A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Pitanja vezana za akiku

Pitanje

Esselamu alejkum!
Moja pitanja su vezana za rođenje muškog djeteta, kao i obaveze koje nastaju sedmog dana od rođenje djeteta, uz napomenu da se dijete trenutno nalazi u inkubatoru, obzirom da je došlo do prijevremenog poroda, te da vjerovatno neće biti otpušteno iz bolnice prije sedmog dana od rođenja.

1) Da li da zakoljem kurban (dva za muško dijete) sedam dana od rođenje ili da čekam da izađe iz bolnice, pa da u jednom danu 14. dan, 21. dan ili neki drugi dan, pa da se u tom danu prouči ezan i ikamet, dadne ime djetetu, obavi šišanje i davanje sadake?

2) Da li zaklati kurban/akiku tamo gdje će dijete živjeti (Bugojno) ili je to moguće uraditi u mjestu gdje će dijete po rođenje živjeti prvih 40 dana (Bihać)?

3) Da li je dovoljan nijjet za klanje kurbana ili je obavezno i prisustvo roditelja dijeteta, prilikom čina klanja kurbana za dijete?

 

Odgovor

Neka Vam je hairli i mubarek rođenje djeteta. Nadamo se da će što prije izaći iz inkubatora zdravo i napredno ako Bog da. Evo odgovora na Vaša pitanja.

1. Što se tiče vremena klanja kurbana na ime akike za novorođeno dijete ono je definirano kako slijedi: 7.,14. ili 21. dan po rođenju djeteta. Ukoliko se ne izvrši u tim terminima možete i kasnije u bilo kojem danu. Dakle, sami odaberite ono što vam odgovara.

2. Mjesto klanja akike nije relevantno. Dakle, odaberite ono što Vam je lakše i pogodnije, Bihać ili Bugojno, svejedno je.

3. Dovoljan je nijjet roditelja da je kurban namijenjen za akiku i nije neophodno njihovo prisustvo činu klanja kurbana.

Uvjeti za imama

Pitanje

Selamun alejkum!

Znam da je pitanje koje vam postavljam, nevezano za direktni islamski propis ali me zanima. Smatram da mi možete dati potpun odgovor. Naime, zanima me potrebna stručnost za imamsku dužnost da bih bio imam, muftija itd. je li potrebno završiti medresu, FIN ili Al-Azhar ... itd., ili se može završiti Islamski pedagoški fakultet u Zenici, Bihaću i postdiplomski studij. Znači je li dovoljno završiti medresu i Islamski pedagoški fakultet ili se mora ići na FIN, eto to me zanima. Nadam se da nisam bio previše komplikovan.

Selamun alejkum!

 

Odgovor

Prema odluci Rijaseta Islamske zajednice, za imamsku službu neophodno je da kandidat završi jednu od priznatih medresa kod nas te Fakultet islamskih nauka. Pogotovo je to slučaj s muftijskom službom. O eventualnim izuzecima odlučuje nadležni organ Islamske zajednice.

Druženje i čestitanje praznika

Pitanje

Esselamu alejkum!
Da li je nama muslimanima zabranjeno da idemo na sijelo gdje su sve kršcani i gdje slave npr. božic? Da li je grijeh posjetiti crkvu nekad u životu?

 

Odgovor

Nije zabranjeno čestitati kršćanima ili drugim kitabijama njihov vjerski blagdan, posjetiti ih, razgovarati i razmijeniti darove, ali je zabranjeno učestvovati u njihovom vjerskom obredu, ne i posmatrati ga. Ako je uobičajeno da oni posjete muslimane za vrijeme njihovog blagdana, a muslimani njih za vrijeme njihovog, to je čin međusobnog uvažavanja i poštovanja, što nije zabranjeno, već naprotiv, poželjan oblik međukomšijske pažnje. Ako se na sijelu slavi spomenuti praznik uz uobičajenu ikonografiju i vjerske relikvije, takvom sijelu ne treba prisustvovati. Isti je slučaj s ulaskom u crkvu. Ako je s namjerom da se vidi i razgleda njena unutrašnjost, nije zabranjeno ući u nju. Ako je s namjerom činjenja djela pobožnosti, odnosno radi učešća u vjerskom obredu, zabranjeno je.

