A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Žena i klanje kurbana

Pitanje

Selam.

Da li je ženama dozvoljeno prinošenje žrtve, tačnije klanje kurbana?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Da, to je dozvoljeno, pa i obaveza ako žena ispunjava uvjete obaveznosti. Kurban nije ibadet koji se ograničava samo na muškarce.

Post i pumpica protiv astme

Pitanje

Selam.

Da li korištenje pumpice s kisikom koju uzimaju bolesnici od astme kvari post?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Korištenje te pumpice ne kvari post, jer ona samo navlažuje vazduh koji se udiše.

Vanbračni seksualni odnosi

Pitanje

Selam.

Imam djevojku i zajedno smo 4 godine. Htio bi znati jesu li dozvoljeni spolni odnosi iako još nismo u braku, a volimo se planiramo šerijatski vjenčati čim se stabilizira financijska situacija.

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Ne samo da nisu dozvoljeni spolni odnosi mimo braka, već ni ono što vodi k tome, poput osamljivanja mladića i djevojke, dodirivanja i sl. Prema tome, strogo je zabranjen (haram) spolni odnos prije braka i mimo braka općenito. Zato vam preporučujemo da što prije stupite u brak kako biste se zaštitili od harama, a do tog čina izbjegavajte situacije i djela koja navode na blud. Post je dobar lijek u takvoj situaciji.

Postupci vezani za dženazu

Pitanje

Selam.

Ja imam sljedeća pitanja:

1. Želio bih da znam zašto se mejjitu pred spuštanje u kabur odvezuje čvor na ćefinu?

2. Zašto mora biti neparan broj safova pri klanjanju dženaze-namaza?

3. Iz kojih razloga se ne preporučuje prisustvo žena na dženazi?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
1. U osnovi ćefine ne treba vezati, ali se to čini iz bojazni da se zbog vjetra ili tokom nošenja ne rastvore i ukaže se dio tijela mejjita. Kada se spusti u kabur, te bojazni više nema pa nema ni potrebe da taj čvor i dalje ostane, te se vraća na osnovno stanje, a to je nevezanje ćefina. 
2. Neparan broj safova prilikom klanjanja dženaze nije stroga obaveza, već poželjno stanje, na temelju hadisa: "Allah je jedan (nema para) i voli neparno".
3. Prisustvo žena na dženazi nije poželjno zbog njihove naglašene emotivnosti koja može dovesti do pretjeranog plača, ridanja, padanja u nesvijest i sl. Tu je, naravno, i razlog miješanja s muškarcima, katkada neprikladno odijevanje i sl. Međutim, nije zabranjeno da žene klanjaju dženazu namaz, ali to kod nas nije uobičajeno. 

Ćilibarske ogrlice za bebe

Pitanje

Selam.

Da li su dozvoljene ćilibarske ogrlice za bebe, za koje se tvrdi da imaju elektrostatička svojstva koja pomažu djetetu pri nicanju prvih zubića?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Ako je potvrđeno da imaju takvo svojstvo, i ne uzrokuju štetu djetetu, nema šerijatske zabrane da se stave djetetu oko vrata. 

Trudnica i namaz

Pitanje

Selam.

U četvrtom sam mjesecu trudnoće pa me zanima, vezano za namaz, da li ga mogu neometano obavljati u propisanom položaju ili žene u trudnoći trebaju klanjati u nekom drugom položaju (sjedećem i sl.), kako bi se izbjegao pritisak na bebu?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Mišljenja smo da klanjanje namaza u uobičajenom položaju ne smeta trudnoći, posebno u njenoj ranoj fazi, kakva je četvrti mjesec. Ukoliko Vam je to naporno, možete farzove klanjati uobičajeno, s kijamom, a sunnete u sjedećem položaju. U svakom slučaju, konsultirajte se u vezi spomenutoga s ljekarom muslimanom. Neka Vas Uzvišeni pomogne da hairli iznesete trudnoću.

