A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Preporuka za liječenje od sihra

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Imam problem sa sihrom. Našla sam pred stanom zapise i odnijela ih hodži a on mi je rekao da su napravljeni s namjerom. Mislim da se nisam  još uvijek izliječila od toga jer sam čula da hodža kojem sam išla uzima pare a ništa ne pomaže... Davao mi je mnogo nekih zapisa. Kada sam pitala jednog hadžiju šta da radim on mi je rekao da to bacim u vodu i da nađem hodžu koji liječi samo Kur`anom. Mnogo sam bolesna od tog vremena, a svi nalazi su mi uredu ali ja nisam. Molim Vas, ako znate nekog hodžu koji skida sihire samo učeći Kur`an, da mi ga preporučite.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Islamska zajednica nema službeno određenu osobu koja se bavi liječenjem sihira učenjem Kur'ana, ili na bilo koji drugi način. Time se pojedine osobe bave samoinicijativno. Zato Vam ne možemo preporučiti bilo koju osobu posebno. Ta oblast ne spada u službene aktivnosti službenika Islamske zajednice. Ko se time bavi, čini to na vlastitu odgovornost. Neka Vam je Uzvišeni na pomoći da se kotarišete problema i tjeskobe s kojom se susrećete. Iskreno vjerovanje u Allaha i dosljedno izvršavanje islamskih propisa umanjit će psihičke bolesti i olakšati njihovo liječenje.

Korištenje munare za svrhe interneta

Pitanje:

Selam!

Javljam se iz džemata Konjodor, medžlis IZ-e Bužim, u kojem sam zaposlen kao imam. Nedavno je na munaru naše džamije postavljena antena za bežični internet, pošto jos uvijek ADSL nije dostupan za naše područje. Antena je relativno malih dimenzija, bijele je boje, tako da ni u kom slučaju ne mijenja izgled minareta i gotovo je neprimjetna. Ne povećava rizik od udara groma, niti može prouzrokovati bilo kakvu materijalnu štetu. Meni je lično internet jako važan, bitan i potreban. Studiram Fakultet islamskih nauka u Sarajevu vanredno, te bi mi studiranje bez interneta bilo jako teško realizirati, što su potvrdili i drugi studenti i učenici srednjih škola iz istog mjesta. U prošlog petka se jedan džematlija javno usprotivio postavljanju antetne i zatražio je da se ista skine sa munare tvrdeći "da se na internetu moze gledati pornografija i da to ne smije biti na munari". Mene je ta tvrdnja isprva ostavila bez teksta pa sam mu odgovorio protupitanjem da li on posjeduje TV u vlastitoj kući? Kada je rekao da posjeduje, upitao sam ga da li se danas na TV-u na nekim kanalima može gledati pornografija, na što je odgovorio da može. Tad sam mu rekao da izbaci TV iz kuće. Svjestan sam svih negativnosti koje nam pruža internet poput stranica sa pornografskim sadržajem i slično, ali također moramo priznati da nam i nudi velike mogućnosti i pogodnosti bez kojih je život savremenog čovjeka gotovo nezamisliv. U tom smislu sam svima u džamiji i rekao da će onaj čovjek koji je dovoljno moralan, vjerski osvješćen i odgojen, iskoristiti internet u korisne i sebi neophodne svrhe, gledat će i slušati učače Kur'ana, razne hutbe i vazove, imat će najnovije informacije o događanjima u državi i svijetu, educirat će se na razne načine itd, da ne nabrajam sve pogodnosti. A s druge pak strane, oni ljudi koji nemaju osobina moralnog, iskrenog i čestitog vjernika, iskoristavat će internet u negativne svrhe. Ali smatram da to nema nikakve veze sa minaretom, i da svaka zloupotreba interneta ide na dušu onog čovjeka koji to i zloupotrebljava, i Bog će shodno grijehu koji počini njega i kazniti ili mu pak oprostiti, a "neće zbog toga srušiti munaru na kojoj se antena nalazi." Zamolio bih Vas da mi na ovo pitanje odgovorite što prije na e-mail adresu, i po mogućnosti da isto objavite u Preporodu. Ukoliko griješim, i ukoliko su ljudi, koji ne razumiju šta je zapravo internet, u pravu, spreman sam i na to da se ista antena skine. Hvala Vam unaprijed!