Nepromišljena izjava

Pitanje

Selamun alejkum!
Ima jedno pitanje koje me proždire. Musliman sam hvala Allahu ali prije nisam bio, mislim jesam se oduvjek zvao i tako to ali nisam klanjao, jesam postio išao petkom na džumu ali sam i čino razne grjehove. Milošću Allahovom sam se okrenuo na pravi put i sad sam hvala Allahu bolji a batalio sam sve. Ali jednom dok smo bili u domu i dok smo vježbali neki predmet bila je neozbiljna atmosfera a mi smo došli da nam jedan momak objasni nešto i ja sam rekao, Allahu oprosti, da je taj momak, subhanalla, bog. Ali ja nisam mislio da se mi njemu klanjamo ili da da dajemo zekjat ili da od njega pmoć tražimo ili da u njegovo ime ginemo već samo sam htio da naglasim da njega slušamo šta nam objašnjava i to je to. Tako mi Allaha nisam mislio niti sam i u jednom trenutku osjećao išta što osjećam prema Allahu tad kada sam to rekao, niti sam strahovao niti ništa što se samo osjeća prema Allahu, samo sam izvršio pogrešno poređenje. Moje pitanje je da li sam ja počinio širk, Allah zna najbolje jesam li ili nisam ali bih volio vaše stručno mišljenje jer mene je strah Allaha i kabura i Sudnjeg dana i Allahove kazne, strah me Allaha a znamo šta je širk. Unaprjed hvala na odgovoru i neka vas Allah nagadi ljepim Dženetom.

 

Odgovor

Musliman treba paziti na ono što govori, kao i na ono što radi. Odgovarat će i za svoje riječi i za svoja djela pred Uzvišenim na Sudnjem danu. Spomenuta Vaša izjava, ili poređnje, kako kažete, je neprihvatljiva i pogrješna. No kako se radilo o nepromišljenoj izjavi, a ne o svjesnom pridruživanju Bogu druga, niste počinili širk niti kufr, ali svakako se trebate pokajati i zatražiti od Allaha dž.š. oprosta zbog te neprimjerene i neprihvatljive izjave.

Osjećaj gubljenja abdesta

Pitanje

Esselamu alejkum!
Imam jedan problem pa možda vi imate neki odgovor (rješenje). Kad klanjam (često mi se dešava a i kad ne klanjam) ponekad imam osjećaj kao da pustim malo mokraće (češće se to ne desi, nego je to samo neki osjećaj)..
Šta vi mislite o tome, tražio sam po nekim vašim odgovorima ali nisam našao nešto slično ovome?

 

Odgovor

Ukoliko osoba sumnja da li je izgubila abdest na spomenuti način, abdest nije izgubljen i vrijedi sve dok osoba ne bude sigurna da je došlo do izlaska mokraće iz spolnog organa. Tako je sa svim stvarima koje kvare abdest. Jedno od osnovnih fikhskih pravila glasi da "sumnja ne otklanja čvrsto uvjerenje". U svakom slučaju, nakon pojave spomenutog osjećaja, treba provjeriti realno stanje.

Učenje sure Ihlas

Pitanje

Esselam alejkum!

Mi smo jedan bošnjački džemat i u našem džematu smo naišli na jedan problem, pa vas molimo da vi kao fetva i emin, svojim znanjem nam pomognete u rješavanju ovog problema. Naime u našem džematu se praktikovalo učenje sure ihlas tri puta prije ikameta i dio našeg džemata podržava to učenje s obzirom da dosta okolnih džemata tako radi, dok drugi dio džemata smatra da je nepotrebno učenje istog i da nije u skladu sa hanefijskim mezhebom. Ovo pitanje vam postavljamo bojeći se da ne nastupi razdor u džematu i sa nadom će vaš odgovor biti poštovan od obije strane, očekujemo brz odgovor dok se problem nije intenzivirao. Unaprijed vam zahvaljujemo, da vas Allah dž. š. nagradi svakim dobrom.

 

Odgovor

To pitanje ne bi trebalo biti nikakav problem, a posebno ne razlogom nesuglasica i razdora u džematu. Učenje 3x sure "El-Ihlas" prije ikameta je uobičajeno u mnogim našim džematima. Treba znati da to učenje nije sastavni dio namaza, nije obavezno niti je sunnet, ali nije ni zabranjeno proučiti ovu suru. Ko je ne prouči nije propustio neki namaski propis, a ko je prouči nije napravio bilo kakvu grješku u namazu. Stoga, ako je njeno učenje uobičajena praksa u džematu, ne smeta da se nastavi s tom praksu i ne treba insistirati na njenom dokidanju, a  ako nije uobičajeno, ne treba insistirati na njenom uvođenju. To je potpuno beznačajno pitanje kada je riječ o namaskim propisima, pa ne bi trebalo da izaziva sporenje u džematu. Pretpostavljamo da je to pitanje samo povod, a da su uzroci razmirica u džematu druge prirode. Nismo sigurni ni da oni koji se u ovom slučaju pozivaju na hanefijski mezheb čine to iz razloga dosljednog zalaganja da se namaz u džematu klanja po hanefijskom mezhebu. Jedinstvo džemata ne smije biti ugroženo zbog marginalnog pitanja kakvo je spomenuto pitanje.

Dileme oko učenja ezana

Pitanje

Esselamu alejkum!

