A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Ograničenje broja hadžija

Pitanje

Selamun alejkum!
Imam jedno pitanje u vezi s odlaskom na hadždž. Naime na nekoj stranici sam procitao da je broj hadžija iz BiH ograničen na 2000 godišnje, što je uvjetovano ograničenim brojem viza. Zanima me je li to tačno? I šta je sa ljudima koji se budu prijavili na vrijeme ali ne mogu otići na hadždž zbog tog ogranjičenja? Ko im može garantovati da će imati još koju priliku za odlazak?

 

Odgovor

Ograničenje broja hadžija, tako da od jednog miliona muslimana na hadždž može ići hiljadu muslimana (2.000.000 muslimana u BiH = 2.000 hadžija) je odluka koju su donijeli ministri vanjskih poslova Organizacije islamske konferencije. To je tačno i nije nešto što je izmislio organizator hadždža kod nas. Oni koji se ranije prijave imaju priliku i da ranije odu. To bi trebao biti jedan od glavnih principa. Ako bude više prijavljenih od predviđene kvote, napravit će se lista čekanja. Ako neko eventualno ne bude u prilici da slijedeće godine obavi hadždž zbog bolesti i sl. ili preseli na Ahiret, dužan je poslati bedela da za njega obavi hadždž.

Griješenje Božijeg Poslanika

Pitanje

Esselamu alejkum!

Zanima me da li je ispravno reći da je Poslanik s.a.v.s. pravio greške? Naime, internetom kruži snimak daije Amr Halida u kojem on kaže da je Poslanik s.a.v.s. napravio u svom životu 26 grešaka, ali on daje objašnjenje da je to uredu, jer nije bio oslobođen pogrešaka, te nam je to pouka. Međutim, također postoji i odgovor ovom daiji od strane šejha Muhameda Hasana, u kojem on kaže da nije uredu tako nešto reći. On tvrdi, u ovom snimku, i to energično, da Poslanik s.a.v.s. nije nikada pogriješio. Također on napada Amr Halida i naziva ga najneuspješnijim čovjekom na svijetu. Mnogi su prihvatili fetvu Muhameda Hasana. Međutim, mene ovo buni. Naime, poznato je da Allah dž.š. u Kur´anu na više mjesta opominje Poslanika s.a.v.s. Poznat je primjer iz sure Abasa vezano za slijepca. Zatim, kada su Židovi upitali Poslanika s.a.v.s. o nekom pitanju, on im je rekao da dođu sutra nadajući se odgovoru od Allaha. Međutim nije sutradan dobio odgovor. Ponovo su mu došli, a on je ponovo rekao da dođu sutra, i tako nekoliko dana, dok mu Allah nije objavio da je trebao reći: ako Bog da. Znači Poslanik s.a.v.s. je ovdje pogriješio! Brojni su drugi primjeri, ali zbog dužine ih neću iznositi, previše sam već odužio, i halalite na tome, a sigurno ih i Vi poznajete. Molim da pojasnite ovu situaciju.

 

Odgovor

Smatramo potpuno bespotrebnom i beskorisnom raspravu o ovom pitanju. Posebno mislimo da je nabrajanje nekih 26 grješaka koje je Poslanik a.s. navodno počinio promašena stvar. Posve je sigurno da u stvarima vjere i propisa nije griješio, a kada je riječ o nekim ljudskim postupcima i procjenama stanja, poput položaja vojske u Bici na Bedru, moguće je da su se slične stvari desile. Ti slučajevi su navedeni u literaturi i ne vidimo neke koristi da se neko baš tim slučajevima bavi posebno.

Klanjanje bosih nogu

Pitanje

Esselamu alejkum!
Htjeo bih upitati da li je ženi zabranjeno klanjati bosa?

 

Odgovor

Ženi nije zabranjeno da klanja bosa, ali je sigurnije da klanja u čarapama kako se ne bi otkrivao njen avret tokom kretnji u namazu.

Nošenje prstena na lijevoj ruci

Pitanje

Esselamu alejkum!
Moje pitanje se odnosi na pravilo u vezi sa nošenjem prstenja (srebrnog) kod muškaraca, posebno na lijevoj ruci.

 

Odgovor

Nošenje srebrnog prstena na lijevoj ruci nije zabranjeno, ali je bolje nositi ga na desnoj ruci, zato što se lijevom rukom čisti nakon nužde.

