Pitanje
Esselamu alejkum!
Opšte je poznato da je salijevanje strave raširena pojava u Bosni i dosta se
polemiše oko toga, čini mi se, bez dovoljno znanja! Mene zanima sljedeće:
1) Može li se generalno salijevanje strave okarakterisati kao HARAM?
2) Može li se generalno za osobe koje salijevaju stravu tvrditi da su
SIHIRBAZI?
3) Može li salijevanje strave biti u redu, ako osoba koja to radi ne čini širk,
ne gata i ne poziva u nešto suprotno islamu?
4) Ko u Bosni i bosanskoj dijaspori ima legitimno pravo neke pjave proglasiti
HARAMOM i kakvi dokazi su relevantni za takvu osudu?
M.hfz. Dević
Odgovor
1. Salijevanje strave, kao način tzv. alternativnog,
paramedicinskog liječenja nije izričito verificirano niti izričito
zabranjeno u šeri'atu. Njegovu korisnost ili beskorisnost treba potvrditi
medicinska struka i praksa. Taj način liječenja ne treba vezivati za islam.
Budući da u sebi ima elemenata magije, da nije potvrđena njegova korisnost,
mišljenja smo da je bolje i sigurnije izbjegavati takav način "liječenja".
2. Nije dozvoljeno na osnovu činjenice da neka
osoba salijevanjem strave pokušava pomoći osobi koja je doživjela
psihički šok usljed straha i sl., nazvati je sihirbazom. To je teška
optužba za koju se mora imati čvrst dokaz ili odgovarati za nju. Salijevanje
strave ne može se poistovjetiti sa sihrom i širkom, ali ne znači da nemaju ili
da ne mogu imati dodirnih tačaka.
3. Mišljenja smo da takav način "liječenja" treba izbjegavati.
4. Fetve o tome šta je zabranjeno, a šta dozvoljeno u
šeri'atu u Bosni i Hercegovini donosi reisu-l-ulema, a u tome mu pomaže Vijeće
za fetve. Mišljenja o pojedinim šerijatskim pitanjima mogu iznositi
kvalificirani stručnjaci za šerijatsko pravo.