A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Uklanjanje tetovaže

Pitanje

Esselamu alejkum!
Poznato je da Islam strogo zabranjuje tetoviranje, kako muškarcima tako i ženama.
Kako će postupiti osoba koja ima tetovažu, i spozna da je to zabranjeno i grijeh? Treba li to trajno uklonuti (laserom) ili nekako drugačije?
Unaprijed hvala.

 

Odgovor

Ukoliko se tetovaža može skinuti bez štete po tijelo i bez velike teškoće, bolje je to učiniti. Ako je uklanjanje štetno, ne smeta da ostane, ali je treba držati pokrivenom odjećom.  

Prostorije na kredit sa kamatom

Pitanje

Ti si rekao da ako nema drugog načina, onda je taj postupak dozvoljen. Estagfirullah. Kako može biti dozvoljeno. Kako da bude dozvoljeno korisiti (davati ili uzimati) kamatu? Kako?? Je li to kamata manji grijeh od recimo alkohola? Ja ne znam koji je veći grijeh. To Allah odlučuje, ali znam da je oboje grijeh. Znači isto tako bi bilo dozvoljeno i napraviti neku muziku gdje se prodaje alkohol i onda svu tu zaradu koristiti da se napravi džamija.

 

Odgovor

U ovom slučaju smo saglasni sa fetvom Evropskog vijeća za fetve na čijem je čelu dr. Jusuf El-Karedavi. Vama izgleda smeta da muslimani kupe vlastite prostorije, a nema drugog načina, osim spomenutog, da to i ostvare. Poznato je fikhsko pravilo da "nužda zakon mijenja". Kamata ostaje zabranjena u šerijatu i to niko ne spori.

Tumačenje ajeta o mesu

Pitanje

U svojim odgovorima na pitanja u vezi mesa si rekao da se meso životinje koja nije zaklana ni u čije ime može jesti, a da prilikom konzumacije treba proučiti Bismilu.
Nadam se da znaš ajet u kojem se kaže (otprilike prevod): Zabranjuje vam se strv, krv, svinjsko meso i ono što je zaklano u nečije drugo ime a ne u ime Allaha. Po ovom ajetu nam nije dozvoljeno meso koje nije zaklano u ime Allaha. A što se tiče učenja Bismile prilikom konzumiranja, to se odnosi na ona doba muslimana, kršćana (ahlu kitabija) koji su slijedili Knjigu, a ne na ove ovdašnje koji smatraju da im je u vjeri sve dozvoljeno.
Molim te pojasni svoj stav prema ovom pitanju koristeći ajete i hadise.

 

Odgovor

Sam ajet koji ste citirali u prijevodu demantira ono što želite osporiti. U navedenom ajetu se kaže "i ono što je zaklano u nečije drugo ime....", a mi govorimo o onome što nije zaklano u nečije drugo ime, a prilikom klanja nije proučena Bismilla. Dakle, nije riječ o istom slučaju. Ako bi životinja bila zaklana u nečije drugo, a ne Allahovo ime, njeno meso ne bi bilo dozvoljeno jesti. Ovdje je riječ o slučaju kada se ne spomene bilo čije ime prilikom klanja. U jednom hadisu se navodi da je Aiša r.a. pitala Poslanika a.s. o mesu koje u Medinu donose oni koji su tek prešli na islam pa nije sigurno da su proučili Bismillu prilikom klanja, pa je Poslanik a.s. rekao: "Proučite Bismillu i jedite!" O vom pitanju možete pročitati rasprave u tefsirima kod tumačenja spomenutog i sličnih ajeta. Pitanje je predmet davnih rasprava među ulemom i tu se nema šta novoga dodati. Ništa novog nismo rekli u odgovoru na koji iznosite primjedbe.

Održavanje mevluda

Pitanje

Ti si rekao da za vrijeme Poslanika a.s., ashaba, i tabiina mevlud kao svečanost nije bio organizovan. Kako onda oprvadavaš svoj stav da je to za nas uredu, nas koji se držimo Kur'ana i Suneta. Imaš li i jedan ajet ili hadis koji odobrava ovakvu svečanost. Zar stvarno ne misliš da je to novotarija. Muhammed a.s. to nije praktikovo, pa zašto onda da mi? Nema novotarije da je dobra. To bi isto bilo kad bih ja sada rekao da se trebamo samo svakog 15 dana u mjesecu (npr.) okupljati u džamiji da klanjamo neku nafilu namaz. I to da shvatimo tako ozbiljno da se ne smije izostavit. Je li to dobra stvar. Jeste!? Jer mi se molimo Allahu, itd. Ali je li to novotarija, jeste. I zato to nije u redu i ne smijemo nešto novo u vjeri izmišljati. Muhammed a.s. nam je rekao (otprilike prevod) da nam je upotpunio vjeru. Ako mi sad još nešto u vjeru dodajemo, to onda znači da nam vjera nije bila potpuna. Sa tim novotarijama mi kažemo da nam vjera nije bila potpuna, jer nije imala naše novotarije da nas Allah sačuva od njih. Molim te brate objasni mi ovo malo ako misliš da nisam u pravu. Molim te koristi se ajetima i hadisima u svojim potvrdama.

