A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Knjiga o Akidi

Pitanje:

Selam alejkum! 
Mene interesuje da li ima ikakvih knjiga na bosanskom jeziku koje govore o Maturidijskoj ili Eš`arijskoj akidi. Mene to interesira pošto sam čitao dosta knjiga koji dolaze iz Saudijske arabije, i to je bilo i na bosanskom i engleskom jeziku, i oni smatraju sebe "spašenom" sektom i čitao sam njihove knjige u vezi Akide. Ono što je mene iznenadilo je neke stvari koje oni pišu, stvari za koje sam sad saznao da nisu bile praksa selefa i da to nije bio menhedz selefa kad je u pitanje govor od Allaha. Zaista oni kažu da Allah (swt) sjedi na Aršu, da ima 2 stopala koje stavi na Kursiju, neki su cak rekli da se On odmara na Kursiju, i takve stvari.  
Zato me interesuje da li ima ikakvih knjiga na bosanskom jeziku koje govore o akidi, dakle akidi na kojoj su bosanski muslimani danas, čuo sam od vas prije da IZ prati Maturidijsku akidu, pa me interesuje da li ima ikakvih knjiga koji govore o Maturidijskoj akidi, dokazi iz Kur´ana i Sunneta o tome itd. 

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
O maturidijskoj i eš'arijskoj akidi na bosanskom jeziku možete se informisati u hrestomatiji „Uvod u kelam" koju je izdao Fakultet islamskih nauka, kao i u djelu Historija islamske filozofije od Šerifa.

Obaveznost pokrivanja žene

Pitanje:

Esselamu alejkum.

Hvala Allahu dž.š. živim u skladu sa islamom i islamskim propisima čitav život. Međutim, ne nosim hidžab, iako imam iskren nijet da izvršim i ovu islamsku dužnost. Razlog zbog kojeg još uvijek ne nosim hidžab je u tome što na poslu na kojem se trenutno nalazim (gdje sam primljena na određeno vrijeme) biti pokriven predstavlja poteškoću. Ja se zaista oblačim pristojno, ne nosim ni kratke rukave, uvijek mi je čitavo tijelo pokriveno, izuzev kose. Da li činim grijeh što još nisam pokrila i kosu iz razloga što čekam da dobijem stalno zaposlenje, iako znam da je to farz koji svaka žena muslimanka treba da izvrši?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Pokrivanje muslimanke hidžabom je farz, kao što ste i sami rekli, a neizvršavanje farza je grijeh. No svi grijesi nisu isti. Nadamo se da to nije veliki grijeh, ali svakako je potrebno da učinite teobu, ali tek onda kada se odlučite za upotpunjenje hidžaba, jer teoba uz nastavljanje istog grijeha nema nekog smisla. To što Vam je ostali dio nošnje u skladu s islamskim propisima je dobra osnova i temelj za upotpunjenje spomenutog propisa. Dilema između primjene propisa i dobijanja posla je teška za presuđivanje. Tu odluku morate sami donijeti, jer Vi najbolje poznajete svoje stanje i mogućnosti, a Uzvišeni sve zna i prati. 

Dvoumljenje oko izvršenih namaskih radnji

Pitanje:

Esselamu alejkum.

Htio bih Vas pitati šta da radim ako mi se često dešava u namazu da nisam siguran poslije sedžde je li mi to prva ili druga, ili mi se na trećem rekatu javi sumnja da nisam izvršio sjedenje poslije drugog, itd. Da li treba namaz klanjati ponovo, ili postupiti po pretežnom mišljenju? Dosta puta tako 3 ili 4 puta počinjem novi namaz, pa imam utisak da sam sebe opterećujem. 

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ako se javi dvoumljenje da li smo klanjali dva ili rekjata, postupit ćemo po sigurnom, tj. Računat da smo klanjali dva rekjata, dovršiti namaz i nakon selama na desnu stranu učiniti sehvi-sedždu. Ako se javi sumnja u prvo sjedenje, dovoljno je učiniti sehvi-sedždu. Ne treba obnavljati namaz u cijelosti. Učestale sumnje treba odbaciti i ne uzimati ih u obzir već postupiti po pretežnom mišljenju.

