A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Da li su šejtani džinni nevjernici?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Jesu li šejtani džinni nevjernici ili su posebna bića? 

 

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Džini nevjernici se nazivaju šejtanima. Stvoreni su od vatre, dok su meleki stvoreni od svjetlosti (nur). U Kur'anu se jasno navodi da je Iblis bio od džina i da se iz oholosti odbio pokoriti Božijoj naredbi te je zbog toga proklet i u Božijoj je nemilosti. Njegovo potomstvo i sljedbenici nazivaju se šejtanima (sotone). Njihovo mjesto na budućem svijetu je u Džehennemskoj vatri.

 

Napaštanje propuštenih dana ramazana i zdravstveni problemi

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Pokušavam da napostim propuštene dane ramazana. Jedan dan sam izdržala s tim da sam poslije povraćala mnogo i tri dana mi je trebalo da dođem sebi. Sad sam ponovo odlučila pokušati, ali mi se stanje pogoršalo. Šta da radim? Da li mogu negdje uplatiti fidju ili šta da uradim?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Možda ste trebali pokušati napostiti propuštene dane posta u zimskom periodu kada su dani kraći. Nije jasno da li ste do sada postili ili ne. Ukoliko ste ranije psotili bez problema, to znači da su sadašnji problemi kod posta vjerovatno privremene naravi pa trebate pokušati s napaštanjem u nekom drugom vremenu. Preporučujemo Vam da se konsultirate s ljekarom muslimanom u vezi spomenutog pitanja. Ukoliko se ispostavi da iz zdravstvenih razloga niste u stanju postiti, onda dolazi alternativno rješenje: fidja (za svaki dan propuštenog posta nahraniti jednog siromaha. Ovo dolazi samo u slučaju da osoba iz zdravstvenih razloga nije u stanju postiti.

 

Nadijevanje imena Alan

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Nalazim se u velikoj nedoumici. Za sedam dana ću postati otac i još nisam odlučio koje ću ime nadjenuti. Veoma mi se sviđa Alan i zanima me da li je muslimansko ime. Na dosta internetskih stranica sam našao da jeste muslimansko ime ali većina mi govori da nije jer nije zastupljeno kod nas.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Više puta smo istakli da se ne želimo baviti pitanjem imena iz praktičnih razloga. Kada ste već pitali u vezi spomenutog imena, dat ćemo Vam naše mišljenje o tome. Spomenuto ime nije uobičajeno kod nas mada ima korijen u arapskom jeziku. Koriste ga nemuslimani, posebno na Zapadu. Ime Alen je već uobičajeno kod nas  i može se smatrati muslimanskim imenom, jer mu je korijen arapski.

 

Tajni brakovi

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Da li je dozvoljeno i kako da se dvoje punoljetnih šerijatski vjenča u tajnosti? Da li je moguće pristupiti braku samo šerijatski, ne i građanski, kakvim se smatra taj brak?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Tajni brakovi su neprihvatljivi jer su bliže prirodi fiktivnog braka. Njihova jedina svrha trebala bi biti pokriće, odnosno "legalizacija" spolnih odnosa. Legalizacija takve zajednice bila bi i legalizacija laganja i obmanjivanja, jer bi se osobe u takvoj zajednici pokazivale u društvu kao osobe koje nisu u braku. Ako nije tako, čemu onda tajenje i skrivanje? Da li je takav "brak" prihvatljiv za roditelje djevojke, a i roditelje muškarca? Kako će biti u braku, spolno općiti itd., a u sredini u kojoj žive ponašaju se kao nebračne osobe? Ukoliko dođe do raskida takve zajednice, da li će te osobe obavijestiti nekog budućeg supružnika o svom prethodnom tajnom "braku" ili će to kriti kao što žele kriti tu činjenicu za vrijeme trajanja te zajednice? Mnogo pitanja sa negativnim odgovorima ili bez odgovora. U jednom hadisu se navodi: "Obznanite ga (vjenčanje) pa makar i sa zvukom defa (vrsta bubnja)!"

 

Avreti kod muškarca

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Zanima me zašto se stalno priča o odjeći žene muslimanke, a ne i muškarca muslimana. Muškarcu je čak dozvoljeno da klanja tako sto će pokriti dio od pupka do koljena, a isto tako može i hodati okolo (ispravite me ako griješim). Smatram da to nije u redu jer mnogi muškarci koriste to pravilo i kažu  - žena je ta koja se mora pokriti (pokrivena sam jer sam to željela zbog odredbe Allaha dž.š., a ne zato što je to neki muškarac rekao), a muškarci mogu hodati kako žele. I žene imaju oči, i njima se mogu svidjeti tako izloženi dijelovi muškog tijela. Mislim da muškarci ne misle o tome. Treba obarati pogled, ali nažalost živimo u takvom vremenu kad je jako teško ne vidjeti haram stvari. 

