A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Penziono osiguranje

Pitanje

Kako mi muslimani koji živimo u Njemačkoj možemo za penziju se osigurati. Nama država uskraćuje državnu penziju a daje nama mogućnost ono što nam je uskratila da osiguramo privatno. Nije moguće da na jednoj strani nam se sve uskraćuje a nemamo mogućnost da se osiguramo. Znači kad imadnemo 65 godina nećemo imati penziju. Od čega ćemo onda živjeti.

 

Odgovor

Ako mislite da je to dobro rješenje za Vas i jedino moguće, budući da nemate penziono osiguranje koje garantira država, onda koristite mogućnost koja Vam se pruža, kako biste imali penziju. Postoji i mogućnost da taj iznos koji uplaćujete dobrovoljno za penziono osiguranje, sami štedite i tako se osigurate za stare dane.

Kupanje u vremenu hajza

Pitanje

Selamun alejkum!

1. Da li je dozvoljeno kupanje u vremenu menzisa?  Pošto već duže vrijeme sa ženom vodim bitku oko nekih pravila pa da ne bih pogriješio, odlučio sam da pitam ko zna više i poznaje propise. Od pojave menzisa kod žena da li je dozvoljeno da se žena može okupati u periodu trajanja, zbog znojenja itd. Ili mora da sačeka da se period završi.

2. U slučaju da žena ima intimni odnos i još se nije okupala (gusul) i pojavi se ili nastupi period hajza u tom periodu je i džunup i nastupajući period hajz. Može li da se okupa ili mora čekati period kada se završi menzis.

 

Odgovor

1. Žena se može kupati u vrijeme trajanja menzisa, nema u tome ništa sporno, s tim da se po prestanku hajza okupa.

2. Nema smetnje da se okupa i ne mora čekati kraj hajza pa da se okupa zbog oba razloga.

Vjenčanje sa nemuslimankom

Pitanje

Esselamu alejkum!
Imao sam skoro slučaj u kojem sam, mislim, ispravno postupio. Naime jedan momak je želio da se šerijatski vjenča sa djevojkom koja ne pripada islamskom svjetonazoru, ona je katolkinja, živi u Njemačkoj i jedan od njenih roditelja je Poljak. Njoj je naš momak ponudio da primi islam što je ona odbila. Ja nisam želio ih vjenčati šerijatski jer nije ispunjen uvjet da su oboje muslimani.
Naravno da bi, po meni, šerijatsko vjenčanje dvaju različitih uvjerenja imalo i politički karakter u situaciji kada se na muslimane gleda pod lupom. Poruka mi je stigla da ih je vjenčao neki imam, nije službeno zaposlen u IZ-i i meni se spočitava kako ne znam šerijat i kako ne želim baš tom momku izaći u susret.
Mahsuz selam

 

Odgovor

Ako se naši mladići budu ženili nemuslimankama, za koga će se udavati naše djevojke muslimanke? Kakva će biti sudbina njihove djece sutra? Sve su to pitanja na koja nema zadovoljavajućih odgovora. Stoga je interes džemata apsolutno na strani zabrane mješovitih brakova. Nije badava širi savjet reisu-l-uleme 1938. donio fetvu o zabrani mješovitih brakova koju nijedan organ IZ kasnije nije poništio. Zato smatramo da ste ispravno postupili što niste dali vjersku legitimaciju takvom činu, a oni neka se snalaze kako znaju i umiju. Kada se i u kojim slučajevima može napraviti izuzetak, to može biti predmet razmatranja.

Melodično učenje u namazu

Pitanje

Selamun alejkum!

Pošto učimo melodično Kur'an na namazima na kojima se uči naglas, treba li melodično učiti i na namazima na kojima se ne uči naglas, odnosno, kad klanjamo posamo ili na sunnetima?

 

Odgovor

Budući da se u slučaju namaza koji se klanjaju pojedinačno i na kojima se Kur'an uči u sebi, a ne naglas kao što je slučaj s dnevnim namazima i sunnetima, melodično učenje Kur'ana ne bi došlo do izražaja, pa u tom slučaju nema potrebe za takvim načinom učenja Kur'ana. Međutim, nema smetnje ako bi neko tako postupio.

Valjanost braka bez namaza

Pitanje

Selamun alejkum!

Da li je dozvoljen (ili pokuđen) bračni život u islamu u kome jedan bračni drug obavlja namaz (praktikuje islam) a drugi ne, inače oba bračna druga su po vjerskoj opredjeljenosti i pripadnosti muslimani i šta je u hadisima zapisano po tom pitanju.

