A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Problemi sa liječenjem sihira

Pitanje

U Bosni nisam bila ima nekih 6 godina. Iz više razloga ali najviše iz zdravsvenih. Prije 7 godina otprilike me liječio jedan imam u Bosni učeći mi Rukju iz Kur'ana. Nije mogao izbaciti džinove koji su putem crne magije dospjeli u moj organizam. Cijelo to vrijeme ja se borim i danju i noću i molim Boga da mi uzme dušu. Treba mi stvarno vjernik koji će mi učiti Rukju, neko ko je u svoju vjeru 100% siguran, jer sve zavisi od vjere onog ko uči i moje naravno. Ali iskreno, za svoju vjeru se ne brinem, jer da nije dovoljno jaka, ja bih davno sebi okončala život. Molim vas napišite mi da li nekog vjernika poznajete koji bi mogao da mi uči rukju i koga nije strah da to čini, jer su reakcije jake kad se uči. Ponekad pričaju na hebrejskom ili armenijskom jeziku iz mene. Čak mi je teško dok ovo pisem, ali morala sam se natjerati..
Puno vam selama i hvala na strpljenju.

 

Odgovor

Mi nikoga posebno ne preporučujemo kada je riječ o liječenju učenjem Kur'ana, budući da to ne spada u poslove Islamske zajednice. Liječenje je stvar odluke svakog pojedinca i on za to odgovora. Preporučujemo Vam da sami učite Kur'an, da se pouzdate u Allaha, izvršavate islamske propise, posebno propise o čistoći i namazu, a da priče o crnoj ili nekoj drugoj magiji ostavite po strani. Sve što više budete vjerovali u to, sve će Vam biti teže. Moguće je da se radi i o depresiji, stresu i sličnim psihičkim problemima i bolestima poznatim medicinskim stručnjacima koje se liječe lijekovima protiv depresije.

Bezazleni postupci u vezi

Pitanje

Pokušavam da budem neko ko će nasavjetovati prijatelja koji je čini mi se od sitnice napravio brdo. U vezi je (pred sami brak) i mislim da im je veza skroz ok ali on počesto čini mi se zbog ljubomore napravi problem i to brani sa pravilima ahlaka. Radi se o tome da mu je hanuma dodala na facebook momka od rodice (s kojim živi...) iako ga ne zna.
Rasrdilo ga to i ne mogu nikako da riješe, jer on dodaje da je ona djevojka i nije trebala te on i ona (rodica) nisu u istom moralnom rangu. Pokušavao sam da savjetujem ali on iz sitnice uspije da nametne tako jake argumente. Mozete li da mi kažete šta i kako da ih savjetujem?
Šta je u ovom slučaju ok i kako na sitnicama da ih šejtan ne napada?

 

Odgovor

Problem koji želite riješiti nije najjasnije predočen u Vašem pitanju. Smatramo da je riječ o bezazlenom postupku koji nije posljedice neke zlonamjernosti. Ako neko ima običaj da uveličava stvari i bezazlene postupke tretira suviše ozbiljno, imat će u životu i braku velikih problema. Jer, nema savršenih bića koja čak ne mogu načinit ni manje propuste ili grješke. Sigurno je da je dotična osoba pogriješila, ali nije to neka velika ili neoprostiva grješka. Poslanik a.s. kaže: "Ko nije milostiv prema drugima, neće se ni njemu drugi (Bog) smilovati." Ko nije spreman oprostiti drugima neku grješku, kako može tražiti od Allaha da oprosti njegove grijehe. Nema žene, a ni muškarca bez neke mahane i to treba biti jasno svima, u braku i van braka. Ko smatra drugačije, nailazit će na nepremostive prepreke u životu i braku. Jednostavno neće izdržati taj pritisak i psihički će popustiti prije ili kasnije. Možda je ustvari spomenutoj osobi taj događaj samo izgovor i opravdanje za preispitivanje svoje veze i odnosa prema toj djevojci. A Allah najbolje zna.

Brada kod selefija

Pitanje

Pitanje je o onima što nose brade i kratke pantalone, ja bih da saznam je li to baš sunnet Resulullaha alejhi wa selem, ili je to nešto drugo. I jesu li vehabije ili nisu, i zašto, i kako znamo da su vehabije?

 

Odgovor

Poslanik a.s. je imao bradu i ona je od sunneta, a također, zabranio je da se odjeća vuče po zemlji ako je to iz razloga oholosti. Oni koji tvrde za sebe da su "selefije" (neki ih nazivaju pežorativno "vehabijama") obično primjenjuju spomenuta dva sunneta. Treba samo pripomenuti da Poslanik a.s. nije nosio pantalone kakve se danas nose, pa je tu riječ o zaključivanju na osnovu analogije, a ne izričite tekstualne odredbe.  

Toleriranje novotarija

Pitanje

Esselamu alejkum!       

