A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Dozvoljenost upotrebe kećapa i sličnih dodataka u hrani

Pitanje:

Selam alejkum!
Intereseuje me da li je haram jesti ajvar, kećap i sl. iz prodavnice , odnosno proizvode koje sadrže sirće . Nisam baš siguran , ali mislim da sam negdje čuo da je sirće haram koristiti.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Dozvoljeno je koristiti sirće, kao i proizvode koji sadrže sirće. U tome nema ništa sporno. Zabranjena je konzuamcija alkohola, a ne sirćeta.

Da li je utorak baksuzan dan?

Pitanje:

Selam alejkum!
Interesuje me da li ima neko uporište u Islamu mišljenje da se utorkom završavaju važni poslovi? Kod nas je slučaj da se haman baš svi vazni poslovi, odluke općenito sve vezano za život završavalo i završava utorkom. Neki kažu da je utorak baksuzan dan pa me interesuje vaše mišljenje o tome.

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Nema valjanog osnova da se bilo koji dan proglašava baksuznim. Baksuzluk može biti samo u našoj nespretnosti, šeprtljavosti ili sujevjerju, a nikako u samom vremenu. Ne vidimo neke smetnje da se važni poslovi odrađju u bilo koje vrijeme ili bilo koji dan kada to okolnosti iziskuju. 

Upotreba džamijskih prostorija za kulturno-zabavne aktivnosti

Pitanje:

Esselamu alejkum.
Pošto u našoj džamiji imamo mnogo prostora (dvije sportske sale) pojavila se ideja da se osnuje folklor sekcija koja bi okupljala našu omladinu. Da li bi se takva sekcija mogla ili trebala odrzavati pod krovom islamskog kulturnog centra ili joj tu nije mjesto? Zamolio bih za vas odgovor kako bih kao imam mogao znati kakav stav da zauzmem.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Korisno je okupljati našu omladinu, pa makar i oko folklora, jer će ih to odvratiti od okupljanja na drugim, sumnjivim mjestima, posebno ako imate sportsku salu. Mišljenja smo da džamijski prostor, prostor koji je namijenjen za klanjanje namaza nije podoban za takvu vrstu i svrhu druženja omladine. Neka to bude mimo džamijskog prostora makar se te druge prostorije nalazile pd istim krovom, tj. u sklopu Islamskog centra.

Stepen obaveze izgovora selama na kraju namaza

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Htio bih da Vas pitam u koju vrstu obaveze spada izgovor riječi "Esselamu alejkum ve rahmetullah" prilikom predaje selama na posljednjem sjedenju, tj. kakva je valjanost namaza ako predamo selam a to izgovorimo recimo pogrešno?
Klanjao sam vitr namaz u džamiji i pošto zaboravih kunut dovu, činio sam sehvi sedždu. Kad sam obavio dvije sedžde od sehvi sedžde i proučio etehijjatu, salavate i dovu, prilikom predaje selama na desnu stranu nisam siguran da sam dobro izgovorio ove riječi kod predaje selama, malo me pomeo mujezin koji je učio u isto vrijeme. Kakva je valjanost onda tog vitr namaza?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Predaja selama je vadžib, tj. drugostepena dužnost, čije se izostavljanje popravlja sehvi-sedždom. Budući da ste predali selam, ali niste sigurni da li ste pravilno izgovorili selam, Vaš namaz je ispravan i nema potreba da ga ponavljate.

Značenje riječi Hurmet

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Koje je značenje riječi hurmet?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Riječ hurmet označava zabranu, svetost, nepovredivost, ovisno o kontekstu u kojem se upotrebljava.

Homoseksualac u džematu

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Kako treba džemat reagirati kad u saf dođe muškarac homoseksualac? Imaju li ga pravo odstraniti iz džemata i gdje će on klanjati s obzirom na njegovu sklonost prema muškarcima?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ko dođe u džamiju radi klanjanja namaza i ponaša se u džamiji normalno i uobičajeno, poput ostalih džematlija i poštuje kućni red džamije, ne treba ga ometati u tome i provjeravati njegovu seksualnu orijentaciju. Niko nema pravo provoditi takve provjere i ispitivanja. Međutim, ukoliko neko ko dolazi u džemat, a eventualno ima spomenutu nastranu sklonost, treba uložiti maksimalan napor da se oslobodi te nastranosti i velikog grijeha. Opravdano je zapitati se o ispravnosti namaza takve osobe u safu sa muškarcima budući da ima nastranu sklonost k njima.  

Slušanje muzike

Pitanje:

Esselamu alejkum!

U poznatom pravnom djelu hanefijskog mezheba El-Muhtar stoji: ''Slušanje muzičkih instrumenata je haram - veliki grijeh.'' A u komentaru pomenutog djela koji se zove El-Ihtijar navode se riječi Ebu Jusufa, učenika Ebu Hanife, r.a., koji je rekao:  ''U kuću iz koje se čuju muzički instrumenti ja ulazim bez dozvole vlasnika kuće, zato jer je sprečavanje zla obaveza.''

Zašto mi u BiH ne prihvatimo stav našeg imama po ovom pitanju, kad je njegov stav jasan, ako smo deklarisani kao sljedbenici tog mezheba?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ne postoje čvrsti i neupitni dokazi da je slušanje muzike haram. Da bi se nešto okvalifikovalo kao haram moraju postojati jaki dokazi za tu pravnu kvalifikaciju. Sama činjenica da se u određnim prilikama (svadba) preporučuje upotreba nekih muzičkih instrumenata (def) u svrhu oglašavanja svadbe, ukazuje da ne može biti govora o tome da je to haram po sebi (haram li zatihi), ali se može okvalifikovati kao zabranjeno, ili pokuđeno zbog nekih vanjskih svojstava i okolnosti, tj. s obzirom na popratne pojave i posljedice. No, u svakom slučaju bolje je kloniti se sumnjivih stvari. Stav Ebu Hanife može biti samo rezultat uvida u spomenute okolnosti, popratne pojave i posljedice.

Zajednički ručak poslije Ikrar-dove

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Molim Vas da mi pojasnite da li je pozivanje džematlija kući na ručak, nakon dove za hadžije pred odlazak u Mekku u džamiji, ustaljeni islamski adet, ili je novotarija?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Pozvati nekoga na ručak nakon proučene dove ili nekim drugim povodom ne može se tretirati novotarijom. Ponuditi nekoga ručkom je, jednostavno kazano, dozvoljeno, odnosno pohvalno djelo, ovisno o namjeri pozivača.