A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Naziv „Vehabija“

Pitanje:

Selam alejkum!

Želim znati da li je zabranjeno zvati ljude „vehabijama", ima ljudi koji se razlikuju od drugih u Bosni, znači ljudi s bradama i kratkim hlačama, njih zovu vehabijama kao što je i poznato, a oni govore kako se to ne smije reći jer riječ „vehabija" po njihovom znači „allahčić"... Mada ja ne vjerujem u to! Znači moje pitanje je da li je njih zabranjeno tako zvati? I još jedno moje pitanje je: „vehabije" govore da je Muhammed a.s. radio kako i oni sad rade, znači da je klanjao kako i oni, da se ponašao i odjevao kao i oni sad, te da samo oni sa sigurnošću slijede sunnet Muhammeda a.s. da smo mi kao „lažni muslimani" jer kao klanjamo drukčije nego što je to radio Muhammed a.s., da li se tačno zna kako je to radio Muhammed a.s.? Da li je pogrešno onako kako „vehabije" klanjaju? Ja sam učila sve po hanefijskom mezhebu i čudan mi je taj njihov stav i ne volim kad me uvjeravaju u te neke svoje priče, zato bih im voljela „s dokazom" odgovoriti na neka njihova postavljena pitanja.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Muslimani trebaju jedni druge oslovljavati s poštovanjem i uvažavanjem, a to nije slučaj ako jedni druge oslovljavaju s nadimcima koje oni ne žele i koje smatraju uvredljivim. Uzvišeni kaže: "I ne nakiljajte jedni druge  i ne zovite jedni druge ružnim nadimcima!  O, kako je ružno da se vjernici spominju podrugljivim nadimcima!" (El-Hudžurat, 11) Shodno ovom ajetu, neprihvatljivo je nekoga nazivati "vehabijom" ukoliko dotična osoba to ne želi i smatra taj nadimak za sebe uvredljivim, bez obzira šta o toj osobi mislio onaj koji koristi dotični termin. Onaj koji govori o našim muslimanima na način koji spominjete u svom pismu griješi i ne postupa u skladu sa Poslanikovim sunnetom u ophođenju s drugim ljudima. Svi načini namaza koje prakticiraju sljedbenici četiri ehli-sunnetska mezheba (hanefijskog, malikijskog, šafijskog i hanbelijskog) su ispravni i nema potrebe bilo koga uvjeravati u isparvnost vlastitog, a neispravnost drugačijeg načina klanjanja u okviru spomenuta četiri mezheba. Razlike u načinu klanjanja su nebitne, ne utječu na ispravnost farzova i vadžiba u namazu. Kod nas se u Islamskoj zajednici i njenim institucijama primjenjuje hanefijski mezheb i tako će ostati bez obzira što neki pokušavaju unijeti pometnju u nekim situacijama. To svi trebaju poštovati kao i individualno pravo pojedinca da misli i prakticira vjeru shodno svojim uvjerenjima, bez nametanja svoga mišljenja drugima i bez unošenja razdora i smutnje u Zajednicu.  Savjetujemo Vama i svim muslimanima da ne ulaze u polemike s drugima o sporednim pitanjima od čije se primjene na ovaj ili onaj način stanje muslimana neće promijeniti nabolje. 

Dozvoljenost proizvodnje propolisa

Pitanje:

Selam alejkum!

Čitala sam Vas odgovor na pitanje da li je dozvoljeno koristit propolis kapi s obzirom da se prilikom spravljanja koristi medicinski alkohol. Zanima me šta kada je u pitanju proizvodnja i prodaja propolisa od strane pčelara, da li je to dozvoljeno?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Nema ništa sporno u proizvodnji i prodaji propolisa koju vrše pčelari makar se radi njegove zaštite koristio medicinski alkohol, ako nema drugog načina da se taj lijek zaštiti od kvarenja.

Značanje sna

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Sanjao sam svoj mezar. Na nišanu je pisalo moje ime i prezime. Čuo sam glas koji mi kaže da sam mrtav, ali da trebam još malo pričekati jer još nije vrijeme da siđem u svoj kabur.

  

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ne bavimo se tumačenjem snova niti se razumijemo u to. Ne trebate se previše opterećavati tim snom. Svaki čovjek je smrtan i treba se pripremati za smrt jer ne zna se kada će nastupiti. Vi nastavite sa pripremama za hadždž i činite dovu da Vam Allah pomogne da ga hairli obavite i da Vam bude primljen kod Njega. A život i smrt su u Božijim rukama. 

