A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Pečenje kurbanskog mesa i podjela

Pitanje

Esselamu alejkum!
Molim Vas da prokomentarišete prisutnu praksu vezanu za kurbane, pri kojoj se cjelokupno kurbansko meso ispeče u pekari ili na ražnju, a zatim se tim mesom nahrane u vlastitom domu komšije, prijatelji, rodbina, te isto dijeli kao kurban.

Odgovor

Bolje je i ispravnije držati se tradicionalnog načina podjele kurbanskog mesa na tri dijela, ali taj način nije obavezujući, već samo preporučljiv. U slučaju potrebe ili nemogućnosti podjele sirovog kurbanskog mesa može se njime raspolagati i na u pitanju spomenuti način, osobito ako bi među pozvanim i prisutnim osobama bilo osoba iz sve tri kategorije kojima se inače dijeli kurbansko meso. Ipak mislimo da se u navedenom slučaju u dobroj mjeri zaobilazi kategorija siromašnih osoba, pa ne bismo mogli preporučiti takav način postupanja s kurbanskim mesom.

Naknadni ukop

Pitanje

Esselamu alejkum!
Ja se javljam iz dijaspore i imam jedno veoma složeno pitanje. O čemu se radi?
Živimo u jednom gradu gdje smo organizovali bosanski džemat ali još uvijek nismo definitivno riješili pitanje mezarluka, na čemu radimo i što planiramo što prije riješiti. insallah!
Trenutno, grad ima lokaciju groblja u kome se kopaju i kršćani i muslimani i svi ostali, ta lokacija je otvorena u svim godisnjim dobima.
Mi muslimani, koji živimo na ovim prostorima, imamo jednu lokaciju, dio tog groblja, gdje se samo mi kopamo, ali problem nastaje kada dođu zimski dani, jer je ta lokacija zatvorena i ne može se više u nju kopati do dolaska proljeća. Dakle, ako musliman umre u zimskom periodu ne može biti ukopan u muslimanskom dijelu tog velikog groblja. Razlog za to je nepristupačnost tom dijelu u zimskom periodu!
Ali, to groblje ima mogućnost ostavljanja tijela u posebne hladnjače koje se nalaze pod zemljom i u kojima tijelo u sanduku može ostati do proljeća kada će tijelo moći biti ukopano u muslimanskom dijelu groblja.
U razgovoru sa jednim hafizom, rekao mi je da nema nikakvih smetnji da se postupi na takav način, ako rodbina umrlog odluči tako ili ako je umrli oporučio! Već smo imali jedan slučaj da je jedna žena umrla, a da je prije smrti oporučila da želi da se ukopa u muslimanskom dijelu groblja. Jedina opcija koja je preostala je bila da čekamo vremenske uslove, što smo i učinili.
Nas zanima vaše mišljenje o ovom pitanju? Da li je uredu, da postupamo na ovakav način, jer nemamo drugog izbora, ili da se kopamo sa kršćanima i svim ostalim na dostupnoj lokaciji u zimskom periodu?

Odgovor

Smatramo da nema smetnje da postupite na način kako ste opisali, jer nužda zakon mijenja.

Nedozvoljene donacije

Pitanje

Da IZ može primati nedozvoljenu imovinu, da li IZ može uzimati bilo kakav haram? Mislim da je haram jasan i da tu nema nedoumice i da se haram odnosi na sve pa čak i na IZ! I da li IZ može uzimati odnosno primati donacije ako se zna da su stečene na haram način, mislim na donacije?


Odgovor

Islamska zajednica nije zadužena da ispituje porijeklo imovine neke osobe ukoliko dotična osoba donira neka sredstva za njene projekte. Sticalac imovine odgovara za ispravnost sticanja. Međutim, ukoliko bi neko došao s donacijom i rekao da je dotična sredstva stekao krijumčarenjem droge, prostitucijom, prodajom alkohola i sl., Islamska zajednica neće prihvatiti takvu donaciju. Ukoliko je neka donacija mješavina halala i harama, dozvoljeno je uzeti je i utrošiti u neki hajr projekat, kao i imovinu za koju ne znamo kakve je prirode. Nije naše da se bavimo ispitivanjem porijekla nečije imovine.

Brada i posao

Pitanje

Esselamu alejkum!
Poznajem jednog brata, s kojim sam u dobrim odnosima, koji ima dugu bradu. Poslodavac mu je rekao da "skrati" bradu, a ne da je obrije. Taj brat nije na to pristao jer tvrdi da je brada vadžib, napominjem da ne slijedi hanefijski mezheb, već zagovara nemezhebstvo odnosno "čisti sunet". Poslodavac mu je dao otkaz, pa me zanima kako to da farz poput posla i skrbi za obitelj, koju je osnovao prije tri godine, imaju manju
vrijednost od "vadžiba" kako taj brat tvrdi?
Esselamu alejkum?

Odgovor

Smatramo da je spomenuta osoba trebala potkratiti bradu i nastaviti raditi posao, jer potkraćivanje brade nije zabranjeno, već to smatramo poželjnim, budući da se jedino tako brada može držati urednom. Međutim, on je ostao vjeran svom uvjerenju da je skraćivanje brade zabranjeno, pa je preferirao taj propis u odnosu na posao. Vjerovatno nije bio u stanju prijeke potrebe i očekivao je da će naći neki drugi posao. U svakom slučaju, to je njegov izbor i njegovo pravo.

