A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Skraćivanje brade

Pitanje

Selam alejkum!
U mom džematu ima dosta bradonja, koji me maltretiraju zato što nosim kratku bradu. Moja brada je onako uredne dužine ne visi preko lica. Donijeli su mi neki pamflet kojem se vidi kako je kraćenje brade ispod dužine šake haram, a kako je brijanje brade smrtni grijeh. Molim vas da mi odgovorite kako da im se suprostavim jer bojim se doći do goleme svađe između nas.

 

Odgovor:

Poštovani,

Preporučujemo Vam da ne ulazite u raspravu s tim ljudima u vezi Vaše brade. Ne mislimo da je to pitanje oko kojega u džematu treba voditi rasprave, jer to pitanje, u kontekstu džematskih pitanja i problema, nije na listi prioriteta. Ukoliko žele raspravu na tu temu neka se obrate oragnima IZ koji postavljaju imame i daju im dekrete i uputstva u radu. Poznato je da je puštanje brade sunnet prema mišljenju nekih alima, vadžib prema mišljenju drugih, ali u svakom slučaju brijanje brade se ne može tretirati velikim grijehom. Napad na Vas zbog toga što držite bradu kratkom i urednom nije opravdan. U svakom slučaju, s kritičarima lijepo razgovarajte, jer lijepo ophođenje mnoge probleme rješava na bezbolan način. Rasprave s argumentima i kontraargumentima neka se vode na naučnom, a ne na nivou nečije prakse u pogledu ne/puštanja brade.

Namaz u kancelariji

Pitanje

 Dolazi nam Ramazan i tada je naša džamija hvala Bogu puna. Ja kao blagajnik‚ moram ostati do samog ezana u kancelariji što znači da su sve stolice u džamiji zauzete, a bilo bi neprimjereno da se stolica "rezervira" za mene. Klanjati ne mogu bez stolice što znači da tijekom cijelog ramazana neću moći klanjati jaciju ili teraviju u džematu, kao niti bajram namaz. Moje pitanje glasi "Da li mogu sam klanjati u kancelariji uz zvuk sa razglasa budući da svo osoblje Islamskog centra ima svoje obveze u džamiji‚ i nitko nije u mogućnosti da ostane sa mnom, a druge osobe ne mogu biti u mojem uredu?

 

Odgovor 

Mislimo da nije uredu klanjati u kancelariji koja je daleko i odvojena od mjesta gdje imam i ostali dio džemata klanjaju, povodeći se za imamom posredstvom razglasa. Onda bi po istoj logici to moglo i u stanovima i sobama u istom objektu. Jedino bi bilo ispravno ako bi džemat bio velik i safovi povezani sve do Vaše kancelarije. Tada bi se to tretiralo kao jedan džemat. Mislimo da se ne trebate izdvajati od džemata.

Činjenje grijeha i kazna

Pitanje

Čula sam da Allah može kazniti na dunjaluku muslimana koji islam potpuno praktikuje, ali širk čini, time da on dobra djela radi, ali mu je Allahova kazna to što širk čini. Na taj način musliman puno dobrih djela čini, ali uistinu je to kazna od Allaha, zbog širka, i na kraju ide u džehennem.

Moje pitanje glasi, da li se može musliman na dunjaluku popraviti i da izbjegne Allahovu kaznu? I da li musliman može uistinu osjetit da ga je Allah kaznio? I da li postoji spas za njega od te kazne na dunjaluku?

 

Odgovor

Bog prima samo ona djela koja čovjek učini iskreno radi Allahova zadovoljstva. Ako pomiješa i neke druge ciljeve, djelo mu neće biti primljeno. Međutim, samo činjenje dobrih djela, bez obzira na namjeru učinioca, ne može biti kažnjivo, ali može ostati bez nagrade za djelo koje nije učinjeno iskreno u ime Allaha. Širk koji poništava ljudsko djelo jeste veliki širk, tj. pripisivanje Bogu druga, obožavanje nekog drugog božanstva mimo Allaha, i od kojega se čovjek ne pokaje prije smrti, već umre kao mušrik.