Podjela imovine među nasljednicima

Pitanje:

Selam alejkum!

Potrebano nam je rješenje u vezi podjele imovine na šerijatski odgovarajući način.

Molim vas da mi izračunate koliki dio kuće iza mog rahmetli muža pripada meni kao njegovoj ženi.

Ja imam jednu kćerku iz prvog braka, jednu kćerku sa njim, a on ima jednog sina iz prvog braka (sin nema majku, roditelji od muža su preselili). Živjeli smo u kući od 70 kvadrata.

Da li dionice podpadaju pod isti način podjele? 

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Ako umrli muž ima djece, njegovoj supruzi pripada 1/8 ukupne njegove imovine. Budući da je Vaš muž imao djece, Vama pripada 1/8 (osmina) kuće kao i taj dio dionica i ostale imovine. Ali ako je kuća i Vaše vlasništvo, onda Vama pripada osmina dijela imovine koja je pripadala mužu. Preostali dio (7/8) dijele njegov sin iz prethodnog braka i kćerka koju je dobio u braku s Vama po principu jedan na prema dva ako se ne dogovore drugačije. Vaša kćerka iz prvog braka nasljeđuje dio Vaše imovine te dio imovine njenog oca, a ne nasljeđuje očuha. 

Obnova braka nakon isteka iddeta

Pitanje:

Esselamu alejkum.

Na jednoj stranici  na internetu sam pročitala fetvu da je tevhid koji se uči kada neko umre novotarija, kao i mevludi i četrdesetnice i godišnjice, i da ne smijemo slijediti novotarije jer one vode u zabludu a zabluda u vatru. Kada je nedavno umrla tetka od mog sada bivšeg muža, bili smo pozvani oboje. Ja sam odbila da pođem,jer sam se bojala Allaha da slijedim novotariju. Nisam znala da će to naljutiti moga muža, inače bih pošla. On me odveo mojima čim se vratio. Shvatila sam da sam pogriješila i da sam naivno postupila, i kada sam pročitala i druge fetve gdje piše da ima učenjaka koji ne smatraju novotarijom navedene stvari, bilo mi je još mnogo teže što sam bila tako nepromišljena i neumjerena. On me zove tek sada nakon cetiri mjeseca. Volila bih da pokušamo ponovo, ali ne znam je li nam halal i da li je rok vraćanja supružnika tri mjeseca?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Slažemo s Vašom konstatacijom da ste pogriješili odbijajući da idete s njim na ta obilježavanja. Njemu je sigurno bilo nezgodno što ga supruga nije pratila na toj manifestaciji, ali je možda prenaglio s razvodom braka zbog tog postupka. No, šta je tu je. Budući da Vas zove da obnovite bračnu vezu nakon isteka iddeta (tri mjesečna pranja ili tri mjeseca za ženu koja nema menstruaciju), da biste obnovili brak neophodno je novo vjenčanje s novim mehrom. Možete to obaviti pred imamom i dvojicom svjedoka, budući da brak niste razveli sudskim putem, pa nema potrebe za novim vjenčanjem pred matičarem. Takva je procedura ako je to prvi ili drugi razvod. Međutim, ako se radi o trećem razvodu, tada se ne možete vratiti prethodnom suprugu osim nakon razvoda u novoj bračnoj vezi u kojoj se desila konzumacija braka.

Nagrada za žene u Džennetu

Pitanje:

Selam alejkum!

Uz izvinjenje, ako je pitanje neumjesno, najprije bih ga obrazložila.

U kasnim sam četrdesetim godinama i u dosadašnjem životu sam često imala priliku da se uvjerim u istinitost islamskog učenja. Međutim, ima nešto što me muči i na što dosad nisam dobila odgovor.

Naime, kad muškarac na ovom svijetu to zasluži, nakon smrti njegova duša ide u dženet i tamo mu u džennetskim baščama prelijepe hurije donose šerbe.

Ovo je najčešći prikaz na koji sam u knjigama naišla.

