A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Nošenje kravate

Pitanje

Srdačan selam i molim da mi date odgovor kako protumačiti opravdanost kravate na našim prostorima pogotovo kada to čine imami za kojim mi klanjamo, i za kojim se svijet povodi i radi daleko gore stvari?

 

Odgovor

Ne znamo šta je sporno u nošenju kravate, a da se u istom kontekstu ne osporava, npr., oblačenje odijela ili obuvanje cipela, ako bi se u osporavanju kravate posegnulo za argumentom povođenja za drugima (zapadnom modom). To je jedan detalj na odjeći za koji nema nikakav dokaz da je zabranjen ili pokuđen, tako da pomalo čudi postavljanje takvog pitanja. Šerijat je propisao koji dijelovi tijela moraju biti pokriveni odjećom (avret), dao opće smjernice o odjeći (da nije preuska i prozirna te da nije previše upadljiva bojom), ali nije strogo propisao stil, kroj i slične detalje u vezi odijevanja.

Šta učiniti sa hamajlijama

Pitanje

Selamun alejkum!

Šta učiniti s hamajlijama (konac na koji je naučeno) kojih se želim riješiti, s obzirom na to da znam da ih nije pohvalno (ili dozvoljeno) imati i nositi? Hvala Vam!

 

Odgovor

Te konce skinite i spalite.

Odlazak na proslave sa alkoholom

Pitanje

Selamun alejkum!
Volio bih znati je li u redu da se prisustvuje na proslavama i veseljima gdje se služi alkohol, na primjer rođendaske zabave i tako to, ukoliko nas familija ili prijatelji pozovu? Neki dan je rođak organizovao proslavu rođendana svoje kćerke koja je napunila godinu dana, međutim služio je alkohol pa je li to u redu da se odazovemo na to i slične proslave i zabave?

 

Odgovor

Islam je zabranio konzumiranje alkoholnih pića, osudivši ne samo one koji ih piju već i one koji imaju udjela u njegovoj proizvodnji, distribuiranju, prodaji i serviranju, a zabranio je i učešće u svečanostima na kojima se serviraju alkoholna pića. Prema tome, ne trebate prisustvovati rođendanskim ili bilo kojim drugim svečanostima na kojima se gostima serviraju alkoholna pića. Musliman treba držati do principa svoje vjere i do vlastitoga dostojanstva. Ako dotično lice ne poštuje Vaš princip, imate opravdanje da se ne odazovete njegovom pozivu.

Hadž mimo Rijaseta

Pitanje

Selamun alejkum!
Molim da mi odgovorite da li musliman - Bošnjak koji živi u BiH može ići na hadž organizovan mimo Rijaseta Islamske zajednice u BiH (čini mi se da postoji neki čovjek iz Tešnja koji organizuje hadž jeftinije nego što je to slučaj sa Rijasetom).

 

Odgovor

Niko mimo Rijaseta IZ, koji jedini u Bosni i Hercegovini ima potpisan sporazum s Ministarstvom hadždža K.S. Arabije o organiziranju odlaska na hadždž i umru, ne može organizirati hadždž niti umru. Vjerski poslovi muslimana, u koje spada i oragnizacija odlaska na hadždž i umru, u nadležnosti su Islamske zajednice. Prema tome pojedinci koji najavljuju neku svoju privatnu organizaciju hadždža samo obmanjuju ljude i dovode ih u zabludu, nudeći im ove ili one uslove. Upozoravamo sve muslimane da ne nasjedaju na takve obmane i da se klone kojekakvih mešetara. 

Tejemum umjesto abdesta

Pitanje

Esselamu alejkum!
Moje radno vrijeme je 8,5 sati. Abdest ne mogu toliko zadržati a na poslu imam loše uslove da ga promijenim (vode ima dovljno ali je WC frekventan). Da li je u redu ako u takvim okolnostima uzmem tejemum i klanjam namaz ili da namaz naklanjam kuci?