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Načelno smo protiv korištenja munara u bilo koje svrhe osim one za koju je munara i sagrađena, a to je radi učenja ezana. Zato smo protiv postavljanja bilo kakvih telekomunikacionih uređaja na munare i džamije općenito. Džematlija je u pravu i smatramo da trebate skinuti taj uređaj s munare.

Nedoumica oko ispravnosti abdesta

Pitanje: 

Selam!
Već jedan duži period, svaki put kad uzimam abdest, nisam siguran da li sam ruke ili noge ili bilo šta uradio dovoljno puta (npr. mislim da sam ruke oprao dva puta iako sam poptuno siguran da sam ih oprao tri puta) ali sumnja je jača. Kako postupiti? Da li ignorisati nesigurnost ili svaki put ponoviti abdest?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ukoliko se spomenute sumnje tokom uzimanja javljaju učestalo, treba ih ignorisati, jer je riječ o šejtanskoj vesvesi koji nastoji vjernika navesti da makar bespotrebno potroši više vode nego što treba. Abdest je ispravan i ako se pranje obavi jednom ili dva puta. Dakle, ne trebate u tom slučaju ponavljati abdest. 

 

Učenje Kur`ana slušanjem učača

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Pohadjam učenje Kur`ana a.š, a imam želju da proučim hatmu roditeljima koji su preselili na ahiret, i da im je poklonim za Ramazan inšaAllah. S obzirom da sam početnik u učenju Kur`ana željela bih da pustim Kur`an na CD-u i uz slušanje učača učim, jer još uvijek pravim greške prilikom samostalnog učenja.
Moje  pitanje je: Da li je ispravan ovaj način i da li će proučena hatma imati istu vrijednost kao da sam ih proučila samostalno? Šta sa greškama koje napravim prilikom učenja Kur`ana?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Vaša želja da naučite učiti u Kur'anu, kao i želja da sevap od učenja poklonite pred dušu Vaših roditelja je plemenita. Možete ponavljati učenje za nekim od učača Kur'ana i na taj način proučiti cijeli Kur'an te sevap od toga pokloniti svojim roditeljima. Potrudite se da naučite učiti bez grešaka, a ako ih ipak počinite nehotice, Allah je milostiv i oprostit će.

Prekidanje veze sa roditeljima

Pitanje: 

Esselamu alejkum!
Obračam vam se ovim putem jer stvarno imam problem koji me opterećuje i ne znam kako se ponašati a da se ne ogriješim. U kratkim crtama ću vam objasniti o čemu je riječ:
Rođen sam u Njemačkoj ali su me roditelji nakon što sam napunio 25 dana starosti poslali u Bosnu kod nane jer najvjerovatnije nisu imali mogućnosti da se brinu o meni. Tako da sam ja odrastao u Bosni kod svoje nane koja se bolje brinula o meni nego rođena majka dok je istovremeno moja sestra koja se rodila 5 godina poslije mene odrastala uz naše roditelje. Tako da su moj otac i majka bili za mene samo neki fiktivni roditelji koji su bili tamo negdje daleko i koje sam viđao jednom ili dva puta u godini. Kada sam napunio 12 godina nana mi je umrla tako da je moja majka odlučila da se vrati u Bosnu pošto ja nisam želio da idem za Njemačku. Tek tada sam upoznao svoju majku svoju sestru i čak i oca jer od dana kada su se njih dvije vratile u Bosnu i on je našao mogućnosti da svakog vikenda dođe kući iz Njemačke. To je tako funkcionisalo sve do `92. godine ali od samog početka sam osjetio veliko razdvajanje u odnosu prema meni i prema mojoj sestri, ja sam, slobodno rečeno, skoro bio stranac u svojoj porodici, ali halal sve, ne valja se vraćati na nešto što je prošlo. Zbog rata u Bosni, moj otac je odlučio da porodicu dovede u Njemačku i tu živimo do sada.
Sada počinju problemi, u razvoju života mene i moje sestre dolazi do velikog cijepanja, ja sam se oženio sa muslimankom iz Bosne i živimo već 10 godina, oboje radimo i imamo sina od 6 godina o kojem se oboje brinemo. Ja sam čak uporedno sa poslom upisao fakultet ekonomije i logistike i kao jedini stranac u klasi postigao najbolji uspjeh tako da sam dobio čak i nagradu od Bayernskog ministra školstva. Ukratko rečeno, nas troje smo jedna muslimanska porodica koja se brine o svom životu i svojoj vjeri jer u našem gradu imamo i bosansku džamiju koju smo mi džematlije našeg grada kupile i u kojoj se možemo duhovno usavršavati.
Isto tako, i moja sestra se udala za bosanca muslimana i ima 2 sina sa njim (4 i 8 godina) i živjela je s njim 8 godina sve do februara ove godine dok on nije primijetio da ga vara sa jednim Njemcem (vlahom). Tako da je u roku od par dana došlo do raskida tog braka. Moji roditelji su bili ogorčeni par dana i osuđivali su je i nje se odricali ali to nije potrajalo dugo.
Poslije 2 sedmice moji su roditelji u potpunosti oprostili svojoj kčerci kurvaluk i počeli tražiti krivce u drugima, mada drugih krivaca nema. Muž moje sestre je čovjek kojeg svaka žena poželiti može, ne pije, ne hoda, ne tuče, ne kurva se, vrijedno radi, brine se o svojoj porodici i pružao im je sve, godišnje odmore, odjeću, izlaske... Sve što jedna familija sebi poželiti može. Ali mojoj sestri to nije bilo dovoljno pošto je čitavo vrijeme, uporedno sa tim, živila o džepu svojih roditelja. Da bi na kraju svega prevarila svoga muža, uzela mu djecu i uputila ga u finansijsku stranputicu, tako da je 8 godina svoga rada i truda iznio u 4 kartonske kutije.