 

Odgovor

Kada je riječ o mevludu, također nema dokaza da je zabranjeno okupiti se, proučiti nešto iz Kur'ana, donositi salavat na Poslanika a.s., pročitati neke stihove koji govore o njegovim vrlinama i životopisu. Sve su to sadržaji koji su šerijatski dozvoljeni. Primjer koji navodite u Vašem prigovoru nije nikakav dokaz. Zašto bi bilo zabranjeno ili pokuđeno da se ljudi okupe i klanjaju nafilu ne smatrajući to obaveznim činom. Niko ne smatra mevlud obaveznim ibadetom, pa prema tome Vaša primjedba ne stoji.

Držanje slika u džamiji

Pitanje

Vjerovatno si čuo za hadise u kojima se govori protiv slika. Zašto onda tvoja slika ovdje na ovoj stranici sa mnogim ostalim slikama. Ova stranica predstavlja muslimane odnosno islam, je li tako a u istom trenutku postavljanjem slika radi se protiv islama jer su slike u islamu zabranjene. Isto tako sam pročitao u jednom od odgovora da je uredu da se drži kalendar sa slikama u džamiji (ne tamo gdje se klanja ali u drugim sporednim prostorijama). Molim te objasni mi zašto su slike ovdje uredu (ako imaš ajet ili hadis da tvoj stav podrži).

 

Odgovor

U svom pitanju (prigovoru) kažete da su fotografske slike (jer su takve slike postavljene na web sajtu) zabranjene u islamu. Gdje Vam je dokaz za tu tvrdnju iz Kur'ana ili sunneta, kada znamo da fotografske slike uopše nisu postojale u vrijeme Poslanika a.s. Možete ih podvesti pod zabranu koja se navodi u hadisima samo putem analogije. Morate dokazati da je Vaša analogija ispravna. Po čemu su fotografske slike iste kao i kipovi ili neki crteži koji su postojali u Poslanikovo a.s. vrijeme i na koje se odnosi spomenuta zabrana u nekim hadisima? Nema dokaza u Kur'anu ni u sunnetu za proširenje zabrane na fotografske slike, a Vi tako samouvjereno kažete da su te slike zabranjene u islamu. Reći za nešto da je zabranjeno bez dokaza je grijeh kao i reći za nešto da je dozvoljeno, a postoji dokaz da je zabranjeno. U osnovi sve stvari su dozvoljene i tu dozvoljenost ne treba dokazivati. Dokazivati se mora zabranjenost nečega.

Zvijezde osmokraka

Pitanje

Esselamu alejkum!
Htio bih da znam značaj zvijezde osmokrake u islamu. Da li mogu da ga koristim kao logo (grb)?

 

Odgovor

Zvijezda osmokraka nema neki poseban značaj u islamu, osim što se razlikuje u broju krakova od nekih drugih zvijezda koje kao simbole koriste neke druge religijske zajednice (šestokraka kod Židova) ili ideološki pokreti (crvena petokraka kod komunista). Nema vjerske smetnje da osmokraku zvijezdu koristite kao logo (grb). 

Pretvaranje crkve u džamiju

Pitanje

Esselamu alejkum!
Molim Vas ako ste, u mogućnosti da mi odgovorite na moje pitanje da li, Katoličku crkvu možemo pretvoriti u džamiju?

 

Odgovor

Ako se na regularan način kupi zgrada koja je ranije služila kao crkva, nema smetnje da se pretvori u džamiju i koristi radi obavljanja islamskih obreda.

Stav o promjeni spola

Pitanje

Esselamu alejkum!

Pitao bih vas da li je dopušteno promjena spola, budući da je efendija Šefko Omerbašić pisao u svojoj knjizi o promjeni pola, ako mi možete molim vas u što kraćem vremenu odgovoriti Allah dž.š. vas nagradio.

Promjena spola u islamu javlja se 1981. godine. Te godine veliki egipatski muftija sazvao je raspravu islamskih znanstvenika po ovom pitanju. Tom su prigodom citirani hadisi Božijeg poslanika koji idu u prilog i protiv promjene spola iz muškaraca u ženu i obrnuto. Svi autori hadiskih zbirki Buhrija, Muslim, Tirmizi i Ibin Madždže spominju Alejhis-selamovo odobravajuće stajalište po pitanju dekorativne kirurgije. Oni citiraju hadisu kome je Alejhis-selam poslao lječnika Ubejji ibn Kabu da mu puste krv zbog bolova u kičmi. Tirmizi citira Alejhis-selamov hadis u kome je dopustio Arfendži, koji je izgubio nos u nekoj bici za vrjeme džahilijeta, da ga nadomjesti srebrnom ili zlatnom protezom. Imami Buhrija i Muslim bilježe Alejhis-selamov hadis u kome je zabranio da se šale na račun jednog ashaba koji je imao ženski glas i manire. Temeljem spomenutih hadisa donesena je fetva kojom se dopusta promjena spola iz muškarca u ženu ili obrnuto. Kirurška operacija o promjeni spola šerijatski je valjana ako je potvrđena lječničkom potvrdom pod lječnikom smatra se lječnik koji poznaje šerijatsko pravo. Oni koji to rade bez lječničke suglasnosti ili iz drugih razloga, kao primjer promjena identiteta smatra se šerijatskim nedozvoljena. U promjenu spola nije dovoljno imati samo želju za promjenom, nego se moraju uvažiti i drugi dokazi, kao što je potreba narav i drugo.

