A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Hamajlije i talismani

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Molim Vas da mi kažete da li je dozvoljeno držati amajliju tzv."Plavo oko"? I da li je dozvoljeno držati na vratu privjesak od tisovine na kojoj je ispisano Allah na arapskom?

Hvala unaprijed.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Tzv. hamajlije, talismani i sl. nisu šerijatski utemeljeni načini zaštite od džina i šejtana te je bolje kloniti se toga.

Tragovi sjemena i gusul

Pitanje:

Esselamu alejkum.

Molio bih Vas da mi kažete da li treba uzeti gusul ako vidimo poslije spavanja tragove koji su vjerovatno od sjemena, a ne znamo da smo imali snove koji to uzrokuju? U knjigama piše da se gusul uzima poslije snova koji dovode do izljevanja sjemena. Kakva je sad situacija kad se ne sjećamo tih snova, pa samim tim nismo sigurni od čega su tragovi na rublju? Sad oko ovog imam jos jedno pitanje. Ove tragove sam par puta vidio na crnom vešu, jer budu bjelkasti. Na bijelom pak, koji više nosim, jer se na njemu lakse vidi nečistoca, nisam. Eh sad mi se javlja sumnja, da oni možda budu i na bijelom, a ja ih ne vidim. Treba li onda uzimati gusul stalno?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Ukoliko se na vešu uoče tragovi sjemena treba uzeti gusul, a ako se ne uoče, nema obaveze uzimanja gusula. 

Polucija u snu

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Zamolio bih Vas da mi kažete da li trebamo uzimati gusul ako na vešu imamo trag za koji ne znamo sigurno da je od sjemena, a sumnjamo na to? Desilo mi se da sam na vešu vidio trag koji je mogao biti to, ali nisam siguran kad se to uopće moglo desiti.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ukoliko se na vešu uoči trag sjemena (menije) treba uzeti gusul ukoliko se osoba u međuvremenu nije okupala. Namaze koji su klanjani prije gusula nije potrebno obnavljati.

Uzrok vrijednosti posta u Ševvalu

Pitanje:

Selam!

Molim Vas možete li mi reći zašto baš 6 dana i zašto baš Ševval i post u njemu imaju toliku nagradu?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Lijepo je nakon ramazana postiti šest dana ševvala na temelju Poslanikovog a.s. hadisa u kojem se navodi: "Ko isposti mjesec ramazan i nakon toga šest dana mjeseca ševvala, računat će mu se kao da je postio cijelu godinu". Jer, za svako dobro djelo slijedi deseterostruka nagrada, tj., 36 dana x 10 = 360 dana, koliko iznosi lunarna godina. Poslanik a.s. nije naznačio mudrost posta šest dana mjeseca ševvala, ali je moguće da je mjesec ševval odabran upravo zbog toga što dolazi odmah poslije ramazana, te postom šest dana ovog mjeseca vjernik pokazuje da se nije zasitio posta u mjesecu ramazanu, već da je spreman ispoštovat i ovu Poslanikovu preporuku i dokazati svoju predanost i privrženost Allahu i Njegovom Poslaniku. Moguće je da postoje i drugi razlozi, ali nijedan nije naznačen u samom Tekstu.

Namaz na ahiretu

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Da li će biti namaza na ahiretu i da li ima neki hadis o tome?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Namaz je ljudima propisan na ovom svijetu, a na Ahiretu nema potrebe za namazom. Na onom svijetu se uživa u plodovima dobrih djela na ovom svijetu. Nije nam  poznato da postoji hadis koji izravno o tome govori.

Naknadna briga o umrlom članu porodice

Pitanje:

