Nošenje hamajlije
- Kategorija: Novotarije
Pitanje
Je li dozvoljeno nositi hamajliju?
Odgovor
Ne preporučujemo nošenje hamajlija.
Pitanje
Je li dozvoljeno nositi hamajliju?
Odgovor
Ne preporučujemo nošenje hamajlija.
Pitanje
NaŠ dragi Edin efendija Pašalić koji vodi džemat u Reutlingenu u Njemačkoj također liječi ljude.
1. On pita za moje ime i ime moja mame. Onda otvori knjigu i kaže ti šta ti je i jesi li bolestan. Ako kaže da si bolestan kaže šta trebaš da učiš ili šta da učiniš pa da ozdraviš. Je li ovaj način liječenja dozvoljen u Islamu?
2. Je li dozvoljeno staviti spisak Ajetime u vodu i piti tu vodu?
Odgovor
1. Šerijatski je neupitno liječenje učenjem Kur'ana, a sve druge metode su pod znakom pitanja.
2. Neki smatraju da je to dozvoljeno, ali ostajemo pri stavu sadržanom u prvom odgovoru.Pitanje
Esselamu alejkum!
Želim Vas pitati je li ime Aliber dozvoljeno, ili treba da bude Abdulberr, jer ovo ime nema u leksikonima sa muslimanski imena. Ima samo Ali ili Aliosman itd. El-Berr sam našao u Esmaul Husna šta znači Dobročinitelj. E sad se pitam da li smije ovo ime da se nosi ili traba da bude Abdulberr.
Odgovor
Nismo čuli za ime Aliber. Pravilno bi bilo Abdulber.
Pitanje
Eselamu alejkum,
Poštovani Profesore.
Želim da vam postavim pitanje koje je sklop od više pitanja na istu temu.
Živim van BiH. Prošle godine po dolasku u svoj grad sam ostao iznanađen kada sam u dva harema u gradu gdje živim primjetio grobnice. Dvije imućnije obitelji iz našega grada su napravile sebi za života grobnicu. U našem gradu su većinski hrvatski živalj i oni imaju običaj sahranjivanja mrtvih u grobnice. Oni naprave porodičnu grobnicu i kad neko umre samo ga u grobnicu ubace. Šokirala me je spoznaja da su to počeli raditi i Bošnjaci. Razgovarao sam sa našim efendijom, on kaže da je on tu nemoćan. Prije par dana sam opet bio u svom gradu i ponovo sam posjetio hareme. Ovaj put sam ostao šokiran jer je izgradnja grobnica prešla u epidemiju. Dosta naših posebno malo imućnijih ljudi sebi za života je napravilo grobnice stavilo imena godinu rođenja sad samo čekaju da presele i da im uklešu dan smrti. Molim Vas da mi odgovorite šta šerijatski propisi kažu o ovoj pojavi? Na koji način stati u kraj ovom pomodarstvu? Postoji li način da Medžlis zabrani gradnju ovih grobnica?
Molim Vas da nam odgovorite jer Vas odgovor imamo namjeru staviti na nas web sajt da ljudi pročitaju šta Islam kaže o ovoj pojavi. Da bar dopre do ljudi i da se zaustavi ovo.
Odgovor
Nažalost, takvih pojava ima i vjerovatno će ih biti sve više u našim sredinama. Takva praksa nije islamska, oprečna je islamskom principu skromnosti i umjerenosti te zabrani podizanja bilo građevina na kaburu. Medžlis IZ može spriječiti ili makar ograničiti takvu pojavu ako se radi o mezarlucima kojima upravlja medžlis, ali ako je riječ o gradskim ili privatnim grebljima, onda je tu teško bilo šta efikasno učiniti. U svakom slučaju takvu praksu osuđujemo kao neislamsku i savjetujemo muslimanima da umjesto skupih grobnica, svoj imetak troše u korisnije i hairnije svrhe. Skupa grobnica neće biti od koristi mejjitu na Onom svijetu, može mu samo štetiti zbog dodatnog grijeha rasipanja novca i nadmetanja u onome u čemu nadmetanje nije poželjno, već naprotiv, pokuđeno i zabranjeno.
Pitanje
Je li to haram novac koji zarađuje imam (koji nije osiguran i ne prima platu preko banke, niti mu se vodi bilo kakav staž)? To jest imam ne plaća porez niti ostale dadžbine državi a poziva da džematlije budu pravedne i da ispunjavaju svoje građanske obaveze.
Odgovor
Pitanje plaćanja poreza na honorar koji imam zarađuje u nekom džematu treba riješiti na relaciji: imam - džemat - medžlis. Jasno je da to ovisi i o finansijskoj mogućnosti džemata i te mogućnosti imama da izdrži sa vjerovatno malim honorarom, ili nekakvom plaćom. To što dobije od džemata na ime honorara/plaće za rad u džematu nije haram imamu, a pitanje poreza treba riješiti kao i u slučaju ostalih službenika, shodno objektivnim mogućnostima.