 

Odgovor

Primjenom islamskih propisa u praksi potvrđuje se pripadnost islamu i iskrenost u vjerovanju. Zato je logično i normalno da oba bračna druga prakticiraju islamske propise u svom braku. Ali ako bi neki od bračnih drugova iz lijenosti i sl. razloga zanemarivao neke propise ili povremeno propuštao njihovo izvršavanje, vjerujući u njihovu obaveznost (ako je riječ o farzovima), i dalje se tretira muslimanom te je i brak takve osobe ispravan. Bračni partner koji obavlja vjerske obaveze treba na lijep način savjetovati svoga bračnog partnera da i on/a obavlja svoje vjerske dužnosti. Nema hadisa koji konkretno govori o spomenutom pitanju. Hadis je jedan, ali ne i jedini izvor šerijatskih propisa. Šerijatski propisi se ne iscrpljuju samo u hadisima. Zato je neumjesno vezivati šerijatske propise samo za hadise.

Ispuštanje suneta na hadžu

Pitanje

Esselamu alejkum!

Da li osoba koja ode na hadždž u ime Allaha sa nijjetom da obavi sve propise po sunnetu Poslanika da Allah bude sa njim zadovoljan ako kaže hadžijama da je sunnet da odu na Minu i tamo spavaju najmanje dva dana čini fitnu tj. razvrat među hadžijama (muslimanima) ili je to sunnet našeg Poslanika da mu Allah da najodabranije mjesto u džennetu, amin.
Meni je poznato da se samo bosanske hadžije ne zadržavaju dva dana na Mini da spavaju i pitam zašto je to tako - ovo se može smatrati kao potpitanje.

 

Odgovor

Naše hadžije hadždž obavljaju u organizaciji Islamske zajednice i propisi se uglavnom obavljaju u skladu s hanefijskim mezhebom. Vođstvo hadždža je odgovorno za organizaciju obavljanja hadžskih obreda i hadžije su dužne slušati vođe, a za eventualne propuste odgovorni su vodiči. Sigurno je da su spomenute Vaše primjedbe i sugestije hadžijama unosile nemir i sumnju u ispravnost obavljanja hadždža naših hadžija i mogu se shvatiti kao unošenje fitne među hadžije. Sve više i drugi mezhebi prihvataju razne olakšice u obavljanju hadžskih propisa, uzimajući u obzir velike gužve i sl. pa je olakšica u vidu neobaveznosti boravka na Mini tokom ejjami tešrika u hanefijskom mezhebu dobrodošla. I drugi mezhebi propuštaju neke druge sunnete koje je činio Poslanik a.s. tokom hadždža, uzimajući u obzir sadašnju situaciju na mjestima gdje se obavljaju hadžski obredi, a gdje vladaju velike gužve. U slučaju velikih gužvi bolje je propustiti neke sunnete nego uzrokovati uznemiravanje i tjeskobu drugim muslimanima.

Ikindijski i jacijski sunnet

Pitanje

Esselamu alejkum!

Da li je Muhamed a.s.praktikovao klanjati sunnet ikindije i jacije namaza, a ako jest u kojim hadisima se to spominje.

 

Odgovor

Ikindijski i jacijski sunnet koji se klanja prije farza su prema našem mezhebu nepritvrđeni sunneti koje je Poslanik a.s. povremeno klanjao, a povremeno izostavljao. Ako se klanjaju dobro je, a  ako se izostave, neće se pogriješiti. Kada je riječ o ikindijskom sunnetu, Taberani navodi u svom Mu'džemu hadis od Ummu Habibe da je Vjerovjesnik a.s. rekao: "Ko klanja četiri rekjata prije ikindije bit će mu zaštita od vatre." Autentičnost hadisa je sporna. A kada je riječ je o jacijskom sunnetu, on se u hanefijskom mezhebu kvalificira kao dobrovoljni namaz (tetavvu') za koji se u djelu "El-Asl" kaže da ga je lijepo klanjati na temelju analogije sa podne namazom, u kojemu je lijepo klanjati nafilu i prije i poslije farza. U svakom slučaju, klanjanje nafile je utemeljeno, broj rekata nije fiksiran, pa nema smetnje da se klanjaju četiri ili više rekata prije jacijskog farza.

Namaz u sjedećem položaju

Pitanje

Esselamu alejkum!

