A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Kupovina skupe odjeće

Pitanje

Selam.

Ako čovjek ima dovoljno novca, potom ode u šoping ili neki trgovački centar, izabere neke patike ili cipele koje mu se sviđaju, a može kupiti i na pijaci recimo slično nešto, daje se prednost kupovini markiranih jer duže traju, jer su bolje, ljepše itd. 
Dakle imućna osoba, kojoj nije bitno koliko košta! Da li sa šerijatske strane postoji zabrana da se kupe te skuplje patike ili cipele ili hlače itd?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Nema šerijatske smetnje da se kupe kvalitetne patike, obuća, odjeća i sl. makar bile i skuplje od nemarkiranih, jer kvalitet ima svoju cijenu. I Poslanik a.s. je nosio lijepu i kvalitetnu odjeću. U jednom hadisu se navodi da Allah voli, kada daruje blagodat svome robu, da se to na njemu vidi. Naravno, bez uznosenja, oholenja, pretjerivanja i slijepog povođenja za drugima.

Historijat simbola polu-mjeseca i zvijezde

Pitanje

Selam.

Molim vas da mi odgovorite zašto i otkad se polu-mjesec i zvijezda smatraju islamskim simbolom?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
O zastavama B-H muslimana vrijedan članak je napisao reisu-l-ulema Fehim ef. Spaho u Glasniku br.4 iz 1942. godine, pa Vas upućujemo na taj rad koji sadrži iscrpnije informacije o spomenutom pitanju. Prema Fehimu Spahi, najstarija zastava na kojoj se nalazi polumjesec i zvijezda kod nas jeste zastava iz ustanka Alipaše Rizvanbegovića. Na gornjem crvenom i donjem plavom polju je polumjesec i zvijezda, a u sredini na bijelom polju napisano je arapskim pismom: La ilahe illellah. Zemaljski muzej je kupio ovu zastavu u Mostaru 1893.  

Hrskavica od govečeta kao lijek

Pitanje

Selam.

Zanima me smatra li se čistom hrskavica zaklanog  govečeta (iz koljena)?

Naime dobio sam neki recept za liječenje bola u koljenima, treba mazat time, ali smatra li se čistom, u smislu kad se namaze da se  može klanjat i sl.

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Ako je goveče zaklano na propisan način, njegova hrskavica je čista za upotrebu i nema smetnje da se njome namaže koljeno i klanja nakon toga.

Pravilan izgovor harfova u namazu

Pitanje

Selam.

Obraćam Vam se jer imam problem u namazu koji ne znam kako da riješim a stvara mi teškoće u namazu. Naime, tekbir jako teško izgovaram tj. slovo k! Takođe slovo i pri učenju „siratallezine" u El Fatihi. Jednostavno od nervoze jezik mi jako teško to izgovara i to me frustrira jer mi od uživanja i opuštanja pri namazu pravi srklet i nervozu. Radi slova k u tekbiru sam prestao učiti ikamet prije namaza jer mi je to zaista, sav se preznojim. Ako imate za mene neki praktičan savjet, uputu ili slično bio bih zahvalan.

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Izgovarajte harfove onako kako možete. Allah nikoga ne zadužuje preko njegovih mogućnosti. Namaz je ispravan i bez ikameta, mada je svakako bolje da se izvrši i taj pritvrđeni sunnet.

Brak muslimana i nemuslimanke

Pitanje

Selam.

Da li musliman može obaviti šerijatsko sklapanje braka pred imamom sa ženom koja nije muslimanka, nije prešla na islam ili treba da pređe na islam da bi se to obavilo? Inače je kršćanka. Kakva je procedura u pogledu ovoga i stav islama o ovome?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Naši imami ne obavljaju šerijatska vjenčanja u slučaju tzv. mješovitih brakova, jer je još na snazi fetva koju je ranije (1938.) donio Širi savjet reisul-uleme o zabrani mješovitih brakova (ženidba muslimana s neuslimankom, a udaja muslimanke za nemuslimana svakako je zabranjena i mimo spomenute fetve). Prema tome, ako neko želi takav brak, neka se vjenča kod matičara. Imam to ne treba obavljati, jer bi na neki način time odobrio i promovirao takav postupak, koji očito nije u interesu muslimanske zajednice, zato što bi, ako bi se raširila praksa takvih brakova, mnoge muslimanske djevojke ostale neudate, a izričito im je zabranjeno da se udaju za nemuslimane.

Bilježenje kur`anskih ajeta

Pitanje

Selam alejkum.
Da li postoji smetnja u tome da zapisujem određene ajete iz Kur'ana u jedan rokovnik, svesku, tu su samo ajeti, prevod na bosanskom jeziku, prepišem sve isto kao što je i u Kur'anu, koja je sura, broj ispred ajeta, pod navodnicima? Kada razmislim, ne vidim razlog za što bi postojala smetnja u tome, jer ja ništa ne mijenjam, niti imam namjeru, nego želim neke ajete da izdvojim, da zapamtim, da postupim po tome, da mi to uvijek bude na umu, i sl... Hvala Vam!

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Ne vidimo neke smetnje da to činite, jer tu nema ništa što bi predstavljalo zloupotrebu ili skrnavljenje kur'anskog teksta. Djela se prema namjerama vrednuju, a Vaša namjera je dobra. Treba samo paziti da se ti rokovnici i sveske u kojima ima zapisanih ajeta nose u nečista mjesta.