 

Odgovor

Ne može se koristiti tejemum ako je moguće upotrijebiti vodu bez obzira na okolnost koju spominjete. Ako nemate mogućnosti da klanjate na radnom mjestu, možete spojiti podne i ikindiju, odnosno akšam i jaciju prije odlaska na posao ili nakon povratka. Ako imate mogućnosti klanjati na vrijeme, to Vam je onda obaveza. Abdestit se može za minutu (ako ste obukli čarape na abdest i skidanje čarapa Vam predstavlja teškoću, možete učiniti mesh po čarapama umjesto pranja nogu).

Dileme oko imena Asija

Pitanje

Esselamu alejkum!
Molim vas da mi pomognete u rješavanju dileme u vezi imena Asija.  Znate hadis u kojem Muhammed s.a.w.s. mijenja ime jednoj ženi koja se zvala Asija (a piše da znači grješnica) nakon toga daje ime Džemila. Žena spomenuta u Kur'anu jeste Asija, žena faraonova koju Allah dž.š. navodi kao primjer. A čitam u knjigama muslimanskih imena ime Asija znači liječenica, ljekarka, stup, temelj. Ime moje prve kćerke je Sumeja, nama dobro poznata kao prva žena šehid u islamu pa eto i Asija je poznata u islamu, mada sam u nedoumici oko različitih značenja a sigurno je riječ u značenju harfova i izgovaranju samih njih.
Kod nas ne postoje dva slova "a" kako bi se mijenjalo značenje imena, ili predlažete da se ipak trebam kloniti sumnjivih stvari.
Unaprijed hvala i da vas Allah nagradi!!!
Molim vas da mi što prije odgovorite kako bih mogao otpočeti sa akikom i davanjem imena.

 

Odgovor

Ukoliko još uvijek niste dali spomenuto ime Asija, preporučujemo Vam da djevojčici odaberete neko drugo ime zbog toga što se u našem jeziku ne pravi razlika između harfova "sad" u imenici 'asija (u značenju griješnica) i "sin" u imenu Asija. U našem jeziku je izgovor ove dvije riječi identičan. Ako ste se već opredijelili za spomenuto ime, nema smetnje.

Hadždž u mladosti

Pitanje

Esselamu alejkum!
Planiram, ako Bog da, ove godine ići na hadždž. Međutim, sada kada sam to rekao svojima i kada se za to već zna, često čujem komentare od svijeta, kako je rano da ja idem (imam 26 godina), ne trebam još ići, itd. Pretjerujem li ja ako mislim da mi svi oni koji mi kažu da ne trebam ići na taj put, i da mi je to rano, ili ne znam ni ja šta, da mi oni ne misle dobro i da su mi to ustvari neprijatelji? Jednostavno, nezamislivo mi je da neko pametan može reći nekome ne bi ti trebao ići na hadž, još ti je rano i tako slične gluposti pričati.
Mahsuz selam!

 

Odgovor

Kod nas je dosta raširena i uvriježena pogrešna praksa i mišljenje da na hadždž trebaju ići samo osobe u poodmakloj životnoj dobi. Naravno, riječ  je o pogrešnom odnosu prema propisu hadždža. Niko nije siguran do kad će živjeti i zato se preporučuje da se haždž kao i druge vjerske obaveze izvrši čim se steknu uvjeti za njegovo izvršenje, bez odlaganja osim u slučaju nekog opravdanog razloga. Zato smatramo da je Vaša odluka ispravna i ne trebate se obazirati, a posebno ne uznemiravati, zbog kojekakvih prigovora koji su rezultat naslijeđenih stereotipa o starim hadžijama i sl. Međutim, ne biste se trebali uzrujavati zbog toga, eventualne prigovore ne uzimajte previše zaozbiljno, ne smatrajte te "dušebrižnike" neprijateljima, već budite tolerantni i blagonakloni, upravo onakvi kakvi trebaju biti hadžije. Nisu uvijek ti prigovori zlonamjerni, bez obzira koliko izgledali neprikladnim i nepotrebnim.