Pokajanje za blud i sklapanje brak

Pitanje:

Esselamu alejkum, 

Imam jako veliki problem pa bih voljela da mi pomognete Vašim odgovorom. Naime, imam 19 godina, i u vezi sam 3 godine. Od malih nogu sam rasla u ne baš toliko islamskom okruženju, ali sam stekla određeno znanje. Klanjala sam ponekad, postila Ramazan, i u džamiju odlazila samo za vrijeme Ramazana.

Prije 6 mjeseci momak mi je otišao za poslom u inostranstvo, i otada klanjam svaki dan, što mi je "odjednom" došlo, hvala Allahu. Također, odlazim u džamiju po mogućnosti, i član sam raznih islamskih udruženja u mom mjestu. To me održalo. Poslije ovog uvoda, želim Vas pitati, da li se prima moje pokajanje kod Allaha sada, iako sam počinila blud dok nisam imala dovoljno znanja da je to veliki grijeh u islamu? I da li sad npr. po određenim hadisima slijedi kazna kasnije ukoliko se udam za momka što inšaAllah planiramo jer smo to uradili prije braka? I da li je dozvoljeno šerijatsko vjenčanje nakon toga, jer smo prvi momak i djevojka jedno drugom? I još nešto, naime želimo inšaAllah uskoro da se uzmemo, da li je uredu takav brak jer on inšaAllah planira još neko vrijeme da radi tamo, a ja studiram ovdje?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Uzvišeni poziva sve ljude, posebno vjernike, da se iskreno pokaju zbog počinjenih grijeha i vrate se u okrilje Njegove milosti. Samo nevjernici gube nadu u Allahovu milost. Dakle, ko se iskreno pokaje, ima jak razlog da se nada da će Allah njegovo pokajanje primiti i grijeh mu oprostiti. Ukoliko je Vaše pokajanje iskreno, nema smetnje da sklopite šerijatski brak s Vašim izabranikom, čak i pod pretpostavkom da on neko vrijeme ostane raditi vani, a Vi nastavite studirati ovdje. Naravno, kod nas se ne obavlja šerijatsko vjenčanje prije nego se obavi vjenčanje pred matičarem (civilni brak).

Ispravka pogreške prilikom učenja Kur`ana u namazu

Pitanje:

Ako učeći suru, fatihu, etehijatu i sl. nešto pogrešno izgovorimo pa se vratimo unazad da to ponovo proučimo, da li se mora vratiti na početak ajeta ili možemo to ponovo proučiti i od sredine ajeta? Da li je u tom slučaju potrebno činiti sehvi sedždu? Našao sam u literaturi da se ona čini ako zakasnimo na neki farz ili vadžib, a ispada da ako se vratimo unazad kasnimo recimo na ruku, ili stajanje trećeg rekata poslije sjedenja.

 

Odgovor:

 Ako se pogriješi u nekoj riječi u suri, nije neophodno vraćati se na početak sure ili ajeta, dovoljno je ponovo ispravno proučiti odnosnu riječ. Ali ne smeta da se ajet prouči ispočetka. Nema potrebe za sehvi-sedždom u spomenutom slučaju.

Krv kao nećistoća

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Da li se krv tretira kao nečistoća od koje treba čuvati odjeću? Ako imamo trag od kapi krvi na odjeći, da li to znači da ta odjeća nije valjana za namaz, tj. da namaz u takvoj odjeći nije valjan? Vidio sam na dosta mjesta da se mokraća tretira kao takva nečistoća, a za krv nisam siguran jer krv sama po sebi i nije nečista tekućina.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Po našem mezhebu krv koja se razlije po tijelu , odnosno poteče iz rane je nečista (shodno općem značenju kur'anskog ajeta: "...ili krv koja poteče"), te ako dospije na tijelo ili odijelo mora se oprati, a potom uzeti abdest i klanjati. Malo krvi na odjeći, kao npr. jedna kap, neće učiniti namaz u njoj neispravnim. Namaz bi bio neispravan ako bi se klanjao u krvlju zamazanoj odjeći.

