A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Učenje Kur`ana po tedžvidu u namazu

Pitanje

Selam!

Interesuje me da li u namazu moram učiti po tedžvidu učiti Kur`an da bi namaz bio ispravan?
Da li treba učiti samo Kur'an po tedžvisu ili sve (i na ruku`u, stajanju, sedždi, sjedenju)?
Da li se može klanjati učeći iz Kur'ana (npr. noćni namaz, da bih što duže učio na stajanju)?


Odgovor

Esselamu alejkum!
Kur'an treba učiti po tedžvidu u namazu i mimo namaza. Naravno, ko to ne zna treba se potruditi da nauči, a do tada može učiti i bez tedžvidskih pravila. Nema potrebe da se ostalo učenje, dove i sl. izvodi po tedžvidskim pravilima, jer bi to bilo prilično zahtjevno. Ali ako bi neko tako postupio, ne bi pogriješio. Naprotiv.
Nafila se može klanjati učeći iz Kur'ana, ali je to u našem mezhebu nepreporučljivo, jer iziskuje više kretnji koje nisu namaskoga karaktera, već odudaraju od namaskih radnji.

Igranje igara na sreću

Pitanje

Esselamu alejkum.

Molim Vas da mi odgovorite da li je u Islamu dozvoljena igra lota, i ako možete da mi navedete jake argumente ili da me uputite na literaturu gdje da ih nađem.

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Igra lota i sve slične igre na sreću su zabranjene kao prljav šejtanski posao u istom ajetu u kojemu je zabranjeno vino i bacanje strelica za gatanje. "O vjernici, vino i kocka i kumiri i strelice za gatanje su ogavne stvari, šejtanovo djelo; zato se toga klonite da biste spašeni bili!". (El-Maida,90) Igra na sreću je u punoj suprotnostisa načelom rada kao vrhunskim načelom vrednovanja. Zato islam tako strogo zabranjuje kocku i igre na sreću, u što svakako spada i loto. Opširnije o ovome možete naći u djelu Halal i haram od dr. El-Karadavija.

Učenje Bismille prije učenja sure Et-Tewbe

Pitanje

Esselamu alejkum.

Kada učimo Kur˙an, a.š., i dođemo do sure Et-Tewbe, da li ćemo učiti Bismillu ili samo e˙uzu?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Prije sure Et-Tevba ne uči se Bismilla, jer je nema ni u Kur'anu na tom mjestu i toga se treba pridržavati. 

Hutba sa dva hatiba

Pitanje

Esselamu alejkum profesore, 
Da li mogu dvije osobe da drže hutbu, npr. da jedna osoba drži na bosanskom a druga osoba na engleskom ili nešto slično tome. Pretpostavljam da ne može, ali me interesuje ima li neka iznimna situacija? I ako možete da mi onda ponudite neko najbolje rješenje jer sam ja došao u novi džemat gdje je bio prije jedan efendija pa da on sad ne bi bio odbačen, dato mu je da drzi hutbu na engleskom kao privremeno (iznimno) rješenje dok ja malo bolje savladam engleski pa mi je dosta čudno to rješenje, ako može, ja bih volio da on i dalje drži na engleskom al mislim da to nema nekog utemeljenja, mada ja već sljedeću hutbu ako Bog da planiram držati na bosanskom i engleskom jeziku.

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Ne mogu dva hatiba na jednoj džumi držat dvije hutbe jednu iza druge. Rješenje je, ako veći broj džematlija ne razumije bosanski jezik, ili ako se uvjetuje držanje hutbe na engleskom, da bivši imam drži hutbu na tom jeziku, ako to prihvaća on i džemat, dok ti ne budeš osposobljen za to. U međuvremenu može se nakon džume džematlijama Bošnjacima podijeliti prevedena hutba na bosanski, ili nakon namaza prenijeti im usmeno sadržaj hutbe.

Uništavanje hamajlije

Pitanje

Selam alejkum.
Imam u svom posjedu malenu crnu hamajliju iz radnji u kojima se prodaju islamske stvari. Nisam je ja kupila, pripadala je prijatelju i ostala kod mene nakon posjete. Imam je od 2006. godine, i voljela bih da je se riješim a ne smijem jer mislim da su sure u pitanju. Bojim se zapaliti je ili baciti upravo iz tog razloga.
Možete li mi objasniti koji je najbolji način da je uklonim?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Najbolje je da je spalite i pepeo bacite na čisto mjesto, po kojemu se ne hoda. Nema potrebe da dalje mislite o tome, jer može djelovati autosugestivno na vas.

Više naušnica na jednom uhu

Pitanje

Da li je u islamu ženi dozvoljeno probušiti dvije rupice za naušnice, odnosno nositi dvije ili više naušnica na jednom uhu?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Nije poznata zabrana takvog postupka, ali se bojimo da je riječ o pomodarstvu i povođenju za tuđim adetima i modnim trendovima, pa bi bilo bolje to izbjegavati.

Razvod braka

Pitanje

Esselamu alejkum.

