriv za tuđi grijeh! - Vjernici su braća i zato treba da žive i rade složno u spoznaji da su odgovorni pred Uzvišenim Bogom.
Nije li, stoga, vrijeme da jedni drugima pogledamo u oči i da svi zajedno zaključimo: - Tražili smo snagu... i Allah nam je dao poteškoće koje su nas osnažile. Tražili smo mudrost.... i Allah nam je dao probleme koje treba da riješimo. Tražili smo bogatstvo...i Allah nam je dao mozak i tijelo da možemo raditi. Tražili smo hrabrost....i Allah nam je dao prepreke koje treba da savladamo. Tražili sam ljubav... i Allah nam je dao ljude kojima treba pomoći. Tražili smo pomoć... i Allah nam je dao prilike da se dokažemo. Nismo dobili ništa od onoga što smo tražili... ali dobili smo sve što nam je potrebno.
Sinovi su dobili ono što im je potrebno - Nuhovu lađa spasa, koju ne smiju napustiti ni po koju cijenu, jer za njih nema drugog spasa.
Očevi su dobili ono što im je potrebno - Ibrahimovu poruku da sinovi treba da nauče svoje očeve kako se vjeruje i kako se postiže uspjeh na ovome i spas na drugome svijetu.
Narod je dobio ono što mu je potrebno - Musaovu hrabrost da se bori za svoja prava i slobodu da misli svojom glavom, da govori svojim jezikom i da se bori protiv straha od tiranina.
Islamska zajednica je dobila ono što joj potrebno - Isaov mir i ljubav u svojim redovima, među imamima i džematlijama, među muderisima i učenicima, među hatibima i vjeroučiteljima. Napad na našu vjeru i ljudsku čast ujedinio nas je više nego ikada od Sarajeva do Novog Pazara, te od Zagreba, Ljubljane, Kosova i Skoplja, pa sve do Sidneja, Čikaga, Berlina i Beča.
Svi muslimani Bošnjaci ma gdje bili danas su jedna i jedinstvena duša u odbrani svoga prava i slobode da im se vjera ne osporava nikad i nigdje. Odlučni su da ih se ne tjera u ilegalu, jer hoće, znaju i mogu učiti svoju djecu pravim vrijednostima vjere i morala u javnim školama u duhu viševjekovne tradicije suživota i tolerancije sa svim ljudima dobre volje.
Prilika je ovo da pozovemo sve prvake u bošnjačkom narodu da se okupe oko zajedničkog cilja, a to je moralna obnova našeg naroda i vraćanje nade u bolju i sigurniju budućnost nakon teških iskušenja. Naš narod zaslužuje da ga se poštuje i da ga predstavljaju pošteni, hrabri i mudri ljudi u vjeri, kulturi i politici kako bi bio siguran da mu se više nikad neće ponoviti genocid.
Dakako, nije nevažno da ovdje spomenemo i jučerašnje hapšenje osumnjičenog za ratne zločine nad našim narodom Ratka Mladića. Važno je da podijelimo zadovoljstvo sa žrtvama genocida te da izrazimo zahvalnost svim poštenim organizacijama i pojedincima u domovini i svijetu, koji su pridonijeli da istina pobijedi laž i da pravda savlada nepravdu.
No, najvažnije od svega je Muhamedova, a.s., pouka da nikad ne zaboravimo odakle smo i ko smo u svojoj vjeri, u svojoj porodici, u svom domu i domovini. Mi nikada ne smijemo odustati od povratka tamo odakele nas progone zadnjih stotinu godina.
Mi moramo čvrsto vjerovati u dan kada ćemo se svi skupiti na jedno mjesto ma koliko bili trenutno razasuti po bijelome svijetu.
Mi imamo pravo na svoje mjesto pod suncem na Balkanu i u Europi kao i svi drugi narodi.
Mi imamo pravo i obavezu da sanjamo o našoj budućnosti u kojoj ćemo imati sve što imaju i drugi narodi na Balkanu i Europi u vjerskom, nacionalnom, kulturnom, državnom i međunarodnom smislu.
Mi imamo razlog da kažemo cijelome svijetu da se nikog osim Boga ne bojimo i zato treba da nas tako drugi shvate i prihvate.
Mi se moramo učuti bratskoj solidarnosti uvijek i na svakom mjestu, posebno danas kad našu pomoć trebaju naša braća u Sandžaku, odnosnu u Novom Pazaru, gdje je poplava pogodila stotine porodica.