Zašto vi kao Islamska zajednica koju financira narod BiH dozvoljavate novotarije u vjeri kao npr. imam jednog džemata ili imami više džemata određuju cijene za učenje salavata, klanjanje dženaze, nametanje narodu da treba da se prave mevludi kako bi mogli profitirati, jer i to se dobro naplaćuje, učenje hatme i Jasina uz određenu cijenu i oni ne idu ispod svoje cijene, je li to normalno da jedna dženaza košta oko 1000 km, iako se redovno plaćaju sve obaveze hodžarina itd. Ja mislim da je to haram i da su mnogi hafizi i imami ogrezli u tome a da Islamska zajednica to ravnodušno posmatra. Neka nam se Allah smiluje.

 

Odgovor

Nije istina da imami nameću džematlijama učenje mevluda, Jasina, hatmi, da bi im naplaćivali te usluge, već je situacija obrnuta, tj. džematlije zahtijevaju od imama te usluge i ako bi odbio da im udovolji zahtjevu, vjerovatno bi morao napustiti dotični džemat. Fiksiranje cijena za te usluge smatramo pogrešnom praksom, a ako neko da hediju imamu, to je dozvoljeno. Ono što želimo reći jeste da Vama ili bilo kome drugom niko ne može nametnuti učenje mevluda, Jasina, hatme ili bilo čega drugog bilo kojim povodom ako to ne želite. Sve je to dobrovoljno i ne može biti nametnuto nikome. Kada je riječ o dženazi, ona podrazumijeva troškove različite naravi i sama članarina, koja je manje više niska, ne može podmiriti sve troškove dženaze i ukopa. Nigdje na svijetu nema besplatnih dženaza ili sahrana, osim ako neko donira sredstva za njih. Pošto biste Vi nekog mejjita (umrlu osobu) koja Vam nije u rodu ogasulili (okupali) ili mu kabur iskopali?

Fraza Bašin sag olsun

Pitanje

Možete li mi reći koje je tačno značenje riječi BAŠIN  SAG OLSUN, na netu sam naišao na 10-tak interpretacija?

 

Odgovor

Konsultirali smo poznavaoca turskog jezika koji nam je rekao da ta izreka, kojom se izražava saučešće porodici umrloga, znači: Neka ti je živa glava!

Propisi prije Muhammeda a.s.

Pitanje

Selamun alejkum!

Hvala na odgovorima posebno na onim što se tiče prektičnog obavljanja namaza jer ću sada sa manje sumnje u ispravnost namaza obavljati isti. Ipak, ako mogu još bi nešto pitao.
Kad kažete da su se kod poslanika prije Muhammeda alejhiselama predavanja o normativnim dijelovima vjere razlikovala, na šta tačno mislite? Da li je prije Muhammeda alejhiselama postojala obaveza posta, 5 namaza itd?

 

Odgovor

Kada je riječ o različitosti šerijata Božijih poslanika, to je općepoznata činjenica na koju ukazuje i Kur'an u 48. ajetu iz sure El-Maida: "...svima vama smo zakon i pravac propisali..." Post je bio propisan i ranijim poslanicima i narodima, ali nam način i detalji toga posta nisu poznati. Znamo na osnovu hadisa o propisivanju namaza u Noći Miradža da se broj rekjata razlikovao u odnosu na ranije Poslanike. Kur'an jasno govori da je loj bio zabranjen Jevrejima, ali je kasnije dozvoljen muslimanima. Sasvim je sigurno da se neki propisi o braku koji su važili za vrijeme Adema a.s. i prvih ljudi razlikuju u odnosu na propise u našem šerijatu. Kur'an jasno govori da je Isa a.s. došao s određenim ublažavanjem propisa u odnosu na propise koji su objavljeni Musau a.s.

Liječenje sihira

Pitanje

Selamun alejkum!

Ne bih želio da vam budem dosadan, kažete mi u vašem odgovoru da bih trebalo razgovarati sa nekim ko zna da liječi Kur`anom. Da li bi ste mi vi mogli da preporučite nekoga?

Unaprijed vam se zahvaljujem.

 

Odgovor

Budući da se Islamska zajednica institucionalno ne bavi spomenutim pitanjem, te da nema službeno određeno lice koje se bavi tim oblikom liječenja, ne možemo Vam nikoga posebno preporučiti niti za nekoga garantovati da liječi u skladu s islamskim propisima.

