A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Štednja i uzimanje kamate

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Imam pitanje u vezi primanja kamate od strane ne-muslimanske banke. Živim i radim u Holandiji. Prošle godine sam neki dio novca donio u Bosnu i stavio sam ga na Raifeissen banku. Razlog tome je plaćanje poreza po štednju u Holandiji. Tu sam imao izbor da otvorim obični debitni račun na kojem skoro nema nikakve kamate (koju sam i tako htio da udijelim u dobrotvorne svrhe) ili da otvorim štedni račun na kojem ću imati oko 3 do 4% kamate.
Drugi su me tu uvjerili da taj novac bolje da udijelim siromašnim nego da tu kamatu ostavljam banci.
Konkretno pitanje je pošto imam izbora ¨sa¨ ili ¨bez¨ kamate: šta mi je najbolje uradit u tom slučaju, da li da ne uzimam kamatu i taj novac ostavljam banci ili da li da uzmem od njih tu kamatu pa podijelim u dobrotvorne svrhe, siromašnim, oboljelim, bolesnim itd? 

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Ako već morate štedjeti u konvencionalnoj banci koja posluju na kamatnom principu, dakle ako niste u mogućnosti da stavite novac na štednju u nekoj islamskoj banci, onda je bolje da uzmete tu kamatu i podijelite je u dobrotvorne svrhe nego da taj iznos prepustite banci. Prepuštanja tog novac banci je gore rješenje od davanja tog novca u dobrotvorne svrhe. Od dvije nevolje, odnosno štete, ako se već mora izabrati jedna, treba izabrati manju.

Nesigurnost u džunupluk nakon sna

Pitanje:

Esselamu alejkum
Zanima me da li je obavezno obaviti gusul, ako nismo sigurno da li je u snu došlo do izlijevanja sjemena, ili samo pojave mezije, preciznije ako nismo sigurni da li smo uopće imali san, a pogotovo ne onaj koji izaziva požudu.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Ukoliko se primijeti trag sjemena, treba uzeti gusul, ukoliko nema traga sjemena, nije obavezno uzeti gusul. 

Krvarenje kod žene nakon gubitka nevinosti

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Kako treba postupati djevojka kada se uda i tom prilikom, gubljenjem nevinosti, ima blago krvarenje koje traje par dana, da li može nesmetano da klanja, ili će se ponašati kao osoba sahibi-uzur ili pak neće uopće klanjati?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Ukoliko je to krvarenje izvan njenog uobičajenog mjesečnog ciklusa, tretirat će se kao osoba sahibi-uzur, abdestit će se za svaki namaski vakat i redovno klanjati.

Rad na više radnih mjesta

Pitanje:

Selam !

Želim da vam postavim pitanje u vezi ljudi koji obavljaju više poslova a znaju da mnogi obrazovani ljudi čekaju na birou. Kakav je stav islama prema tome? Zar ne vrijedi pravilo da su muslimani brača? Jer smatram da nisu takvi ljudi „univerzalci" ili pak jesu?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Općenito, treba omogućiti prirodnu smjenu generacija i upošljavati mlade ljude tamo gdje je to moguće realizirati. No, svaka konkretna situacija i slučaj imaju svoje specifičnosti, tako da je teško dati generalan sud koji će neizostavno važiti za sve slučajeve. Poznata je uzrečica da "sit gladnu ne vjeruje", a važi i obratno, tj. da gladan situ ne vjeruje. Nekada nedostaju sredstva za otvaranje novog radnog mjesta za posao koji može obavljati radnik koji je već upošljen, nekada mlada osoba nema dovoljno iskustva ili sposobnosti za određeni posao, nekada ne odgovara odgovornima itd. Niz je faktora koji utiču na konkretnu odluku. Mladima savjetujemo da budu uporni, da se dodatno obrazuju i svojim kvalitetom pokažu da zaslužuju da im se ukaže povjerenje. 

Zabranjena mjesta za obavljanje nužde

Pitanje:

Esselamu alejkum!

