A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Vrijeđanje i napadanje ashaba

Pitanje:

Selam!

Čitajući na jednoj internet stranici naiđoh na čudan naslov: "Obožavanje Tri Halife". Čitajući dalje vidjeh da se tu dosta negativno govori o prvoj trojici nasljednika Poslanika Muhammeda, s.a.w.s.
Evo šta stoji o Ebu Bekru, r.a.:
„Postavlja se pitanje da li i sunnije obožavaju ashabe, a prije svega da li obožavaju tri prve halife, tj. da li se pokoravaju Ebu Bekru, Omeru i Osmanu a protiv Kur'ana i poslanikovog sunneta.
Najprijee, proučavajući islamsku historiju vidjećemo da je Ebu Bekr ukinuo propis plaćanja Humsa ehlul-bejtu (as), a to potvrđuje i wehabijski šejh al-Albani. Nažalost, umjesto da slijede Allaha (swt) i njegova poslanika (s), pravdajući se nekakvim bezveznim razlozima sunnije i dan danas u vezi toga slijede Ebu Bekra.
Allah kaže u Kur'anu:
`I znajte da od svega što u borbi zaplijenite jedna petina pripada Allahu i Poslaniku, i rodbini njegovoj, i siročadi, i siromasima, i putnicima, ako vjerujete u Allaha i u ono što smo objavili robu Našem na dan pobjede, na dan kada su se sukobile dvije vojske, a Allah sve može.`
(Kur'an 8:41)
Također u Buhariji možemo pročitati:
Pričao je Ibn Abbas:
Izaslanici plemena Abdul-Qajsa su došli i rekli: `O Allahovo poslaniče! Mi smo od plemena Rebia i između nas i vas stoje nevjernici plemena Mudara, pa ne možemo doći k tebi osim u zabranjenim mjesecima. Pa nam odredi upute kojih ćemo se mi sami pridržavati, a i sa kojima bi pozivali nas narod koji je ostao iza nas da ih slijedi.` Poslanik reče:
`Određujem vam da radite četiri stvari i zabranjujem vam da radite četiri stvari: Određujem vam da vjerujete u Allaha (a to je) da niko nema pravo biti obožavan osim Allaha (poslanik to naglasi svojom rukom), da obavljate namaz potpuno, da plaćate Zekat, da postite mjesec Ramazan, i da plaćate Hums (petinu) od plijena.`
Ovdje, časni poslanik (s) govori jednom slabom plemenu, a koje se inače nije moglo boriti u nikakvom ratu, da je ipak i pored toga za njih Hums bio obavezan. Ovo nam takođe jasno pokazuje da su oni koji ograničavaju Hums samo na ratni plijen, u veliko zabludi.
Danas na cijeloj zemlji jedino šia muslimani plaćaju Hums. Sunnije slijede Ebu Bekra, a protivno Kur'anu i poslanikovom sunnetu! Ima puno sličnih slučajeva u kojima sunnije slijede Ebu Bekra nasuprot Kur'ana i poslanikovog sunneta, ali je zasad i ovo dovoljno. Važno je napomenuti da je ovim Ebu Bekr izložio sebe Allahovoj (swt) srdžbi, jer onaj koji ukida Allahove propise (poput propisa o Humsu), logično, navlači na sebe Njegovu srdžbu.

