A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Rukovanje muškarca i žene

Pitanje:

Selam!

Da li je muslimanu haram da se rukuje sa ženom i da li je to veliki grijeh?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Načelno, to nije dozvoljeno i treba ga izbjegavati. Međutim, ako se osoba nađe u takvoj situaciji da bi odbijanje rukovanja dovelo do skandala ili neugodne situacije, nema smetnje ako se to uradi. U svakom slučaju to nije veliki grijeh, izuzev ako se učini s lošom namjerom i uz strast. 

Zabranjeni (haram) pogledi

Pitanje:

Selam!

Želio bih da mi odgovorite na pitanje pogleda prema neprimjereno odjevenim ženama, jer recimo kada čovjek izađe na ulicu, danas je većina žena i djevojaka prilično slobodnije odjeveno, i vidokrug oka čak i kad se nekoga gleda u lice, neminovno obuhvata i druge dijelove tijela. Kako se ponašati po pitanju  te vrste pogleda npr. u društvu, na ulici i slično?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Pogled treba čuvati od harama tako što će se obarati ili usmjeravati u stranu, mimo onoga što je haram gledati. Slučajni i nenamjerni pogledi, bez dodatnog, nepotrebnog gledanja, nisu grijeh i ne uzimaju se u obzir. Sve što je mimo toga treba izbjegavati 

Neprimjerene poštapalice i uzrečice

Pitanje:

Selam!

Ponekad se zadesim u društvu, ili putem telefona kada neko, u toku razgovora usput, izgovori uzrečice tipa "Bogu iza nogu", "Bogu mi" i sl.(Da mi Allah oprosti što ovo uopće citiram.)  Meni to djeluje kao širk pa Vas stoga pitam kako se u tim situacijama ponašati i da li reagovati i kako?

 

Odgovor:
Esselamu alejkum!

Spomenute i slične poštapalice i uzrečice su neprimjerene i zabranjeno ih je koristiti. Ukazuju na neozbiljan i nemaran odnos prema Svevišnjem Gospodaru, te onaj ko ih iz nemara i nehata upotrijebi treba brzo iskazati kajanje, a onaj ko ih čuje treba na primjeren način ukazati na nedoličnost i neprihvatljivost takve prakse.

Keffaret za prekršenu zakletvu

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Imam za vas dva pitanja:

1. Želim da izvršim i uplatim vise keffareta za prekršenu zakletvu Allahom dž.š. Gdje to mogu učiniti, i koliko novca iznosi za jedan keffaret ako je hrana u pitanju, recimo narodna kuhinja i slično?

2. Da li kad izvršim keffaret zakletva prestaje da važi, tj. da li seanulira potpuno?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
1. Keffaret (iskup) za prekršenu zakletvu iznosi vrijednost kojom se može nahraniti deset siromaha, što u našim uslovima iznosi otprilike 100 KM. Najbolje bi bilo kada bi se formirao jedan poseban keffaret fond pri fondu Bejtul-mal u koji bi se uplaćivala sredstva na ime keffareta, a za potrebe uplate doma za siromašne đake u medresama, za jednokratnu pomoć siromašnim povratničkim porodicama i sl. Do tada, možete i sami podijeliti ta sredstva siromasima za hranu ili odjeću.
2. Izvršenjem keffareta, zakletva prestaje važiti, tj. biva poništena.

Saradnja u poslovima koji nisu halal

Pitanje:

Selam!

Bavim se grafikom i web-designom. Musliman sam i trudim se da vodim svoj život u skladu sa Allahovim dž.š., propisima. Desilo se da mi je došao jedan klijent sa molbom da uradim jednu web-stranicu za njegov privatan hobi kojim se bavi. On pravi kipove od gipsa, leda kamenja i slično i pravi crteže živi bića među kojima su posebno kršćanski motivi - tačnije katolički.

Da li ja smijem prihvatit taj posao ili nosim grijeh na sebi zato što mu kroz moju službu pomažem na neki način da te kipove širi po svijetu?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Spomenuti slučaj mogao bi se podvesti pod opće značenje kur'anskog ajeta: "I potpomažite se u dobročinstvu i bogobojaznosti, a ne sarađujte u grijehu i nasilju!" Stoga Vam preporučujemo da izbjegavate učešće u takvom poslu.

Meso zavjetnog kurbana

Pitanje:
Esselamu alejkum!
Imala sam jednu poteškoću u životu pa sam čitavu noć molila Allaha dž.š. da mi pomogne, klanjala sam 2 rekata s nijjetom da mi Allah dž.š. to otkloni a ja sam se zavjetovala da ću u Njegovo ime zaklati kurban. Nisam se nikad sa ovom vrstom kurbana susretala pa me zanima kako postupiti, dijeli li se to meso sve, kome, moze li se ispeći pa pozvati rodbinu itd?

