A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Klanjanje namaza kada smo u bolnici

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Da li smo dužni klanjati ako smo u bolnici na liječenju?

 

 

Odgovor:

 

Esselamu alejkum!

Obaveza je klanjati namaze u svim prilikama pa i kada je osoba u bolnici na liječenju. Klanjat će onako kako joj to uslovi omogućuju. Ako ne može klanjati stojeći, može sjedeći, ako ne može sjedeći, može ležeći. Ako ne može uzeti abdest, uzet će tejemum. Uglavnom, namaze nije dopušteno propuštati.

Da li je Zebur sadržavao šerijatske propise?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Da li je Zebur došao sa šerijatom, odnosno da li je sadržavao šerijatske propise?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Zebur je objavljen vjerovjesniku Davudu a.s. Nije sadržavao propise (šerijat), već mudrosti i savjete. Prema čuvenom mufessiru Kurtubiju, Zebur je imao 150 sura, u kojima nije bilo propisa o halalu i haramu, nego su sadržavale mudrosti i pouke (savjete).

Da li je grijeh ispeći kurban za dijete i potom ga podijeliti rodbini?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Imamo namjeru da zakoljemo kurban za kćerku, pa smo mislili podijeliti isti u vlastitom domu kao pečeni kurban na ražnju, gdje bi bili prisutni rodbina, komšije i prijatelji, te bi time obuhvatili ljude kojima bi inače isti podijelili.

Nijet nam je da taj kurban ide na dijete, sve bi se podijelilo prisutnim, a ostatak također ukoliko nešto ostane podijeliti.

Zanima nas da li je pogrešno postupiti ovako?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Nema zapreke da tako postupite. Neka Vam Allah ukabuli i podari uputu potomstvu.

Da li je moguće zakonom zaposlenima omogućiti odlazak na džumu namaz?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Da li u našem zakonu ima način da se omogući uposleniku odlazak na džumu tj. da li  možemo u pregovoru sa našim poslodavcem navesti neki član zakona ili nešto drugo kao argument? Da li se može uzeti izlaz svakog petka za odlazak na džumu ili postoji neko drugo rješenje?

Babo mi je u onom sistemu uzimao izlaz ili slobodan dan, ne sjećam se najbolje. Jako je važno jer je u pitanju posao od kojeg izdržavam dvoje djece i roditelje.

 

 

Odgovor:

 

Esselamu alejkum!

U članu 37. Zakona o radu FBIH navodi se sljedeće:

Član 37.

Zaposlenik koji radi u punom radnom vremenu, ima pravo na odmor u toku radnog dana u trajanju od najmanje 30 minuta. Izuzetno, poslodavac je dužan zaposleniku, na njegov zahtjev, omogućiti odmor iz stava 1. ovog člana u trajanju od jednog sata za jedan dan u toku radne sedmice.  Vrijeme odmora iz st. 1. i 2. ovog člana ne uračunava se u radno vrijeme. Način i vrijeme korištenja odmora iz st. 1. i 2. ovog člana uređuje se kolektivnim ugovorom, pravilnikom o radu i ugovorom o radu.

Prema tome, Stav 2 spomenutog člana može biti osnova za zahtjev poslodavcu da omogući neplaćeno odsustvo jedan sat sedmično radi prisustva džuma namazu, u dogovoru s poslodavcem, tj. ugovorom o radu.

Ovo pitanje bi se trebalo također riješiti Sporazumom IZ i države, koji je u pripremi.

Da li je nužno oprati odjeću sedam puta nakon što dođe u kontakt sa psećom slinom?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Imam malog cuku i držimo ga, da kada inša Allah naraste, da nam čuva kuću. Sad za sad nam je poput kućnog ljubimca i čuvamo ga u avliji. Zanima me da li baš moramo oprati sedam puta posudu koju je dotakao cuko ili je dovoljno deterdžentom ili komad odjeće ubaciti u mašinu?

 

Odgovor:

 

Esselamu alejkum!

