A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Pričanje viceva o Isusu

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Pročitao sam, a zatim nekoliko puta ispričao vic u kojem se spominju imena Allahovih dž.š. poslanika (Isus i Mojsije - kako stoji u dotičnom vicu).

Nakon što sam ispričao vic kolegi sa posla, shvatio sam da bi to mogao biti veliki problem tj. teški grijeh koji izvodi iz dina (a čega se najviše pribojavam). Napominjem da mi nije bila namjera da ismijavam poslanike.

Kakva je priroda ovoga grijeha, i da li izvodi iz vjere i šta da radim u tom slučaju? Tewbu sam već učinio nekoliko puta i čvrsto nanijetio da se takvim rabotama nikada više ne bavim.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Djela se prema namjerama vrednuju. Kako niste imali namjeru vrijeđanja niti omalovažavanja Božijih vjerovjesnika, taj postupak ne izvodi iz vjere, mada se može okarakterisati kao nedolično i neprimjereno ponašanje, jer se u neprimjeren kontekst dovode imena Božijih poslanika, što nije dopušteno. Dovoljno je to što ste se pokajali, učinili teobu i čvrsto odlučili da to više nećete činiti.

Nošenje kape ili turbana

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Da li nošenje kapice ima neko utemeljenje u islamu, i kakav je stav učenjaka oko toga?

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Nošenje kape na glavi (turbana, bjelice i sl.) stvar je običaja i kao takvo za njeg važi opći propis o dopuštenosti. Budući da je potvrđeno u hadisima da je Vjerovjesnik a.s. nosio neku vrstu turbana, kao i ashabi, može se reći da to spada u sunnet. To je bio uobičajeni dio odjeće ondašnjeg društva u Arabiji, uključujući i arabljanske mušrike. Shodno tome, nema obaveze da se nosi određeni model kape - pokrivača, ali treba voditi računa da se ne oponašaju nemuslimani u nekim svojim specifičnim vjerskim nošnjama te da kapa ne izgleda ekstravagantno tako da svojom neobičnošću snažno privlači pažnju drugih. Sve ostalo je u domenu ukusa, običaja, želje.

Da li je dozvoljeno učenje dove za uspjeh reprezentacije

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Već duže vrijeme, uoči važnih sportskih utakmica na kojima nastupa reprezentacija BiH, uobičavam, poslije namaza, proučiti dovu za njihov uspjeh, a kad se radi o važnijim utakmicama, i klanjati namaz za želju uz molbu da dragi Allah bude u pomoći našim predstavnicima.

U razgovoru sa starijim ljudima, vjernicima, načuo sam kako je činiti takvo nešto, u najkraćem, banaliziranje dove Uzvišenom Stvoritelju, te se kao takvo može smatrati grijehom.

Kako ne bih želio činiti bilo šta što će, umjesto da pomogne, odmoći mojoj domovini i ljudima koji je predstavljaju, molio bih Vas da mi odgovorite.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Svaka pobjeda naše reprezentacije raduje istinske domoljube, a među njima su i vjernici, pa ne vidimo u čemu je problem da se u dovi zamoli Allah dž.š. da pomogne da se ostvari ono što će obveseliti vjernike i domoljube. Ljubav prema rodnoj grudi i domovini je prirodna pojava, ona je neophodan uvjet njene odbrane, a njena odbrana je i vjerska dužnost, pa tako i sve što snaži taj osjećaj. Nema dokaza da je to grijeh.