Otkrivanje lica umrloj supruzi

Pitanje

 Esselamu  alejkum!

Pošto suprug ne može da ogasuli svoju suprugu koja je preselila na Ahiret, recite mi da li može da je otkrije i vidi joj lice pa i da je poljubi ili zagrli.

 

Odgovor 

Nema smetnje da suprug umrle žene otkrije i vidi njeno lice nakon smrti, ali smatramo da ne bi trebao da je grli ili ljubi.

Džamijski restoran za druženje

Pitanje

Selamun alejkum!

S obzirom da se nalazimo u dijaspori, imamo jedan veliki objekat, pa smo to preuredili u džamiju. Usvari taj objekat je jedan komplet, koji je sastavljen iz dva dijela (dvije zgrade) koje su povezane. U jednom dijelu smo napravili prekrasan prostor za obavljanje namaza, jednostavno rečeno to nam je džamija koju koristimo samo u njenu svrhu. U drugom dijelu nam je abdesthana, učionice za mektebsku nastavu, kancelarije i mnogo još neiskorištena prostora, što planiramo iskoristiti u biblioteku, imamski stan itd. U podrumu u ovom drugom dijelu postoji restoran koji je ostao onakav kakav jeste i mi trenutno radimo na njegovom preuređenju i stavljanju u funkciju. Ono što mene zanima jeste, da li mi možemo u tom restoranu organizovati večere, iftare, bajramska sijela, omladinska sijela, druženja, na kojima će se učiti ilahije, na kojima će biti i sevdaha, pjesme, na kojima će nastupati i folklorne grupe? Želim da uzmete u obzir da se nalazimo u dijaspori i da bi ovo bio jedan od načina da se mlađi svijet (omladina) privuče džamiji kroz ta sijela i druženja koja bi se organizovala, ovo bi ujedno bio i jedan od načina borbe protiv asimilacije, način očuvanja naše tradicije?
Unaprijed hvala!

 

Odgovor

Budući da se radi o prostoru kojim upravlja džematski odbor, on ili imam trebaju postaviti pitanje načina korištenja tog prostora, a ne anonimni pojedinci.

Intimni odnosi u braku

Pitanje

Esselamu alejkum!
Planiram uskoro stupiti u brak, i zanima me odgovor na sljedeće pitanje: da li islam dozvoljava oralne odnose, tj. približavanje ustima intimnim/spolnim dijelovima supružnika? Neki kažu da je dozvoljeno, pravdajući to ajetom 2:223 "žene vaše su njive vaše, i vi njivama vašim prilazite kako hoćete...." dok drugi opet takvu vrstu odnosa zabranjuju, argumentom da je takva vrsta odnosa poznata samo kod životinja? Šta je sada tačno i ispravno? Je li takva vrsta odnosa dozvoljena ili ne? Unaprijed hvala na Vašem odgovoru.

 

Odgovor 

Musliman treba izbjegavati sumnjive stvari u šta spada i spomenuta rabota. Poslanik a.s. u jednom hadisu kaže: "...Ko se čuva sumnjivih stvari, sačuvao ja svoju vjeru i čast."

Prodavanje robe na tuđem prostoru

Pitanje

Da li je haram prodavati svoju robu na tuđem mjestu gdje se ista takva roba prodaje, a da vlasnik objekta nije upoznat sa tim. Ne radi se o krađi, nego o prodaji svoje robe na istom mjestu sa tuđom bez znanja!

 

Odgovor

Nije dozvoljeno prodavati svoju robu u tuđem objektu ili prostoru bez odobrenja vlasnika. To je jedna vrsta uzurpacije, a uzurpacija tuđe imovine je zabranjena (haram).

Razvod braka bez pristanka muža

Pitanje 

Selamun alejkum!
Imam jedno veoma važno pitanje koje me odavno muči i niko mi ne može da odgovori šta da radim.
Sitaucija je slijedeća: Ja sam se prije više od 3 godine šerijatski udala u Liban. Tad sam imala velikih problema i tako da sam uradila tu grešku. Nije da nisam voljela tu osobu na početku i sve sam pokušala da uspijemo, ali naši životi jednosavno nisu mogli zajedno. Na početku sam se trudila, ali tu se porodica njegova previše uplela a i bila sam u Libanonu jedno 5 mijeseci.

