A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Klanjanje dženaze bebi umrloj u sedmom mjesecu trudnoće

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Klanja li se dženaza bebi umrloj u sedmom mjesecu trudnoće i, ukoliko se klanja, koja je procedura za organizaciju dženaze? Koliko novaca košta, te klanja li se na isti način kao i umrloj odrasloj osobi?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Ukoliko dijete koje se ranije ili na vrijeme rodi daje znake života, klanja mu se dženaza kao i odrasloj osobi. Daje mu se ime, gasuli se, zaogrće u ćefine, klanja se dženaza i ukopaje u muslimansko mezarje. Ukoliko ne bude davalo znakove života, tj. rodi se mrtvo u tom stadiju razvoja, ne klanja mu se dženaza, ali se daje ime, gasuli, zamotaje u ćefine i ukopaje u mezarje.

Šta uraditi s papirom na kojem je ispisana dova?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Kako postupiti sa listom papira na kojem je ispisana dova na arapskom jeziku (npr. kopija stranice neke knjige) koji je ishaban. Da li je dozvoljeno baciti takav papir u otpad?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Papir na kojem ima ispisano Božije ime, ili kur'anski ajet treba spaliti ili pohraniti na neko čisto mjesto, a ne bacati ga u otpad.

Izlazak sluzi tokom gusula

Pitanje:

Esselamu alejkum! 
Šta uraditi ukoliko prilikom uzimanja gusula izađe sluz (ne sperma)?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Operite tu sluz i dovršite gusul. Potom uzmite abdest, jer izlazak sluzi kvari abdest.

Klanjanje za osobom koja ne uči Kur'an pravilno

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Želja mi je da klanjamo u džematu porodično za mojim mužom, ali pošto sam obrazovanija vjerski od njega, čujem nepravilnosti u njegovom učenju. Da li je moj namaz pokvaren ako znam da griješi? U pitanju je neizgovaranje čitavih harfova u nekim surama, a nakon upute da se to ispravi, muž nakon kratkog vremena opet počne griješiti? 

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Naučite ga da zna pravilno proučiti Fatihu i nekoliko kraćih sureta, a do tada klanjajte pojedinačno.

Klanjanje s djetetom u rukama

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Muhammed a.s. je držao dijete dok bi klanjao. Ja bih da klanjam namaze sa svojim djetetom u rukama kako bi ono naučilo na vrijeme koje se dnevno izdavaja i posvećuje ovoj aktivnosti, umjesto da je zabavim nečim trećim dok ja klanjam. Da li se ovo šerijatsko pravno dopuštenje djeteta u rukama tokom namaza odnosi samo ako nema druge alternative?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Žena ne treba klanjati s djetetom u ruci osim u nuždi, jer držanje djeteta iziskuje mnoge pokrete koje nisu dio namaza, osobito ako se radi o farzovima. 

Da li je ženama dozvoljeno učiti Kur'an otkrivene kose?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Da li mogu otkrivene kose učiti Kur'an? Znam da je lijepo iz poštovanja pokriti glavu ali sam pronašla da nema smetnje u tom činu ako glava nije pokrivena.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ženi je dozvoljeno da uči Kur'an i bez mahrame, ali je bolje da bude pokrivenog avreta uključujući i mahramu kojom pokriva kosu.

Učenje Kur'ana prilikom dojenja dijeteta

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Da li mogu učiti Kur'an dok dojim dijete iako imam izložene avrete? Pod tim mislim i držanje Kur'ana u rukama.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Nema zapreke da žena uči Kur'an dok doji dijete.

Ljubav prema Poslaniku s.a.v.s.

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Poslanik a.s. je rekao: "Ko voli Allaha nek se pripremi na belaje a ko voli mene nek se pripremi za siromaštvo."
Poslanik a.s.  je rekao jednom ashabu koji mu je rekao da ga voli: "Ponovi to!". On mu je rekao da ga voli,  a Poslanik Muhammed s.a.v.s. odgovara: "Pripremi se za siromaštvo."

Jednoga dana žena Mevlane Rumija, Kerra Hatun požalila se da nema hrane u kući, a hazreti Mevlana ju je tješio riječima:

"Kako je sveta ova kuća. Baš kao kuća našeg poslanika Muhammeda a.s." 

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Vaša tvrdnja da su vjernici danas najbogatije osobe u društvu je proizvoljna , bez valjanog terenskog istraživanja koje bi to potvrdilo. Naprotiv, većina vjernika je srednjeg imovinskog stanja ili možda bliže pragu siromaštva nego bogatstva. S druge strane, ne može se povući znak jednakosti između siromaštva i vjerovanja. Mnogi ashabi, bliski saradnici Vjerovjesnika a.s. bili su veoma imućni, poput hazreti Osmana i dr. Kur'an naređuje davanje zekjata, a to obavezu su dužni izvršavati imućni ljudi, a ne siromasi. A riječ je o jednom od glavnih islamskih propisa (rukn islama). Siromaštvo nije islamski ideal, jer siromah ne može pomoći ni sebi ni drugima. To može samo imućan čovjek. Vjerovjesnik a.s. upozorava da stanje siromaštva može  gurati ljude ka kufru. Zato je islamski ideal i zahtjev rad i halal sticanje imovine kako bi vjernik izdržavao sebe i porodicu i drugima pomagao, a ne da zavisi od tuđe pomoći.

Spuštanje odjeće ispod članaka ukoliko nije iz oholosti

Pitanje:

Esselamu alejkum

Prije nekog vremena sam u jednom članku naišao na hadis posljednjeg Allahovog poslanika s.a.w.s. za koji nisam ranije znao, a tiče se odijevanja muškaraca. U nastavku navodim isječak iz članka u kojem se spominje ovaj hadis:

prenosi se od Ebu Se'ida El-Hudrija da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Odjeća mu'mina treba biti do pola potkoljenice, a nema grijeha u onome što je između pola potkoljenice i članaka. Ono što je ispod toga (tj. članaka) to će biti u Vatri, a ko iz oholosti nosi odjeću ispod članaka Allah neće gledati u njega na Sudnjem danu."

 S obzirom da se u hadisu spominju dva slučaja: spuštanja odjeće ispod članka i spuštanje odjeće ispod članka iz oholosti, i za svaki od ovih slučajeva se vezuje odgovarajuća kazna, volio bih da mi objasnite na koji način se sa ovim hadisom može pomiriti stav da spuštanje odjeće ispod članka nije haram ukoliko nije iz oholosti?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
U drugom slučaju kazna je uvjetovana razlogom oholosti, pa u slučaju da tog razloga nema nema ni kazne.  Klauzula "razlog oholosti" spominje se i u hadisu u kojem se navodi da se Ebu Bekr požalio Vjerovjesniku a.s. na dužinu svoje odjeće, pa mu je odgovorio da on to ne čini iz oholosti. Na temelju toga, neki učenjaci smatraju da se prijetnja kaznom u hadisu odnosi samo ako se to čini iz oholosti. Drugi hadis ograničava ili pojašnjava prvi. U svakom slučaju, mnogo je važnije da muslimani svojim ponašanjem, moralom, uređenošću zajednice, društva i države budu primjer drugima od toga da se kao muslimani napadno legitimišu svojim izgledom, a njihovo individualno i kolektivno ponašanje odudara od učenja islama. Također, u konkretnom slučaju, bolje je da se držite preporuke Vjerovjesnika a.s. i izbjegnete zonu sumnjivoga tako što svoju odjeću nećete spuštati niže od članaka.