Stoga, kao što je i najavljeno danas je u svim džamijama u domovini i dijaspori organizirana sergija za pomoć Novom Pazaru i zato vas pozivam da svako prema svojim mogućnostima pruži ruku pomoći našoj braći u Sandžaku uz našu dovu da im Allah Uzvišeni dadne sabur i selamet.
Želimo da naša braća u Sandžaku znaju da smo mi sa njima u njihovoj muci kao što su i oni uvijek bili s nama u našoj nevolji.
Bože Svemoćni, ako pogriješimo, podari nam snagu Ademovog (a.s.) pokajanja;
Ako nas zadesi nesreća, pouči nas Nuhovoj (a.s.) lađi spasa;
Ako nas zamrači krivovjerje, osvjetli nam put Ibrahimovim (a.s.) pravovjerjem;
Ako nas uhvati strah od silnika, osposobi nas Musaovom (a.s.) pravdom;
Ako nam se ponudi mržnja, spasi nas Isaovom (a.s.) ljubavlju;
Ako budemo protjerani iz domova naših, osnaži nas Muhamedovom (a.s.) željom za povratkom domovima našim.
Bože Milostivi, ujedini naša srca u humanosti.
Učvrsti korake naše u istini i pravdi.
Bože Pravedni, molimo Te da nasilnicima oduzmeš mač, a slabima da podariš moć vjere u istinu i pravdu. Amin!
Sarajevo 26.5.2011. (MINA) - U povodu današnje izjave visokog predstavnika Valentina Incka, Služba za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini izdala je saopćenje za javnost u kojem se kaže:
-Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini izjavu visokog predstavnika i specijalnog predstavnika Evropske unije u Bosni i Hercegovini Valentina Incka (Dnevni avaz, 26.05.2011.), koji je komentirajući svoje izjave o govoru reisu-l-uleme dr. Mustafe Cerića, da ako se nekome čini da je vrijeđao „spreman je da se izvini", smatra nedovoljnom, ali ipak pozitivnim znakom i nada se da je Ured visokog predstavnika iz svoga nepromišljenog koraka izvukao pouku.
Za Islamsku zajednicu ostaje tužno saznanje da unutar Ureda OHR-a ne postoji dovoljna unutarnja koordinacija i odmjerenost, shodno koncentraciji moći i ovlaštenjima OHR-a, obzirom da predstavlja politiku Evropske unije i Ujedinjenih naroda, što nam jača uvjerenje da je saopćenje iz ovog Ureda upravo posljedica takvog stanja i rezultiralo je uvlačenjem lično gospodina Incka u područje za koje nije imao tačnih informacija.
Islamska zajednica vjeruje da nije bilo potrebe da se Ured OHR-a i visoki predstavnik lično upliću u raspravu o vjeronauci, pogotovo kada je to pitanje već bilo riješeno, ali su ovim korakom zauzeli stranu u antiteističkim i antiislamističkim hajkama i nametanju cijelom društvu vrijednosti jedne ideologije.
U saopćenju OHR-a, 23. 05. 2011. g., spominje se kantonalni ministar obrazovanja Emir Suljagić, a u naknadnim pojašnjenjima gospodin Valentin Incko je kazao da je morao reagirati zbog napada na gospođu Ketrin Ešton, što je kontradiktorno i predstavlja neku naknadnu pamet u cilju pokušaja davanja bilo kakve potkrepe svome reagiranju koje je lišeno temeljnih principa i profesionalnih standarda, konkretnosti na šta i koga se reagira, kada, gdje, zbog čega i koji je sporan sadržaj. Ova činjenica je još više osnažila neuvjerljivost sadržaja reagiranja OHR-a i ojačala uvjerenje da se radi o pristrasnom saopćenju naručenom u cilju zaštite jedne ideologije i osobe. Dakako, nema potrebe da visoki predstavnik i njegov Ured brane gospođu Ešton i evropsku politiku od Islamske zajednice i reisu-l-uleme.
Podsjećamo da je i ranije visoki predstavnika Valentin Incko, naravno ako izuzmemo sramne šeme iz OHR-a, iznosio, u najmanju ruku, vrlo nespretne izjave i neprimjerene kvalifikacije o Islamskoj zajednici i muslimanima. Zbog svega toga Islamska zajednica smatra da se visoki predstavnik trebao izviniti.
