A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Ponavljanje Kur`ana za učačem

Pitanje:

Muziku ne slušam uopšte već neko vrijeme. Međutim, volim slušati učenje Kur'ana Časnog, što redovno i činim. Često me povuče želja da zaučim i ja zajedno sa učačem, a radim to i da bih upamtio pojedine sure.  Volio bih znati da li je to pokuđeno u odnosu na samo slušanje.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Nije pokuđeno ponavljati za učačem ono što on uči iz Kur'ana. To ništa ne utiče na pitanje slušanja učenja Kur'ana. To je i slušanje i učenje, pa će i nagrada za to biti, ako Bog da, veća.

Uplata za klanje kurbana

Pitanje:

Može li se akika uplatiti u Islamskoj Zajednici kao što se uplaćuje kurban?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Preporučujemo Vam da direktno komunicirate s nekom od medresa i ugovorite klanje akike ukoliko vam prilike ne dozvoljavaju da to sami učinite. Rijaset IZ, koliko znamo, ne prima novac za akike i ne bavi se time.

Žena kao šahid na šerijatskom vjenčanju

Pitanje:

Kako se tretira muslimanka koja se udala za pripadnika druge vjere (hadis da prestaje biti muslimanka - to znam), ali da li ona kao takva može biti šahid na šerijatskom vjenčanju?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Muslimanka koja se uda za nemuslimana vjerujući da je to dozvoljeno (iako je prethodno znala da to nije dozvoljeno) smatra se otpadnicom od islama i kao takva ne može biti svjedok na vjenčanju muslimana i muslimanke. Ukoliko se uda za nemuslimana vjerujući da je to strogo zabranjeno, ne smatra se otpadnikom od islama, ali gubi svojstvo pouzdanog svjedoka te je ne bi trebalo uzimati za svjedoka kod šerijatskog vjenčanja muslimana i muslimanke.

Nemusliman(ka) kao svjedok na šerijatskom vjenčanju

Pitanje:

Da li punoljetna, pametna , ali nemuslimanka (ili nemusliman) može biti jedan od šahida na šerijatskom vjenčanju?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Nemusliman i nemuslimanka ne mogu biti svjedoci prilikom vjenčanja muslimana i muslimanke. Islam je uvjet za svjedoka u takvom vjenčanju.

Troškovi među zaposlenim supružnicima

Pitanje:

Es-Selamu alejkum!
Imam jedno veoma važno pitanje, a radi se o zaposlenju supruge i finansiranju troškova zajedničkog života. Naime, trenutno sam u porodici samo ja zaposlen te živimo od moje plate i hvala Allahu, dž.š, možmo i uštedjeti određeni iznos. Kako je supruga diplomirala, stekli su se uslovi da se i ona može zaposliti. U takvom scenariju, u nas život dolaze novi prihodi, ali i rashodi. S obzirom na to da je muškarac dužan da brine o izdržavanju porodice, situacija bi trebala izgledati ovako:

- novi rashodi, a koji se tiču npr. nalaženja osobe koja će čuvati naša dva sinčića, zatim više izdataka za hranu i sl. ću ja iz svoje plate izdvajati, tako da će  i ono što smo do sada štedjeli od moje plate biti anulirano
- sva plata koju supruga dobije će biti jedina ušteđevina, i to njena, jer, ona nije dužna ni feninga izdvojiti za porodicu.

Dakle, u nekoj perspektivi, mi ako recimo za 10 godina uštedimo novac za stan, to će biti suprugin stan. Ista analogija važi za auto, i sve ostalo. Sve što uštedimo novca, bit će vlasništvo moje supruge. U nekom, ne daj Bože, slučaju (razvod braka i sl.), moja supruga će biti u stanju da mi jednostavno kaže da živim u njenom stanu i da mogu otići. Kakva je ovdje pravda, da li je moguće da od nje tražim da pola-pola izdvajamo za troškove života, ako se ona zaposli? Dalje, kakva je situacija svih onih brakova gdje je dvoje supružnika bilo zaposleno, i dođe do razvoda braka? Da li bi se u nekoj šerijatskoj državi retroaktivno računale plate i jednog i drugog, troškovi života koji se zatim odbijaju od plate supruga, te na osnovu toga računa njegova i njena imovina. Unaprijed Vam se zahvaljujem na odgovoru, s molbom da Vas Allah, dž.š, nagradi.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Načelno, troškove izdržavanja porodice snosi muž. Prema običaju, supruga je dužna da se brine o domu i njegovim unutrašnjim potrebama. Međutim, sve je više žena koje rade izvan kuće obavljajući razne poslove u različitim oblastima i zanimanjima. Takav društveni angažman žena neminovno iziskuje preraspodjelu poslova i uloga te zahtijeva i nameće nove troškove u izdržavanju porodice, poput onih koje ste spomenuli u svom pitanju. Ako ženin angažman zahtijeva nove troškove, logično je i pravedno da zaposlena žena participira u izdržavanju porodice, odnosno da snosi dodatne troškove proistekle iz njenog angažmana na radnom mjestu izvan doma. Ukoliko odbije da to učini, muž ima pravo zahtijevati od nje da napusti posao, budući da mu njeno zaposlenje donosi nove troškove, a nikakve prihode. U svakom slučaju, pretpostavka je da najveći broj zaposlenih žena participira u snošenju troškova porodičnog života te da se bračni drugovi dogovaraju o stvarima koje su od zajedničkog interesa u cilju očuvanja i unaprijeđenja porodičnog života.

