A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Davanje zekata siromašnoj sestri

Pitanje:

Esselamu alejkum.

Poštovani, možete li me posavjetovati da li mogu dati zekat svojoj sestri koja je udata i živi u teškim uslovima?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Preporučujemo Vam da svoju sestru pomognete sadakom i drugim vidovima pomoći mimo zekjata, a da zekjat izdvajate u Fond "Bejtul-mal" u organizaciji Islamske zajednice. Opći interes treba biti iznad pojedinačnog.

Ružne riječi žene prema mužu

Pitanje:

Selamu alejkum!
Molim vas da mi odgovorite na pitanje šta to muž treba da uradi svojoj supruzi da bi mu ona mogla da kaže da je: glup, konj, pas, budala, kreten itd. jer to često čujemo u komšiluku pa ne znam da li jedna muslimanka to može reći svome mužu?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Takvo ponašanje supruge prema mužu nije u skladu s islamskim moralom i odnosom supružnika u braku. Da se ta žena, a i njen muž, ponašaju u skladu s islamskom etikom u međuljudskim i međusupružničkim odnosima ne tako postupali. Prema tome, tu je riječ o nedostatku islamskog morala i opće kulture ponašanja. Da taj čovjek poštuje sam sebe i svoj dignitet ne bi dozvolio supruzi da mu se tako obraća i naziva ga pogrdnim imenima, kao i obratno. To je njihov nivo kulture i njihov ambijent življenja i ophođenja koji će teško moći promijeniti. Te promjene nema bez unutrašnje promjene, a i ona ima svoje uzroke, zakonitosti i pravila. I Vi, kao njihove komšije, možete i trebate pozitivnim primjerom i lijepim savjetom djelovati na njih. 

Ispravno držanje u namazu

Pitanje:

Esselamu alejkum! 
Molim Vas, recite mi odgovor na sljedeća pitanja u vezi namaza:
1. Kada sam na prvom ili drugom sjedenju u namazu, da li je bitno kako su mi noge, stopala postavljena, preklopljena? I ako jeste, kako je ispravno?
2. Kada učim sure u namazu, i na sjedenjima, koliko "glasno" se uči? 
3. Kada sam na sedždi, da li spuštam i ruke do lakata na tlo ili samo šake?

Odgovor:

Esselamu alejkum!
1. Način sjedenja u namazu spada u manje važne propise - sunnete, ali ne tako nevažne da i o njima ne treba voditi računa koliko se u mogućnosti. Na sjedenju treba lijevu nogu podviti i na nju sjesti, a desnu nogu postaviti tako da stopalo bude uspravno sa prstima podvijenim u pravcu Kible. 
2. Kada osoba klanja namaz individualno obično uči u sebi, ali tako da razgovjetno izgovara harfove da čuje vlastito učenje, a ne i osoba koja je u blizini. Nema smetnje da uči naglas u noćnim namazima. 
3. Na sedždi se samo đake spuštaju na tlo. Laktovi moraju biti odignuti od tla, izuzev žena u našem mezhebu zbog veće zaštićenosti.  

Namaz u džematu i propušten rekjat

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Da li je namaz neispravan ako imam pogriješi u rekjatima i npr. u ikindiji klanja tri rekjata farza i preda selam? Da li će biti neispravan namaz ako muktedija ne učini sehvi-sedždu? 
    

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Ako imam preda selam nakon trećeg rekjata ikindije namaza, dužan je ustati i doklanjati još jedan rekjat, sjesti, proučiti Ettehijjatu i nakon selama na desnu stranu učiniti sehvi sedždu. Ako tako ne postupi, namaz neispravan i treba ga obnoviti u cijelosti.

Nadijevanje imena koja se smatraju Allahovim

Pitanje:

Esselamu alejkum.

Interesuje me davanje imena djece, tj. osobito davanje jednog od imena koja se smatraju Allahovim imenima. Doskora sam znala da su ta imena sva zabranjena tj. da ih ne treba davati djeci, osim sa korištenjem „abd" ispred njih. Međutim, naišla sam na neka objašnjenja koja dijele Allahova imena u dvije grupe:

1. imena koja pripadaju samo Allahu i ne mogu biti data ljudima, npr. Samed, Ehad, Rahman, itd, i

2. imena koja se ne odnose samo na Allaha jer i ljudi mogu imati sva svojstva (naravno, Allah ih posjeduje u najvećem obimu), te da je takva imena dopušteno davati djeci bez dodavanja „abd" ispored, npr. Hakim, Rašid, Ali, Halim...

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Spomenuta distinkcija između dvije vrste tih imena je prihvatljiva, te nema smetnje da se da takvo ime djetetu (bez određenog člana - El).