Naime, visoki predstavnik Valentin Incko u intervju, „Svjetlo riječi", broj 316/317, srpanj/kolovoz 2009., je kazao:„Mislim da je u BiH bilo dosta alevitskog islama iz Turske. Pogotovo u Beču ima puno alevita. To je jedna blaža, europska, tolerantna forma. Mislim da je to tu domaće, a druge struje su tuđe, nisu se udomaćile... Mislim da bi ovaj tradicionalni bosanski islam mogao biti model za Europu.... Kad, recimo, u jednom haustoru imaš 50 obitelji, i samo je jedna austrijska, a ostale su islamske, ta se austrijska, naravno, plaši, iako su dosta puta ti muslimani najbolji susjedi... Mislim da je Karadžić bio najveći prijatelj islama, on je najviše učinio da se ovdje širi radikalni islam. Da nije bilo te agresije, mnogi muslimani bi ostali u svojoj tradiciji. Mislim da treba još neko vrijeme. Nedavno sam bio na Baščaršiji i vidio kako jedna fina djevojka jednog zaista pravog vjernika, koji ne propušta nijedno klanjanje, nije imala maramu. Rekla je: Ja sam muslimanka i vjerujem u Allaha, ali to je u meni, a ne u marami... Ima različitih ljudi koji su vjernici, ali taj bosanski islam za mene je sasvim prihvatljiv i sekularan. Mi u Austriji imamo islam i priznajemo ga u školama, vjeronauk ima podršku države. Ali samo ta linija, a ne linija koja propovijeda govor mržnje."
Glas Srpske, od 19. 04. 2009. godine, na internet stranici objavio je sljedeću izjavu Valentina Incka: "Vraćanje imovine SPC bio bi pravedan i ispravan gest i dobar signal za povratak Srba u Sarajevo i signal za veće razumijevanje i toleranciju... Žao mi je zbog toga što danas u Sarajevu ima samo pet odsto i Srba i Hrvata zajedno, a nekada ih je bilo mnogo više. Sarajevo je uvijek bilo mješovito, imalo je mnogo tradicija, vjera i kultura. Bilo je mnogo više Jevreja u ovom gradu. Sada ovdje ima nekih novih ljudi iz drugih kultura".
Islamska zajednica je čvrstog ubjeđenja i očekivanja da visoki predstavnici i službenici OHR-a, umjesto tumačenja islama, bavljenja Islamskom zajednicom i reisu-l-ulemom, imaju obavezu da tumače i implementiraju Dejtonski mirovni sporazum i predano rade na uspostavljanju demokratskih standarda i integraciji BiH u Evropsku uniju. Ured i službenici OHR-a nisu kompetentni, niti imaju takve nadležnosti da muslimanima tumači propise islama, islamsku doktrinu i tradiciju i ovakvi, namjerni ili nenamjerni, izleti samo nanose štetu bosanskim muslimanima, saopćeno je iz Službe za odnose s javnošću Rijaseta.
Sarajevo, 26. maj 2011. (MINA) - Na Fakulteta islamskih nauka u Sarajevu, a u povodu proteklih događanja oko predmeta vjeronauke u Kantonu Sarajevu, 25. 05. 2011. godine, održan je sastanak reisu-l-uleme dr. Mustafe Cerića sa vjeroučiteljima Kantona Sarajevo, saopćeno je iz Službe za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.
Sastanku su prisustvovali rukovodilac Vjerskoprosvjetne službe Rijaseta, mr. Muharem Omerdić, uposlenici VPS-a, Ibrahim Begović i Nezir Halilović, dekan FIN-a, prof. dr. Ismet Bušatlić, prodekan za nastavu, doc. dr. Zuhdija Hasanović i prof. Fadil Fazlić, savjetnica za vjeronauku pri Prosvjetno-pedagoškom Zavodu Sarajevo, Mina Pleh, te više od 100 vjeroučitelja sa područja Kantona Sarajevo, nekoliko vjeroučitelja sa područja Sarajevskog muftijstva, kao i delegacija vjeroučitelja iz Tuzlanskog kantona.
Sastanak je otvorio rukovodilac Vjerskoprosvjetne službe, mr. Muharem Omerdić i nakon uvodnog obraćanja i zahvale prisutnim dao riječ reisu-l-ulemi IZ u BiH, dr. Mustafi ef. Ceriću , koji je izložio principe Islamske zajednice vezano za vjeronauku i zaštitu prava muslimana.
