A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Odgađanje/neobavljanje građanskog vjenčanja

Pitanje:
Esselamu alejkum,
Kako postupiti u situaciji kada muž vjernik želi samo šerijatsko vjenčanje, a tek nekada kasnije građansko?

Odgovor:
Esselamu alejkum!
To što spomenuto lice izbjegava vjenčanje pred matičarem (civilno vjenčanje), već insistira samo na šerijatskkom vjenčanju dovoljan je razlog za stanovitu sumnju u njegovu namjeru i pobuđuje na oprez. Moguće je da misli na privremeni brak ili da mu ta žena bude jedna od supruga. Ako ima iskrenu namjeru sklapanja uobičajenog braka, oba vjenčanja su rješenje. Ne bih Vam savjetovao da se ograniče na samo šerijatsko sklapanje braka zbog toga što samo tako sklopljen brak kod nas nema pravno-sudsku zaštitu.

Božije određenje i odgovornost za djela

Pitanje:
Esselamu alejkum!
Ako je suditi po 6. imanskom šartu koji glasi "da sve što se zbiva, zbiva se Njegovom voljom i Njegovim određenjem" , kako nas, onda,  Uzvišeni Allah može pozivati na odgovornost zbog naših djela?

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Božija volja i Božije određenje je da čovjek ima razum, da je slobodan u izboru svojih djela i da će zbog tog svog izbora odgovarati za svoja djela. Sve ovo je u okviru vjerovanja da se sve događa s Božijom općom Božijom voljom i određenjem. Nema kolizije između ove dvije postavke. Niz je okolnosti, događaja i situacija na koje čovjek ne može uticati, a u okviru kojih se dešava njegov izbor između dobra i zla, vjerovanja i nevjerovanja. Nepotrebno je o tome uopće raspravljati, jer je očigledno i jedno i drugo. Bog je sve odredio pa i to da imamo slobodan izbor za koji ćemo odgovarati pred Bogom. Pozivanje na kada i kader u smislu bježanja od odgovornosti neće nam koristiti. Vjerovanje u kada i kader treba olakšati podnošenje nevolja i teškoća te motivirati na ulaganje maksimalnog napora na putu dobra, a rezultati i konačan ishod su u Njegovim rukama. Svako dalje upuštanje u filozofiranje oko ove teme je suvišno i neće donijeti definitivne odgovore.

Upotreba nošene odjeće

Pitanje:
Selam,
Da li je po islamu dozvoljeno kupovati u Second Hand-u, i da li mogu dati nošenu odjeću nepoznatoj osobi na upotrebu? Čula sam da ako želim odbaciti odjeću, da je trebam isjeći da je drugi ne koriste.

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Nema dokaza da je zabranjeno kupiti ili prodati polovnu odjeću koja može koristiti drugima. Nije ispravno uništavati imovinu (odjeću siječenjem ili na drugi način) zato što je ne želimo više oblačiti, jer ta odjeća može biti od koristi siromašnim osobama koje nisu u mogućnosti kupovati novu odjeću. Mišljenje po kojemu je  zabranjeno kupovati polovnu odjeću rezultat je sujevjerja i praznovjerja.

Molitva za Firdeus na arapskom jeziku

Pitanje:
Kako da molimo za džennetski Firdavs (Firdeus) na arapskom jeziku?


Odgovor:
Esselamu alejkum!
"Allahumme edhilni Džennetekel-Firdevs!" Dove se mogu učiti i na maternjem jeziku.

Lista nedozvoljenih sastojaka hrane

Pitanje:
Esselamu alejkum,
Moje pitanje je da li Rijaset posjeduje listu sastojaka namirnica koji nisu dozvoljeni Muslimanima da se konzumiraju, pošto sam kupio hljeb koji proizvodi firma iz Banja Luke i pregledom sastava naišao sam na stavku koja spominje "preželatirano brašno T-1600"?


Odgovor:
Esselamu alejkum!
U vezi spomenutoga kontaktirajte Agenciju za certificiranje halal kvalitete (www.halal.ba) koja se bavi problematikom halal hrane. Čudimo se samo da pored toliko pekara u Sarajevu kupujete hljeb proizveden u Banja Luci i to uz korištenje tih sumnjivih supstanci!?

Isplata mehra nakon razvoda braka

Pitanje:
Esselamu alejkum,
Ukoliko su supružnici svjesno u brak stupili i opštinski i šerijatski, pa nakon nekoliko godina dođe do razvoda braka, da li supruga ima pravo tražiti isplatu cijelog mehra?


Odgovor:
Esselamu alejkum!
Ukoliko ona nije uzrokovala razvod i nije insistirala na njemu, ima pravo na cijeli mehr.

Dozvoljeni postotak zarade prilikom preprodaje robe

Pitanje:
Esselamu alejkum,

Kolika smije biti zarada sa preprodajom halal robe, pošto sam čuo da se po islamu smije dodati samo jedna trećina na cijenu kupovine?

 

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Šerijat nije strogo fiksirao procenat zarade u kupoprodaji. Taj procenat u normalnim okolnostima reguliše tržište kao i osjećanje moralne odgovornosti pojedinaca - aktera transakcija prema građanima i društvu. Prema tome, načelno vlasnik robe određuje njenu prodajnu cijenu što uključuje i procenat zarade. U posebnim slučajevima, kada se radi o osnovnim životnim namirnicama, energiji i sl., ili nestašici važnih artikala, ili kada je kupac u stanju nužde, država se može umiješati i limitirati cijene. Bitno je da nijedan akter ne poseže za neregularnim i nezakonitim mehanizmima i sredstvima zarade kao što su monopolski položaj na tržištu, ucjenjivanje učesnika u trgovini zbog stanja nužde, zloupotreba nečijeg neznanja i naivnosti i sl.

Ime „Bilal“

Pitanje:
Esselamu alejkum!
Možete li nam pojasniti značenje imena Bilal, pošto u knjigama nalazimo različita značenja?


Odgovor:
Bilal je lijepo muslimansko ime koje je nosio prvi mujezin u islamu. Da to ime nije  lijepo, Poslanik a.s. bi mu preporučio da ga promijeni.

Stanke prilikom učenja Kur'ana

Pitanje:
Esselamu alejkum,

Da li je dozvoljeno prilikom učenja Kur'ana praviti kraće stanke i npr. koristiti kratko neki program na kompjuteru koji nema loš sadržaj?


Odgovor:
Esselamu alejkum!
Ukoliko se radi o stalnom sjeckanju i prekidanju učenja Kur'ana, to nije dobra praksa, ali ako se radi o povremenoj stanci, pauzi u svrhu relaksacije, nema smetnje da se katkada zastane i odmori.

Status vjernika nemuslimana i molitva za njih

Pitanje:
Esselamu alejkum,

Kakav je status na Ahiretu vjernika - nemuslimana koji su dobri ljudi u smisli da su dobri prema drugima, iskreni, pošteni i izvršavaju humanitarne aktivnosti, međutim nisu muslimani? Da li mi smijemo upućivati dove Allahu da takve ljude uputi i da se okrenu islamu?


Odgovor:
Esselamu alejkum!
Dozvoljeno je upućivati dove Allahu za nemuslimane da ih uputi na pravi put. Za one koji ne prihvataju islam kao svoju vjeru Allah kaže: "Ko traži drugu vjeru mimo islama, to mu neće biti primljeno, a na Ahiretu će biti među gubitnicima." Muhammed a.s. je poslan cijelome čovječanstvu i svi ljudi su obavezni da slijede njegovu uputu i put.