Spajanje namaza
- Published in
- Kategorija: Namaz/ezan
- Štampa , E-mail
Pitanje:
Eselamu alejkum!
Sigurna sam da je Muhamed a.s. sastavljao namaze ali nisam sigurna u kojim prilikama/razlozima. Zanima me je li loše klanjati podne pred kraj namaza, u među vremenu učiti Kur`an pa se nadovezati sa istim abdestom na ikindiju namaz. Isto pitanje važi i za akšam i jacijunamaz.
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Razlozi za spajanje namaza (podne i ikindija te akšam i jacija) jesu putovanje ili velika kiša, snijeg, i druge prirodne nepogode ako se namazi klanjaju u džematu u džamiji, te eventualno na poslu kada radnik nije u stanju da klanja namaze u njihovom vremenu radi olakšanja obavljanja ove obaveze. U principu namazi se moraju obavljati u njihovom određenom vremenu, kako se to zapovijeda u Kur'anu. Naš mezheb se strogo drži ovog ajeta te smatra nedopuštenim spajanje namaza osim na Arefatu i Muzdelifi tokom hadža. Drugi mezhebi prihvataju validnim hadise u kojima se spominje da je Poslanik a.s. spajao spomenute namaze tokom putovanja te u nekim drugim prigodama koje smo spomenuli. U principu, bolje je namaze klanjati u prvom vremenu, ali je u slučaju opravdanog razloga ispravno klanjati i u zadnjem dijelu vremenu, pa onda čekati da nastupi novo namsko vrijeme pa da se taj namaz klanja s istim abdestom. Ali, to ne bi trebalo uzeti stalnom praksom, budući da bi se stalno propuštalo klanjanje namaza u prvom vaktu, što je svakako bolje od odugovlačenja s klanjanjem posebno ako nema nikakvog razloga za to odugovlačenje.