Sastanak je prošao u duhu razumijevanja i otvorenog razgovora o svim aktuelnim pitanjima i izrazito konstruktivnog dijaloga nakon čega su usvojeni sljedeći zaključci:
-Odbacuju se sve tendenciozne interpretacije i brutalni napadi i uvrede na instituciju Reisu-l-uleme, a autori istih se pozivaju da otvore oči pred neoborivim činjenicama koje se od početka zanemaruju u javnom diskursu u slučaju spornog ministrovog dopisa oko vjeronauke;
-Podržava se jednoglasno usvojena instrukcija Vlade KS po kojoj ocjena iz vjeronauke ulazi u prosjek ocjena, i pozdravlja se inicijativa da se djeci koja ne pohađaju vjeronauku obezbijedi alternativni predmet kako bi i u pravima i u obavezama bili izjednačeni sa svojim vršnjacima koji pohađaju vjeronauku;
-Prihvata se činjenica o postojanju određenih „metodičkih propusta" u radu pojedinih vjeroučitelja koji će u narednom periodu, uz nadzor savjetnice za vjeronauku i Vjerskoprosvjetne službe Rijaseta, biti korigirani;
-Vjerskoprosvjetna služba će, u saradnji sa PPZ-om Sarajevo i Udruženjem vjeroučitelja KS, napravi plan organizacije tematskih radionica, koje će se po mogućnosti redovno organizirati na zimskom i ljetnom raspustu, kako bi se vjeroučitelji dodatno metodički edukovali i još više podigli kvalitet svoga rada, te na taj način iz svog ugla još više doprinijeli poboljšanju ukupnog društvenog stanja;
-Umjesto mirnih demonstracija „Sarajevskog ljeta", u povodu pokušaja ograničenja vjerskih sloboda i društvene devalvacije znanja o vjeri, zadužuje se Nezir Halilović da napravi elaborat i uputi prijedlog Rijasetu IZ u BiH radi organizacije „Godišnjeg kongresa vjeroučitelja u BiH";
-Zahvaljuje se svim građanima, roditeljima, javnim ličnostima i kolumnistima koji su dali svoj doprinos u sprječavanju nepravde koja se bila nadvila nad polaznicima vjeronauke u Kantonu Sarajevo;
-Pozdravlja se inicijativa za dijalogom i javnom raspravom u svim budućim „osjetljivim" pitanjima u kojima Islamska zajednica može dati doprinos kako bi se izbjegle neugodnosti kroz koje smo, kao društvo, prošli u nedavnom periodu.
Sarajevo, 26. maj 2011. (MINA) - Povodom posljednjih izjava Visokog predstavnika u BiH Valentina Incka, u kojima daje neprimjerene kvalifikacije govora reisu-l-uleme Islamske zajednice u BiH dr. Mustafe Cerića, Medžlis Islamske zajednice Bihać izdaje saopćenje za javnost u kojem se kaže:
- Izražavamo svoje nezadovoljstvo posljednjim izjavama Visokog predstavnika gospodina Valentina Inzka u kojima se neargumentirano i na neprihvatljiv način, sa elementima etiketiranja, osvrće na govor reisu-l-uleme Islamske zajednice u BiH dr. Mustafe Cerića. U atmosferi otvorenog izražavanja neprijateljstva i prisutnog govora mržnje nekih medija, u kojem prednjači FTV, prema Islamskoj zajednici, smatramo da je Visoki predstavnik trebao takav odnos prema temeljnoj instituciji muslimana osuditi kao generatore mržnje koji već nekoliko godina ne biraju sredstva i način obračuna sa Islamskom zajednicom, često puta prelazeći i kršeći temeljne postulate profesionalne etike, vrijeđaju osjećanja brojnih vjernika.
Pravo je Islamske zajednice i njenog duhovnog lidera da se svim dozvoljenim sredstvima izbore za svoja prava i za slobodno ispoljavanje svojih vjerskih osjećanja, jer je to pravo regulirano pozitivnim propisima države u kojoj živimo.
S tim u vezi izražavamo punu podršku vođstvu Islamske zajednice u nastojanju da se izbori za svetost vjere, dostojanstvo vjernika i stabilnost Zajednice, kaže se u saopćenju za javnost Medžlisa Islamske zajednice Bihać.
Sarajevo, 26. maj 2011. (MINA)- U ponedjeljak, 23. maja 2011. godine, poslije obilne kiše Novi Pazar je zadesila teška poplava. Ovakva vremenska nepogoda u Novom Pazaru se nije desila od 1979. godine. Nekoliko gradskih naselja pogođeno je posljedicama poplave, tako da ovih dana, prema prvim zvaničnim podacima, oko 3.000 građana Novog Pazara je van svojih domova.
Humanitarna organizacija Islamske zajednice u Sandžaku „Hajrat" čini što je u njenoj moći kako bi ugroženima od poplave olakšala da prebrode ovo, za njih teško iskušenje.
Rijaset Islamske zajednice i reisu-l-ulema vode računa o pripadnicima Islamske zajednice i građanima općenito, te stoga, pozivaju sve hatibe u domovini i dijaspori da u petak, 24. džumade-l-uhra 1432., odnosno 27. maja 2011. godine, upoznaju džematlije sa teškom situacijom u Novom Pazaru i pozovu da, svojim prilogom koji će pokloniti na sergiji u svojim džamijama, pomognu ugroženima od poplave u Novom Pazaru.