Tragovi krvi na odjeći nakon obavljenog namaza

Pitanje:

Ako nakon namaza vidimo da imamo na odjeći, recimo donjem vešu, trag od krvi, da li to znači da nam taj namaz nije valjan, mada nismo znali za to krvarenje? To mi se desilo kad sam došao iz džamije, jer sam vidio na vešu da mi je akna prokrvarila.

 

Odgovor:

Malo krvi, kao ona nastala naprsnućem akne, ne kvari namaz. Vaš namaz je ispravan, a krv uklonite pranjem.

Uklanjanje dlaka sa skrivenih dijelova tijela

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Zamolio bih Vas da mi pojasnite koliko često treba uklanjati dlake ispod pazuha i oko stidnog mjesta kod muškaraca. Negdje sam našao da je to makar jednom mjesečno. Ako recimo prođe koji dan više (od mjesec dana) da li to znači da ne možemo klanjati namaz? Po mom mišljenju teško je sad postaviti neki rok jer zavisi koliko kome dlake brzo rastu. Imate li Vi neki kriterij oko toga?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Uklanjanje dlaka sa spomenutih mjesta nije uvjet valjanosti čistoće potrebne za valjanost namaza, te je namaz ispravan i pod pretpostavkom da se one ne uklone na vrijeme. U svakom slučaju treba ih redovno uklanjati kada porastu toliko da ometaju održavanje čistoće u punom smislu. Nema strogo fiksiranog roka.

Akika čovjeka koji je pod dugom

Pitanja:

 Selam alejkum!

Da li je dozvoljeno izvršiti akiku za novorođeno dijete ako je čovjek u dugovima? Obzirom da znam da čovjek koji je pod dugovima s njega spada odgovornost prema kurbanu, da li se i ovo na to odnos?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Dozvoljeno je, ali nije obavezno, izvršiti akiku za novorođenče ako je čovjek u dugovima, posebno ako su dugovi dugoročni, i osoba se nada da će osigurati sredstva za njihovo vraćanje. Isti je slučaj i sa kurbanom. Dozvoljeno je ali nije obavezno ako je osoba pod obavezom vraćanja neodložnog duga koji obuhvata svu imovinu tako da dužnik nije u stanju kupiti kurban. Akika je još lakši slučaj budući da u osnovi nije obavezna već samo preporučena.

Dozvoljenost šminkanja

Pitanje:

Esselamu Alejkum
Možete li mi objasniti propis izlaska našminkane žene van kuće? Da li je zabranjeno ili dozvoljeno? Ako je haram, koji su dokazi, a ako je halal molim također da obrazložite? Da Vas Allah nagradi.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ovo pitanje ne držimo odveć važnim i krucijalnim za muslimane i muslimanke u poređenju s velikim izazovima s kojima se susređu u savremenom svijetu, posebno u tzv. dijaspori. No, budući da se s vremena na vrijeme postavlja, treba na njega i odgovoriti. Klasični autori, pa i ogromna većina savremenih autora koji su pisali na temu tzv. teberrudža, svrstavaju šminkanje i izlazak našminkane žene tebrrudžom koji je zabranjen suprugama Allahovog Poslanika a.s. u Kur'anu, a preko njih i ostalim vjernicama, budući da je zakonski razlog isti, privlačenje pažnje i pogleda stranih muškaraca kojima je inače naređeno obaranje pogleda. Šminka bez ikakve sumnje privlači pozornost i poglede muškaraca te ih navodi na kršenje propisa o obaranju pogleda. Zato smatramo da muslimanka ne bi trebala podlijegati pritisku mode i modnih trendova i izlaziti našminkana i neprimjereno odjevena, već se treba držati svoga vjerskog identiteta i islamskih propisa o odijevanju i ponašanju, što važi i za muškarce. S druge strane, smatramo da ne treba biti ni prestrog u osudi ukoliko muslimanka eventualno izađe u društvo našminkana, držeći se u ostalim segmenitima osnovnih normi lijepog islamskog ponašanja, budući da šminka u ovom vremenu nema one konotacije koje je imala u ranijem vremenu, bar ne u onom intenzitetu i kapacitetu. Zato bismo se radije opredijelili za kvalifikaciju pohvalno-nepohvalno, preporučeno-pokuđeno umjesto dozvoljeno-zabranjeno. Pohvalno je i preporučeno u islamu izbjegavati i ono što je sumnjivo.