A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Dova za roditelje

Pitanje

Imam jedno pitanje vezano za majku i oca. Dakle dosta su se napatili u životu i ja zajedno s njima ali su mi oni prioritet pa me zanima postoji li koja dova koju bih mogao učiti za njih , njihovo zdravlje i njihovo bolje?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Najvažnije je da ih dobro pazite, slušate, pomažete, poštujete i iskazujete ljubav i pažnju. Što se tiče dove, Kur'an je ukazao na dovu koju djeca trebaju učiti za roditelje, a to je dova u kojoj mole Uzvišenog da se smiluje njihovim roditeljima, da im oprosti grijehe i uvede uh u Džennet.

Pranje vrata prilikom abdesta

Pitanje

Selam.

Prilikom uzimanja abdesta, da li je sunnet da se pere vrat? Jer sam čuo da je to novotarija.... I ako ne peremo vrat prilikom uzimanja abdesta, da li je abdest ispravan?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Potiranje vrata prilikom abdesta je sunnet u našem mezhebu, a neki smatraju da je mustehab (v. Meraki el-Felah, str. 30) , što je nešto niži nivo od sunneta, na temelju hadisa u kojem s navodi da je Poslanik a.s. abdesteći se potrao cijelu glavu od početka pa prema zatiljku obuhvatajući potiranjem do kraja vrata. Hadis su zabilježili Buhari i Muslim u više poglavlja o abdestu. Prema tome, potiranje vrata ima osnove, mada drugi mezhebi drže da su hadisi koji jasno govore o potiranju vrata apokrifni. Međutim, poznati muhaddis El-'Iraki kaže da potiranje vrata u abdestu navodi u hadisu Vaila b. Hadžera koga su zabilježili El-Bezzar i Et-Taberani u El-Kebiru senedom koji je ocijenio zadovoljavajućim (la b'ese bi), mada En-Nevevi kaže da je apokrifan. Ibn Hadžer ga nije ocijenio apokrifnim. Abdest je ispravan i ako se ne potare vrat, a li je time ispušten sunnet u abdestu prema propisu u našem mezhebu.

Noćni nafila-namazi

Pitanje

Selam. Želio bih vas pitati o noćnim nafila-namazima u Hanefijskom mezhebu. Koliko rekata se obično klanjaju noćne nafile i da li ima barem neki prosječan broj rekata o klanjanju noćnih nafile namaza?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Nafila namaz u hanefijskom mezhebu dijeli se u dvije grupe: pritvrđeni sunnet i mendub - nepritvrđeni sunnet. U pritvrđeni sunnet spadaju sunneti koje je Poslanik a.s. redovno i ustrajno činio. To su sljedeći sunneti: dva rekata prije sabahskog farza, četiri rekata prije i dva poslije podnevskog farza, dva rekata poslije akšamskog farza, dva rekata poslije jacijskog farza i teravih namaz. U mendube, odnosno nepritvrđene sunnete, koje je Poslanik a.s. pretežno klanjao, ali ih je pokatkad i propuštao, spadaju: dva dodatna rekata nakon dva rekata pritvrđenog sunneta poslije podnevskog farza, četiri rekata prije ikindijskog farza, četiri rekata prije jacijskog farza, salatul-evvabine - šest rekata nakon akšam namaza s jednim, dva ili tri selama. Neki hanefijski pravnici smatraju da je mustehab klanjati dva rekata nafile nakon akšam namaza. Spomenute nafile su vezane za dnevne farz namaze. U samostalnu nafilu spadaju sljedeći namazi: duha namaz koju čine najmanje dva rekata, ali je ispravnije klanjati 4-8 rekata u periodu nakon što se sunce podigne na horizontu pa do oko pola sata pred podne namaz, dva rekata namaza nakon abdesta, dva rekata tehijjetul-mesdžid, koji se klanja nakon ulaska u džamiju, ali ne u pokuđeno vrijeme, niti u vrijeme klanjanja farza, a zamjenjuje ih i neki drugi namaz (sunnet), zatim dva rekata istihare namaza koja se klanjaju u slučaju dileme da li nešto uraditi ili ne, četiri rekata tesbih namaza koji ima specifičnu formu, zatim četiri (a po nekima dva) rekata salatul-hadždže koji se klanja nakon jacije na specifičan način, te 2-8 rekata noćnog namaza (salatut-tehedždžud ili salatul-lejl). U Muslimovu Sahihu se bilježi hadis u kojem Poslanik a.s. kaže: "Najvrjedniji namaz nakon farza je noćni namaz." Muslim je, također, zabilježio sljedeći hadis: "Klanjajte noćni namaz, jer su to činili dobri ljudi prije vas, i zato što vas taj namaz približava vašem Gospodaru, briše vaše grijehe i odvraća od griješenja." Duži kijam (stajanje u namazu) u ovom namazu je bolji od mnoštva sedždi (rekata). Na to ukazuje hadis: "Najvrijedniji je namaz u kojem se duže stoji". (Muslim, Ahmed, Et-Tirmizi i Ibn Madže).

