A+ A A-

Najveća nevolja

  • Published in
  • Kategorija: Prijedlozi teme za hutbu
  • Štampa , E-mail

 Najveća nevolja

Kada učimo Kur'ani-kerim našoj pažnji ne mogu promaći brojni ajeti koji govore o džehenmskim patnjama. Slikoviti su opisi bolnih i teških kazni grješnicima na budućem svijetu.

Tako se u suri El- Muddesir Svemoćni Allah kune Mjesecom i noći kada mine i zore kad svane, da je on, to jest Džehennem – Ihdel-kuber i Nezīren lil bešer - Najveća nevolja i ljudima opomena.

Kur'anski, naročito hadiski opisi Džehennema, obiluju jasnoćom i pojedinostima tako da nemamo ni najmanje manevarskog prostora ublažavati i uljepšavati realnu sliku bola, patnje i užasa. Središnji motiv džehenmske kazne je vatra koja se pojavljuje u iznijansiranim oblicima. Vatra lazza je zapravo buktinja, El-Hutameh - vatra koja proždire, Es-saīr - razbuktala vatra, Seqar, vatra užarena, El-Havijeh je vatreni bezdan. Sličnosti između džehennemske i dunjalučke vatre je tek formalna i simbolična. Vatra koju koristimo na Dunjaluku je, po riječima Poslanika Muhammeda, a.s., tek sedamdeseti dio džehennemske vatre, i  čak se i ona utječe Allahu da ne bude vraćena ponovo u Džehennem.

Džehennem - to kobno stanište nevjernika, teških grješnika, otpadnika od vjere i munafika raspolaže neograničenim kapacitetima. Dovoljno je u tom smislu podsjetiti na ajet iz sure Qāf koji verifikuje nezasitost džehennmskog bezdana. Nakon što se konačna presuda o ljudskim djelima jednom donese, Džehennem će izreći olovno teške riječi: 

يَوْمَ نَقُولُ لِجَهَنَّمَ هَلِ امْتَلَأْتِ وَتَقُولُ هَلْ مِنْ مَزِيدٍ

Na dan kada upitamo Džehennem: "Jesi li se napunio?" – on će odgovoriti: "Ima li još?"

U Kur'anu za Džehennem ne nalazimo jedan precizni topografski precizni opis, ali značajan broj hadisa opisuje Džehennem kao jedan crni i mračni ponor ili šupljinu u utrobi zemlje, toliko dubok da bi jedan kamen ako ga spustimo s njenog vrha padao punih 70 godina do dna.

Poslanik Muhammed, a.s., na miradžu se cjelokupnim svojim bićem, osvjedočio u realnost džehennemskih kazni. Tako, iz različitih vjerodostojnih predaja, između ostaloga saznajemo, o postojanju džehennemske stijene Sidždžin, iznad koje u strašnim kaznama pate bludnici.; i kako iz samog dna takozvanog hendeka Es-sukran kulja jedan izvor vode i krvi koji muči pijanice, i kako u bunaru vatre  zvanom Habhāb izgaraju arogantni i oholi.

Posebni džehennemski katovi su rezervisani za određenu vrstu osuđenika čija je osuda rezultat specifičnog grijeha počinjenog jednim od sedam ljudskih organa: oči, uši, jezik, ruke, stomak, spolni organ i stopala.

Ovo podsjećanje na Džehennem koje je ušima teško za slušati, ima za cilj samo jedno. Naša zastrta,  uspavana, i kojekakvim nadama uljujlkana ljudska srca, ponekad je jedino moguće probuditi šok-terapijom, strahom. A čega se čovjek više boji od vječne patnje i  nesnosne boli?!

Zanemarivanje grijeha koje činimo i relativiziranje kazne koja je za njih propisana može umrtviti srca i sve nas odvesti u nesvjesno poricanje džehennemske kazne. Načelno – vjerujemo da Džehennem postoji, ali duboko u sebi vjerujemo da smo sigurni i spašeni od džehennemske kazne. Ključna je spoznaja da odluku o našim djelima na Budućem svijetu ne donosimo mi. Hazreti Omer, Allah bio zadovoljan s njim je govorio: ,,Kada bi glasnik sa Nebesa povikao: ' O ljudi, svi ćete ući u Džennet osim jednog čovjeka, pobojao bih se da sam ja taj čovjek.“

Draga braćo, ako vjerujemo u džehennemske kazne, zašto javno i tajno griješimo?! Ako vjerujemo u paklene muke zašto se Džehennema se ne bojimo barem onoliko koliko strahujemo za vlastiti  imetak?! Jesmo li dovoljno svjesni da je Džehennem velika opomena bogobojaznim i da Vage Sudnjeg dana ne griješe i nikome nepravdu ne čine?

Allah Milostivi dao nam je radosno obećanje da neće isto postupiti sa iskrenim robovima svojim i sa poricateljima i ustrajnim grješnicima.

أَفَنَجْعَلُ الْمُسْلِمِينَ كَالْمُجْرِمِينَ

Zar ćemo muslimane sa nevjernicima izjednačiti?!

مَا لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُونَ

Šta vam je, kako rasuđujete? (El-Kalem:35, 36)

 Kada bi im se učili ajeti o Džehennemu naši vrli prethodnici nisu mogli spavati, obuzila bi ih groznica, padali bi u bolesničku postelju. Bilježi Taberani i drugi da je Poslanik Muhammed, a.s. rekao: ,,Trudite se da zadobijete Džennet i trudite se da budete udaljeni od Vatre. Zaista, oni koji traže Džennet ne spavaju i zaista oni koji bježe od Vatre ne spavaju. Džennet je okružen poteškoćama, a dunjaluk je ispunjen strastima i prohtjevima, zato ne dopustite da vam dunjaluk upropasti Džennet.

Draga braćo, Tražimo zaštitu Milostivog Stvoritelja od džehennemskog azaba. Poslanik Muhammed, a.s. nas je obradova da će Allah zabraniti vatri oči koje su provodile noći učeći  Allahovu knjigu i oči koje su plakale u tminama noći bojeći se Uzvišenog Allaha i oči koje nisu gledale haram.

Gospodaru naš smiluj nam se. Sačuvaj nas i spasi nas patnje džehennemske. Ispuni srca naša jakom vjerom i djela naša iskrenom namjerom. Podari nam dobra dunjaluka i ahireta, oslobodi nas nemara i prbliži nas Svoj milosti izadovoljstvu.

Amin!