Klanje kurbana poslije akšama
- Kategorija: Kurban
Pitanje:
Selam!
Smije li se se kurban klati poslije akšama za vrijeme kurban-bajrama?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Kurban se može klati i tokom noći, posebno u slučaju potrebe, ali je to pokuđeno.
Pitanje:
Selam!
Smije li se se kurban klati poslije akšama za vrijeme kurban-bajrama?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Kurban se može klati i tokom noći, posebno u slučaju potrebe, ali je to pokuđeno.
Pitanje:
Esselamu alejkum!
Imam problema sa nastavnicom ruskog jezika zbog džume, jer neće da me pusti sa časa tako da propuštam džumu ponekad i zbog toga Vas pitam da li je meni dozvoljeno da odem da klanjam džumu i da li mi je opravdan razlog ako izostavim čas?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Situacija koju spominjete vjerno oslikava diskriminirajuću poziciju muslimana kada je riječ o mogućnosti njihovog prisustva džuma-namazu bez bojazni kako će reagovati poslodavac ili neko drugi, za razliku od kršćana i jevreja koji bez problema mogu prisustvovati njihovim sedmičnim molitvama u njihovim hramovima subotom odnosno nedjeljom. Muslimanima to zakonom, nažalost, još uvijek nije omogućeno. Muslimani su dužni da se izbore za zakonsko pravo da mogu prisustvovati džuma-namazu, a za to je dovoljno sat vremena. Vama savjetujemo da prisustvujete džumi kada možete, da se nastojite izboriti za to svoje legitimno pravo u školi, a kada Vam to ne dozvole, imate opravdanje.
Pitanje:
Molim pojašnjenje sljedećih situacija:
Poznato nam je da je propis klanja životinja slijedeći: bismilla, oštar nož, tekbir itd. Ali kako se tretiraju slijedeće 2 situacije:
1. Klanje životinje nakon pucanja iz "pištolja" ili "udaranja čekičom" ili "ubadanjem u žilu moždanu nožem" , tj. pristupanje klanju odmah nakon upotrebe istog, jer je tzv. opravdanje nemogućnost klanja životinje zbog njene veličine samo nožem?
2. Ista situacija, ali pristupanje samom činu klanja, upotrebe noža, nakon određenog vremena, npr. mesar puca, ošamuti životinju, ode piti kahvu dok se ne umiri, te tek onda kolje i komada?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Iako ste naveli dva pitanja, u biti se radi o jednom pitanju.
Metode smirivanja životinje prije samom klanja, koje ste spomenuli u Vašem pitanju, treba koristiti samo ako postoji stvarna potreba za takvim postupkom, budući da u slučaju njegove primjene dalazi, vjerovatno, do zadržavanja veće količine krvi u mesu od one koja se zadržava u slučaju klasičnog načina klanja životinje. Ako se već mora primijeniti takva metoda, onda klanja treba izvršiti odmah, a ne čekati duži period zbog mogućnosti da životinja u međuvremenu krepa.
Pitanje:
Esselamu alejkum!
U našoj džamiji mimber ima samo tri stepenice i imam drži hutbu sa prve zato što je visok i ako bude vazio sa treće zakačit će glavom od plafon. Moje pitanje je:
1. Može li da drži vaz sa druge stepenice?
2. Je li sjedenje između dvije hutbe obaveza (može li bez toga)?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
1. Visina prostorije diktira visinu i broj stepenica minbere. Prema tome dozvoljeno je da minbera ima samo tri stepenice. U tom slučaju hutba će se držati sa treće ili prve stepenice. Ako bi se držala na drugoj stepenici, hutba bi bila ispravna, ali ne bi bilo u skladu sa sunnetom. Općenito, broj stepenica minbere ne igra bitnu ulogu u ispravnosti hutbe, pa time i same džume-namaza.
2. Sjedenje između dvije hutbe je sunnet i nema nikakvog valjanog razloga da se taj propis preskoči, budući da to sjedenje obično kratko traje. Zašto zbog minute-dvije propustiti sunnet i izazvati gunđanje i komešanje džemata? Nema opravdanja za takav postupak.
Pitanje:
Selam!
Da li je djevojkama i ženama dozvoljeno nositi naušnice/minđuše na više mjesta(i na kojim mjestima) i koliko?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Uobičajeno je da žena nosi naušnice na ušima i to je dozvoljeno. Sve drugo bi spadalo u pokuđenu ekstravaganciju.
Pitanje:
Esselamu alejkum.