Pomoć od ove akcije je prijeko potrebna ugroženima, a solidarnost u ovom trenutku značila bi još jednu potvrdu vjerske svijesti muslimana, što je tradicionalna vrijednost muslimanskog naroda.
Svi Medžlisi IZ na području Rijaseta će prikupljena sredstva na sergiji u svojim džematima blagovremeno dostaviti na račun Rijaseta sa naznakom: "Pomoć ugroženima od poplave u Novom Pazaru".
Sarajevo, 24. maj, 2011. (MINA) - Povodom izjave visokog predstavnika i specijalnog predstavnika EU u Bosni i Hercegovini Valentina Incka koju je danas dao medijima u vezi govora reisu-l-uleme dr. Cerića, kojom prilikom je visoki predstavnik rekao kako je razočaran što je u tom govoru "spomenuta i napadnuta visoka predstavnica EU za vanjsku politiku i sigurnost Catherine Ashton, a na taj način, indirektno, i politika EU. Zato sam reagirao u tom slučaju. Već sam sve rekao i neću davati nove izjave", Kabinet reisu-l-uleme je izdao saopćenje u kojem se kaže:
-U prvoj izjavi visokog predstavnika i specijalnog predstavnika EU u Bosni i Hercegovini Valentina Incka kaže se da je govor reisu-l-uleme dr. Cerića „protivan ljudskom dostojanstvu" i to samo u vezi sa ministrom Emirom Suljagićem. Dakle, u jučerašnjoj izjavi nigdje se ne spominje gospođa Ešton. Prema tome, spominjanje gospođe Ešton u ovoj drugoj izjavi danas je naknadna pamet gospodina Incka lično ili njegova Ureda. Stoga, Kabinet reisu-l-uleme donosi tekst reisu-l-uleme dr. Cerića koji se odnosi na gospođu Ešton i njenu posjetu Banjaluci, kazanog na Buni od 14. 05. 2011. godine, kako bi javnost sama procijenila da li u ovom govoru ima napada na gospođu Ešton, koju Kabinet reisu-l-uleme cijeni i poštuje, te da li je ovaj govor napad i na politiku Evropske unije:
„Ako je gospođa Ešton došla, zaista, da Dodiku očita lekciju i da disciplinira Dodika, da zna gdje živi i da zna gdje mu je domovina i da zna kako treba da se ponaša, pozdravljamo to, čestitamo i podržavamo. Ali, ako je ova posjeta u Banjaluku, kao što je bila posjeta Miterana, ako se sjećate, i kad je došao u Sarajevo i kad je, zapravo zaustavio procese da se Bosnu ostavi na miru, i kad je donio, ako se sjećate, one kese za mrtve, ako je to bila takva posjeta, onda smo mi zabrinuti. I želimo da nas gospođa Ešton odavde dobro čuje! A mi se zovemo Bošnjaci - muslimani u Bosni i Hercegovini, Bošnjaci koji su u XX stoljeću ovdje u Evropi doživjeli genocid. To su priznali svi oni u Ujedinjenim narodima, u Evropskom parlamentu, eno imaju tamo u Hagu sve odluke koje su donesene i svi su kazali da je genocid. Mi, Bošnjaci smo poput Jevreja, bojimo se i guštera, jer su nas zmije ujedale. I zato se bojimo svakog takvog poteza koji je na kraju jedan truhli kompromis, koji opet nas, na kraju, dovodi u situaciju da se sekiramo."
Uz uvažavanje Ureda OHR-a i gospodina Valentina Incka, koji je uradio mnogo dobrih stvari za postratni opravak Bosne i Hercegovine, ne možemo se oteti utisku da je miješanje gospodina Incka u problem vjeronauke u Bosni i Hercegovini sa paušalnim kvalifikacijama o govoru reisu-l-uleme na Buni, nepromišljen, ishitren i štetan za dosada dobre odnose između Islamske zajednice i Ureda visokog predstavnika.
Kabinet reisu-l-uleme Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini se nada da je ovo posljednji put da se OHR oglašava o reisu-l-ulemi Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini na neprimjeren način, te da će gospodin Incko naći moralne hrabrosti da povuče svoju jučerašnju izjavu i da se izvine muslimanima Bošnjacima za nedostojnu kvalifikaciju njihovog duhovnog i moralnog autoriteta, kaže se u saopćenju Kabineta reisu-l-uleme.