A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Organiziranje nagradne igre

Pitanje

Esselamu alejkum!

Radim u firmi koja se bavi prijevozom i imamo namjeru na kraju školske godine organizovati nagradnu igru za učenike koji se cijelu godinu voze s nama na način da oni pošalju svoje podatke, a mi podijelimo simbolične nagrade (majice, popusti pri kupovini, mobiteli) nekima od njih. Zanima me kakav je stav šerijata po pitanju ovakvih nagradnih igara?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Ukoliko djeca ne sudjeluju u toj igri svojim novčanim prilozima, onda je ona dozvoljena zato što je tu riječ o davanju poklona nekoj djeci koja se odabiru po sistemu kocke i sl. što nije sporno u islamu. Bitno je da potencijalni dobitnici poklona ne učestvuju svojim prilozima u igri i nagradnom fondu. 

Obavljanje hadža i klanje kurbana

Pitanje:

Esselamu alejkum. Više od dvadeset godina koljem kurban kod kuće, ove godine putujem, hvala Allahu na hadždž i kurban je uračunat u cijenu hadždža, da li taj kurban zamjenjuje onaj koji sam do sada klao kod kuće, ako ne, da li ga trebam zaklati kod kuće ili na hadždžu?  

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Kurban uračunat u cijenu hadža nije zamjena za uobičajeni kurban koji se kolje kod kuće, zato što je to kurban koji je vezan za privilegirani način obavljanja hadža, tzv. temettu'. On je kompenzacija za skidanje ihrama nakon obavljene umre i boravak u običnoj odjeći do vremena činjenja nijeta obavljanja hadža uoči odlaska na Arefat (Jevmi-tervije). Međutim, u našem mezhebu musafir nije obavezan žrtvovati uobičajeni kurban, ali je lijepo da to obavi porodica ako joj to mogućnosti dozvoljavaju. 

Broj ajeta koji se uče na kijamu

Pitanje:

Selam!
Koji je minimalni broj ajeta koji se može proučiti na jednom rekatu da se isti smatra valjanim? Neki kažu da su to tri uzastopna ali me zbunjuje jer su neki ajeti dosta dugi a neki kratki.

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Dovoljno  je za ispravnost rekata proučiti jedan duži ili tri kraća ajeta.

Sergija za plaćanje imama

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Evo nekoliko godina u mom džematu poslije bajram namaza organizuju se tri sergije: za džamiju, grijanje i plaćanje imama. Imam ima redovnu platu od džemata i radi kao vjeroučitelj u školi, ima
kuću koju mu je džemat izgradio, ima auto i svako ljeto ide na more.
Većina džematlija smatra da to nije u redu što se organizuje sergija za imama. Kakav je islamski stav za ovakvu sergiju?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Šerijat nije ni naredio ni zabranio takvu sergiju. To je stvar džemata i njegove odluke, odnosno dogovora unutar džemata ili medžlisa IZ. 

Kazna za tetoviranje

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Znam da je tetovaža grijeh. Moj brat želi da se tetovira i ja vas molim da mi odgovorite koliki je grijeh, koja je kazna, jer želim da mu prenesem to.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Ako je kod osobe slab iman, beskorisno je upozoravati je na grijeh tipa tetoviranja. Važnije je raditi na jačanju imana kod osobe te na izvršavanje osnovnih islamskih dužnosti poput namaza, posta, zekata, hadža, lijepog morala i sl, te klonjenja velikih harama, pa tek ako osoba posjeduje solidan temelj, ima nade da će prihvatiti Vaš savjet u vezi tetovaže. Tetoviranje je, kao što je poznato, zabranjeno, jer je Poslanik a.s. zazvao Božije prokletstvo na ženu koja tetovira, kao i onu kojoj se tetovira. Analogno tome, isti propis važi i za muškarca.