Ja kao musliman ne mogu oprostiti tako nešto, ne želim i ne mogu da imam bilo kakav kontakt sa tom svojom bivšom sestrom jer sam se nje u duši već odrekao, ne želim da se preko takve sramote i ljage jednostavno pređe i nastavi dalje živjeti kao da se ništa nije dogodilo. Pored toga, moji roditelji očekuju od mene da se ja distanciram od moga zeta koji mi je u međuvremenu postao i veliki prijatelj.
Tako da je zbog svih ovih događaja došlo do toga da je mene moj otac izbacio iz svoga stana kada smo bili u posjeti jer sam govorio ružne riječi o njegovoj kčerci.
Moja majka me iznenadila kada mi je rekla da i ona podržava svoju kčerku i da je njen bivši muž kriv sto se ona kurvala sa švabom. Ja sam poslije svega toga prekinuo odnose sa svojim roditeljima i sestrom, ponekad u prolazu vidim da su sada sretna porodica i da su tog novog zeta tj. kurvara moje sestre akceptirali i glume sretnu porodicu.
E sada počinje moja dilema Kur´an časni kaže da se ne treba svađati sa roditeljima i da ih treba paziti i obilaziti, a isto tako i rodbinske veze. Ali ja ne želim da u takvoj sredini odrasta moj sin, ne želim da se ogriješim ni prema svome zetu jer on nikoga svoga nema ovdje, ne želim da svoje granice morala i muslimanske poglede na život i na porodicu promijenim pod cijenom da bruku moje sestre prihvatim i da lažem i da je prebacujem na nekoga drugoga, to ne želim ni pod kakvu cijenu pa čak i ako to znači da se moram odreći i svojih roditelja. Jer ljubav prema  roditeljima je velika ali ljubav prema Allahu Dzs. i prema vjeri je veća isto tako i strahopoštovanje. Zato vas molim da me posavjetujete, šta uraditi u ovakvoj situaciji i kako se ponašati a da se ne griješim ni prema sebi ni prema drugima, jer ja želim ostati musliman, pokorni rob svoga Stvoritelja i želim biti dobar uzor svome sinu i izvesti ga na pravi put.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Poštovani,
Situacija o kojoj govorite je komplikovana i složena. Teško je sa strane, bez dovoljnog poznavanja kompletnog stanja i izjava svih aktera, davati savjete i preporuke kako se ponašati u takvoj situaciji. No, na osnovu Vašega pisma, čini nam se da niste načinili grešku u pogledu Vašega prijateljskog odnosa prema bivšem zetu. Kada je riječ o Vašem odnosu prema roditeljima i sestri, možda je najbolje sačekati neko vrijeme da se emocije slegnu i razum prevlada. Savjetujemo Vam da ne prekidate u potpunosti odnose s njima, jer time nećete ništa postići. Ne treba gubiti nadu, možda će se i oni nekada promijeniti nabolje, a Vi možete pozitivno utjecati na tu promjenu. Uzvišeni Allah naređuje da se i prema  roditeljima idolopoklonicima na ovome svijetu lijepo postupa: "A na ovome svijetu s njima lijepo postupaj". I sestru treba pokušati izbaviti iz ponora grijeha, a ne ostaviti je da tamo zauvijek ostane. Allah je milostiv i oprašta onima koji se pokaju za svoje grijehe.