 

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Potpuno ste u pravu u vezi Vaše primjedbe. Muškarcima bi bilo pokuđeno klanjati s tako otkrivenim dijelovima tijela, u džamiji im ne bi bilo dozvoljeno da tako klanjaju, a pokuđenost obuhvata i kretanje u društvu u takvom stanju (donja granica pokrivenosti avreta). U ovom vremenu ta pokuđenost dolazi još više do izražaja, a može doseći i nivo zabrane uzimajući u obzir iskušenja moralne naravi s kojima se suočavaju savremena društva. "Bože, ne učini nas kušnjom nasilničkom narodu!", navodi se u jednom kur'anskom ajetu (Junus, 85).

 

Čitanje prevoda značenja Kur'ana bez abdesta

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Pitala me je jedna žena smije li uzeti Kur'an da čita prijevod, ali bez abdesta jer ona ne zna uzeti abdest?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Dozvoljeno je čitati prijevod Kur'ana bez abdesta, ali je bolje da čitač bude pod abdestom. Veoma je lahko naučiti abdestiti se.

Nasljeđivanje novca od osobe koja je bila devizni štediša

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Moj djed, koji je preselio na Ahiret prije nekoliko godina, je bio devizni štediša, pa tako moja majka s vremena na vrijeme jedan dio tog novca.
Da li je mojoj porodici taj novac haram?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ukoliko je Vaša majka naslijedila dio ili cijelu njegovu ušteđevinu, savjetujemo da se koristi glavnica, a kamata podijeli u humanitarne svrhe. Vama je dozvoljeno koristiti odjeću ili obuću koju kupi za naslijeđenu ušteđevinu. Vi niste odgovorni za eventualne šerijatske propuste u vezi kamate. A Allah najbolje zna.

 

Gramatičke greške u prevodima značenja Kur'ana

Pitanje:

Esselamu alejkum!

U kući imam 5 mushafa i nedavno sam počeo da čitam iz:

(Kur'an s latiničnom transkripcijom i prijevodom na bosanski jezik)
Izdavač: Anis Aljić
Dizajn i tehničko uređenje: art studio dk/ Izedin ŠIKALO
Saradnici na projektu: Sejo REDŽIĆ, Munib OHRANOVIĆ, Salmir KAPLAN
Prijevod značenja Kur'ana na bosanski jezik: Besim KORKUT
Sarajevo 2009 god./1430.H.G.

Čitajući uočio sam dosta gramatičkih grešaka u samom početku. Do druge sure do ajeta 212 sam primijetio 5 gramatičkih i jednu dizajnersku grešku i što me je jako iznerviralo jeste fatalna greška u ajetu 212, sura 2 gdje piše: „Nevjernicima se život na ovom svijetu čini lijep i oni se rugaju onima koji vjeruju. A na Sudnjem danu biće IZNAD onih koji su se Allaha bojali i grijeha klonili.“

I tako ja odem da provjerim to u drugom mushafu:

Kur'an s transkripcijom i prijevodom
Urednik : Mustafa Murat
Izdavač: NEW EDITION
Recenzija: Arif Pamuk, Rahmi Serin
Korektura i transkripcija: mr. Mujo Rančić
Tehničko uređenje i dizajn: Elvedin Kozarević
Dizajn korice: Adnan Ćorić
Štampa: ARKA d.o.o
Tiraž 500
INTERNO IZDANJE

Gdje isto tako piše da će nevjernici biti na Sudnjem danu IZNAD vjernika, pa mi ništa nije bilo jasno dok nisam uzeo treći mushaf i našao kako treba ajet („A na Sudnjem danu biće iznad njih oni koji su se Allaha bojali i grijeha klonili).
Kako je to moguće da u dvije štampe u mojoj kući ajet prevrnut i da ima dosta gramatičkih grešaka? Meni to liči na neku sabotažu i ne vjerujem više u ispravnost prevoda ova dva izdanja. Volio bih da vi ovo ispitate i da se sazna koliko izdanja je na tržištu sa ovom katastrofalnom greškom i zašto je uopšte u promet pušteno bez provjere?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Islamska zajednica ne stoji iza tih prijevoda i izdanja. Njih su radile privatne izdavačke kuće bez ikakve kontrole organa Islamske zajednice. IZ ima svoja izdanja prijevoda, iza kojih stoje ugledni prevodioci i stručni recenzenti. Prema tome, niste trebali nabavljati neprovjerene prijevode i izdanja Kur'ana. Ne posjedujemo spomenuta izdanja, ali ukoliko ste precizno citirali spomenute prijevode, možemo reći da je šerijatski zabranjeno štampati, distribuirati i koristiti prijevod sa takvim katastrofalnim grješkama.