Šijske aktivnosti

Pitanje

Zbog čega IZ ne upozorava narod na razne sekte i grupacije koje nisu tradicionalno bošnjačke? Prvenstveno mislim na šijje, ovdje se uporno upozorava na vehabije a oni su manja opasnost od tih šijja kada uzmemo u obzir šta ti ljudi sve vjeruju. Bosna je zemlja gdje nikada nije bilo šijja pa otkud sada ta pojava? Pogledajte po bh. forumima i uvidjet ćete koliko su oni uporni u širenju te svoje dawe.

Odgovor

Islamska zajednica je jasno više puta naglasila šta je to islamska tradicija Bošnjaka, da je to prije svega oslanjanje na Kur'an i sunnet kao osnovne izvore islama, a potom višestoljetnu praksu islama kod nas. Tu spada slijeđenje hanefijskog mezheba u fikhu i maturidijskog mezheba u akaidu. Prema tome, jasno je da šije i sve skoro pridošle tenedencije koje se ne uklapaju u spomenutu šemu, nemaju dubok korijen u ovom narodu i na ovom prostoru, a nadamo se da će tako ostati i ubuduće. Upozoravamo i ovom prilikom muslimane, posebno omladinu, da ne nasjeda ni načiju propagandu i da se drži naše Islamske zajednice i njenog srednjeg puta.

 

Da li je mevlud novotarija

Pitanje

Čitam ovdje po forumima neko kaže da je mevlud bidat, neko ne. Jedni kažu da je mevlud nastao od shija (ne znam mu ime) i da imaju mevludi za Muhameda s.a.v.s., za Alija r.a i za neke drugi je li to istina.?

Odgovor

Mevlud kao svečanost koja se organizira povodom obilježavanja dana rođenja Muhammeda a.s. tokom koje se recitiraju stihovi hvalospjeha i podsjećanja na ličnost posljednjeg Allahovog Poslanika nastala je u kasnijem periodu. Neki smatraju da se to prvi put desilo za vrijeme vladavine Fatimida u Egiptu. Budući da se takva svečanost nije organizirala u vrijeme Poslanika a.s., ashaba i tabi'ina, neka ulema smtra da je riječ o bid'atu kojeg treba izbjegavati. Drugi smatraju da je riječ o lijepom običaju sastajanja muslimana i zajedničkog iskazivanja ljubavi i odanosti Poslaniku a.s. Kod nas se mevlud organizira raznim povodima. Takvo okupljanje muslimana radi klanjanja, učenja Kur'ana, podsjećanja na ličnost Muahmmeda a.s., učenje dova, salavata, i sl., ukoliko nije popraćeno nekim drugim sadržajima i elementima suprotnim islamskom moralu i šerijatu, smatramo dozvoljenim.

Psovka i abdest

Pitanje

Da li se abdest može izgubiti manjom psovkom (koja je više produkt nepažnje; poput neke uzrečice) i da li se abdest gubi ako se smijem (smijeh) ali umjereno?

Odgovor

Smijanje ne kvari abdest kao ni lakši vid psovke, ali je bolje u tom slučaju obnoviti ga.

Prekid namaza u vrijeme ezana

Pitanje

Nekada mi se zna desiti da tokom sabah-namaza čujem ezan. U mom se kraju sabahski ezan pušta 40-45 min. prije izlaska Sunca, a ja obično ustajem ranije. Da li trebam prekinuti namaz?


Odgovor

Namaz koji se započne klanjati ne treba prekidati zbog slušanja ezana.

Morski plodovi

Pitanje

Interesuje me da li je dozvoljeno jesti hobotnicu jer postoje ljudi koji me uvjeravaju da je to zabranjeno u islamu?


Odgovor

Svi morski plodovi koji nisu štetni po ljudsko zdravlje su dozvoljeni, uključujući i hobotnicu.

O činjenju zikra

Pitanje

Ovih dana čitam po novinama i po raznim stranicama, kako razni mediji razbijaju među vjersko bratstvo ogovarajući našeg POSLANIKA. U Allaha i Allahovog poslanika nemam nikakve sumnje. Pitanje za vas volio bih da znam nešto više šta je Muhamed a.s o
govorio ashabima o dobroti zikra, činim zikr i hodajući i radeći, ali me konkretno interesuje činjene zikra u halki?

Odgovor

Kada je riječ o zikru u halki, ne može se dati generalan sud za sve vrste takvoga zikra budući da su one mnogobrojne, s različitim sadržajima i načinima izvođenja. Zato se o svakom takvom zikru može suditi samo ponaosob nakon uvida u njegov sadržaj i način izvođenja. Ukoliko se radi o uobičajenom zikru, poput učenja Kur'ana, slušanja predavanja, čitanja neke knjige, učenja dova, tesbiha i sl. bez nekakvih neobičnih kretnji, njihanja, nejasnog izgovora zikra i sl., nema dileme da je to dozvoljeno i lijepo činiti. Za one koji tako rade Poslanik a.s. je rekao ih okružuju meleki i prekriva Allahov rahmet. Za sud o drugim oblicima i načinima zikra potrebno je imati potpun uvid u njih. Dakle, neophodno je konkretizirati ih.