A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Kupanje osobe suprotnog pola

Pitanje

Selamun alejkum!

U okolini Skoplja ima jedno selo, žive samo žene i jedan muškarac. Da li je dozvoljeno kada taj muškarac da ga neka od žena okupa?

 

Odgovor

Svakako ćete zvati imama i druge muškarce da klanjaju dženazu tom čovjeku, pa zašto ne pozvati tog imama ili gasala iz susjednog mjesta da ogasuli umrloga? Nije nužda da ga gasule žene. Ako je nužda, onda nužda zakon mijenja. 

Čudno pismo

Pitanje

Molim Vas ljubazno da mi date savjet vezano za pismo koje sam dobio.  Ono nudi sreću ako ga dalje šaljem i istovremeno prijeti i proklinje ako se tako ne uradi. Vjerujte mi da sam kao vjernik zaokupljen poslom i željom da prehranim moju porodicu i nemam vremena za dopisivanja, a pogotovo da moje prijatelje obavezujem da nečije ideje o slanju ovakvih pisama provode u djelo. Molim da mi od strane kompetentnih dužnosnika Rijaseta date objašnjenje, a dobro bi bilo i javno usmjeriti vjernike kako da postupaju. Ovo nije prvo pismo, do sada su se krijomice ubacivala i u poštanske sandučiće, pa se insan zapita ima li iko osjećaja da ljudima vjernicima da savjet kako da se ponašaju u ovakvim sistuacijama. Ne želim da bih sa sebe skinuo potencijalnu "krivicu " koju ovo pismo nosi,  opterećavati braću , jer mislim da imaju dovoljno svojih briga a
privrženost vjeri se može na puno više boljih načina i djela pokazati. Zahvaljujem i u prilogu dostavljam ono što sam dobio .

BISMILAH-IR-RAHMANI-R-RAHIM Draga braćo i sestre po vjeri, neka je hvala Allahu Dželešanuhu i neka je selam dragom Muhamedu A.S. Kad dobijete ovo pismo imate obavezu i dug da ovo istinski prihvatite. Ovo nije nikakva bajka niti pripovjetka. Ovo je stvarni doživljaj jedne djevojčice od 13 godina.. Tešku sam bolest i patnju imala u svom malom životu. Sve sam doktore obišla tražeći pomoć,uzalud i bez uspjeha. Samo mi je Allah Džellešanuhu pomogao i pomoć Allaha nije ničemu ravna. Ja sam otišla na jedno mjesto gdje je bilo turbe. Tu je ukopana Zejneba Hazreti Huseina.
Plakala sam i molila Allaha za pomoć. Tu veče sam spavala i u snu plakala moleći Allaha da mi pomogne. Tu sam usnila vojnika kako plače, moli i viče :''Ja sam šehid.'' Prišla sam i obrisala mu suze, i najedanput predamnom se ukaza žena sa čašom vode u ruci. Kaže mi:''Draga moja ti si mene zvala. Ja sam Zejneba, uzmi od mene ovu čašu vode i popij uz Allahovu pomoć. Ti više nisi bolesna.'' Rekla mi je da ovaj slučaj pišem i šaljem ljudima koji vjeruju u Allaha Dželešanuhu. Ovo pismo sam poslala jednom siromahu koji je bio dobar vojnik i on je to istinski prihvatio. I nije više bio siromašan. Drugo pismo sam poslala čovjeku koji je dugo bio bez posla i nakon 13 dana poslao je pismo i našao posao i počeo raditi. Treće pismo sam poslala jednom čovjeku sijede kose. On na pismo nije obraćao pažnju. Nakon 13 dana sve je izgubio, i imanje i porodicu. Zato Vas zadužujem da ovo pismo pošaljete u 10  mjesta, obavezno vjernicima ''Amin''. Ovo ti je pismo poslano da bi ti donosilo sreću. Original ovog pisma je u Džedi. Već devet puta je prešlo svijet. Sada je sreća poslata Vama. Stići će Vas sreća nakon sedam dana pošto dobijete ovo pismo. Samo ga morate dalje poslati. Ovo nije šala. Stići će Vas sreća nenadano. Nemojte slati novac. Pošalji kopije pisma ljudima za koje smatrate da im je sreća potrebna. Nemojte ostavljati ovo pismo. U roku od tri dana morate ga poslati dalje. Pošaljite molim Vas 10  kopija i pratite šta će Vam se desiti u narednih sedam dana. Lanac je krenuo iz Kuvajta, a napisao ga je Teufik Tabanfar iz Irana. Zato što pismo mora proći cijeli svijet morate poslati 13 ovakvih kopija svojim prijateljima i znancima. Za nekoliko dana doći će do nekih iznenađenja čak i ako ste praznovjerni. Evo primjera: Mahmud bin Ali je dobio ovo pismo i rekao je svojoj sekretarici da napravi 10  kopija i da ih pošalje. Za nekoliko dana dobio je glavnu premiju na lutriji. Ibrahim Sarakoglu, službenik u Turskoj dobio je pismo i zaboravio ga poslati. U roku od tri dana dobio je otkaz sa posla. Nakon što je ponovo pročitao pismo mislio je da se to slučajno dogodilo, ali ga je ipak umnožio i poslao. Dobio je posao bolji od prethodnog. Oficir Ahmed Brbasani dobio je ogromnu svotu novaca nekoliko dana prije nego li će dobiti pismo . Opčinjen bogatstvom odlučio je da prekine ovaj lanac i uskoro je ostao bez novca. Dalon Fairieh nije vjerovao ovom pismu i bacio ga je, da bi nakon 9 dana imao tešku saobraćajnu nesreću. Poučen slučajnošću, zamolio je suprugu da ga pronađe i da ga pošalje prijateljima, želeći da otkloni nošen slučajnost. Godine 1987 pismo je došlo jednoj mladoj ženi iz Anadolije. Pismo je bilo nejasno i nečitko. Obećala je da će ga prepisati i poslati dalje, ali je ostavila za poslije. Počeli su da je okupljuju problemi. Morala je da plati veliku štetu na svom autu. Dok je skupljala novac, u međuvremenu je poslala pismo. Nakon nekoliko dana je na nagradnoj igri dobila nov auto. Ovo ne izgleda čudno, bilo je objavljeno u jednom turskom listu. Mislite na to, nemojte slati novac i nemojte zapostaviti ovo pismo. Ovo Vam šalje osoba koja Vam želi sreću. AMIN!