 

Ime Asija

Pitanje:

Moj suprug i ja očekujemo bebu po prvi put, odabrali smo imena jer zemlja u kojoj trenutno boravimo zakonski ne govori spol djeteta tako da i mi ne znamo još šta je, a nije nam ni bitno samo da je živo i zdravo! Moje pitanje je upravo u vezi imena. Žensko ime ASIJA ima značenje tog imena je liječnica, stub, temelj. Međutim, istražujući na internetu, našli smo na jednoj  web-stranici da je značenje tog imena griješnica! Pa vas molim da mi date pravi odgovor! Unaprijed hvala i neka vas Allah nagradi!

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Više puta smo ponovili da ubuduće nećemo davati odgovore na pitanja u vezi imena i njihovih značenja. Ali budući da je pitanje proslijeđeno od strane uredništva web-stranice, dat ćemo kratak odgovor. Prije svega, želimo uputiti želje da se dijete rodi živo i zdravo. Kada je riječ o imenu Asija, ono se može dvojako izgovarati budući da u arapskom jeziku postoje slova koja ne postoje u našem jeziku. Ako se slova u imenu Asija izgovaraju približno našem izgovoru, onda je riječ o imenu Asija koje je navodno nosila žena vjernica koja je bila udata za jednog od faraona, a koja se spominje u jednoj od kur'anskih sura, bez navođenja njenog imena. Ako se, pak, prvo slovo izovara kao "'A" (ajn), a "s", umjesto "sin" kao "sad", onda ta riječ znači griješnica. Prema tome, znači uobičajena verzija izgovora spomenutog imena bliža je prvoj nego drugoj varijanti značenja, jer se druga varijanta treba posebno, otežano izgovarati.

Izostavljanje posta radi uzimanja lijekova

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Moje pitanje je vezano za Ramazanski post pa bih vas zamolila da mi na njega odgovorite. Moja majka ima rijetko oboljenje krvi nepoznatog uzroka i prije nekoliko dana joj je uključen jedan lijek koji je citostatik i koji pije redovno svaki dan.Taj lijek "ubija" i bolesne i zdrave stanice u organizmu te su zbog toga potrebne velike mjere opreza u vidu jačanja imuniteta i uzimanja jako velike količine tekučine u toku dana da bi se taj lijek što brže izlučio iz organizma i ostavio što manje posljedica. Kako nam se inšAllah bliži mjesec Ramazan, moja majka razmišlja kako da uskladi post sa ovakvom terapijom i da li je dužna postiti? Inače posti od malih nogu i sve ovo joj teško pada tako da bi nam Vaš odgovor u vezi ovog pitanja mnogo pomogao!

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Budući da je Vaša majka bolesna i pod terapijom, ona može da ne posti tokom ramazana, radi uzimanja lijekova, a propuštene dane, ako joj to zdravstvene prilike dozvole, treba napostiti. "A ko bude bolestan, ili na putu, neka naposti isti broj dana" - kaže Uzvišeni u Kur'anu. Ako ne bude u mogćnosti napostiti propuštene dane, neka plati fidju, tj. za svaki propušteni dan ramazanskog posta treba nahraniti po jednog siromaha (otprilike po 10 KM). Ako ni to nije u stanju, zbog siromaštva, oslobođena je obaveze. Allah je milostiv i prašta. Neka joj pomogne da se izliječi.

Klanjač u stolici kao imam

Pitanje:

Esselamu alejkum.

Zanima me da li osoba, koja je zbog povrede prinuđena klanjati na stolici, može predvoditi džemat u namazu?

Npr. Biti imam za vrijeme teravih-namaza.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Osoba koja je prinuđena klanjati na stolici ne bi trebala predvoditi džemat, osim ako nema niko drugi sposoban za to, dakle, u stanju prijeke potrebe.

Theta iscjelivanje

Pitanje:

Poštovani,
zanima me kakav je stav Islama o Theta iscjeljivanju. Radi se o tehnici kojom se putem theta moždanih valova komunicira sa Bogom i moli za pomoć. Navodno, tehnika je veoma  jednostavna, djelotvorna i daje trenutne rezultate. Sve češće se održavaju seminari na kojima je moguće ovladati ovom vještinom, a postoje i praktičari kojima se može obratiti za pomoć da to urade umjesto vas. Uvijek se naglašava da iscjeljivanje vrši Bog, a theta je samo alat kojim se uspostavlja komunikacija između čovjeka i Boga. Tehnika je neovisna  o vjerskoj pripadnosti.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Nisu nam poznati detalji spomenutih tehnika, ali budući da vjerovatno dolaze iz neislamskih tradicija sa Istoka ili Zapada, izražavamo načelnu skeptičnost i sumnju u vezi njihove ispravnosti, djelotvornosti i šerijatske dozvoljenosti. Ne možemo dati decidan sud o onome čija nam suština nije poznata. Ne vjerujemo u uspostavu komunikacije s Bogom putem tih tehnika. Prije će biti da je tu riječ o manipulaciji i sugestiji. Preporučujemo oprez i izbjegavanje takvih seansi.