 

Transplantacija organa

Pitanje:

Koliko sam upoznat, dozvoljeno je zavještanje organa za transplataciju nakon smrti dobrovoljnog davaoca, izuzev spoljnih organa i organa za reprodukciju.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Da, to je dozvoljeno po pretežnom mišljenju mada ima i onih koji smatraju da to nije dozvoljeno.

Klanjanje dženaze za više osoba

Pitanje:
Esselamu alejkum!
Da li je dozvoljeno klanjanje jednog dženaze namaza za nekoliko dženaza i ako je muško i žensko?

 

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Dozvoljeno je klanjanje zajedničke dženaze za više umrlih osoba, muških i ženskih, ali je bolje za svakog mejjita klanjati dženazu posebno.

Skraćivanje brade

Pitanje

Selam alejkum!
U mom džematu ima dosta bradonja, koji me maltretiraju zato što nosim kratku bradu. Moja brada je onako uredne dužine ne visi preko lica. Donijeli su mi neki pamflet kojem se vidi kako je kraćenje brade ispod dužine šake haram, a kako je brijanje brade smrtni grijeh. Molim vas da mi odgovorite kako da im se suprostavim jer bojim se doći do goleme svađe između nas.

 

Odgovor:

Poštovani,

Preporučujemo Vam da ne ulazite u raspravu s tim ljudima u vezi Vaše brade. Ne mislimo da je to pitanje oko kojega u džematu treba voditi rasprave, jer to pitanje, u kontekstu džematskih pitanja i problema, nije na listi prioriteta. Ukoliko žele raspravu na tu temu neka se obrate oragnima IZ koji postavljaju imame i daju im dekrete i uputstva u radu. Poznato je da je puštanje brade sunnet prema mišljenju nekih alima, vadžib prema mišljenju drugih, ali u svakom slučaju brijanje brade se ne može tretirati velikim grijehom. Napad na Vas zbog toga što držite bradu kratkom i urednom nije opravdan. U svakom slučaju, s kritičarima lijepo razgovarajte, jer lijepo ophođenje mnoge probleme rješava na bezbolan način. Rasprave s argumentima i kontraargumentima neka se vode na naučnom, a ne na nivou nečije prakse u pogledu ne/puštanja brade.

Namaz u kancelariji

Pitanje

 Dolazi nam Ramazan i tada je naša džamija hvala Bogu puna. Ja kao blagajnik‚ moram ostati do samog ezana u kancelariji što znači da su sve stolice u džamiji zauzete, a bilo bi neprimjereno da se stolica "rezervira" za mene. Klanjati ne mogu bez stolice što znači da tijekom cijelog ramazana neću moći klanjati jaciju ili teraviju u džematu, kao niti bajram namaz. Moje pitanje glasi "Da li mogu sam klanjati u kancelariji uz zvuk sa razglasa budući da svo osoblje Islamskog centra ima svoje obveze u džamiji‚ i nitko nije u mogućnosti da ostane sa mnom, a druge osobe ne mogu biti u mojem uredu?

 

Odgovor 

Mislimo da nije uredu klanjati u kancelariji koja je daleko i odvojena od mjesta gdje imam i ostali dio džemata klanjaju, povodeći se za imamom posredstvom razglasa. Onda bi po istoj logici to moglo i u stanovima i sobama u istom objektu. Jedino bi bilo ispravno ako bi džemat bio velik i safovi povezani sve do Vaše kancelarije. Tada bi se to tretiralo kao jedan džemat. Mislimo da se ne trebate izdvajati od džemata.