Početak namaza bez nijjeta riječima

Pitanje:

Selam!
Da li je ispravan namaz bez nijjeta riječima, već samo odlučim šta klanjam, zatim kažem Allahu ekber i dignem ruke?

Odgovor

Esselamu alejkum!
Namaz je ispravan i bez izgovaranja nijjeta riječima, mada je ono mustehab (poželjno) u našem mezhebu kao vid podsjećanja i dodatne potvrde.

Učenje Kur`ana bez tedžvidskih pravila

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Imam pitanje vezano za učenje Kurana. Naime naučio sam učiti iz Kurana još prije 7 godina i od tada redovno učim. Međutim, nikad nisam naučio tedžvidska pravila, izuzev par njih. Skoro sam naišao na hadis koji kaže da postoji mnoštvo učača koje Kur`an proklinje zbog učenja, u smislu da ne uče pravilno. Također sam naišao na još par mišljenja o štetnosti i grijehu takvog učenja. Pokušao sam naći na internetu  tedžvidska pravila i naučiti ih, međutim izuzev par njih, nisam mogao naći, a ona koja sam našao, slabo razumijem,navode se - kad se nađe damma... kesra i sl. pojmovi, ja sam odavno zaboravio šta je šta, mada znam prilično dobro čitati. Šta sad raditi, nemam koga ko bi me naučio pravila, strah me učiti bez njih da ne daj Bože gore ne zgriješim, a ne želim ni napustiti učenje Kurana. Kako postupiti?Mada je pitanje malo konfuzno nadam se da ćete me razumjeti i dati dobar savjet, kao i uputiti me gdje naći tedžvidska pravila s objašnjenjima.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Ako nemate koga da Vas poduči, mada je to rijetka situacija, nema smetnja da nastavite učiti onako kako ste to činili do sada, jer Allah nikoga ne zadužuje mimo njegovih mogućnosti. Kada Vam se pruži prilika da naučite tedžvidska pravila, iskoristite je.

Lažna zakletva i gusul

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Imao bih jedno pitanje vezano za gusul i lažnu zakletvu. Ako se čovjek lažno zakune, da li mora nakon toga obaviti gusul, ili se obavlja samo ono što ste već spomenuli u svojim drugim odgovorima - 3 dana posta ili Keffaret?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Lažna zakletva, iako je težak grijeh, ne povlači za sobom obavezu gusula, već samo obavezu pokajanjam istigfara i keffareta.

Starost govečeta za kurban

Pitanje:

Esselamu alejkum.

Da li junica ili bik koji imaju dva zuba a nisu dvije god. stari, fali mjesec ili dva do dvije godine mogu poslužiti kao kurban?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
U principu, uvjet je za kurbana - goveče da bude staro dvije godine i zađe u treću godinu. Koji dan manje može se tolerisati zbog razlike u broju dana između sunčeve i mjesečeve kalendarske godine, ali mjesec- dva je znatno odstupanje od spomenutog propisa, te smatramo da s time ne treba rizikovati, već ići na sigurno.

Činjenje grijeha pod prisilom

Pitanje:

Selam alejkum! 

Da li je musliman griješan ako učini neki grijeh pod prisilom?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Da li je osoba i koliko realno prisiljena na neki postupak, jeste pitanje koje je podložno procjeni. Općenito, slobodan izbor je uvjet odgovornosti, pa prema tome, načelno, osoba nije griješna za ono što učini u stanju potpune prisile, shodno hadisu: "Moj ummet nije griješan ako nešto učini grješkom, iz zaborava ili pod prisilom." Prisila postoji ako se osobi prijeti oduzimanjem života, ugrožavanjem tjelesnog integriteta, prijetnjom oduzimanjem tih vrijednosti porodici i sl., tj. ako se prijeti uništavanjem neke od neophodnih vrijednosti. Čak i u tom slučaju nije dozvoljeno učiniti neke grijehe, poput bluda, silovanja, ili oduzimanja života drugim ljudima, već se osoba mora strpiti makar bila i ubijena.