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Nema dileme da je napad na najbliže Poslanikove a.s. saradnike i njegove nasljednike na poziciji vođstva ummeta istodobno napad na Poslanika a.s. i islam. Da je Ebu Bekr r.a. takav kakvim ga opisuju njegovi mrzitelji zar bi ga Poslanik a.s. odredio da ga mijenja na namazu tokom njegove bolesti u kojoj je preselio na Ahiret? Zar Uzvišeni nije u Kur'anu zabilježio Poslanikove a.s. riječi u pećini u kojoj je boravio sa Ebu Bekrom za vrijeme Hidžre: "Zaista je Allaha s nama"? S Poslanikom je tada bio Ebu Bekr. Zar može biti neko koga je Poslanik a.s. odabrao da mu bude pratilac na putu Hidžre i za koga Uzvišeni kaže da je s njim (uz Poslanika a.s.) iko drugi do odabrani Poslanikov ashab i vjerni saradnik. Omer r.a. je najzaslužniji za širenje islama na području Persije i prethodno rušenje vatropokloničke vlasti u njoj. Šiiti, čiji je centar u Iranu, zbog toga bi mu trebali biti trajno zahvalni i veličati ga, ako ne već zbog drugih njegovih zasluga za islam i njegovo širenje na mnoga nova područja i zemlje. Zar konačno i sam hazreti Alija nije udao svoju kćer za Omera r.a? Zasluge hazreti Osmana i hazreti Alije, kao i ostalih ashaba, za islam i muslimane su neupitne i nesporne, tako da oni koji to negiraju, nisu u stanju i nikada to neće biti, uvjeriti muslimane, osim šiita, naravno, da je riječ o ljudima niskih moralnih kvaliteta, "zavjerenicima", pokvarenjacima...Naprosto, čini nam se posve nepotrebnim i suvišnim braniti takve ljudske i moralne veličine kakvi su bili hulefai-rašidin, jer su njihove odlike, veličina i zasluge tako očigledne da ih moraju uočiti svi objektivni, nepristrasni ljudi, a kamoli muslimani. Ehlu sunnet vel-džema'at ne obožavaju nikoga i ništa mimo Allaha, jer oni ne vjeruju u nepogrješivost bilo koga od ljudi, osim Poslanika a.s. u onome što prenose od Objave. Nema nepogrješiv imama kao što vjeruju sljedbenici nekih drugih sekti, tako da je potpuno besmisleno optuživati ehli sunnet vel-džema'at da obožavaju bilo kojeg ashaba. Oni koji za to optužuju sunite, trebaju dobro razmisliti o svojim doktrinama, posebno doktrini ismeta - nepogrješivosti imama. Napad na ashabe samo produbljuje podjele među muslimanima i idu na ruku neprijateljima islama. Takvi napadi nisu na tragu javno proklamirane težnje za jedinstvom ummeta, kakve izjave čujemo s vremena na vrijeme od šiitskih zvaničnika. Nadamo se da su te izjave iskrene i da odražavaju stvarne težnje šiita za poboljšanjem odnosa sa većinskim sunitima.

Način napaštanja propuštenih ramazanskih dana posta

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Htjela bih Vas pitati kako da napostim dane koje nisam postila u mjesecu ramazanu? Naime, tek sam se u zadnje vrijeme okrenula religiji, i znam da sam činila veliki grijeh što prije nisam postila. Budući da je u pitanju više ramazana koje nisam postila (ili sam postila samo poneki dan) zanima me kako da ih napostim? Da li moram napostiti svaki ramazan koji nisam postila posebno, ili? Da li da postim 60 dana za svaki ramazan koji sam propustila ili ću postiti 60 dana za sve ramazane koje sam propustila? Moram li svaki dan postiti uzastopno dok ne napostim sve propušteno ili mogu da jednu sedmicu postim, a jednu ne?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
U principu treba napostiti dan za dan ako je mrsenje bilo opravdano, kao npr. u slučaju bolesti i putovanja, ili za dane kada nije dozvoljeno postiti, kao npr. za vrijeme mjesečnice (hajz) ili postporođajnog perioda (nifas). Za namjerno neopravdano mršenje tokom ramazanskog posta predviđen je keffaret, tj. za svaki pokvareni dan posta napostiti taj dan plus šezdeset dana. Ko to nije u stanju, dužan je za svaki dan nahraniti šezdeset siromaha. No, budući da je kod Vas riječ o više ramazana, da niste ni imali na umu da postite, niti ste zanijećivali post, da je teško da napostite sve te ramazane, ili da izvršite mnogo keffareta (iskupa), pokajte se za počinjene grijehe, zamolite Allaha da Vam oprosti i čvrsto odlučite da taj grijeh više nećete ponoviti. Allah prima iskreno pokajanje.