Nakon 7,5 godina braka ja i moja hanuma smo odlučili da se razvedemo. Što se tiče svjetovnog prava odlučili smo da to bude sporazumno. Njeni razlozi za razvod su nedostatak ljubavi i "različiti pogledi na život". Moji razlozi zbog kojih sam odlučio da najzad odustanem od pokušavanja spašavanja braka su sljedeći: žena aktivno odbija izvršavanje bračne obaveze duže vremena a zadnjih godinu i po u potpunosti iako je svjesna šerijatske težine tog djela, zatim komunicira i viđa se sa jednim "prijateljem" krijući od mene bez obzira što joj to izričito zabranjujem, zatim izlazila je do neka doba noći bez mog znanja s kim i gdje a pogotovo bez moje dozvole, zatim potpuno nepoštovanje mene i mojih odluka itd. Naglašavam da su ovo samo neki od razloga. Ja s a druge strane nisam joj ništa osporio što se tiče šerijatskih obaveza prema njoj i djetetu, čak sam joj pružio daleko više nego što sam bio obavezan.

Mnoge stvari sam trpio na svoju štetu, a stavljajući kao cilj ispred sebe opstanak braka i dobrobit sina od 5,5 godina koji će po dogovoru ostati s njom. Međutim, shvatio sam da u svemu ovome nisam uspio da zaštitim granice koje je Uzvišeni postavio, a što me je  najviše i grizlo te sam odlučio da prestanem sa bezuspješnim trudom i krenem u tom smjeru.

Ovo sve sam naveo sa razlogom da vam upotpunim sliku situacije i da vam pomognem oko odgovora na moje pitanje koje glasi: 

Prilikom šerijatskog sklapanja braka dogovor za mehr je bio hadž koji joj u toku dosadašnjeg braka nisam uspio isplatiti. U slučaju razvoda prema gore navedenim uslovima, da li sam dužan isplatiti mehr ukoliko su razlozi za razvod nepoštivanje strogih šerijatskih obaveza i muževe volje kako je navedeno. Naime, od par alima sam čuo da su tri verzije isplate mehra i to: 

1. ukoliko razvod nastupa isključivo muževom odlukom bez zasluge od strane žene onda je muž dužan u potpunosti isplatiti mehr;

2. ukoliko je razvod dogovorni bez ičije krivice usljed nedostatka ljubavi i sl, a da nije niko uskratio prava ovog drugog onda se isplaćuje polovina mehra;

3. ukoliko je razvod braka uslovljen nepoštovanjem muževe volje i rađenje po svom nahođenju i kontra šerijata od strane žene onda muž nije dužan isplatiti ništa od mehra. 

Molim vas da mi potvrdite da li su navedene tvrdnje šerijatski utemeljene i da li moj slučaj spada u neku od navedenih kategorija te da me posavjetujete kako ispravno šerijatski postupiti u navedenoj situaciji. 

Želim naglasiti da ovim pitanjem ne tražim izgovor za neizvršavanje svoje obaveze ukoliko ona postoje već želim biti siguran u svoju obligatornost u navedenoj situaciji a koja mi je saznanjem o ove tri verzije nejasna.

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Budući da je brak konzumiran i da ste se sporazumno razveli bez uvjetovanja neisplate mehra, dužni ste isplatiti ugovoreni mehr u cijelosti. Potvrda obaveze mehra nastaje iz dva razloga: bračna konzumacija (spolni odnos) i smrt jednog od supružnika. Budući da u Vašem slučaju postoji bračna konzumaciju, mehr je potvrđen, i jedino se može osloboditi te obaveze isplatom ili ženinim oprostom, odnosno oslobađanjem supruga od obaveze isplate mehra.

Osiguravanje imovine

Pitanje

Esselamu alejkum! 
Zanima me da li je dozvoljeno osiguravati materijalna dobra poput automobila npr. s obzirom da živimo u vremenu kad je krađa istih svakodnevna i masovna pojava?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Ukoliko postoji stvarna potreba za dodatnim osiguranjem auta, mimo onog zakonom propisanog osiguranja, to je dozvoljeno i treba se ograničiti samo za slučaj stvarne potrebe. 

Naklon na sportskim takmičenjima

Pitanje

Esselamu alejkum. 
Interesuje me, da li je dozvoljeno nakloniti se protivniku/treneru prilikom sportskih treninga i takmičenja?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
To je uobičajeni sportski pozdrav bez namjere da se time iskazuje vanredno veličanje ili da mu se pripisuje karakter obožavanja, te stoga nema smetnje da takmičari jedan drugog pozdrave na takav način.

Opoziv razvoda telefonom

Pitanje

Esselamu alejkum!

Je li šerijatski dozvoljeno da se muž javi svojoj supruzi i vrati je putem telefona, prije isteka vremena (tri mjeseca) nakon što ju je pustio, jer se nalaze u dvije daleke države, a on nije u mogućnosti doći prije isteka vremena čekanja (iddeta). Je li važno samo da izgovori rijeci da je vraća kao svoju suprugu putem telefona ili mora da bude prisutan da bi je vratio?
 
Odgovor

Esselamu alejkum!
Dozvoljeno je da muž odustane od razvoda braka putem telefonskog razgovora prije isteka iddeta. Nije neophodno da budu na istom mjestu u trenutku opoziva razvoda.