U hadisima Muhammeda a.s. sam pročitao da je proklet onaj ko izvrši nuždu na izvoru, putu, u hladu.. Prije mjesec dana sam imao operaciju. Poslije toga sam jednom prilikom stao na jednoj benzinskoj pumpi radi obavljanja male nužde. U mokrom čvoru pločice su bile crvene boje i meni se na tren učinilo da kao mokrim krv i prepao sam se. Izašao sam iza pumpe i na mjestu gdje je šaht pustio mlaz mokraće kako bih vidio je li sve uredu. Hvala Bogu dž.š. sve je bilo uredu najboljem. Dakle iako sam znao za hadis ja sam ga prekršio. Kako da se iskupim? Ne bih to više radio, a želio bi da se za ovaj svjesni grijeh iskupim.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Za spomenuti prekršaj iskup je iskreno pokajanje i čvrsta odluka da se to više neće ponoviti. Za njega nije predviđen keffaret.

Propuštanje Bismille prije jela i pijenja vode i sl.

Pitanje:

Esselamu alejkum! 
Vjernica sam, klanjam, pridržavam se vjerskih propisa, pa me interesuje da li je veliki grijeh, ako se prilikom jela ili pijenja vode, soka, čaja, propusti proučiti Bismilla?

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Proučiti Bismillu prije jela jeste djelo koje je Poslanik a.s. prakticirao i preporučio da se čini. Propuštanje da se tako postupi nije veliki grijeh, već manji prijestup. Ali ako bi to osoba namjerno stalno propuštala učiniti zaslužila bi prijekor i pokudu.

Namaz u džematu drugačijeg mezheba

Pitanje:

Esselamu alejkum
Ukoliko se nađemo u džematu drugog mezheba, da li trebamo išta učiti na rekatima iza imama na dnevnim namazima, ili shodno hanefijskoj pravnoj školi, učenje nije potrebno?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Nema smetnje u navedenom slučaju postupiti po hanefijskom mezhebu i ne učiti iza imama u dnevnim namazima, a ako bi se i proučila Fatiha i sura u sebi, namaz bi bio ispravan.

Jednakost hidžaba kod žene i brade kod muškarca?

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Zanima me da li su na istom stepenu brada kod muškarca i hidžab kod žene? U tom smislu, da li je musliman koji ne nosi bradu, jednako grješan kao muslimanka koja ne nosi hidžab?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Obaveza hidžaba za punodobnu ženu i puštanje brade za muškarce jesu različiti propisi koji se ne mogu porediti. Hidžab je obaveza o kojoj nema sporenja kod uleme i među mezhebima za razliku od  puštanja brade kod muškaraca koje je kod nekih vadžib, a  kod drugih sunnet ili samo običaj, kako to tumače neki modernistički nastrojeni učenjaci.  Žena koja ne nosi hidžab otkriva avret (dio tijela koji je dužna pokriti pred strancima (muškarcima koji joj nisu mahrem) dok muškarac koji obrije bradu ne otkriva avret, mada postupa suprotno praksi Božijeg Poslanika, kao i njegovoj preporuci o puštanju brade.

Naknadno klanjanje dženaze umrlim

Pitanje:

Esselamu Alejkum!
Moje pitanje je u vezi dženaze. Jučer sam  saznala od mog oca da njegova rahmetli nena i dedo nisu imali dženazu, pošto su u to doba bili članovi partizanske partije pa su ih i tako zakopali, bez efendije.
Meni je zbog toga vrlo teško, pa bih voljela znati da li se sada naknadno može klanjati dženaza iako je od toga prošlo preko 40 godina?
Mi živimo u Americi  i da li možemo to ovdje obaviti ili moramo ići kod njihovih mezaraja?.

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Ko je htio i u ono vrijeme da mu se klanja dženaza i da se ukopa po islamskim propisima mogao je. Niko mu to nije mogao spriječiti. Prema tome, smatramo da nema potrebe vraćati se unazad 40 godina i potezati pitanje klanjanja dženaza onima kojima to nije učinjeno. Ako su umrli kao muslimani - vjernici, to će im biti od koristi, čak i ako im se nije iz ovog ili onog razloga klanjala dženaza, a ako su umrli kao nevjernici, dženaza im neće biti od koristi. Inače, nije predviđeno klanjanje dženaze nakon što se tijelo raspadne i istruhne u kaburu.