Žena kao bedel za muškarca

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Želio bih da mi odgovorite na jedno pitanje. Radim kao imam i dobio sam pitanje u pogledu bedela za hadž. Jedna žena koja želi sljedeće godine obaviti hadž za sebe pa želi poslati bedela za svoga umrlog supruga. Pita da li može njen bedel za muža biti žena koja nije u rodu njenom suprugu ali je njoj bratična. Da li može ta žena biti bedel za njenoga supruga?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Dozvoljeno je, ali je pokuđeno da žena obavi bedeluk za muškarca, osim ako se radi o nasljednici (za ostavioca). Ta žena bi trebala prethodno za sebe obaviti hadž. Također, ako se radi o hadžu koji je farz, uvjetuje se oporuka od strane umrle osobe o obavljanju bedeluka za nju, osim ako to obavi nasljednik, tada se ne uvjetuje njegova oporuka.

Dova za one koji su umrli kao nemuslimani

Pitanje:

Majka, najdraža i najvoljenija osoba na dunjaluku, preselila je ove godine.Bila je savjesna vjernica ali katolkinja sa izrazito moralnim osobinama.na žalost do nje nije stigla poslanikova s.a.w.s. uputa.

Da li je meni kao muslimanu dozvoljeno sada nju uopće više spominjati pred Allahom dž.š.u svojim dovama, s obzirom da je preselila kao nemuslimanka ?

 

Odgovor:

Hvala Allahu koji Vas je uputio Njegovom svjetlu i počastio Vas najvećom blagodati: ispravnom vjerom i pravom uputom. Nema smetnje da u Vašoj dovi imate na umu i Vašu majku, Allahova milost je sveobuhvatna, pa i njoj može olakšati na budućem svijetu Vašom dovom. Savjetujemo Vam da se previše ne opterećujete onima koji su preselili, već da Vaše doboročinstvo, ljubav i brigu, uključujući i dove, posvetite živima za koje još ima nade da će svjetlo Istine prodrijeti u njihova srca.

Prostorija za namaz na poslu

Pitanje:

Selam!

Pojedine namaze klanjam na poslu. Prostor koji sam namijenio za namaz čist je i uredan, ali odmah blizu vrata, iza kojih se nalazi prostorija sa wc. Naravno vrata su zatvorena. Da li je to mjesto primjereno za namaz?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ako je prostorija čista, nema smetnje da u njoj klanjate namaz, ako su vrata toaleta zatvorena. 

Želučani problemi i namaz u džematu

Pitanje:

Selam!

U džematu imamo jednog stalnog džematliju koji klanja skoro svaki namaz. Međutim on pri svakom, ali baš svakom namazu podriguje naglas.

Prateći to dugo, zaključio sam da se vjerovatno radi o nekoj vrsti gastritisa gdje je to van njegove kontrole. Nažalost, to mnogo iritira, pogotovo prolaznike, jer je džamija dosta prometna. A smeta koliko vidim i čujem i drugim stalnim džematlijama, jer jednostavno pokvari svu tu atmosferu, a nekada se ispoljava i neugodan miris.
Da li je ovom pojedincu farz klanjati u džem'atu ili on može, ukoliko hoće - da klanja kući. Da li se tu radi o sličnom ili istom slučaju kada su u pitanju crveni i bijeli luk i nasihat da je mekruh klanjati takav u džem'atu?

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Naravno da bi bolje bilo spomenutom džematliji da klanja kod kuće, a ne da uznemirava ostale klanjače svojim glasnim podrigivanjem. Podrigivanje je inače pokuđeno, osim ako nadvlada osobu i pored nastojanja da se izbjegne, a u džamiji je još pokuđenije. Imam može tokom vaza ili hutbe skrenuti pažnju općenito na tu pokuđenu pojavu, pa ako ta osoba sama shvati situaciju, dobro i jest, a ako ne, onda joj imam ili neko drugi može na lijep način skrenuti pažnju. Ljudi su često osjetljivi na takve prigovore, pa se mogu naljutiti. Sve zavisi od toga kakva je to osoba, kako će reagirati i kako osigurati da se ne počini veća šteta nego što je samo podrigivanje. 