Kad naklanjavamo podne i ikindiju ne učimo ezan samo ikamet, ali kad ove namaze naklanjamo i odmah dođe akšam onda trebamo učiti ezan. Da li je ovo tacno?

 

Odgovor

Učenje ezana je sunnet, a ne stroga obaveza (farz). Zato, ko ga prouči, dobro je postupio, a ko ga ne prouči prije klanjanja namaza, njegov namaz je ispravan. U spomenutom slučaju, ako je neko uobičajio učiti ezan za svaki namaz, treba ga proučiti i nakon ulaska akšamskog vakta, bez obzira što je proučen prilikom naklanjavanja prethodnih namaza. Ikamet u svakom slučaju treba učiti (mada ni to nije stroga obaveza (farz) prije klanjanja svakog farza. 

Zajednički namaz u odvojenom prostoru

Pitanje

Esselamu alejkum!
Možete li nam objasniti da li je dozvoljeno klanjati za imamom ako ne vidimo ni njega ni safove ispred, odnosno klanjati u posebnoj prostoriji i čuti imama samo preko zvučnika? Ako nam možete ukratko dati stavove sve 4 pravne skole.

Naime, u mnogo džamija žene klanjaju u odvojenim prostorijama, gdje ne vide ni imama ni muške safove ispred. Čuli smo da to nije ispravno. Sumnjamo u ovo pravilo, jer zašto bi se onda gradile takve džamije i mesdžidi u kojima su žene potpuno odvojene? Neki kažu da nije dozvoljeno klanjati samo farz namaze na ovakav način, dok se recimo teravih namaz može klanjati iako se imam čuje samo preko zvučnika.

Logično je da čovjek ne može klanjati za imamom recimo u svojoj kući, iako ga čuje preko ozvučenja. Potrebno je da je u džamiji ili bilo gdje drugdje ako su safovi povezani.
Selamun alejkum!

 

Odgovor

Nema dileme da je namaz u džematu u posebnoj prostoriji u okviru džamije ili mesdžida, u slučaju da se imam ne vidi, niti safovi, ali se glas imama prenosi preko zvučnika, ispravan. Jedinstvenost mjesta imama i muktedije (ittihad mekanil-imam vel-me'mum) ostvaruje se na dva načina: viđenjem, ili slušanjem, makar i preko posrednika (mubellig), a to je u ovom slučaju zvučnik. S druge strane, cijela džamija ili mesdžid tretiraju se jednim prostorom, bez obzira na razdvojenost zidovima, ili spratom. To je otprilike stav sva četiri sunijska mezheba, uz neke manje nijanse. Možete te stavove potražiti u fikhskim djelima, kao npr. El-Fikhul-islamijju ve edilletuhu od Vehbe Zuhajlija, tom II, str 223-234. Oni koji tvrde da takav namaz nije ispravan, griješe i bespotrebno unose zabunu među klanjače. Ostvarenje ovog uvjeta je upitno ukoliko cjelovitost prostora presijeca javni put kojim prolaze ljudi, a širine je da njime mogu prolaziti automobili, ukoliko nije ispunjen safovima klanjača. Takav je slučaj s klanjanjem džume namaza u GH medresi, u situaciji kada ima dovoljno prostora u Džamiji, džamijskom dvorištu ili u drugim obližnjim džamijama. Takav slučaj nije s klanjanjem bajram namaza u spomenutoj džamiji budući da je tada put ispunjen klanjačima.

Hadž i kredit

Pitanje

Uzeo sam dugoročni kredit za kupovinu stana na 25 godina, imam dobre uslove da ga vraćam, i veliku želju da idem na hadž, pa bih  htio pitati da li bi smio ići?

 

Odgovor

Dozvoljeno je da osoba koja se zadužila dugoročnim kreditom ode na hadždž pod uvjetom da posjeduje imovinu kojom bi se mogao pokriti kredit u slučaju preseljenja na Ahiret tokom putovanja. Poželjno je tražiti saglasnost žiranata ukoliko je kredit bio uz žirante.

Korekcije na tijelu

Pitanje

Esselamu alejkum!
Zanima me da li je po islamu dozvoljeno da žena mijenja svoj oblik tijela odnosno da, izvinjavam se na prostim riječima, ugradi sebi silikon u grudi? Molim vas da mi to odgovorite što prije.

 

Odgovor

Bez krajnje nužde, ili prijeke potrebe, nije dozvoljeno ženi (a ni muškarcu) da otkriva svoj avret (stidni dijelovi tijela koji se moraju pokrivati pred stranim osobama) pred plastičnim hirurzima ili drugim stranim osobama. To bi eventualno moglo biti dozvoljeno samo u slučaju nepodnošljive duševne boli i opasnosti po mentalno (ili fizičko) zdravlje žene zbog npr. malih (ili velikih) grudi. Sama želje da određeni dio tijela ima perfektan izgled nije dovoljno opravdanje za spomenutu operaciju.