Kašnjenje na dženazu

Pitanje

Selamun alejkum!
Imam pitanje, odnosno situaciju. Jasno mi je kako se klanja, i da se može klanjati zasebno, i poznato mi je iz sunneta Poslanika a.s., ali u slučaju da jedan od klanjača kasni, na sam čin klanjanja dženaze, odnosno prispijeva pri samu predaju selama - imama i džemata, kako treba postupiti?

 

Odgovor

Ako neko zakasni na dženazu namaz i uspije zanijetiti prije četvrtog tekbira, proučit će za imamom četvrti tekbir, a poslije predaje selama imama, nadoknadit će propuštene tekbire i učenje. Ako prispije nakon četvrtog tekbira, a prije selama, propustio je klanjati dženazu u džematu. Može nastaviti pratiti dženazu i prisustvovati ukopu umrloga. Dženaza namaz je fardi kifaje, pa prema tome neće biti griješan što nije klanjao dotičnu dženazu.

Pojašnjenje o kreditu

Pitanje

Esselamu alejkum we rahmetullahi we berekatuhu!
Čitajući vaše odgovore na pitanja o kamati dolazi se do zaključka da vi to tako jednostavno odobravate. Zanima me je li to tvoje mišljenje ili je to zvanična fetva Islamske zajednice, ili neke svjetske komisije za fetve. Kada je svima, koji i malo poznaju islam, jasno da je bilo koja vrsta kamate haram, a i trenutna ekonomska situacija u svijetu govori tome u prilog. Kada i nemuslimani polahko priznaju da je jedan od glavnih problema cijelog svijeta upravo kamatni način ekonomije. Vi, bojim se, sa ovakvim odgovorima, uvlačite i muslimane koji praktikuju svoju vjeru u te vode. Vjerovatno ti je poznato da kod većih ekonomskih kriza takvi ljudi obično ostaju na ulici zbog nemogućnosti daljnjega plaćanja glavnice plus kamate. Stoga te molim da mi pošalješ dokaze za takve odgovore.

 

Odgovor

Zabrana kamate je općepoznati šerijatski propis i niko taj princip ne osporava. Mišljenje i fetva na koju aludirate odnosi se na stanje nužde ili stvarne potrebe za rješavanjem stambenog problema muslimana na Zapadu radi olakšanja njihove situacije, ako nije moguće riješiti taj problem na neki od dozvoljenih načina. Ko nije u nuždi ili krajnjoj potrebi ili ne želi ući u tu transakciju, to je bolje. Opširnu fetvu o stambenom kreditu izdalo je Evropsko vijeće za fetve na čijem je čelu dr. Jusuf el-Karedavi (Odluka broj 2/4) Dokaze za koje pitate možete naći u obrazloženju ove fetve.

Članstvo ateiste u IZ

Pitanje

Esselamu alejkum!                                                     
Da li je dozvoljeno, javno deklarisanog ateistu, učlaniti u Islamsku zajednicu? Estagfirullah. Naime, dotična osoba hoće da bude član Islamske zajednice i da plaća članarinu, ali je ateista. Potreban mi je odgovor po tom pitanju.

 

Odgovor

Ne znamo zašto bi deklarirani ateista želio biti član Islamske zajednice. Ateizam i članstvo u Islamskoj zajednici nisu spojivi budući da se u članu 27 Ustava IZ navodi da je član Islamske zajednice obavezan "da se pridržava islamskih normi, da štiti islamske vrijednosti i čuva islamske običaje". Ukoliko osoba javno ne vrijeđa islamske vrijednosti, poštuje rad Islamske zajednice, nema smetnje da se prihvati njegovo članstvo u Islamskoj zajednici, ako prihvata Ustav IZ i ono što podrazumijevaju njegove odredbe. Ukoliko osoba javno, svjesno vrijeđa i psuje vjerske svetinje i vrijednosti njegovo članstvo u IZ ne bi trebalo prihvatiti osim ako se pokaje.