 

Odgovor

Na pisma slične sadržine muslimani ne trebaju obraćati pažnju, već ga trebaju ignorisati i nipošto ne upadati u zamku njegove lažne sadržine. Da je riječ o običnoj izmišljotini i šejtanskoj raboti najbolje potvrđuje navod da je jedan od onih koji su poslali pismo dobio na lutriji, a znamo da je haram igrati lutriju i slične igre na sreću. Indikativno je i spominjanje broja trinaest, što ukazuje da se radi o praznovjerju, te da autor pisma potiče iz Irana. S vremena na vrijeme pojave se takva pisma koja samo unose nemir i smutnju među vjernike. Zabranjeno je vjerovati u ono što se u njemu navodi kao i slati takvo pismo na druge adrese. Radi se o smutnji čiji je cilj okretanje vjernika ka praznovjerju, sujevjerju i sličnim glupostima. Vjerovatno da ta pisma šalju pripadnici neke zabludjele sekte, ili potiču iz nekog obavještajnog centra. Muslimani se oslanjaju samo na Allaha, u Njega vjeruju i od Njega pomoć traže, a ne ni od kakvih "Zejneba", slanja nekih pisama, poruka i sl. 

Izdržavanje porodice bedela

Pitanje

Molim vas da mi odgovorite kratko sljedeće. Namjera mi je ove godine, ako Bog da, biti bedel za moju tetku koja radi u Italiji i dobrog je imovnog stanja ali iz zdravstveni razloga ne može obaviti haž. Kažu da je hadžija obavezan obezbjediti svoju porodicu osnovnim kućnim potrebama do svog povratka. Pitanje glasi: Ko je dužan obezbjediti materijalno moju porodicu, ja kao bedel ili teka za koju obavljam hadž?

Napomena: ja radim i imam primanja ali za vrijeme mog odsustva neću imati primanja a ni žena mi nije zaposlena.

 

 

Odgovor

Pitanje izdržavanja porodice bedela za vrijeme njegovog obavljanja bedeluka je predmet dogovora bedela i stranke za koju se obavlja bedeluk. Bedel ima pravo postaviti uvjet da mu druga strana osigura sredstva za izdržavanja njegove porodice tokom odsustva od kuće i posla i ako to druga strana prihvati, postaje obavezujuće za nju, što je i opravdan zahtjev, posebno ako bedel za vrijeme odsustva s posla ne prima uobičajenu plaću. Ali druga strana i ne mora prihvatiti taj uvjet, već može tražiti drugog bedela koji će prihvatiti da bude bedel bez spomenutog uvjeta. Dakle, nema unaprijed obavezujućeg uvjeta u pogledu izdržavanja porodice bedela tokom obavljanja bedeluka, već je to predmet sporazuma dvije strane. Izdržavanje porodice bedela je dodatna obaveza koja ne ulazi u dogovor o bedeluku, već je treba posebno regulisati. Ukoliko se ne reguliše prije obavljanja bedeluka, bedel nema pravo zahtijevati protunaknadu u vidu troškova izdržavanja njegove porodice. Smatrat će se da je pristao na obavljanje bedeluka samo uz troškove samog bedeluka.  

Broj ajeta u namazu

Pitanje

Essalamu alejkum!
Želio bih znati da li je dozvoljeno na namazu učiti samo prva tri ili pet ajeta iz neke duže sure ili se mora proučiti čitava sura?

 

Odgovor

Ako se radi o dužoj suri u Kur'anu, dozvoljeno je na namazu proučiti tri kraća ili jedan duži ajet iz nje i nije neophodno proučiti cijelu suru. Uzvišeni kaže u Kur'anu: "Učite ono što vam je lahko iz Kur'ana!" Mufessiri su protumačili da se to odnosi na učenje Kur'ana u namazu.