Cigara i abdest

Pitanje

Selam.

Zanima me da li sam izgubio abdest ako zapalim cigaru, tj. da li cigara (duhan)  kvari abdest?

 

Odgovor

Eselamu alejkum!
Pušenje cigare ne kvari abdest. Savjetujemo Vam da prestanete pušiti, jer je pušenje štetno po zdravlje čovjeka, a sve što šteti zdravlju islam zabranjuje. 

Varanje na ispitima

Pitanje

Selam.

Svjedoci smo danas da se ispiti na univerzitetima polažu na razne načine, i da se ocjene upisuju i bez izlazaka studenata na ispit. Zanima me kakav je stav islama po pitanju osoba kojima se ocjene upisuju a da ne uče i ne polažu ispite. I šta ako oni sutra budu ekonomisti, pravnici, bilo sta, da li hljeb koji jedu iz tog posla, dakle ako su pravnici ili ekonomisti, a nikad položili ispit nisu već je sve bilo na lijepe oči i slično, da li čitav život recimo kao pravnik ili ekonomista jedu haram hljeb radi toga jer su nepravilno okončali školovanje? Da li je svaki dinar koji zarade kao pravnici, ekonomisti a nisu se po propisu školovali zapravo haram para jer ga zarađuju kao nešto što zapravo de jure jesu, ali faktički je stečeno na pogrešan način. Zanima me kao teoretsko pitanje i odgovor jer sam skoro prisustvovala raspravi o tome i šta sa ljudima koji su bili dio tog kola a više ne žele već žele časno nastaviti školovanje itd.  

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Davanje i uzimanje mita je strogo zabranjeno u islamu (haram) i ubraja se u velike grijehe. „Ne jedite imovinu jedan drugoga na nepošten način..." kaže Uzvišeni u suri El-Bekara, 188. ajet. Abdullah b. 'Amr je prenio sljedeći hadis: „Allahov Poslanik a.s. je prokleo osobu koja daje i koja uzima mito." (Et-Tirmizi) U verziji koju je zabilježio Ahmed navodi se dodatak: „i posrednika među njima". Prema tome, zabranjeno je traženje, davanje i primanje mita te posredovanje između davaoca i primaoca mita. Hanefijski pravnici su podijelili davanje mita u četiri vrste: 1. davanje mita radi dobijanja položaja u sudstvu ili vlasti; u ovom je slučaju zabranjeno i uzimanje i davanje; 2. podmićivanje sudije da donese presudu; i u ovom je slučaju, također zabranjeno uzimanje i davanje mita, makar presuda bila pravedna, jer je to obaveza sudije; 3. uzimanje imovine s ciljem rješavanja nekog problema kod vlasti kao npr. otklanjanje štete; u ovom slučaju je zabranjeno uzimanje mita; 4. davanje novca osobi koja nije službenik kod sudije s ciljem da isposluje neko njegovo pravo; taj postupak je dozvoljen, jer, pomaganje drugoga iako je dužnost, uzimanje imovine za taj posao je jedna vrsta naknade za urađeno. (V. Ibn Abidin, Hašija, 4/303)

Davanje mita profesoru radi dobijanja prolazne ocjene potpada pod opću zabranu sadržanu u dokazima koje smo citirali na početku odgovora i ne može se opravdati principom nužde, jer se spomenuti princip primjenjuje samo u situaciji kada su ugrožene temeljne, zaštićene vrijednosti u Šerijatu: vjera, život, razum, potomstvo i imovina, i to samo u mjeri kojom se otklanja stanje nužde. Čak i pod pretpostavkom da student zaslužuje prolaznu ocjenu nije mu dozvoljeno da daje profesoru mito, jer time doprinosi širenju ove opasne i štetne društvene pojave koja, uz korupciju, nagriza same temelje društva i države. Još je veći grijeh ako student mitom kupi prolaznu ocjenu, a da je uopće ne zaslužuje. Za raširenost pojave mita zaslužni su i oni koji uzimaju kao i oni koji daju i posreduju u davanju mita. Studenti trebaju pokazati odlučnost i samopoštovanje i prijaviti nadležnim univerzitetskim vlastima svaku pojavu uzimanja mita. Osoba koja uzima mito hrani sebe i svoju porodicu haram imetkom, a onaj koji stiče diplomu davanjem mita za dobijanje prolazne ocjene iz jednog ili više predmeta, bez potrebnog znanja, stiče diplomu na haram način, pa je i svaka dalja aktivnost (zaposlenje...) koja se kalemi na haram nezakonita. 

Propisi vezani za rođenje djeteta

Pitanje

Selam.

Interesuje me šta i kako treba proučiti kad se dijete rodi?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Kad se rodi dijete treba mu proučiti tihim glasom ezan na desno, a ikamet na lijevo uho, zahvaliti se Uzvišenom dovom i zamoliti Ga da podari djetetu zdravlje i uputu, i da ga sačuva od svih belaja. Sedmi dan je dobro zaklati kurbana - akiku, ili 14. ili 21. dan. Ako se tada ne priredi akika, može u bilo koje vrijeme kasnije.