Prodaja šljiva proizvođačima alkohola

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Moja porodica ima voćnjak u kojem je najviše stabala šljive. Ljudi od nas kupuju šljivu, te od nje prave rakiju. Dakle, prodajemo konzumnu šljivu, zdravu, a kupci je koriste kao materijal za rakiju (haram). Da li mi je grijeh učestvovati u branju i prodaji šljive u prethodno opisanoj situaciji?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Branje i prodaja šljiva su dozvoljeni poslovi. Za zloupotrebu Božijeg nimeta voća radi proizvodnje alkoholnog pića odgovara kupac. To je stav našeg mezheba. Neki islamski učenjaci smatraju, primjenjući princip "preventivnog djelovanja" i načelo da "sve što vodi u haram i samo je zabranjeno" smatraju da je svaka djelatnost koja služi kao sredstvo za ono što je haram i sama poprima taj karakter, tj. biva haramom. Predostrožnost je na strani ovog drugog mišljenja. Izuzetak može biti stanje nužde.

Važnost okretanja prema Kibli u namazu

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Živim u Njemačkoj i član sam jednog džemata, gdje smo kao zajednica kupili prostor u kojem klanjamo. Smjer Kible smo odredili uz pomoć kibletname (Kible je prema lijevom ćošku prostorije). Jedna grupa ljudi je odlučila da se okrene ravno prema zidu da bi safovi bili ravni, ne obraćajući pažnju što na to da nisu prema Kibli okrenuti.

Da li je ispravan namaz ukoliko ne klanjamo okrenuti prema Kibli, znajući gdje je Kibla?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Okretanje prema Kibli simbolizira jedinstvo muslimana i niukom slučaju ne bi smjelo uzrokovati podjele među njima u džematu. To bi obesmislilo smisao okretanja prema Kibli. Prema tome, to pitanje morate rješavati unutar džemata, pod rukovodstvom imama i nadležnog muftije, kako se simbol jedinstva ne bi pretvorio u njegovu suprotnost.

Ispravno učenje salavata u namazu

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Kada se uči Ettehijatu (salavati) je li ispravno " 'ala Muhammed ve 'ala ali Muhammed" ili " 'ala Muhammedin ve 'ala ali Muhammed"? Ili je ispravno oboje?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ispravno je oboje. Nema razlike u značenju između te dvije verzije. Razlika je samo u izgovoru tenvina, ili zastajanju na zadnjem harfu imenice bez izgovaranja tenvina.

Gdje treba usmjeriti pogled u namazu

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Gdje tačno gledamo kada stojimo u namazu, gledamo li na mjesto sedžde tj. gdje nam glava pada i je li uopšte važno gdje gledamo (bitno da samo gledamo ispred sebe)?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Prilikom klanjanja, odnosno stajanja na kijamu, treba gledati u mjesto na kojem se čini sedžda. Smatra se da je to stanje koje na najbolji način odražava stanje skrušenosti i poniznosti pred Stvoriteljem, što je bitna svrha namaza.

Učenje sura u namazu iako ne znamo njihovo značenje

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Koliko je namaz ispravan i da li je umanjena vrijednost, ako ne znamo prevod sura koje učimo ili nismo u stanju da kada učimo na arapskom ujedno i prevodimo sebi (uporedo u sebi)?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ispravan je namaz, kao i učenje Kur'ana općenito makar se ne poznavao prijevod onoga što se uči. Sevap, ako Bog da, neće biti zbog toga umanjen, jer bi uvjetovanje poznavanja značenja onog što se uči na arapskom jeziku predstavljalo teškoću, a teškoća se otklanja u vjeri koliko je to moguće.

Lakirani nokti i uzimanje abdesta

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Da li je valjan abdest ako su nokti nalakirani?


Odgovor:

Esselamu alejkum!
Uvjet ispravnosti abdesta je da voda doprije do kože svakog dijela tijela koji je farz oprati prilikom uzimanaj abdesta, a lak to spriječava.

Šerijatski stav o klađenju na trke konja

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Znam da je zabranjeno kockanje, ali da li je zabranjeno i klađenje na utrke konja koje se često organizuju u arapskim zemljama po tom osnovu?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Izbjegavajte klađenje bez obzira na predmet klađenja. Sve je to jedna vrsta zabranjenog kockanja. Kao što je zabranjeno trošiti novac u to, zabranjeno je i osvojeni novac trošiti na svoje potrebe.