Pitanje
Recite mi, molim Vas, da li je pravedno da se članarina za IZ plaća u mjesečnom iznosu, a da džemat, koji redovno izmiruje svoje obaveze, nema imama koji je tu 24h, sedam dana u sedmici? Iako po Ustavu IZ ispunjava uslove da bude džemat!
Odgovor
Pitanje određivanja visine članarine je u nadležnosti džemata i medžlisa IZ. Kriteriji formiranja džemata su jasni i ako vaš džemat ispunjava te kriterije nema razloga da formirate džemat i uposlite stalnog imama sa punim radnim vremenom. To morate riješiti u džematu i nadležnom medžlisu. Pravedno je, kada je riječ o članarini, ono kako se dogovorite i kako može funkcionisati, a ne kako neko subjektivno osjeća.
Pitanje
Nas tri brata zajedno sa našim roditeljima i našim suprugama i djecom namjeravamo u Austriji podići kredit za izgradnju stambenog objekta gdje bih smo svi zajedno stanovali. A ko se uzme u obzir da trenutno nas četiri porodice živimo u četiri različita stana prema tome plaćamo kiriju odnosno stanarinu. Da je kamata haram nemamo u to nikakve sumnje. A mišljenja smo da se ovakvim postupkom gdje bih smo svi zajedno živjeli pod jednim krovom i plaćali samo jednu ratu podjeljenu na nas trojicu jačamo porodicu. Da li nam je ovakav način gradnje šerijatski dozvoljen ili nije, ako se kaže da već imamo stanove na koje plaćamo kiriju i da nam nije baš krajnja nužda, ali na kraju stanovi nisu naši a objekat koji namjeravamo graditi bio bih ako Bog da poslije u našem vlasnistvu. A i u Bosni imamo kuću? Neka vas dragi Allah svakim dobrom nagradi Amin.
Odgovor
Smatramo da je opravdamo u navedenom slučaju da se potrudite i riješite vaš stambeni problem kupovinom stana, ukoliko nemate stanove u vlasništvu, pa i podizanjem kredita ako nema drugog načina, jer je to isplativije za muslimane nego da drugima plaćaju kirije, a opet na kraju budu bez riješenog stambenog pitanja.
Pitanje
Esselamu alejkum!
Želim znati da li je brada po dužini jedne šake obavezno (odnosno vadžib?) Ja sam sam pročitao i pitao učenjake hanefijskog mezheba (iz pakistana) koji su rekli da jeste i ako čovjek skraćuje bradu kraće od jedne šake, onda je fasik (otvoreni griješnik). Šta mislite? Zašto mnogi imami dolje kod vas skraćuju bradu? Je li razlog zbog ljude (da bi olakšalo dawet) ili zbog toga što ljudi se boje šta će narod da govori (da vas nazivaju "vehabije" i td.?) ili u čemu je problem?
Odgovor
Pitanje brade savremena ulema ne tretira posebno važnim te mu ne pridaje pažnju koju mu pridajete Vi ili sljedbenici slične orijentacije. I ranije su postajala oprečna mišljenja o propisu nošenju brade. Jedni su smatrali da je to vadžib, a drugi da je sunnet. Niko nije rekao da nošenje brade nije sunnet. Ne mislimo da o tom pitanju treba voditi rasprave i polemike posebno ako vode sukobljavanjima i netrpeljivostima. Svako će pred Bogom odgovarati za svoj stav i ponašanje, pa i Vama preporučujemo da se ne opterećujete tim pitanjem.
Pitanje
Desni dio novoizgrađene džamije leži na nekoliko grobova, kako se među džematom smatra. Zbog ovoga naši safovi stalno prevagne na lijevu stranu. Da napomenem da su grobovi toliko stari da se niko ne sjeca čiji su i od kada su.
Pa me interesuje kakav je naš namaz?
Odgovor
Namaz je u Vašemu slučaju ispravan i ne treba obraćati pažnju na to što su se ranije tu nalazili neki kaburovi, posebno ako su posmrtni ostaci prenešeni na drugo mjesto.
Pitanje
Esselamu alejkum!
Pitanje je vezano za početak Farz namaza i učenje Ikameta, dakle zanima me: Kada imam može, mora da donese početni tekbir, Allahu ekber!
Primijetio sam da neki Imami to rade mnogo ranije nego što mujezin završi sa učenjem Ikameta.
Odgovor
Obje prakse su prisutne kod nas. Naime postoji mišljenje u našem mezhebu da imam donosi početni tekbir kada mujezin prouči "Kad kametis-salatu", ali je bolje, po našem mišljenju, da imam prouči početni tekbir nakon što mujezin završi s učenjem ikameta, budući da se prenosi u tradiciji da je Poslanik a.s. prije početnog tekbira savjetovao džemat da izravnaju i popune safove. U svakom slučaju, namaz je ispravan u oba slučaja.