Sumnja u gubitak abdesta u namazu

Pitanje

Esselamu alejkum!
Imam jedan problem pa možda vi imate neki odgovor (rješenje). Kad klanjam (često mi se dešava i kad ne klanjam) ponekad imam osjećaj kao da pustim malo mokraće (češće se to ne desi, nego je to samo neki osjećaj).
Ponekad ponovim namaz, ali to sve doprinosi manjoj koncentraciji u namazu. Šta vi mislite o tome, tražio sam po nekim vašim odgovorima ali nisam našao nešto slično ovome?
Izvinjavam se jer je pitanje malo čudno. Ja mislim da bi trebala postojati neka olakšica (slično kao sa puštanjem vjetra da se to ne uzima u obzir ako nismo sigurni da smo pustili vjetar).

 

Odgovor

Jedno od osnovnih fikhskih načela glasi: Ono što je sigurno ne može se otkloniti sumnjom. Prema tome, ako niste sigurni da je došlo do izlaska mokraće, smatra se da je abdest ispravan sve dok ne budete sigurni u suprotno.

Status homoseksualaca

Pitanje

Selamun alejkum!
Imam nekoliko pitanja o islamskom stavu oko homoseksualizma.

Onaj/ona koji učine intimni odnos sa osobom istog pola da li se oni smatraju nemuslimanima ili odpadnicima od vjere?

Osoba koja tvrdi da je musliman/muslimanka a istovremeno tvrdi da je homoseksualna kako se treba smatrati?

Ima li razlike, po šerijatu, ako je počinio/počinila intimni odnos s osobom istog pola ili ne što se tiče ako se može smatrati muslimanom/muslimankom?

Hvala unaprijed!

 

Odgovor

Zaštita potomstva je jedna od pet temeljnih vrijednosti koje šerijat štiti svojim propisima. U svrhu zaštite ove vrijednosti propisana je ustanova braka i sankcionisana djela koja su u suprotnosti s ovom ustanovom i njenom svrhom, poput bluda i homoseksualne veze. Homoseksualna veza je u Kur'anu okvalificirana kao razvrat (fahiša), poput zinaluka, koji je, također, u Kur'anu označen istim terminom, koja počinitelja vodi u propast na ovom i kaznu na budućem svijetu i kao takav strogo je zabranjen. Lutov a.s. narod je, između ostaloga, uništen i zbog takve vrste razvrata. Kur'an o tome kaže: " I Luta - kad reče narodu svom: "Zašto činite razvrat koji niko prije vas na svijetu nije činio? Vi sa strašću prilazite muškarcima, umjesto ženama. Ta vi ste narod koji sve granice zla prelazi!" A odgovor naroda njegova glasio je :"Istjerajte ih iz grada vašeg, oni su ljudi-čistunci!" I Mi smo njega i porodicu njegovu spasili, osim žene njegove; ona je ostala sa onima koji su kaznu iskusili." (El-A'raf, 80 - 83) Zato ovaj i svi drugi oblici nastranih seksualnih veza nikada ne mogu postati normalnim i prihvatljivim vezama među ljudima u islamskom učenju. Onaj koji smatra da je homoseksualizam normalna i dozvoljena stvar, te da se može ponositi time, izlazi iz vjere. Smatranje kategoričkog harama dozvoljenim izvodi čovjeka iz islama. Onaj koji smatra da je homoseksualizam zabranjen, poput bluda i ostalih velikih grijeha, ali podlegne šejtanskom zavođenju, pa počini ovaj grijeh, ne izlazi iz vjere. Obaveza počinioca tog grijeha je da se pokaje, teobu učini, čvrsto odluči da se više neće upuštati u taj grijeh i da o njemu ne priča i razglašava ga, jer je to dodatni veliki grijeh, a ako se njime hvališe može lahko izaći iz vjere. Poslanik a.s. je u jednom hadisu rekao: "Bludnik kada čini blud ne čini ga kao musliman". Isto pravilo se može primijeniti i na homoseksualni odnos. Posebno je razočaravajuće i neprihvatljivo nastojanje nekih snaga u svijetu da ove neprirodne sklonosti uvrste u korpus ljudskih prava pod izgovorom da se radi o ljudskim slobodama. Zapravo tu se radi o zloupotrebi slobode i njenoj degradaciji i dehumanizaciji. Nisu pravi prijatelji osobama koji eventualno imaju takve sklonosti oni koji ih ohrabraju i podstiču na to neprirodno ponašanje čak i kroz neke zakonske propise kao što je dozvola sklapanja istospolnih brakova, usvajanje djece od strane takvih parova i sl. Pravi prijatelji su im oni koji ih pokušavaju odvratiti od tog razvrata i upropaštavajućeg grijeha.

