A+ A A-

Pretraga pitanja

Stav o promjeni spola

Pitanje

Esselamu alejkum!

Pitao bih vas da li je dopušteno promjena spola, budući da je efendija Šefko Omerbašić pisao u svojoj knjizi o promjeni pola, ako mi možete molim vas u što kraćem vremenu odgovoriti Allah dž.š. vas nagradio.

Promjena spola u islamu javlja se 1981. godine. Te godine veliki egipatski muftija sazvao je raspravu islamskih znanstvenika po ovom pitanju. Tom su prigodom citirani hadisi Božijeg poslanika koji idu u prilog i protiv promjene spola iz muškaraca u ženu i obrnuto. Svi autori hadiskih zbirki Buhrija, Muslim, Tirmizi i Ibin Madždže spominju Alejhis-selamovo odobravajuće stajalište po pitanju dekorativne kirurgije. Oni citiraju hadisu kome je Alejhis-selam poslao lječnika Ubejji ibn Kabu da mu puste krv zbog bolova u kičmi. Tirmizi citira Alejhis-selamov hadis u kome je dopustio Arfendži, koji je izgubio nos u nekoj bici za vrjeme džahilijeta, da ga nadomjesti srebrnom ili zlatnom protezom. Imami Buhrija i Muslim bilježe Alejhis-selamov hadis u kome je zabranio da se šale na račun jednog ashaba koji je imao ženski glas i manire. Temeljem spomenutih hadisa donesena je fetva kojom se dopusta promjena spola iz muškarca u ženu ili obrnuto. Kirurška operacija o promjeni spola šerijatski je valjana ako je potvrđena lječničkom potvrdom pod lječnikom smatra se lječnik koji poznaje šerijatsko pravo. Oni koji to rade bez lječničke suglasnosti ili iz drugih razloga, kao primjer promjena identiteta smatra se šerijatskim nedozvoljena. U promjenu spola nije dovoljno imati samo želju za promjenom, nego se moraju uvažiti i drugi dokazi, kao što je potreba narav i drugo.

 

Odgovor

Nije dozvoljena promjena spola u smislu da osoba koja je po svim obilježjima bila muško hirurškim putem promijeni spol i postane žensko i obratno. Ukoliko se radi o hermafroditu, osobi koja usljed nekog poremećaja posjeduje i organe suprotnog spola, ali se medicinskim putem utvrdi da je osoba u biti muškog ili ženskog pola, dozvoljeno je otkloniti ta suvišna obilježja. U slučaju normalnog stanja, nije dozvoljeno čak ni oponašati osobu suprotnog pola, a kamoli promijeniti spol. To bi spadalo u đavolsku rabotu mijenjanja Božijeg stvaranja.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH