A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Bacanje mrvica od hljeba poslije akšama

Pitanje:
Esselamu alejkum!

Da li je istina da se poslije akšama ne smiju bacati mrvice (od hljeba itd.) vani?

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Takva preventivna reakcija ima svoje utemeljenje. Naime, u tradiciji se navodi da se sa spuštanjem akšama šejtani razilaze na zemlji i u to vrijeme se zna desiti da osobe, narodski rečeno, nagraišu. Naravno, to ima i svoje posve racionalno objašnjenje. Mrvice bačene u dvorištu tokom noći privlače različite životinje od kojih mnoge mogu biti nosioci različitih zaraza i te zaraze se mogu prenijeti i na ljude koji hodaju tim dvorištem. A Allah najbolje zna.

Obavljanje poslova utorkom

Pitanje:
Većina muslimana u Bosni smatra da utorkom nije dobro raditi određene stvari, i neki to opravdavaju upozorenjima starih nana i deda. Da li je riječ o sujevjerju?


Odgovor:

Esselamu alejkum!
Upitna je Vaša konstatacija da je većina muslimana u Bosni sujevjerna u pogledu započinjanja nekog djela u utorak. To možda ima kod nekih starijih ljudi, iz ovog ili onog razloga, međutim, većina muslimana tome ne pridaje nikakvu pažnju. U svakom slučaju, takvo vjerovanje nema utemeljenje u islamskim izvorima.

Muhammed a.s. u snovima

Pitanje:
Esselamu alejkum,

Čovjek koji ne drži naročito do vjere sanjao je Muhammeda a.s. Koje je značenje takvog sna?


Odgovor:
Esselamu alejkum!
Ne bavimo se tumačenjem snova. U svakom slučaju, ako je tačno da je sanjao Muhammeda a.s. u tome je išaret (naznaka) da bi se trebao pozabaviti njegovim pozivom i učenjem i početi ga primjenjivati u praksi. Nema opravdanja da tako ne postupi. San bi mogao biti dodatna i definitivna poruka. A Allah najbolje zna.

Pogrebne usluge

Pitanje:
Esselamu alejkum.
Kakav je stav šerijata o vrsti poslovanja organizovanoj od strane medžlisa gdje se plaća godišnja premija za pogrebne usluge, a u slučaju smrti porodica ima besplatne usluge? Poznato mi je da se osnova islamskog poslovanja zasniva na realnoj razmjeni roba ili usluga, dok se u ovom slučaju posluje na osnovu nagađanja, tj. prodaje se usluga koja će možda biti izvršena a možda ne.

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Ne vidimo ništa sporno u tome da se bude član pogrebnog društva pri medžlisu Islamske zajednice u smislu plaćanja godišnje članarine, a zauzvrat društvo se obavezuje da će članu osigurati besplatnu uslugu u vezi pokopa. Ovo je jedan vid solidarnog pogrebnog osiguranja, koje je dozvoljeno analogno solidarnom osiguranju imovine i lica. Smrt je izvjesna (ne i tačan datum), a i tip, odnosno sadržaj usluge je prilično definiran, tako da tu nema velike neizvjesnosti i nepoznanice (osim časa smrti, što u slučaju solidarnog osiguranja ne kvari ugovor) koje bi ovaj ugovor učinile šerijatski ništavnim.

Propis o plaćanju članarine

Pitanje:
Esselamu alejkum

Da li postoji neki propis ili pravilo po kojem musliman postaje obavezan da plaća hodžarinu?


Odgovor:
Esselamu alejkum!
Pogrješno je nazivati tu pristojbu hodžarinom. Pravilan je termin članarina. Zar treba dokazivati da je svaki musliman obavezan biti član džemata i da se brine o poslovima muslimana od kojih je svakako i briga o džamiji, njenom održavanju i funkcionisanju džemata. Sve to zavisi od članarine i drugih dotacija članova džemata. Onaj ko se ne osjeća pripadnikom džemata, kome ne treba džamija, imam, usluge imama i džemata, ukop u muslimansko mezarje (za čije održavanje također trebaju sredstva), on neće ni biti član džemata niti će plaćati članarinu. Ako želi prethodno nabrojano, dužan je participirati, ako je to u mogućnosti, u izdržavanju i održavanju rada džemata, džamije i imama. To je tako očigledno da o tome ne treba raspravljati.

Tetovaže koje ne sadrže uvredljiv sadržaj

Pitanje:
Esselamu alejkum!
Da li je dozvoljeno tetoviranje ako tetovaže ne sadrže uvredljiv sadržaj i ako se koriste tinte koje dozvoljavaju vodi da dođe do kože prilikom uzimanja abdesta?


Odgovor:
Esselamu alejkum!
Tetoviranje je zabranjeno u islamu, bez obzira kojom tintom učinjeno i s kojim sadržajem, pa Vam savjetujemo da to izbjegavate.

Sterilizacija mačaka

Pitanje:
Esselamu alejkum! 

Prije par mjeseci pronašao sam mače (ženku) na ulici koje je bilo teško bolesno, te sam je udomio, međutim nisam u mogućnosti izdržavati mačiće ukoliko se okoti. Zanima me koji je stav islamske uleme po pitanju sterilizacije mačaka?


Odgovor:
Esselamu alejkum!
Teško je procijeniti šta je za životinju bolje u konkretnom slučaju: sterilizirati je ili je pustiti da slobodno živi u prirodi. To sami procijenite. U slučaju stvarne potrebe (širenje zaraznih bolesti, enormno razmnožavanje, uznemiravanje ljudi i sl.), sterilizacija je korisno rješenje. U Vašem konkretnom slučaju, sami procijenite šta bi moglo biti bolje za vas i životinju.

Boravak u džamiji za vrijeme hajza i nifasa

Pitanje:
Esselamu alejkum,

Da li žene za vrijeme hajza mogu boraviti u džamiji tokom izvođenja ilahija i učenja ajeta iz Kur'ana?


Odgovor:
Esselamu alejkum!
Naš mezheb je veoma strog u pogledu zabrane boravka žene za vrijeme hajza i nifasa u džamiji. Stoga, o tome trebate voditi računa, te razmotriti mogućnost korištenja alternativnog prostora (neka druga prostorija u sklopu džamije, mektebska učionica, dershana i sl.) u slučaju potrebe za tim.

Depilacija intimnih mjesta

Odgovor:
Esselamu alejkum,
Da li je iz higijenskih razloga u islamu dozvoljena brazilska depilacija?

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Uklanjanje dlaka sa intimnih mjesta kod oba spola spada u sunnet - preporučenu praksu. To osoba treba obavljati sobom, jer je zabranjeno da druga lica bez nužde gledaju u tuđi avret (intimne dijelove tijela).

Nošenje kape izvan džamije i u džamiji

Pitanje:
Esselamu alejkum
Da li je u redu da musliman nosi kapu izvan džamije, ali kad ulazi u džamiju skine je i tako obavlja namaz?

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Prema fikhskim propisima, nije obaveza, ali je pohvalno - mustehab klanjati s pokrivenom glavom (kapom na glavi). Prema tome, oprečno ovome je nositi kapu van džamije, a u džamiji je skinuti, osim ako dotična kapa nije u duhu islamske tradicije ili ometa normalno činjenje sedžde (kačket i sl.). Uzimajući u obzir savremeni ambijent življenja i velike probleme koji nas okružuju, pitanje nošenja kape nije neki prioritet, ali nije ni potpuno nevažno kulturološko pitanje.