Essalamu alejkum!
Možete li mi pojasniti šta familija može da uradi, ukoliko je jedan od njenih članova  umro, te o tome familija nije obaviještena na vrijeme jer je rahmetlija bio smješten u dom za iznemogle a nije imao svojih bližih srodnika, djece i supruge, tako da je ukopan samo  uz prisustvo imama  koji je obavio dženazu , a naknadu za to je snosila općina koja je i bila staratelj rahmetlije. Treba li familija da plati imamu za klanjanje dženaze budući da je imovina istog ranije prodata kako bi se mogle izmiriti obaveze dženaze, ili da se tim novcem plati podizanje nišana i učenje hatme? Odnosno, da li postoji još nešto što bi se moglo učiniti za dušu rahmetlije i sevab?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Naravno, žalosno je da rodbina sazna za smrt rođaka nakon ukopa i da ne prisustvuje klanjanju dženaze. Ralozi mogu biti različiti, opravdani i neopravdani. O tome svako treba ramisliti i donijeti odgovarajuće zaključke. Kada je riječ o Vašem pitanju, budući da je općina platila troškove dženaze, nema potrebe da ponovo plaćate te troškove. Novac dobijen od prodaje merhumove imovine može biti utrošen za podizanje nišana, a ako šta preostane možete dati u neku dobrotvornu svrhu, poput izgradnje i održavanja džamije, siromašnim učenicima i studentima u vidu stipendije, ili udijeliti sadaku siromasima itd. Sve su to dobročinstva od kojih i umrla osoba ima koristi ukoliko se sevab od tih djela namijeni za dušu umrle osobe.  

Pogrešno naučena Kunut-dova

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Primijetio sam u transkriptu kunut-dove da sam konstatno umjesto "...ve netubu ilejke..." učio "...ve netubu 'alejke...", kakva je onda ispravnost tih mojih vitr-namaza?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Zbog te grješke namaz Vam nije bio neispravan, te osim njene ispravke ništa drugo ne trebate činiti. 

Iznos zekata

Pitanje:

Poštovani!

Konkretno pitanje:  Imam 10.000KM. Zekat treba dati na 10.000KM ili na 10.000 minus nisab 3.850KM a to je 6.150. Šta je ispravno u ovom slučaju?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
U konkretnom slučaju ispravno je da zekat treba dati na ukupni ušteđeni iznos, tj. 10 000 KM, a ne na iznos umanjen za iznos nisaba. 

Status narodnih vjerovanja

Pitanje:

Selam alejkum!

U našoj kulturi ima jako puno stvari za koje stariji govore da se ne smije ili ne bi smjelo raditi.

Ja imam konkretne dvije situacije za koje me interesuje da zaista postoji neka vrsta zabrane i šta je pozadina te zabrane:

- Zviždanje naveče se smatra da se ne smije raditi, a zviždanje uopšte nije preporučeno.

- Stajanje sa malom bebom ispred ogledala: Prilikom nosanja, ako je beba okrenuta od mene (bebina leđa na naslonjena na moj stomak), vrlo često stanem ispred ogledala da vidim šta radi.  Beba tada gleda u ogledalo i posmatra svoj i moj lik, za šta mi je rečeno da se ne smije raditi. 

Da li je zaista sve ovo zabranjeno i zašto?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

1. Zviždanje je korišteno u vjerskim ritualima mnogobožaca prilikom obilaska Kabe, pa je vjerovatno iz tog razloga postalo nepoželjnim kod ljudi, uz narodno vjerovanje da se zviždanjem dozivaju šejtani.

2. Primjedba u vezi držanja bebe okrenute leđima moguće je da ima neke veze sa propisom o ziharu (izjava kojom se žena zabranjuje mužu poput majčinih leđa), ali nemamo jasnu potvrdu toga u izvorima.  

Muslimanka kao fizioterapeut

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Završila sam višu medicinsku školu, smijer fizioterapeut. Živim na zapadu, pridržavam se šerijatskih propisa oblaćenja i ponašanja žene van kuće.

Trenutno radim u staračkom domu kao njegovateljica, da li mi je takav posao dozvoljen jer radim pranje i njegu i muškaraca (to su muškarci preko 60 godina starosti i uglavnom nepokretni)?

Da li mi je dozvoljeno da radim kao fizioterapeut u bolnici ili privatnoj praksi, jer bih tu morala nekada da radim i medicinsku masažu?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Posao fizioterapeuta nije od poslova koji odgovaraju pokrivenoj muslimanki, posebno ako morate raditi sve one poslove koje spominjete u svom pitanju, a odnose se na čišćenje muških osoba. Međutim, ako ste u stanju stvarne potrebe za poslom i zaradom koju taj posao donosi, kako biste ste osigurali osnovne životne potrebe, nema smetnje da ga obavljate dok ne nađete neki drugi posao, kao npr. fizioterapeutkinja samo za žene i sl.