Poznata mi je uloga i dužnost žene na ovom svijetu a ja bih željela znati kakva je nagrada za žene ako su živjele po pravilima Islama?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
I žene koje zasluže da im se Allah smiluje i uvede ih u džennet imat će uživanja koja požele na budućem svijetu. Neće biti uskraćene za uživanja koja će imati i muškarci. Ne trebate se o tome brinuti, kao ni muškarci o svojim uživanjima, već se koncentrisati na to kako steći Allahovu naklonost i milost pa biti nagrađen Džennetom. "U njemu će imati (muškarci i žene), kaže Kur'an, sve što duše njihove požele i zatraže". O detaljima ne treba mnogo razmišljati. Kur'an ne govori samo o hurijama, već i o mladićima u Džennetu. U jednom se hadisu navodi da se džennetska uživanja razlikuju od dunjalučkih, te da su im samo imena zajednička. 

Osiguravanje radnika po minimalnoj tarifi

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Pitao bih Vas da li je ispravno da se u instituciji IZ-e plata imamima uplaćuje po minimalnoj tarifi, a ostatak plate da se daje „na ruke" da bi se izbjegli troškovi obaveznog osiguranja, tj. da bi se sveli na minimalac i samim tim da li je ispravno varati državu?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ukoliko je takav način plaćanja u skladu sa zakonom, onda je dozvoljeno, jer ne podrazumijeva varanje i zakidanje države. Ako, pak, nije u skladu sa zakonom, onda takvu praksu treba korigirati i uskladiti sa zakonom koji reguliše tu oblast.

Obaveznost učenja dove poslije namaza

Pitanje:

Selam alejkum!
Je li dova poslije namaza u našem mezhebu obaveza, ili samo pohvalno dijelo?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Dova poslije namaza nije obaveza u našem mezhebu, već pohvalno djelo.

Spajanje namaza

Pitanje:

Eselamu alejkum!

Sigurna sam da je Muhamed a.s. sastavljao namaze ali nisam sigurna u kojim prilikama/razlozima. Zanima me je li loše klanjati podne pred kraj namaza, u među vremenu učiti Kur`an pa se nadovezati sa istim abdestom na ikindiju namaz. Isto pitanje važi i za akšam i jacijunamaz.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Razlozi za spajanje namaza (podne i ikindija te akšam i jacija) jesu putovanje ili velika kiša, snijeg, i druge prirodne nepogode ako se namazi klanjaju u džematu u džamiji, te eventualno na poslu kada radnik nije u stanju da klanja namaze u njihovom vremenu radi olakšanja obavljanja ove obaveze. U principu namazi se moraju obavljati u njihovom određenom vremenu, kako se to zapovijeda u Kur'anu. Naš mezheb se strogo drži ovog ajeta te smatra nedopuštenim spajanje namaza osim na Arefatu i Muzdelifi tokom hadža. Drugi mezhebi prihvataju validnim hadise u kojima se spominje da je Poslanik a.s. spajao spomenute namaze tokom putovanja te u nekim drugim prigodama koje smo spomenuli. U principu, bolje je namaze klanjati u prvom vremenu, ali je u slučaju opravdanog razloga ispravno klanjati i u zadnjem dijelu vremenu, pa onda čekati da nastupi novo namsko vrijeme pa da se taj namaz klanja s istim abdestom. Ali, to ne bi trebalo uzeti stalnom praksom, budući da bi se stalno propuštalo klanjanje namaza u prvom vaktu, što je svakako bolje od odugovlačenja s klanjanjem posebno ako nema nikakvog razloga za to odugovlačenje.

Propuštanje učenja kunut-dove

Pitanje:

Esselamu alejkum.

Ukoliko se na vitrama zaborave na trecem rekatu dici ruke prije kunut dove, ustvari zaboravi se kunut dova i sa treceg rekata se ode odmah na sjedenje pa se tek u toku sjedenja sjetimo da smo zaboravili dici ruke na tekbir i prouciti kunut dovu, da li u tom slucaju vrijedi sehvi sedzda ili treba vitre klanjati ponovo, odnosno moze li se sa sjedenja dici i prouciti kunut dovu pa onda opet se vratiti na trece sjedenje?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
U spomenutom slučaju dovoljno je učiniti sehvi-sedždu i ona će zamijeniti nenamjerno propušteni vadžib.