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Zabranjeno je jesti meso zavjetnog kurbana već se mora u cijelosti podijeliti drugima (siromasima i sl.).

Upotreba katetera i abdest

Pitanje:
Eselamu alejkum!
Želio bih da mi odgovorite na pitanje vezano za abdest. Naime, čovjek koji ugradi tzv. kateter odnosno pomagalo za izlučivanje urina iz njegovog tijela, zato što bez toga njegovi bubrezi ne bi bili u mogućnosti takvo nešto obavljati, to pomagalo - kateter, bez njegovog znanja izlučuje urin iz njegovog tijela. Moje pitanje glasi: kakav je njegov status u pogledu abdesta?

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Takva osoba se tretira sahibi-uzurom i treba se abdestiti za svaki namaski vakat. Tokom tog vakta sa tim abdestom može obavljati nafilu namaz, učiti Kur'an isl.

Ukop jednog dijela posmrtnih ostataka

Pitanje:
Esselamu Alejkum,
Moje pitanje je o pronađenim dijelovima tijela/kostima šehida.
Moj otac je kao šehid bio među nestalim. Za njega se nije znalo od 1992. godine. Putem DNK analize potvrđeno je da mu pronađen samo jedan dio noge. Sad će uskoro biti dženaze za sve osobe koje su pronašli. Pa se pitam je li u redu, ako samo bude dženaza za samo jedan dio kostiiju, dakle nema neki veliki procenat skeleta jer ostalo još nisu uspjeli pronaći, možda se još nađe a možda i ne nađe. Pa bih voljela znati, da li se tako može učiti dženaza nad jednim malim pronađenim dijelom skeleta?
I da li je haram dodatno pronađene preostale posmrtne ostatke skeleta već ukopane osobe spojiti sa već ukopanim dijelom skeleta?

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Da bi se klanjala dženaza treba biti veći dio tijela, odnosno skeleta, a ne samo dio noge. Općenito, dženaza u odustvu je klanjana više puta za sve poginule, tako da je to obuhvatilo i Vašega oca. Čak i da se ne pronađe ostatak skeleta, smatra se da mu je klanjana dženaza u odustvu. Kada se, ako Bog da, pronađu i identificiraju ostali dijelovi skeleta, ili bar veći dio, može se klanjati dženaza posebno ili u sklopu neke buduće zajedničke dženaze. Rahmetliji Allahov oprost i milost, a Vama sabur i strpljenje u kušnji.
A ako se naknadno pronađu ostali dijelovi, treba ih pokopati u kabur u koji je pokopan ranije pronađeni dio.

Nagradne igre

Pitanje:
Selam!
Moje pitanje je vezano za nagradnu igru Avaza koja je u toku, kakav je stav islama po tom pitanju?

 

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Ako neko kupuje novine samo zato da bi učestvovao u igri, onda je to jedna vrsta igre na sreću uz učešće učesnika, u kojoj neki dobijaju, a većina gubi, isključivo na temelju lutrije, što nije dozvoljeno. A ako osoba inače kupuje dotičnu novine, bez obzira da li se u njoj objavljivali nagradni kuponi kojima se učestvuje u izvlačenju nagrada, onda nije zabranjeno, već se eventualna nagrada tretira kao poklon nekim čitaocima od strane dotične novine. Dakle, zavisi od namjere prilikom kupovine novine. Ako osoba nije kupovala dotičnu novinu prije organiziranja nagradne igre, očito je da je njena namjera učešće u igri uz participaciju učesnika od jedne KM koliko košta novina, a takva igra nije dozvoljena.

Davanje zekata na iznajmljeni stan

Pitanje:
Esselamu alejkum!
Testamentom osobe o kojoj sam se brinuo tokom njenog života mi je oporučen stan. Kada se ako Bog da završi ostavinski postupak, da li sam dužan davati zekat na navedeni stan, ukoliko ga ne koristim ili samo ukoliko ga budem iznajmljivao? Ako sam u obavezi davati zekat, na koji iznos trebam davati u slučaju da ne koristim stan, a na koji iznos ukoliko ga budem izdavao. Napominjem da imam riješeno stambeno pitanje.

 

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Na nekorišteni stan se ne daje zekjat osim ako se namjerava trgovati njime. Tada se tretira kao trgovačka roba i daje se zekjat svake godine na ukupnu vrijednost stana u iznosu od 2,5%. Ako se namjerava držati bez iznajmljivanja, nema obaveze zekjata na njeg, a ako se iznajmljuje, zekjat se daje na ubranu kiriju u iznosu od 5% kao srednje rješenje između različitih mišljenja u vezi zekjata na rentu.