 

Iddet nakon braka koji nije šerijatski

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Da li je razvedena žena dužna sprovesti vrijeme iddeta nakon razvoda, prije sljedećeg braka, ako je brak bio samo opštinski, a ne šerijatski?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Poslije svakog braka u kojem se desio intimni odnos (bilo da se radi o razvodu ili smrti muža) slijedi obaveza iddeta, čija je osnovna svrha utvrđivanja postojanja eventualne trudnoće, a ima i drugih mudrosti ovog propisa. Prema tome i u spomenutom slučaju postoji obaveza iddeta (poslijebračnog pričeka) od tri mjesečna pranja ili tri mjeseca za žene koje nemaju mjesečnicu.

 

Sufijski tarikati u BiH

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Kao pripadnica jednog od tarikata u BiH, osjetila sam potrebu da Vam se obratim nakon što sam pročitala odgovore na neka pitanja u vezi sufizma koja su Vam upućena. Obzirom na dugogodišnju tradiciju tekija u BiH i sufizma koji je došao na naše tlo zajedno sa Osmanskim Carstvom i islamom, ne kao sekta ili nešto što je odvojeno od sunneta, već kao princip duhovnog odgoja i čišćenja od srčanih bolesti, pogodila me Vaša konstatacija u jednom odgovoru u kojem ste rekli da čovjeku ne treba posrednik između njega i Allaha dž.š., time pokazujući da mislite kako sufije šejha smatraju, ili neuzubillah uzimaju, za posrednika, što bi značilo da čine širk. Takvo nešto u priznatim tarikatima, čiji su pripadnici bili veliki učenjaci poput Imam-i Gazalija, Imam-i Rabbanija, Dželaluddina Rumija, Halida Bagdadija, rahmetli hafiz Hadžimulić i mnogi drugi velikani, ne postoji i sasvim je oprečno učenjima tarikata koji su priznati i koji djeluju u okviru šerijata. Šejh je osoba u čijem prisustvu se čini tevba, a bejat je iskaz kojim se prihvata određeni šejh za duhovnog vodiča. Također ste rekli da osobe koje stupaju u tarikat su one koje su nesigurne u sebe i ne mogu preuzeti odgovornost za svoja djela. Uz dužno poštovanje i znajući da su u BiH tarikati sasvim priznati i stoljećima prisutni, molim Vas da uklonite takve odgovore jer se na taj način osobe koje nisu dio nikakvih sekti već stoljećima postojećih tarikata osjećaju odbačeno od Islamske zajednice kojoj pripadaju i koju slijede. Napominjem da naš tarikat ima vrlo lijep odnos sa Islamskom zajednicom i u potpunosti se pridržava svih zakona i odluka Islamske zajednice. Obzirom da ste Vi veliki učenjak čije fetve slijedimo, molim Vas da uklonite takve odgovore koji stvaraju netrpeljivosti koje nisu potrebne. Uz dužno poštovanje Vas molim da me ne shvatite pogrešno, ovo nije optužba već samo mala primjedba za koju smatram da kao član islamske zajednice imam pravo, jer ste vi cijenjena i učena osoba koja će razumjeti moju primjedbu. Da Vam Allah dž.š.podari svaki hajr i nagradi vas za vašu službu.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Poštujemo višestoljetnu tradiciju tekija i sufizma u Bosni i Hercegovini kao i njihovu važnu ulogu u duhovnoj nadgradnji, odgoju i pročišćenju od srčanih bolesti. Priznati tarikati kod nas su u sastavu Islamske zajednice i za njih važe šerijatski propisi kao i za ostale pripadnike IZ, što je uostalom vjerska i ustavna obaveza članova i pripadnika Islamske zajednice. Pripadnici tarikata nisu odbačeni od Islamske zajednice niti se tako trebaju osjećati. Naprotiv, oni su sastavni dio Zajednice i njen važan dio. Konstatacija u odgovoru na koji aludirate u svom pismu opće je naravi, iako je izrečena u kontekstu pitanje u vezi pozicije šejha u tarikatu, tako da se odnosi na sve koji zagovaraju posredništvo u spomenutoj relaciji. Ako ima nekih tarikata (nepriznatih) u kojima ima sličnih pojava, izjava se odnosi na njih, a ne na one u kojima takvih pojava nema. Oni koji tako ne postupaju, a istakli ste da u priznatim tarikatima takvo što ne postoji, ne trebaju se osjećati pogođenim, jer se u tom slučaju ta primjedba na njih ni ne odnosi. Drago nam je da Vaš tarikat ima dobre odnose sa Islamskom zajednicom i da se pridržavate svih njenih odluka. Nadamo se da će tako i ostati. Ne trebate se osjećati pogođenom, jer kako ste naglasili u Vašem tarikatu takvog što nema jer djeluje u skladu sa šerijatom. Mi učimo da su ljudi podložni grješkama i da nema nepogrješivih, osim Vjerovjesnika u onome što prenose od Svevišnjega. Pa prema tome, svi su podložni grješci i kritici, od najvećeg alima i šejha do najobičnijeg vjernika, ali uz mjeru i poštovanje digniteta osoba i drugačijih mišljenja.