Namaz nakon intimnog odnosa

Pitanje

Pitanje se odnosi na oba pola. Poslije intimnog odnosa da li je dozvoljeno da se može uzeti tejemum, ako bračni par želi da nastavi sa intimnim odnosom, da ne mora da žuri sa gusulom i ako u tom čekanju nastupi namasko vrijeme kako postupiti? Da li uzeti tejemum pa abdest i obaviti namaz ili samo tejemum?

 

Odgovor

Mustehab je abdestiti se, a ne uzeti tejemum (osim ako postoje razlozi koji opravdavaju uzimanje tejemuma) između dva odnosa. Ako nastupi vrijeme klanjanja namaza, ne može se klanjati s tim abdestom, već se mora okupati, pa onda klanjati namaz. Naravno, nije obaveza klanjati odmah po nastupu namaskog vremena, može i kasnije, ali je bitno da ono ne istekne.

Penziono osiguranje

Pitanje

Kako mi muslimani koji živimo u Njemačkoj možemo za penziju se osigurati. Nama država uskraćuje državnu penziju a daje nama mogućnost ono što nam je uskratila da osiguramo privatno. Nije moguće da na jednoj strani nam se sve uskraćuje a nemamo mogućnost da se osiguramo. Znači kad imadnemo 65 godina nećemo imati penziju. Od čega ćemo onda živjeti.

 

Odgovor

Ako mislite da je to dobro rješenje za Vas i jedino moguće, budući da nemate penziono osiguranje koje garantira država, onda koristite mogućnost koja Vam se pruža, kako biste imali penziju. Postoji i mogućnost da taj iznos koji uplaćujete dobrovoljno za penziono osiguranje, sami štedite i tako se osigurate za stare dane.

Kupanje u vremenu hajza

Pitanje

Selamun alejkum!

1. Da li je dozvoljeno kupanje u vremenu menzisa?  Pošto već duže vrijeme sa ženom vodim bitku oko nekih pravila pa da ne bih pogriješio, odlučio sam da pitam ko zna više i poznaje propise. Od pojave menzisa kod žena da li je dozvoljeno da se žena može okupati u periodu trajanja, zbog znojenja itd. Ili mora da sačeka da se period završi.

2. U slučaju da žena ima intimni odnos i još se nije okupala (gusul) i pojavi se ili nastupi period hajza u tom periodu je i džunup i nastupajući period hajz. Može li da se okupa ili mora čekati period kada se završi menzis.

 

Odgovor

1. Žena se može kupati u vrijeme trajanja menzisa, nema u tome ništa sporno, s tim da se po prestanku hajza okupa.

2. Nema smetnje da se okupa i ne mora čekati kraj hajza pa da se okupa zbog oba razloga.

Vjenčanje sa nemuslimankom

Pitanje

Esselamu alejkum!
Imao sam skoro slučaj u kojem sam, mislim, ispravno postupio. Naime jedan momak je želio da se šerijatski vjenča sa djevojkom koja ne pripada islamskom svjetonazoru, ona je katolkinja, živi u Njemačkoj i jedan od njenih roditelja je Poljak. Njoj je naš momak ponudio da primi islam što je ona odbila. Ja nisam želio ih vjenčati šerijatski jer nije ispunjen uvjet da su oboje muslimani.
Naravno da bi, po meni, šerijatsko vjenčanje dvaju različitih uvjerenja imalo i politički karakter u situaciji kada se na muslimane gleda pod lupom. Poruka mi je stigla da ih je vjenčao neki imam, nije službeno zaposlen u IZ-i i meni se spočitava kako ne znam šerijat i kako ne želim baš tom momku izaći u susret.
Mahsuz selam

 

Odgovor

Ako se naši mladići budu ženili nemuslimankama, za koga će se udavati naše djevojke muslimanke? Kakva će biti sudbina njihove djece sutra? Sve su to pitanja na koja nema zadovoljavajućih odgovora. Stoga je interes džemata apsolutno na strani zabrane mješovitih brakova. Nije badava širi savjet reisu-l-uleme 1938. donio fetvu o zabrani mješovitih brakova koju nijedan organ IZ kasnije nije poništio. Zato smatramo da ste ispravno postupili što niste dali vjersku legitimaciju takvom činu, a oni neka se snalaze kako znaju i umiju. Kada se i u kojim slučajevima može napraviti izuzetak, to može biti predmet razmatranja.