Obilježavanje nemuslimanskih praznika

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Članica sam jednog udruženja žena muslimanki. Naše udruženje uglavnom djeluje na neki pasivan način i temelji se na druženju žena uz povremeno organiziranje određenih predavanja. Pojavila se ideja među članicama da svjetski dan žena 8. mart iskoristimo u humanitarnu svrhu na taj način što ćemo prodavati cvijeće a sav prihod uputiti udruženju žena oboljelih od raka grlica maternice. Znam da slavljenje odnosno obilježavanje nemuslimanskih praznika nije dozvoljeno muslimanima i da je obilježavanje takvih praznika novotarija, ali mi ne obilježavamo taj praznik kao većina organiziranjem nekih proslava uz alkohol, muziku i slično već samo želimo iskoristiti taj dan kako bi pomogle onima kojima je pomoć potrebna i na neki način pokazale drugima kako bi trebali obilježiti taj datum. Molim vas da mi date svoje mišljenje i odgovorite da li bi to naše djelo bilo haram posto su mišljenja među članicama podijeljena i jedan dio tvrdi da je to haram i nije dozvoljen takav postupak?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Obilježavanje Osmog marta nije dio muslimanske tradicije, te ga kao takvog ne možemo preporučiti za obilježavanje. Mislimo da nema potrebe da se posebno obilježava taj datum ni na ovaj ni na onaj način. No, možda je preoštro okvalificirati to obilježavanje haramom, ali ipak smatramo da ga muslimanska udruženja ne bi trebala obilježavati. Vaše obilježavanje na spomenuti način, mada dobronamjerno i korisno, legitimiralo bi obilježavanje tog datuma općenito. Muslimane i muslimanke treba stalno educirati i podučavati njihovim pravima i obavezama kako bi bili promjer za ugled, a  ne primjer kako ne treba raditi i postupati.

Kreme za lice i abdest

Pitanje:

Selam!

U apoteci mogu da se kupe kreme, pomoću kojih lice potamni (efekat kao da se bilo na sunčanju). Zanima me, da li ta krema sprečava uzimanje abdesta?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ako se krema upije u kožu, ne smeta uzimanju abdesta, ali ako ostaje na koži i sprječava dolazak vode do kože, treba je izbjegavati, osim ako postoji stvarna zdravstvena potreba za korištenjem te kreme.

Rad u apoteci i prodaja haram stvari

Pitanje:

Esselamu alejkum! 
Radim u apoteci (inostranstvo)Smatram da nema puno stvari koje se prodaju, a da su haram, ali ipak došle su neke stvari, što smatram da ih po islamu nije dozvoljeno upotrebljavati. Zanima me, šta ako ja stojim na kasi i naplatim tu stvar? Da li je to meni haram ili kupcu, koji kupuje?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Nema smetnje da na kasi naplatite lijekove koji se prodaju u apoteci. Vi niste odgovorni za nabavku lijekova niti za njihov sadržaj. Vaš posao je dozvoljen.

Abortus u 4 sedmici zbog zdravlja

Pitanje:

Selam.

Da li je dozvoljeno čišćenje žene koja je u trudnom stanju u četvrtoj sedmici a zbog starosti ljekari u Holandiji smatraju da bi porod bio rizičan i za ženu i za dijete. Žena ima 38 godina.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Mehmed ef.,
Nadam se da si i ti dobro. Žena sa 38 godina nije toliko stara da bi se porod smatrao toliko rizičnim za nju ili dijete te se opravdao pobačaj, posebno ako je plod normalan i normalno se razvija. Ipak, ovdje je riječ o ranom stadiju trudnoće kada je po nekima dozvoljen abortus u slučaju opravdanog razloga (oštećenje ili malformacija ploda, bolest žene i sl.) U svakom slučaju, neka se konsultira sa više ljekara (po mogućnosti muslimana), pa nakon toga neka odluči šta misli da je bolje. Nezahvalno je i rizično upuštati se u te procjene, jer je riječ o životu i smrti. 

Kamatni kredit za odlazak na hadž

Pitanje:

Esselamu alejkum.

Je li halal otići na hadž sa novcem uzetog od kredita kod komercijalne banke (uz kamatu). Ili je bolje da čekam i uštedim dovoljno novca za odlazak na hadž, ako Bog da.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Nije dozvoljeno uzimati kamatni kredit radi odlaska na hadž. Nema potrebe da se čini haram radi izvršenja ovog ibadeta koji nije obavezan za onoga ko nema imovine za pokrivanje troškova putovanja na hadž. Trebate sačekati dok ne steknete dovoljno imovine da obavite hadž.