Bitno je postići očekivanu čistoću i dezinfekciju predmeta, budući da je slina psa potencijalni izvor i žarište zaraznih klica. Spomenutim sredstvima to se može postići.

Da li se smije koristiti ulje kanabisa kao lijek?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Da li u Islamu halal predstavlja liječenje uljem kanabisa?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ukoliko ljekar propiše taj lijek, dozvoljeno je koristiti ga. To ulje je u osnovi dozvoljeno koristiti, osim ako se koristi kao opijat (droga), ili kao put za proizvodnju droge.

Obaveza učenja tekbiri-tešrika u danima Kurban-bajrama

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Da li neko ko uplati kurban u medresu jer nema mogućnosti da izvrši propis klanja i prinošenja žrtve (stanujem u stanu u velikom gradu), ima obavezu učenja tekbira i da li je donošenje tekbira farz kada lično koljemo kurban? Ako je farz donošenje tekbira i za one koji uplaćuju kurban u medresu, da li za moje predhodne 23 godine "klanja kurbana", a nisam donosio tekbire uoči bajrama (osim u džamiji prilikom klanjanja bajram namaza) i dalje moj kurban primljen kod Allaha dž.š.

 

Odgovor:

 

Esselamu alejkum!

Učenje tekbiri-tešrika u danima Kurban-bajrama, od sabahskog farza na dan Arefata pa sve do iza ikindijskog farza četvrtog dana Kurban-bajrama, iza svakog farz-namaza, je vadžib u našem mezhebu neovisno o tome da li osoba prinosi kurbana ili ne. Riječ je o dva odvojena vadžiba. Ispravnost ili obavljanje jednog od ta dva vadžiba nije uvjetovano obavljanjem drugog. Prema tome, Vaši kurbani koje ste uplaćivali u medresu su, ako Bog da, ispravni bez obzira na propušteno učenje tekbira. A čiji će kurban kod Allaha biti primljen, to samo On zna. Na nama je da to obavimo iskreno u ime Allaha i da Ga zamolimo da primi našu žrtvu.

Da li je ispravan namaz bez ispravno obavljene sedžde?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Moje pitanje je u vezi klanjanja Bajram namaza u Begovoj džamiji gdje se okupi veliki broj vjernika. Svi oni izvan džamije, pogotovo oni van harema Begove džamije, tokom klanjanja ne učine sedždu. Kako naši poglavari ne napomenu te ljude da je namaz valjan jedino sa ispravnom sedždom na zemlju ili na leđa brata muslimana koji klanja u saffu ispred?

 

Odgovor:

 

Esselamu alejkum!

Vaša primjedba u vezi spomenutog problema je na mjestu. Radi istine treba napomenuti da su odgovorna lica više puta upozoravala "klanjače" u Saračima da namaz bez sedžde nije ispravan, čemu sam i sam bio svjedokom, ali mnogi nastavljaju sa praksom "klanjanja" Bajrama bez činjenja sedžde. Naravno takav namaz nije ispravan. Nadamo se da će se ta anomalija otkloniti  i da će pojedinci prestati s tom neispravnom  praksom. “Ti opominji, a opominjanje će koristiti vjernicima” - navodi se u Kur’anu.

Kako se odnositi prema Mushafu?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Da li je dozvoljeno "bacanje“ Kur'ana na sto ili lupanje po stolu Kur'anom od strane imama zbog toga što djeca ili neko od djece nije došao spreman na vjersku pouku? Da li iz toga djeca treba da izvuku pouku kako da se odnose prema Kur'anu ako se zadesi u njihovim rukama u momentu ljutnje?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Takvo ponašanje imama je nedopustivo i neprihvatljivo i ne pruža dobar primjer djeci kako se treba odnositi prema Kur'anu. U našoj tradiciji je da se Mushaf uzima u ruke s abdestom i najvećim mogućim poštovanjem, a prisutna je i praksa da se poljubi i pažljivo stavi na rafu ili neko drugo primjereno mjesto odgovarajuće visine. Zato čudi takvo ponašanje imama.