A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Zarada od kamate u dobrotvorne svrhe

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Može li se novac od kamate donirati za Upravnu zgradu Rijaseta IZ? Pošto je to sada postala poprilična svota, šta mogu uraditi sa tim novcem, sem da podijelim siromašnima? Mogu li potpomoći vjerske projekte i institucije?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Da, i to što ste spomenuli spada u dobrotvorne svrhe u koje se mogu usmjeriti sredstva ostvarena putem kamatnog poslovanja, koje je inače, kao što je poznato, zabranjeno, izuzev u stanju prijeke potrebe.


Zekat na imovinu djeteta

Pitanje:

Rođenjem djeteta prikupili smo oko 2000KM, tzv. „običaj: na čelo". Obzirom da i ja i supruga radimo i da imamo stalna primanja i imamo dovoljno, hvala Allahu dž.š. za svoje potrebe taj novac smo ostavili da se nađe u slučaju da djetetu zatreba, tj. to su svakako njegovi novci, pa me interesuje obračun Zekta za ta sredstva. D ali ih obračunavam sa svojim sredstvima ili se na njih posebno treba obračunati, a obzirom da ista ta sredstva ne podliježu visini nisaba, da li sam obavezan platiti Zekat na ta sredstva?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Nema obaveze zekata na ta sredstva iz dva razloga:
prvi: prema našem mezhebu nema obaveze zekata na imovinu djeteta, jer je punoljetnost uvjet obaveznosti zekata, i drugi: ta sredstva ne ispunjavaju uvjet nisaba.


Sadakai-fitr i otklanjavanje

Pitanje:

Selamu alejkum.

Moje pitanje glasi: Da li se Sadakai-fitr mora otklanjati i je li ta osoba kojoj se daju vitre dužna da otklanja vitre.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Nije utemeljeno nešto što se zove otklanjavanje vitara. Podsjećamo da se vitre kod nas uplaćuju na apoene u Bejtul-mal.


Davanje fidje vlastitom djetetu dužniku

Pitanje:

Esselamu Alejkum!

Da li bolesnik, koji je dužan dati fidju za propušteni post, može istu dati svome djetetu koje se nalazi u velikim dugovima a trenutno ne radi. Iako je dužan potpomagati svoje dijete inače, ni on sam nije u mogućnosti puno pomoći, pa bi na ovaj način izvršio svoju obavezu i prema postu i prema svome djetetu.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Budući da se ni keffaret ne može dati uzlaznoj i silaznoj liniji, tj. onima koje je inače obaveza izdržavati u slučaju potrebe, to nije ispravno ni u slučaju fidje.

Pozorišni/filmski glumac

Pitanje:

Selam alejkum!
Interesuje me mišljenje uleme o glumi... Koliko se i da li kosi s Islamom? Amaterski sam glumac i trebam odgovor?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ukoliko u nekom pozoričnom komadu, filmu i sl. nema scena koje su nemoralne i glumac ne čini ništa što je u islamu zabranjeno, poput dodirivanja glumica, ljubljenja, razgolićavanja, ili promoviranja nemorala općenito, nema smetnje da glumac učestvuje u takvoj izvedbi. Uprotivnom, učešće u glumljenju takvih scena nije dozvoljeno.

Klevetanje Islama

Pitanje:

Esselamu aleikum.

Nažalost ovdje na zapadu gdje je Islam konstantno pod optužbama čujem ponekad kako je naš Poslanik s.a.v.s. paragonirao žene sa psima i magarcima kad je kazao da žena, pas i magarac mogu da pokvare namaz. Kako da odgovorim kad se susretnem sa ovakvom optužbom jer mi se dogodi da ponekad gostujem i na TV programu zbog knjige „Moj bijeg u Islam" koju sam napisala.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Poštovana,

To su zlonamjerna poređenja koja nemaju nikakvu osnovu. Ko god je vidio prizor Haremi-šerifa u Mekki mogao je uočiti da u istom prostoru klanjaju muškarci i žene, često žene budu ispred muškaraca, ali im namaz nije pokvaren. Pogrešno je i zlonamjerno neki propis trgati iz određenog konteksta i dovoditi ga u drugi, neprimjereni kontekst. Žene zajedno s muškarcima ulaze u džamiju i klanjaju s njima u istom prostoru (u safu iza muškaraca), a da li je dozvoljeno psima i magarcima da ulaze u džamiju?! Odakle onda poređenje žene sa psima i magarcima u bilo kojem kontekstu, a posebno u vezi s namazom?!