Odgovor na selam od nemuslimana

Pitanje

Selam. Da li musliman može/smije odgovoriti na ''selam''  ukoliko joj selam uputi osoba neislamske vjeroispovijesti? Da li ima hadis za ovo moje pitanje i želio bih da znam o kojem se hadisu radi?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Musliman treba na selam treba uzvratititi selamom bez obzira ko ga nazvao na temelju općeg značenja kur'anskog ajeta: "Kada pozdravom pozdravljeni budete, ljepšim od njega otpozdravite, ili ga uzvratite, jer će Allah za sve obračun tražiti". (En-Nisa', 86.) Musliman jedino neće uzvratiti istim pozdravom ukoliko u  pozdravu upućenom od nemuslimana ima nešto što je u suprotnosti s islamskim vjerovanjem. U tom slučaju otpozdravit će nekim prikladnim pozdravom. Međusobna razmjena pozdrava s nemuslimanima spada u lijepo islamsko ophođenje. Ako Kur'an zahtijeva da sa ehli-kitabijama na najljepši način raspravljamo, onda se utoliko prije prema njima treba lijepo ophoditi u svakodnevnom životu kada nema rasprave. Uzvišeni kaže: "...i učinili smo vas narodima i plemenima da biste se međusobno upoznavali..." Međusobno upoznavanje podrazumijeva međusobnu komunikaciju, a njen početak je obično međusobno pozdravljanje. Također, u Kur'anu se navodi: "O vjernici, u tuđe kuće ne ulazite dok dopuštenje ne dobijete i dok ukućane ne pozdravite; to vam je bolje, poučite se". (En-Nur, 27) U istoj suri, 61. ajetu stoji: "...a kad ulazite u kuće, vi ukućane njene pozdravite pozdravom od Allaha propisanim, blagoslovljenim i uljudnim..." Imam Et-Taberi tumačeći ovaj ajet u svom tefsiru prenosi od Ibrahima (En-Nehaija, čuvenog fekiha iz generacije tabi'ina) da je rekao: "Kad uđeš u kuću u kojoj se nalaze jevreji, reci: Esselamu alejkum!" Ibn Ujejne je na pitanje: da li je dozvoljeno nazvati selam nevjerniku, odgovorio: Da. Uzvišeni je u Kur'anu kazao: "Vi imate divan uzor u Ibrahimu..." a "Ibrahim je ocu svome rekao: Selamun alejke!" U Kur'anu se, također, navodi: "A kad čuju besmislicu kakvu, od nje se okrenu i reknu: "Nama naša djela, a vama vaša djela; mir vama (selamun alejkum)! Mi ne želimo društvo neukih". (El-Kasas, 55) U jednom hadisu se navodi: "Upitan je Poslanik a.s.: Koji je islam najbolji? On je odgovorio: "Da nahraniš drugoga i da nazivaš selam onome koga poznaješ i onome koga ne poznaješ". (Buharija i Muslim) Hadis po svom vanjskom značenju ne pravi razliku između muslimana i nemuslimana u vezi spomenutih naloga o hranjenju i selamu. Većina uleme smatra da se hadis odnosi na muslimane na temelju hadisa: "Ne počinjite sa selamom jevrejima i kršćanima!" . Međutim, ovaj hadis se odnosi na stanje rata, a selam znači mir, pa bi bio u koliziji sa faktičkim stanjem. Govoreći o uzvraćanju na selam koji nazove kitabija, Ibnul-Kajjim kaže: "Šerijatski dokazi i načela ukazuju na to da mu treba uzvratiti riječima: Ve 'alejkes-selam. To je pravedno, a Allah naređuje pravednost...) Prema tome, dozvoljeno je uzvratiti ehli-kitabiji na selam selamom.

Upotreba medicinskog alkohola

Pitanje

Selam.

Da li je dozvoljeno koristiti "medicinski alkohol" u svrhu obloga ili masiranja radi skidanja temperature?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Nema smetnje koristiti medicinski alkohol u spomenutu svrhu, ako koristi i ako je to preporučio ljekar, a nema odgovarajuće alternative. 

Rad u katoličkom vrtiću

Pitanje

Selam.

Prije dva mjeseca počela sam da da radim u katoličkom vrtiću kao čistaćica. Oni su prihvatili to što nosim hidžab i nije bilo nikakvih problema. Mene ipak mući, da li mi je taj zarađeni novac halal? Idem tamo navečer kada se vrtić zatvori.

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Nema smetnje da obavljate spomenuti posao, jer ne sadrži ništa što je zabranjeno, budući da posao čišćenja ne znači saglasnost sa sadržajem koji se djeci nudi u vrtiću. Za to su odgovorni drugi. Naravno, ako niste u nuždi, bilo bi bolje ne obavljati slične poslove bilo gdje.

Posao u osiguravajućem društvu

Pitanje

Esselamu alejkum!
Sestra sa hidžabom, diplomirani ekonomista, na birou dvije godine od kada sam diplomirala. U dilemi sam da li da prihvatim posao u jednom osiguravajućem društvu kao ekonomista. S obzirom na današnju situaciju za zaposlenje u kojoj je problem naći bilo kakav posao, a posebno halal, šta je manje zlo prihvatiti posao u kojem je velika vjerovatnoća doticanje sa kamatom ili biti na teretu roditelja bez posla... Ako bih prihvatila posao samo s nijjetom da steknem određeno iskustvo kako bih lakše našla drugi posao, obzirom da poslodavci to uveliko gledaju, da li bi to "umanjilo" haram? 

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
U našim okolnostima teško je naći posao bez nekih sumnjivih ili zabranjenih primjesa. Takav je slučaj i s poslom u osiguravajućim kućama. Nisu svi njihovi poslovi zabranjeni. Neki su dozvoljeni, a neki zabranjeni. Prema tome, riječ je o mješavini halala i harama. Mišljenja smo da u okolnostima u kojima živimo u našoj zemlji, nema smetnje da prihvatite taj posao, s nijetom da, kad steknete iskustvo i pruži vam se prilika za neki drugi posao, ostavite taj i prihvatite neki drugi posao.