Slušanje muzike
- Published in
- Kategorija: Umjetnost/muzika/književnost/nauka/kultura
- Štampa , E-mail
Pitanje:
Esselamu alejkum!
U poznatom pravnom djelu hanefijskog mezheba El-Muhtar stoji: ''Slušanje muzičkih instrumenata je haram - veliki grijeh.'' A u komentaru pomenutog djela koji se zove El-Ihtijar navode se riječi Ebu Jusufa, učenika Ebu Hanife, r.a., koji je rekao: ''U kuću iz koje se čuju muzički instrumenti ja ulazim bez dozvole vlasnika kuće, zato jer je sprečavanje zla obaveza.''
Zašto mi u BiH ne prihvatimo stav našeg imama po ovom pitanju, kad je njegov stav jasan, ako smo deklarisani kao sljedbenici tog mezheba?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Ne postoje čvrsti i neupitni dokazi da je slušanje muzike haram. Da bi se nešto okvalifikovalo kao haram moraju postojati jaki dokazi za tu pravnu kvalifikaciju. Sama činjenica da se u određnim prilikama (svadba) preporučuje upotreba nekih muzičkih instrumenata (def) u svrhu oglašavanja svadbe, ukazuje da ne može biti govora o tome da je to haram po sebi (haram li zatihi), ali se može okvalifikovati kao zabranjeno, ili pokuđeno zbog nekih vanjskih svojstava i okolnosti, tj. s obzirom na popratne pojave i posljedice. No, u svakom slučaju bolje je kloniti se sumnjivih stvari. Stav Ebu Hanife može biti samo rezultat uvida u spomenute okolnosti, popratne pojave i posljedice.