Puštanje vjetra prilikom uzimanje abdesta

Pitanje:

Ako nam se prilikom uzimanja abdesta javi osjećaj da smo recimo ispustili vjetar ili pustili malo mokraće, da li onda treba abdest početi ponovo uzimati, ili nastaviti sa uzimanjem tekućeg? Šta ako se to često dešava?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

U spomenutom slučaju trebate obnoviti abdest kako biste bili sigurni da je Vaš abdest ispravan, jer ako se sumnja u isparvnost abdesta nakon hadesa (gubljenja abdesta, princip je nastavak stanja hadesa sve dok se ne otkloni sigurnim putem. Međutim, ukoliko se ta sumnja javlja veoma učestalo, a pažljivom provjerom potvrdi da je riječ samo o sumnji, onda se na nju ne treba obazirati već nastaviti uzimanje abdesta. Ali, ako se provjeromppotvrdinjena utemeljenost, abdest treba ponoviti, izuzev ako osoba ima tretman sahibi-uzura. Tada takav abdest važi za namasko vrijeme u kojemu se uzima.


Iznos sadekatul-fitra

Pitanje:

Punoljetan sam već odavno, nisam oženjen živim s ocem, majkom i sestrom (otac penzioner, majka i sestra rade). Trenutno radim u drugom gradu i živim odvojeno od njih koliko bi trebalo da iznosi moj sadekatul-fitr?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Shodno imovinskom stanju i mogućnostima osobe, određene su tri kategorije sadekatul-fitra: 7 KM za one slabijeg imovinskog stanja, 10 KM za osobe srednjeg imovinskog stanja i 20 KM za imućnije osobe. Vi se opredijelite za jednu od tri punuđene opcije.


Iznos imovine za zekat

Pitanje:

Selam!

Imam redovna primanja al ne posjedujem ni blizu 3850 KM ni u pokretnoj /automobil/ ni u nepokretnoj imovini ni u nakitu. Naime, kad se sabere sve što ja posjedujem nije ni blizu, šta sad sa mnom i mojim zekatom?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Ukoliko ne posjedujete novac, zlato ili trgovačku robu u visini nisaba godinu dana, niste obavezni dati zekat, ali jeste obavezni dati sadekatul-fitr (vitre) za sve članove svoje porodice u mjesecu ramazanu.


Putovanje u nemuslimanske zemlje

Pitanje:

Efendija nam je na jednom od svojih vazova nakon teravije govori da je haram putovati u nemuslimanske zemlje. Kako on kaže, jedino treba putovati, ako baš hoćemo, u muslimanske a ničim to nije potkrijepiio. Ni Kur'anom ni hadisom. Može li se ičim takva tvrdnja braniti?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Muslimani žive u gotovo svim zemljama na svijetu. Ako je ulema zauzela stav da je dozvoljeno živjeti u nemuslimanskim zemljama u kojim su muslimani slobodni u prakticiranju svojih vjerskih propisa, poput namaza, posta, zekata itd., onda se podrazumijeva da je dozvoljeno putovati u te zemlje. Međutim, ukoliko se radi o putovanju u nemuslimansku zemlju u kojoj se se krše vjerska prava muslimana i zabranjuje im se prakticiranje islamskih propisa, ili je cilj putovanja u te ili neke druge zemlje šerijatski neprihvatljiv, onda to putovanje nije dozvoljeno.