Namaz u radnom odijelu

Pitanje

Ja radim posao za koji se može reći da je građevinarstvo i samim tim često moje odijelo bude prljavo. Da li ja mogu da klanjam u takvom odijelu ili se moram presvlačiti? Jednom prilikom sam vidio jednog Turčina da klanja na građevini na kojoj je radio.

 

Odgovor

Možete klanjati namaz u odjeći u kojoj radite, osim ako je zaprljana ljudskim ili životinjskim izmetom ili mokraćom. Zaprljanost odjeće prašinom, ili tragom nekog predmeta, maltera, željeza i sl. ne smeta da se u njoj klanja namaz. Neka Vam Uzvišeni Allah pomogne u nastojanju da predano izvršavate islamske obaveze. Nema istinske sreće za čovjeka na oba svijeta osim uz njegovu iskrenu predanost islamu.

Zikr poslije naklanjanog namaza

Pitanje

Esselamu alejkum!

Kad jedan namaz naklanjavamo je li potrebno poslije zikriti.

Hvala!

 

Odgovor

Nema smetnje da se uči uobičajeni zikr poslije naklanjanog namaza, ali nije neophodno, kao i kod namaza koji se klanja u njegovom vaktu.

Muta’ brak

Pitanje

Esselam alejkum.
Molim Vas da mi navedete hadis, eventualno hadise sa prenosiocima o muta' braku.
Poznat mi je stav sva četiri mezheba da je muta' brak Muhammed a.s. dozvolio pa zabranio, ali čitam na nekim forumima da prenosioci tih hadisa nisu pouzdani, a čitam i to da je po šijjama sunnet sklapati muta' brak, te da Alejhisselam jeste dozvolio ali da je Omer r.a. zabranio.  Nemam u blizini nikakve literature gdje bih mogla iščitati ovu tematku.

 

Odgovor

Hadise u kojima se spominje nedvosmislena zabrana mut'a (privremenog) braka zabilježili su Buharija i Muslim, kao i Ahmed te Ebu Davud. Nema dileme u vezi autentičnosti tih hadisa kod ehli-sunneta, odnosno četiri poznata ehli-sunnetska mezheba (hanefijski, malikijski, šafijski i hanbelijski) te su stoga svi spomenuti mezhebi zauzeli stav o zabranjenosti mut'a braka. Šije ne priznaju autentičnosti tih, kao i mnogih drugih hadisa koji se navode u Buharijevom i Muslimovom Sahihu, kao i drugim zbirkama hadisa koje koriste suniti, odnosno ogromna većina muslimana, i zato smatraju mut'a brak dozvoljenim, osim grupacije zejdija koji smatraju takav brak zabranjenim. Ne znam šta Vam znači navođenje hadisa sa senedom, ne mislite valjda da možete osporavati hadise koji su zabilježeni u Buharijevom i Muslimovom Sahihu, osim ako i sami naginjete šiijskom učenju?! Rasprave o navedenom pitanju su davno okončane, argumenti iznešeni, i ne mislimo da će bilo koja strana promijeniti svoje mišljenje. Šijama, i svima onima koji misle kao oni, kažemo: Vama vaše, a nama naše mišljenje. Šerijat ne dozvoljava mut'a brak. Svaka dalja priča o njemu je izlišna.

Učenje Kur'ana bez abdesta

Pitanje

Da li je dozvoljeno (mimo namaza) proučiti nešto iz Kur'ana (napamet učenje ne dodirujući Kur'an) a nemati pri tom abdest?
Unaprijed hvala.

 

Odgovor

Dozvoljeno je učiti Kur'an napamet bez abdesta ako osoba nije u stanju džunupluka.

Razlaganje želatina

Pitanje

Pročitao sam članak o kiki bombonama. Zanima me sta šerijatsko pravo kaže o tome, razlaganje supstanci i pročišćavanje istih?

 

Odgovor

Mišljenja smo da proizvode u čijem sastavu ima supstanci svinjskog porijekla, poput želatina i sl., treba izbjegavati zato što je svinja po sebi nečista životinja, bez obzira što ima nekih učenjaka koji smatraju da preradom tih sastojaka dolazi do njihove hemijske transformacije i promjene prirode pa se na taj način transformišu u čistu materiju. Ovo pitanje je sporno među islamskom ulemom pa zato savjetujemo da se izbjegavaju takvi proizvodi. Konzumiranjem proizvoda u čijem sastavu ima supstanci svinjskog porijekla, makar i nakon njihove hemijske transformacije, u najmanju ruku pomaže se razvoj svinjogojstva, a to nema šerijatskog opravdanja.

Učenje hatme umroj osobi

Pitanje

Esselamu alejkum!

Da li se može učiti Kur'an hatma ili Jasin  umrloj osobi koja nije ugasuljena u drugoj  sobi gdje nije dženaza, pošto se kod nas uči Kur'an i ako nije ugasuljena dženaza.

 

Odgovor

Pokuđeno je učiti Kur'an umrloj osobi prije njenog gasuljenja zbog mogućnosti da je ta osoba umrla u stanju džunupluka ili da je tokom umiranja došlo do izlaska nečistoće iz tijela umrle osobe.