Ekonomsko-privredni subjekt u IZ

Pitanje

Poštovani,
Interesuje me da li Islamska zajednica u BiH može djelovati kao ekonomski subjekt. Odnosno, da li joj je, kao takvoj dozvoljeno obavljanje radnji na polju ekonomije koje mogu rezultirati profitom? Ovo pitam zbog toga što vjerujem da se, pogotovo u ovim teškim vremenima, Islamska zajednica BiH mora uključiti i u riješavanje socijalnih i ekonomskih problema u zemlji. Prema tome, bilo bi dobro, po mom mišljenju, kada bi se u okviru IZ BiH pokrenuli razni ekonomski razvojni programi, koji bi pomogli u prevladavanju nezaposlenosti, održivom povratku, a samim time ono najvažnije, vraćanje ljudima njihovog dostojanstva. Pod ovim podrazumijevam da se IZ postavi kao jedan vid investicione "korporacije", koja će pomoći ovom narodu, onako kako je to sada najpotrebnije. Svi novonastali program da budu u vlasništvu IZ, a profit koji se njima ostvari da ide u nove investicione projekte, ili u fondove tipa Merhamet i sl. Znači, da ponovim još jednom, interesuje me da li postoji nešto ovakvo, i ako ne, da li je moguće da se počne raditi na ovakav način?

 

Odgovor

U principu, vjerske zajednice nisu ekonomsko-privredni subjekti čiji je primarni cilj ostvarenje profita. To ne znači da ne mogu osnivati neke firme kao zasebne pravne subjekte. Vaše ideje su zanimljive, niste prvi koji predlaže slične mjere i aktivnosti, ali Islamska zajednica očito nema realnih mogućnosti da ih realizira. Pri Saboru IZ postoji Komisija za ekonomska i vakufska pitanja, pa Vaše ideje možete proslijediti toj Komisiji na razmatranje.

Neklanjač u džematskom odboru

Pitanje

Esselamu alejkum!

Može li osoba koja je član u džematu a ne obavlja namaz obnašati kakvu funkciju u džematu npr. biti član odbora ili biračke komisije ili bilo kakvu funkciju obavljati, kakav je stav šerijeta po tome.

 

Odgovor

Postoje definirani uvjeti za članstvo u bilo kojem organu IZ. Ako neka osoba ispunjava te uvjete može biti član odnosnog organa. Podrazumijeva se da musliman, a pogotovo član nekog tijela ili organa IZ klanja. Zato se taj uvjet ne spominje posebno. Oni koji biraju članove džematskog odbora trebaju voditi računa o moralnom kredibilitetu kandidata, ali i o njegovoj spremnosti da da doprinos radu i aktivnostima džemata. Nerijetko se dešava da oni koji redovno klanjaju sve namaze ne daju adekvatan doprinos radu džemata ili ga ne pomažu materijalno i finansijski, a na drugoj strani ima onih koji nisu redovno u džamiji daju značajnu pomoć radu džemata. I o tome treba voditi računa.

Držanje psa vodiča u kući

Pitanje

Esselamu  alejkum!

Vjernik sam i poznat mi je hadis pejgambera Muhammeda a.s. o držanju psa u kući i isticanja slika. Također mi je poznato da se može pas držati radi lova ili ako se ne varam  nekih drugih potreba, ali ne u kući. U mom slučaju se radi sljedeće:
Oslijepio sam i imam porodicu. Puno se krećem sam, tako da često sinovi ili žena nisu u stanju da me prate gdje ja sve želim. U par slučajeva sam ostao u možda dvije sekunde u životu, Allah me sačuvao. Padao sam i sa visina i u kanale. Desi se. Živim na zapadu gdje se pas ne drži izvan kuće osim onih možda koji imaju vlastite farme. Nudi mi se školovan (dresiran) pas kao vodič. Školovan isključivo da služi kao pas vodič slijepoj i slabovidnoj osobi. Ako bi se primio toga morao bi da ga držim u vlastitoj kući uz nekakvu obavezu. Vjerovatno bi pas imao svoj kutak odnosno mjesto. Vjerujte da mi se baš ne sviđa ovo ali je nekakva nužda. No, bez obzira na nuždu, želio bih vaš stav na osnovu svega ovoga. Da li ima ikakva uporišta u šerijatu da bi mogao držati psa u kući. Napomena da nema govora da se drži izvan kuće ili stana a pogotovo ovakvi školovani vodiči. Država izdvaja godišnje po 6 hiljada eura za njihovo školovanje, liječenje i ishranu itd.
Allah vam podario svako dobro. Amin!

 

Odgovor

Nema nikakve šerijatske smetnje da u situaciji u kojoj se nalazite držite psa vodiča u kući. Ta situacija se tretira kao stanje nužnosti ili potrebe u kojoj je dozvoljeno i ono što je inače zabranjeno, u granicama potrebe i mogućnosti. Budući da nema mogućnosti da ga držite van stana, odnosno kuće, onda Vam ne preostaje druga mogućnost nego da ga držite u kući na određenom mjestu. Vaša situacija opravdava takav postupak. Ne trebate se ustručavati da tako postupite, jer postupate u nuždi, a nužda zakon mijenja. Šerijatsko uporište za takvo postupanje je potreba za psom vodičem i nemogućnost da se toj potrebi odgovori osim držanjem psa u kući. Neka Vam Uzvišeni Allah pomogne u nošenju s tom situacijom.