A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Izgovaranje nijjeta jezikom

Pitanje:

Esselamu alejkum !
Često čujem da je nijjet jezikom novotarija u vjeri, jer to nije prakticirao Božiji poslanik.
Da li je to tačno i da li postoje vjerodostojni hadisi o tome?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Nijet u namazu znači namjera da se klanja određeni namaz u određeno vrijeme. Djela se prema namjerama vrednuju. Mjesto namjere je u ljudskoj duši. Potvrđivanje te namjere riječima (izgovaranje nijeta) je mustehab (poželjno) u našem mezhebu radi podsjećanja i dodatne potvrde konkretne namjere. O izgovaranju ili neizgovaranju nijeta u hadisima se izravno ne govori.

Koji dan prirediti akiku?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Božijom voljom postao sam otac. Dijete pri rođenju nije zaplakalo niti disalo, al uz Božiju pomoć doktori su uspijeli da je reanimiraju.
Dijete ima neku anomaliju koju samo Allah zna koja je, doktori ne poznaju u čemu je problem, ali ja se nadam u Allahovu pomoć da će sve to da bude uredu.
Koji dan da uradim akiku? Da li je to naredni ponedjeljak ili u utorak i u kojem vremenskom vaktu to mogu da uradim?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Sedmi dan po rođenju Vašega djeteta je utorak, jer je utorak navečer, po islamskom kalendaru već nastupila srijeda. Prema tome, akiku biste trebali prirediti utorak tokom dana, prije nastupa akšama. Neka Allah podari zdravlje, selamet i 'afije Vašem djetetu i svima vama u porodici kao i sabura i nade u Allahovu milost.

Da li će ući u Džennet ljudi koji nisu hafizi?

Pitanje:

Esselamu Alejkum.

Da li će ući u Džennet ljudi koji nisu hafizi?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Hifz cijeloga Kur'ana nije uvjet ulaska u Džennet. Prema tome, ući će, ako Bog da, u Džennet i onaj koji bude vjerovao i dobra djela činio, makar i ne bio hafiz. Ni hafizi, samo zato što su hafizi, nemaju garanciju da će ući u Džennet. To samo Allah zna i on o tome odlučuje.

Liječenje Reiki tehnikom i Kristaloterapijom

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Postoji tehnika liječenja energijom nazvana Reiki, potiče sa dalekog istoka, tačnije iz Japana. Filozofija koja stoji iza te tehnike govori da se tehnika koristi u svrhu energiziranja i da omogući uslove za samoiscjeljenje, ali sama energija ne liječi. Također, po filozofiji iza tehnike, nemoguće je tehniku iskoristiti za bilo kakvo zlo, dakle može se koristiti samo za dobre svrhe - širenja ljubavi, empatije i zdravlja među ljudima. Prakticiranjem tehnike ne može se naštetiti ni praktikantu ni recipijentu energije. Sama tehnika je raširena svugdje po svijetu i zaista mnogo ljudi je koristi i mnogi tvrde da im se život jako promijenio kako je koriste; jedni su ponovo postali vjernici, drugi su ozdravili pa sada uživaju u sreći u porodici, sa prijateljima i tako dalje. Moram naglasiti da se Reiki tehnika nije religija i  strogo se ograđuje od bilo koje religije - ne pripada niti jednoj religiji, nije okultno znanje, nema poglavara niti nekog ko uslovljava ili postavlja pravila ili kome se klanja. Dalje, u mnogim zemljama svijeta, tehika je uz akupunkturu jedina holistička tehnika koju priznaje i konvencionalna medicina, i svugdje u svijetu (nama najbliža u Srbiji) postoje ambulante Reikija u sklopu Domova Zdravlja. Interesuje me Šerijatski stav o ovome.
Također, zamolio bih Vas da mi napišete i Šerijatski stav o kristaloterapiji.
Kristaloterapija je slična tehnika Reiki tehnici, gdje se prirodni kristali i drugo drago i poludrago kamenje, nađeni u prirodi, stavljaju na dijelove tijela da svojim energetskim zračenjem omogući samoiscjeljenje.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Nije nam poznato o kakvoj tehnici je riječ pa ne možemo dati decidan sud o tome. Imamo povjerenje u medicinu i njene znanosti te sud o korisnosti tih metoda liječenja očekujemo od spomenutih znanosti. 

Grijesi koje počini opsihren čovjek

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Da li će oni koji imaju na sebi sihire isto odgovarati za svoje eventualne grijehove kao i oni koji su čisti?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Neuračunljiva osoba, bez obzira koji je uzrok neuračunljivosti, ne odgovara za postupke koje počini u stanju neuračunljivosti. Neuračinljivoj osobi se odrešuje tutor koji će brinuti o toj osobi i kontrolisati njeno ponašanje. Allah zna koliko je osoba slobodna u svom postupanju a koliko nije. Njega ne može niko obmanuti. Pozivanje i zaklanjanje iza nekakvog sihira, uz uračunljivost, nije opravdanje za počinjenje grijehove. A Allah najbolje zna.

Studiranje na Fakultetu zdravstvenih studija - odsjek fizikalna terapija

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Željela bih upisati Fakultet zdravstvenih studija - Fizikalna terapija. Kakav je stav islama po tom pitanju? 