 

Odgovor

Nije dozvoljena promjena spola u smislu da osoba koja je po svim obilježjima bila muško hirurškim putem promijeni spol i postane žensko i obratno. Ukoliko se radi o hermafroditu, osobi koja usljed nekog poremećaja posjeduje i organe suprotnog spola, ali se medicinskim putem utvrdi da je osoba u biti muškog ili ženskog pola, dozvoljeno je otkloniti ta suvišna obilježja. U slučaju normalnog stanja, nije dozvoljeno čak ni oponašati osobu suprotnog pola, a kamoli promijeniti spol. To bi spadalo u đavolsku rabotu mijenjanja Božijeg stvaranja.

Kredit radi bračnog putovanja

Pitanje

Planiram se, ako Allah da, udati. Trudimo se oboje biti vjernici. Ja sam zaposlena, mjesečna primanja su mi zasada 1000 KM sa tendencijama pada zbog svjetske financijske krize‚ a i na postdiplomskom sam studiju. Stambeno smo neobezbijeđeni i on ne radi. Nakon vjenčanja živjet ćemo kod mojih a on će nekad biti odsutan zbog studiranja u drugom gradu koji je udaljen 300km. Zbog‚ postojeće situacije,  morat ćemo nakon vjenčanja otići na tzv. bračno putovanje. Njemu je neugodno a nije ni mojima svejedno. Tu su i troškovi njegovog studiranja koje ću najvjerovatnije podnosti ja. Ipak, smatram da to ne smije biti prepreka za halal bračni život. Ni Alija i Fatima nisu imali dvorove, čini mi se da je mehr bio njegov ratni štit. Njoj je to bilo dovoljno a on se nije libio da je tim obdari‚ a sve zbog Allaha.

Međutim, tu su troškovi‚ vjenčanja i mogućeg putovanja. Neće biti nekog posebnog obilježavanja, ali svejedno troškovi su tu. Njegovii roditelji su siromašni i ne mogu nam pomoći a i moji su u velikim dugovima, tako da mi ne pada napamet da tražim bilo šta od bilo koga.

Imam neku malu ušteđevinu, ali razumijete, ne bih to da diram, da ne bih ostala upotpunosti bez novca što nikako nije pametno u ovaj vakat.

Koliko znam BBI banka ne daje kredite bez predračuna, a kako da napravim predračun, za moju odjeću, za njegovu, gorivo, dokumente itd. Jedna mikro kreditna organizacija daje kredit, kako sam proračunala, ako uzmem kredit od 1000KM vratila bih im 1100KM‚ u periodu od godinu dana i slične uvjete.
Šta mislite o opravdanosti uzimanja kredita u ovakve svrhe? 
Znam da ste mnogo čitali. Tražim vas halal i molim Allaha da vas nagradi!

 

Odgovor

Tu je riječ o kamatnom kreditu za kojim se može posegnuti samo u nuždi, a bračno putovanje i nije neka nužnost. Može i bez njega, posebno u situaciji kada Vaš budući muž ne radi, a može se potražiti i neko alternativno rješenje. Možda taj iznos od 1000-2000. KM možete pozajmiti i od prijatelja kako biste pokrili troškove svadbe i putovanja budući da se ne radi o nekom većem iznosu. Neka vam je mubarek i hairli i da Vam Uzvišeni podari srećan bračni život i hairli potomstvo.

Uzimanje mesha po čarapama

Pitanje

Esselamu alejkum!
Zamolio bih vas da mi odgovorite na pitanje, da li je dozvoljeno uzimati mesh po čarapama i inače kakav je propis uzimanja mesha, da li  se može uzimati samo u određenim uslovima, kao što je hladnoća i sl.

 

Odgovor

Postoje dva mišljenja i u hanefijskom mezhebu, kao i u drugim mezhebima u vezi mesha po čarapama (ako su deblje i podšivene kožom). Pretežno je mišljenje u našem mezhebu da mesh po običnim čarapama nije dozvoljen. Uvjetuje se da se u mestvama može ići nekoliko stotina metara a da se ne pocijepaju. U slučaju velike hladnoće, smatramo da je dozvoljeno učiniti mesh po debljim, neprozirnim čarapama (posebno ako su podšivene kožom), postupajući po olakšici, ali je svakako bolje prati noge prilikom abdesta, jer se time izbjegava razmimoilaženje pravnika o dozvoljenosti spomenutog postupka.