U jednom od brojeva ''Preporoda'', objavljen je odgovor na pitanje o abdestu žene, pa ste odgovorili da žena može hodati bez mahrame, a time ne izgubiti abdest. Zašto bi njena kosa manje bila avret od ostalih dijelova tijela? Znači li to da može izaći i oskudno obučena, a ne izgubiti abdest?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Skidanje bilo kojeg dijela odjeće ne kvari abdest. Ako žena pokaže pred stranom osobom dio tijela koji se tretira avretom, poput kose, ruke i sl., čini grijeh, ali samim tim grijehom ne gubi abdest. Nema neposredne veze između grijeha otkrivanja avreta i gubljenja abdesta. Poznate su stvari i djela koja kvare abdest. Među njima se ne nalazi djelo otkrivanja avreta. To ni u kojem slučaju ne znači da je otkrivanje avreta dozvoljeno djelo. Međutim, preporučuje se ženi koja počini takav grijeh da obnovi abdest i učini teobu.
Pitanje:
Esselamu alejkum!
U ratu i nakon rata je Esselamu alejkum bilo veoma rašireno među muslimanima. Nakon toga je počeo uzimati maha pozdrav Selam alejk pa makar to bilo upućeno pojedincu ili grupi.
U posljednje vrijeme sam svjedok da je i to skraćeno pa ljudi, pa čak i naši imami govore samo Selam. Čitao sam u jednom kitabu, ne sjećam se više kojem, da musliman ne treba da odgovori ako mu se kaže samo Selam. Govorio sam to ljudima, ali ljudi odmah kažu: „Ko to kaže?" ili „Gdje to piše?".
Možete li mi pomoći u ovome, jer mislim da je u pitanju jedna veoma negativna pojava.
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Selam je naziv za muslimanski pozdrav koji glasi: Esselamu alejkum! Ili: Selam alejkum! Reći nekome samo: "Selam" ravno je polupozdravu. Nešto kao kada bismo umjesto učenja "Bismille" u cijelosti rekli samo riječ "Bismilla". Zato savjetujemo muslimanima da selam pravilno i potpuno nazivaju, a da se ne ograničavaju na samo jedan njegov dio.
Pitanje:
Moje pitanje je u vezi rezanja noktiju za one koji nisu otišli na hadž tj. oni koji su ostali u domovini da li za njih važi nerezanje noktiju sve dok se kurban ne zakolje? Pošto sam vidio da neki ovdje u Bosni to rade?
Odgovor:
Nema smetnje u našem mezhebu da osoba koja namjerava žrtvovati kurbana reže svoje nokte ili šiša kosu oponašajući hadžiju pod ihramom. Analogija između vlasnika kurbana i hadžije pod ihramom nije valjana zbog velikih razlika među njima.
Pitanje:
Moje pitanje je u vezi sa prstenom koji je nosio poslanik Muhammed s.a.v.s., a nosio je srebreni prsten sa kamenom. Da li se negdje navodi i postoji li predaja o tome koje je boje bio kamen na prstenu?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Poznato je da je Poslanik a.s. nosio srebren prsten na kojem je bilo ugravirano: La ilahe illellah Muhammedun resulullah, a to sigurno nije bilo moguće ugravirati na kamenu, bar u ono vrijeme. Nije nam poznato da je nosio neki drugi prsten sa kamenom niti boja kamena, ako je već nosio prsten sa kamenom.
Pitanje:
Esselamu alejkum.
Imam jedno pitanje vezano za useljenje u novi stan. Interesuje me koji su preporučeni, lijepi naši adeti vezani kad se useli u novi stan. Moramo se na neki način zahvalit Allahu dž.š. koji nam je dao da imamo stan, ali interesuje me na koji još način osim samo u srcu i duši. Pada mi na pamet da se zakolje Kurban, da se prouči neka od dova, da se klanja dva rekijata itd.
Bio bih zahvalan kada biste mi to pojasnili.
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Lijepo bi bilo svakako da tim mubarek povodom proučite prigodnu dovu u kojoj ćete zamoliti Allaha da vam da svako dobro u novom stanu, i da vas sačuva od zla šejtana i zla zavidljivaca, klanjate dva rekata nafile iz zahvalnosti prema Stvoritelju i Opskrbitelju, podijelite sadaku, a možete organizirati sohbet i klanjanje namaza u džematu, ili kako to neki kažu: mevlud, nakon čega bi se proučila dova u stanu. Sve su to lijepi oblici iskazivanja zahvalnosto Allahu na Njegovim blagodatima.