Da li je dozvoljeno obaviti namaz u sjedećem položaju (putovanja -avion, radno mjesto i slične okolnosti) ako uslovi nisu pogodni da se isti obavi na ispravan način. Ako je dozvoljen na koji način ga obaviti.

 

Odgovor

Ako namaz nije moguće obaviti na uobičajei način, obavit će se onako kako je moguće, u sjedećem položaju i sl. Međutim, korištenjem olakšice spajanja namaza (podne i ikindije, te akšama i jacije), mogu se izbjeći mnoge situacije u kojima nije moguće obaviti namaz na uobičajeni način. Ako se već mora klanjati u sjedećem položaju, treba zanijetiti okrenuvši se prema kibli, bez obzira kako će se prevozno sredstvo kasnije okretati, ruku' obaviti saginjanjem glavu, a sedždu još nižim saginjanjem.

Neposlušnost djece roditeljima

Pitanje

Esselamu alejkum!
Imam jedan veoma težak slučaj. Dvije kćerke jedna 17 druga 18,5 godina pobijegle su od kuće iz razloga što se starija zaljubila u jednoga nemuslimana i ja kao otac nisam mogao to da dopustim. Obje kćerke su išle u mekteb toliko da su se naučile klanjati, ali ne znam da li je to neko ludilo zauzelo njih ili ne i još se vodi postupak na sudu, zapostavljanje maloljetne djece jer je sve preuzela socijalna služba. Pošto do sada nisam nikada imao problema sa djecom ne znam šta raditi? Čak razmišljam da ih se odreknem obiju pošto su iznijele puno laži u socijalnoj službi i teško to podnosim. Kakav je stav u islamu da se odrekne neko svoga djeteta?

 

 

Odgovor

Nije moguće odreći se djece koja su rođena u braku i jednom priznata kao takva. To je pravna činjenica koja je trajnog karaktera i ima svoje pravne posljedice bez obzira na težinu grijeha koje dijete kasnije počini. Ono što roditelji mogu jeste prekid komunikacije s takvim djetetom sve dok se ne promijeni njegovo ponašanje. Međutim, za devijantno ponašanje djece dio krivice najčešće snose i roditelji pa ne bi trebali pokušavati pobjeći od vlastite odgovornosti odricanjem od njih. Smatramo da je bolje pokušati uspostaviti neki vid komunikacije kako bi se nastavilo s pokušajima da se djeca izbave iz kandži grijeha i vrate na pravi put bez obzira kako to beznadežno izgledalo. Ako se neko utapa treba mu pružiti ruku spasa, a ne gurati ga još više u propast. 

Džuma u firmi

Pitanje

Esselamu alejkum!
Pišem ispred jedne firme koja otprilike ima oko 300 uposlenika i uskoro bi trebali preseliti u veći objekat koji bi u sklopu sebe trebao imati prostoriju u kojoj bi se "nezvanično" klanjali oni namazi koji zateknu radnika (klanjača) u toku radnog vremena.
Kao što sam naglasio, ta prostorija će se koristiti samo za potrebe radnika, da ne izlaze u okolne džamije na namaz nego da ga obaljaju u prostorijama firme.
Naša firma ima uposlenike koji su svršenici medrese i koji bi mogli predvoditi ljude za vrijeme džuma namaza. Do sada smo (pošto je firma bila locirana u tri različita objekta i zbog blizine džamija) džuma namaz klanjali u obližnjoj džamiji. Zanima me kakva je procedura da se dobije dozvola za klanjanje džuma namaza u toj prostoriji i da je predvodi neko od naših uposlenika koji imaju svršenu medresu.

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
U firmama se može organizirati, što je svakako poželjno, klanjanje dnevnih namaza u džematu ako postoje uslovi za to, ali ne i džume namaza izuzev po posebnom odobrenju medžlisa i muftijstva koji će procijeniti opravdanost takve inicijative. Naravno, imam koji bi tu imamio džumu mora imati muraselu reisu-l-uleme, odnosno dozvolu nadležnog medžlisa i muftije. Pristup džumi mora biti osiguran za sve koji to žele, a ne ograničen samo na radnike dotične firme. U svakom slučaju, ne možete to organizirati samoinicijativno, jer bi to predstavljalo stvaranje paralelne zajednice i rušenje jedinstva Islamske zajednice koja jedina ima legalitet i legitimitet i sa stanovišta hanefijskog mezheba takva džuma ne bi bila ispravna. Dakle, o tome trebate razgovarati s organima Islamske zajednice, prije svih medžlisom i muftijstvom.