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Općenito, ne vidimo neku zapreku da upišete spomenuti fakultet - Odsjek za fizikalnu terapiju. Šta ćete ubuduće raditi, kako, s kim i pod kojim uvjetima, to je drugo pitanje. Naglašavamo da nam nije poznat sadržaj i način izvođenja nastave, vježbi i sl. na tom odsjeku te da li ima nešto što nije u skladu s islamskim edebom. Zato je naš stav samo načelnog karaktera, bez detaljisanja.

Da li je grijeh neizdavanje računa u ugostiteljskim objektima?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Primjetio sam da se u islamskim kafićima ne izdaju računi, pa vas molim da se oglasite po ovom pitanju. Da li je dozvoljeno varati na taj način i uzimati porez od države tj. da li je dozvoljeno plaćati samo zekat (to pretpostavljam) islamskoj zajednici, a varati državu? Mi vjernici smo prvi koji trebaju poštovati zakone ove države. Ovo pitanje je vrlo bitno i kako kaže Allah dž.š. u Kur´anu: "Allah neće izmjeniti stanje jednog naroda dok taj narod ne izmjeni sebe.". Trebamo reagovati na sve nepravilnosti barem mi koji smo budni i vidimo istinu.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Varanje u poslovanju nije dopušteno. Kad su posrijedi porezi, postoje odgovorni državni organi za sprovođenje zakona, pa i onih o porezima (porezna inspekcija, tužilaštvo, sudovi) i ti organi trebaju vršiti svoju funkciju i zadaću zbog koje su uspostavljeni i doro plaćeni.

Bedel i uzimanje naknade za obavljanje hadža

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Živim u inostranstvu i često se susrećem s pitanjima vezanim za bedeluk. Naime, veći broj ljudi koji su u poodmaklim godinama svoga života i većinom iz zdravstvenih razloga nisu u mogućnosti obaviti hadždž, pa za taj obred traže usluge bedela. Naravno, tu se postavlja pitanje nadoknade bedelu za njegove usluge, s obzirom da su ti ljudi (bedeli) obavezni da odvoje svoj godišnji odmor kako bi obavili hadždž. Kakav je stav šerijata po tom pitanju? Da li bedel ima pravo tražiti nadoknadu za obavljanje propisa ili je dovoljna nadoknada to da mu je plaćen aranžman hadždža i troškovi koji proizilaze iz obavljanja ovoga propisa?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Ustanovu bedeluka ne treba koristiti radi zarade i stjecanja imovine. U principu, osoba za koju se obavlja hadž dužna je snositi troškove putovanja, ishrane i boravka. Nema smetnje ako mimo toga daruje bedela nekom nagradom. Da li će neko to prihvatiti, to je drugo pitanje.

Ko je dužan klati kurban?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Moj otac živi sa mnom, i on ima svoja mjesečna primanja, pa me interesuje da li smo dužni klati dva kurbana ili jedan, uzimajući u obzir da obojica imamo svoja primanja?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Bolje bi bilo kada biste žrtvovali dva kurbana buduči da svako od vas ima svoj prihod. Međutim, teško je reći da je to obaveza budući da živite i jednom domaćinstvu. U svakom slučaju, ukoliko vaše prihode spajate i trošite zajedno, onda se može uzeti u obzir to da li zajedno posjedujete koliko iznose dva nisaba ili svako pojedinačno koliko iznosi nisab pa se prema tome ravnajte, odnosno žrtvujte svako ponaosob za sebe kurbana, tj. dva kurbana.

Afirmisanje zabranjenog (harama) tokom debatnog takmičenja

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Idem u srednju školu. Uskoro, ako Bog da, je takmičenje iz debate na kom učestvuje i naša škola. I ja sam predstavnik naše škole i već duže vrijeme se obučavam o debatiranju. Na takmičenju će se debatirati i tema : Da li mladi trebaju živjeti zajedno godinu prije braka?

Dakle, učešćem na takmičenju, i moguća je situacija da će neka škola biti afirmacija i iznosi besmislene argumete, a oni nisu u skladu sa islamom, a neka druga škola je grupa koja je negacija i iznosi argumente da mladi ne trebaju živjeti zajedno prije braka i to jeste u skladu sa islamom.

Postoji još jedna ovakva tema, a za argumente ostalih tema (njih 10),  ja mislim  mogu  biti  u skladu sa islamom.

Po Vašem mišljenju, da li je dozvoljeno biti u grupi afirmacije, kada je u pitanju ovakva teza, a pri tome da lično ne iznesem argument za, jer ne želim da iznosim argumente da nešto što zabranjeno u islamu ima besmislene pozitivne strane kada znam da je sve zabranjeno – štetno. Da li je dozvoljeno uopšte učestvovati u takvim debatama? 

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Nije dopušteno afirmativno govoriti i iznositi "argumente" u korist onoga što je zabranjeno. Ta tema nije slučajno delegirana i ona je namjerno određena da bi mlade učila onome što nije u skladu s islamskim (vjerskim, općenito) moralom. To je ipak više od puke debate i vježbe debatiranja i to voditelji, organizatori i pokrovitelji znaju. Preporučio bih svima da ne učestvuju u afirmaciji islamski (vjerski općenito) neprihvatljive ideje, bez obzira na tvrdnju organizatora da je riječ samo o vježbi. Naučili ste tokom vježbanja debatiranja da trebate imati svoj stav i braniti ga. Ne trebate imati straha niti se bojati iznijeti svoj stav o tom pitanju pa i po cijenu da ne učestvujete u toj debati.