A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Rasipništvo u odjeći

Pitanje

Esselamu alejkum.

Kako procijeniti rasipništvo u slučaju kupovine odjeće, obuće, naročito ako jedan odjevni predmet ne može doći na red oblačenja ni nakon mjesec dana kada bi vlasnik svaki dan drugu odjeću koristio?

 

Odgovor

Esselamu alejkum.

Svaka sredina, društvena grupa, profesija, ima standarde i običaje u oblačenju i obuvanju, i ono što izlazi izvan okvira prosjeka te društvene grupe, staleža, profesije, itd., smatra se pretjerivanjem i rasipništvom. Vrijeme, okolnosti i običaj imaju ulogu u toj procjeni.

Ishrana ljubimca

Pitanje

Esselamu alejkum.

Da li je pretjerivanje u islamu, odnosno rasipništvo, dnevno izdavanje na hranu ljubimaca u vrijednosti objeda odraslog čovjeka?

 

Odgovor

Esselamu alejkum.

Sevap je na/hraniti životinju, ali je nahraniti čovjeka preče i važnije. Enormno trošenje imovine na kućne ljubimce dok istovremeno mnogi ljudi umiru od gladi nije u duhu islamskog učenja.

Zajednički namaz muža i žene

Pitanje

Esselamu alejkum.

Kako će žena klanjati za mužem imamom koji u mnogim stvarima odstupa od njenog mezheba, tačnije ako je imam šiit?

 

Odgovor

Esselamu alejkum.

Neka klanja sama.

Klanjanje u prostorijama sa slikama

Pitanje

Esselamu alejkum.

Da li je dozvoljeno klanjati u prostorijama gdje se nalaze slike političara i koji je stav o samom držanju slika političara i drugih važnih osoba u uredima i dr. prostorijama?

 

Odgovor

Esselamu alejkum.

Nema razlike između fotografija/slika političara i nekih drugih osoba. Bolje je da u prostoriji u kojoj se klanja nema nikakvih fotografija, a pogotovo ne slika bilo koje osobe, političara ili nepolitičara. Ako se već ne može izbjeći takva situacija, onda je najmanje što treba učiniti, da te fotografije/ slike ne budu u pravcu Kible, tj. ispred klanjača.

Formiranje safova

Pitanje

Esselamu alejkum.

Da li ispravno, kao u Begovoj džamiji u Sarajevu, formirati novi saf odvojen  od već postojećih?

 

Odgovor

Esselamu alejkum.

Safove treba popunjavati po redu i oni trebaju biti u pravilnim razmacima i povezani. Prema tome, nije ispravno započinjati novi saf, ako prethodni nije popunjen, ili započeti formiranje safa u drugom dijelu džamije, a centralni dio nije popunjen safovima. Međutim, namaz će i u spomenutom slučaju biti ispravan, uz pokudu zbog propusta u vezi načina formiranja safova. Imam treba imati aktviniju ulogu u vezi ispravnog formiranja i popunjavanja safova. I njegova je odgovorost ako su safovi iza njega poremećeni.

Klanjanje u obući

Pitanje

Esselamu alejkum.

Da li je dozvoljeno klanjati u obući iako mjesto klanjanja to ne zahtijeva, poput trave? Također u istim uslovima ne činiti sedždu na zemlji?

 

Odgovor

Esselamu alejkum.

Osnovni je propis da se cipele izuju kada se želi klanjati, makar to bilo i na goloj zemlji ili travi. U cipelama se hoda i po nečistim tvarima, tako da postoji sumnja u njihovu čistoću. Izuzetak može biti ako su otežane okolnosti, kao npr. velika vlažnost zemljišta uz nedostatak adekvatne prostirke, vanredna situacija i sl., a sigurno se u čistoću cipela. Bez sedžde nema namaza osim u nuždi, pa će se u konkretnom slučaju procijeniti da li je riječ o stanju nužde ili ne.

Automobili sa enterijerom od svinjske kože

Pitanje

Esselamu alejkum.

Da li dozvoljeno koristiti automobil čiji je enterijer od svinjske kože?

 

Odgovor

Esselamu alejkum.

Po našem mezhebu, svinjska koža ne postaje čistom štavljenjem, te nije dozvoljeno koristiti je u presvlačenju sjedišta u automobilima, ili kao odjevni predmet, općenito.

Klanjanje manje rekata od predviđenog

Pitanje

Esselamu alejkum.

Ako imam klanja manje jedan ili dva rekata, hoće li obnoviti cijeli namaz sa džematom ili samo propušteno?

 

Odgovor

Esselamu alejkum.

Ako se nisu razišli ili počeli razgovarati, dopunit će propušteno i učiniti sehvi-sedždu, zato što su u spomenutom slučaju svi farzovi obavljeni ispravno, a nedostatak vezan za vadžibe može se ispraviti sehvi-sedždom.

Imam i ustajanje na peti rekat

Pitanje

Esselamu alejkum.

Ako imam ustane na peti rekat, ne izvršivši posljednje sjedenje, hoće li ga džemat pratiti? Ako bude pratio da li će sehvi-sedžda ispraviti taj propust?

 

Odgovor

Esselamu alejkum.

Džemat neće pratiti imama ukoliko ustane na peti rekat bez obavljanja posljednjeg sjedenja (k'ade ehire), već će mu sugerisati riječima "Subhanallah",da je pogriješio te da se treba vratiti na sjedenje. Ako ga budu slijedili, ne vrativši se u međuvremenu na sjedenje, već obave sedždu na tom petom rekatu, namaz će im biti pokvaren i trebaju ga obnoviti zato što je propušteno obavljanje farza (posljednje sjedenje) prema predviđenom redoslijedu i ne može se popraviti sehvi-sedždom jer je dodan novi rekat u punom obimu, sa svim svojim konstitutivnim elementima, zaključno sa sedždom. Međutim, ako bi ustali na peti rekat nakon sjedenja misleći da se radi o prvom sjedenju, tada će uz peti klanjati i šesti rekat, tako da će zadnja dva rekata biti nafila, i na kraju će učiniti sehvi-sedždu. Namaz je ispravan zato što je zadnje sjedenje došlo po uobičajenom redoslijedu, tj. nakon četvrtog rekata.

Imam i sehvi-sedžda nakon završetka namaza

Pitanje

Esselamu alejkum.

Hoće li će imam i džemat uraditi sehvi-sedždu ako se prisjete tek nakon završetka namaza?

 

Odgovor

Esselamu alejkum.

Uradit će sehvi-sedždu u spomenutom slučaju, ako se nisu razišli ili u međuvremenu počeli razgovarati, jer je razgovor u suprotnosti s namazom.