Ta osoba nije se lijepo ponašala prema meni, vrijeđao me je čak i udario itd. I poslije nekoliko mjeseci ja sam se vratila u Njemačku gdje i živim. Nekako sam pokušala da održavam brak i radila nešto da bi bila sa njim ponovo zajedno ali nije uspjelo. Poslije sam se čula telefonom sa njim i tražila od njega da me razvede jer sam čula da treba muškarac da rekne neke 3 riječi i tako da bi se brak taj poništio.

Sa tim su postali onda problemi. On nije htio da me pusti i dan danas neće. Ja sam molila i tražila ali ništa nije vrijedilo tako da sam odustala i sad ima jedno 3 godine možda i više kako se ja sa njim ne čujem mislim nemam nikakvog kontakta. On je sigurno nastavio svoj život ali ja o tome ne znam ništa samo znam da to još nije poništeno.

Ja sad imam momka i planiramo da se vjenčamo uskoro ali mene strah da se opet šerijatski vjenčam jer ne znam da li je moj prijašnji brak poništen. Od nekoga sam čula da ako nemaš kontakta sa osobom nikakvog više od 3 godine da se taj brak sam uništi da se ništa ne mora raditi.  Da li je to istina? Ako nije šta ja mogu da uradim da se poništi? Da li to može hodža poništiti i bez pristanka muške osobe?

Ja nemam mogućnost da odem u Libanon i da pričam sa hodžom koji nas je vjenčao a ni da nađem načina da se poništi jer ne razumijem se u to.
Molim vas ako bilo ko zna nešto o tome i može mi dati kakav koristan savjet biću mu veoma zahvalna.



Odgovor 

Esselamu alejkum!
Pogriješili ste što vaš brak niste sklopili pred državnim organom pred kojim biste mogli tražiti zaštitu svojih prava i eventualno pokrenuti brakorazvodnu parnicu. Ovako, ostali ste gotovo nemoćni pred samovoljom muža. U svakom slučaju, budući da je situacija takva kakva je i da nema mogućnosti da se na posve legalan način razriješi, smatramo da biste Vaš novi brak trebali sklopiti pred sudom u državi u kojoj boravite i da obavijestite imama koji vas je šerijatski vjenčao s bivšim mužem, da ste sklopili novi brak pred sudom, te da je prethodni brak poništen. Ipak pokušajte još jednom da dobijete saglasnost muža za razvod, s napomenom da namjeravate pred sudom sklopiti brak s drugom osobom bez obzira na njegovo odbijanje. Saopćite mu da to činite u konsultaciji s nekim alimima, jer za svaku situaciju mora se pronaći neko rješenje. U ovom slučaju ono nije idealno, već iznuđeno.

Vršenje hidžame kod nemahrema

Pitanje

Selamun alejkum!
O hidžami nam je poznato manje ili više sve. Kod nas u Bosni jedini koji ima certifikat da može valjano taj posao da radi je naš uvaženi dr. Merim Omerhodžić, vjerni pratilac naših hadžija.
Iz pouzdanih izvora  mi je rečeno da on (nema obučenog ženskog osoblja) hidžamu obavlja i ženskoj populaciji. Kako sam se i sam zajedno sa mojom hanumom htio podvrgnuti tom zahvatu, sada sam u dilemi da li je to uopće u redu. Prilikom hidžame dolazi do otkrivanja stidnih mjesta a radi se o zahvatu koji nije neophodan. Molio bih Vas za kratko pojasnjenje.
Molbe Allahu dž.š. da vas obilato nagradi a ja vas iskreno selamim.

 

Odgovor

Ukoliko taj zahvat nije neophodan, nisu se stekli uvjeti dozvoljenosti otkrivanja žene pred nemahremom.