Hanefijski mezheb i puštanje brade

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Koji je stav Hanefijske pravne škole o puštanju brade? Je li istina da imam Ebu Hanife nije uzimao svjedočenje muškarca bez brade (dužine šake)?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Cijenimo Vaše zanimanje za taj propis, ali smatramo općenito da je u ovom vremenu i oklnostima potpuno bespotrebno i beskorisno opterećavati sebe ili drugog pitanjem brade i njene dužine, jer to ne spada u neke važne islamske propise. Onaj ko pusti bradu, treba je držati urednom i skraćivati je (dužina je irelevantna, a to što se prenosi od Ibn Omera u vezi skraćivanja dijela koji prelazi šaku nema snagu obavezujućeg propisa, ali potrvrđuje princip skraćivanja). Ponavljamo da to nije od suštinskih i važnih pitanja u islamu ni za pojedinca niti za ummet, posebno ne u ovom vremenu. Treba voditi računa o prioritetima u islamskom radu i d'avetu. 

Naklanjavanje propuštenog podne-namaza i ikindija u džematu

Pitanje:

Selam alejkum. Molim vas da mi odgovorite na sljedeće pitanje jer imam malu dilemu u pogledu toga. Ako sam usljed spriječenosti izostavio podne namaz, u međuvremenu ulazim u džamiju i pristupa se klanjanju ikindije u džematu, ja ću odmah klanjati ikindiju u džematu, eh sad mi je dvojba, poslije ikindije namaza ne bi trebalo klanjati išta između dva farza, da li da sačekam da nastupi akšam te da ga klanjam, pa onda propušteni podne namaz?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Budući da je u spomenutom slučaju ikindijsko vrijeme tek na početku, trebate prvo naklanjati podne namaz, pa onda pristupiti u džemat, ili klanjati sam ako imam u međuvremenu preda selam zbog obaveze redoslijeda. Aktuelni farz se može klanjati prije naklanjavanja prethodnog namaza tek ako postoji bojazan da će isteći vrijeme vaktije-namaza (namaza čije vrijeme trenutno teče) i u tom slučaju se može naklanjti propušteni namaz odmah poslije klanjanja aktuelnog farza. Ako biste ipak pristupili u džemat i klanjali ikindiju prije podneva, onda to što ste klanjali za imamom trebate nijjetom učiniti nafilom, pa poslije tog namaza naklanjati propušteni namaz i obnoviti klanjanje farz namaza čije vrijeme teče (namaza koji ste klanjali u džematu kao nafila). Moguće je, također, da podne namaz naklanjate u ikindijsko vrijeme sljedećeg dana, jer tada pada obaveza tertiba (redoslijed) zbog mnoštva namaza (više od šest isteklih namaskih vremena) i svi klanjani farzovi postaju valjanim. Ako biste naklanjali prije toga, svi ti namazi bi se tretirali kao nafile te bi ih trebalo obnoviti. Malo jeste komplicirano, ali takvi su propisi u vezi naklanjavanja namaza u našem mezhebu.

Klanjanje za imamom drugog mezheba

Pitanje:

Selam!

Zanima me propis vezan za klanjanje za imamom koji je drugog mezheba. Šta učiniti u takvoj situaciji? Posebno me zanima da li je dozvoljeno i pod kojim uslovima klanjati za imamom šiijom?

 

Odgovor:

U našoj zemlji svi imami u džematima su suniti, pa prema tome nema potrebe za klanjanjem u nekakvim privatnim džematima gdje bi imam bio šija. Šije ne klanjaju za imamima sunitima, osim ako se radi o tekijji, pa zašto bi suniti klanjali za šiitskim imamima. Neka svako klanja za svojim imamima. 

Dozvoljena kontraceptivna sredstva

Pitanje:

Selam!

Koji su dozvoljeni načini kontracepcija? Posebno me zanima upotreba spirale. Da li je dozvoljena njena upotreba i pod kojim uslovima?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Kontraceptivne mjere ne treba upotrebljavati osim u slučaju stvarne potrebe za odgodom začeća. Ako već postoji potrebe za kontracepcijom (iz zdravstvenih razloga, pauze u začeću kako bi se posvetila veća pažnja drugoj mlađoj djeci i sl.), onda se treba započeti sa prirodnim metodima kontracepcije (praćenje plodnih i neplodnih dana, korištenje prezervativa, pilula, ako ne štete zdravlju žene) a kao zadnja opcija stoji mogućnost ugradnje pilule, budući da to podrazumijeva otkrivanje teškog avreta žene, što nije dozvoljeno osim u stanju prijeke potrebe.