Nadijevanje djeci imena meleka

Pitanje

Selam.

Ovom prilikom bih Vas željela upitati vezano za svoje ime.
Moje ime je Majda a nedavno sam imala priliku da pročitam u knjizi "Muslimanska lijepa imena" od pisca Mensura Zukorlića gdje doslovno stoji sljedeće: "Pokuđeno je davati imena meleka (poput Džebrail, Mikail i Israfil), kao i imena koja ne dolikuju čovjeku i koja on prezire, poput imena sa lošim značenjem. Zabranjuju se imena djeteta koja su svojstvena Gospodaru, kao što se zabranjuju i imena Kur` ana i njegovih sura." 
Interesuje me po islamskim propisima da li je ovo tačno?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Vaše ime je lijepo i nema ništa sporno u vezi njega. Ime Majda nije isto što i naziv kur'anske sure El-Maida, mada im je forma slična. Vaše ime nije sa određenim članom, pa označava trpezu općenito, dok je naziv kur'anske sure s određenim članom i ukazuje na konkretnu trpezu. Nije identičan sadržaj značenja  riječi s određenim i bez određenog člana.

Uzimanje stambenog kredita

Pitanje

Selam.

Da li mi je haram uzeti stambeni kredit za kupovinu vlastitog stana budući da živim u kršćanskoj
zemlji?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Ukoliko nemate drugog načina da riješite svoj stambeni problem (nemate vlastitog stana ili kuće bilo gdje), prema fetvi Evropskog vijeća za fetve dozvoljeno je u tom slučaju uzeti stambeni kredit iz razloga nužde ili prijeke potrebe. Ukoliko postoji u dotičnoj zemlji islamska banka koja daje kredite na nekamatnoj osnovi, onda trebate uzeti kredit kod te banke, jer tada otpada razlog nužde.

Obrezivanje odrasle osobe

Pitanje

Selam.

Islam sam prihvatio u svojoj 37 godini, hvala Allahu dž.š. na njegovoj milosti!

Trudim se da ispunjavam sve obaveze koje mi vjera nalaže, a Uzvišeni Gospodar najbolje zna koliko u tome uspijevam.

U vezi s tim sam htio pitati u kojoj mjeri je preporučljivo i kakav je stav našeg mesheba povodom obrezivanja odrasle osobe?

Odnosno da li postoji smetnja za obavljanje umre, hadža, dženaze i sl. osobe koja nije obrezana?

Da li imate podatke u kojoj je mjeri to praksa kod ljudi koji su prihvatili islam?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Hvala Uzvišenom koji Vas je Svojom milošću obasuo i uputio Vas na pravi put. Obrezivanje muške djece (muških osoba) je tradicija koja se veže za Ibrahima a.s., a spada i u sunnet našeg Poslanika a.s. Poznato je da se Ibrahim a.s. obrezivao u poodmakloj dobi života. Također, preporučljivo je (sunnet) da se obreže osoba koja primi islam, ali nije stroga obaveza, posebno ukoliko postoji bojazan od te operacije. Hadž, umra, namaz i svi drugi obredi su ispravni i ako osoba koja ih čini nije obrezana. Nemamo podataka o tome koliko osoba i u kojoj dobi vrši obrezivanje, budući da se te vrste operacije vrše u bolnicama, ili u privatnim ordinacijama. Preporučujemo Vam obrezivanje, osim ako imate opravdan razlog da to ne učinite. U svakom slučaju, ispravnost djela koje čovjek čini ovisi o iskrenosti namjere i njihovoj usklađenosti s propisima islama, a ne od toga da li je počinilac obrezan ili ne.

Rad u osiguravajućem društvu

Pitanje

Ponuđen mi je oblik honorarnog posla u jednom osiguranju. Moj bi zadatak bio da ljudima preporučujem štednju novca u tom osiguranju (tj. da budem posrednik između klijenta i osiguranja) gdje će klijent potpisivati ugovor na najmanje 10 godina uz mogućnost prekida ugovora nakon 5 godina, gdje će se plaćati svaki mjesec rata oko 30km ili više. Kada istekne ugovor osoba koja je štedila može podići svoj novac bez ikakve štete tj. onoliko koliko smo platili rata dobijamo toliko novca bez umanjivanja za neke takse ili troškove osiguranja. Novac kojeg štedimo na našem računu u međuvremenu koristi država za izgradnju npr. autoputeva, stambenih prostora, nekih ustanova i sl. Ta štednje uključuje još i osiguranje od 9 teških bolesti (karcinom, paraliza itd) bez dodatne doplate. U slučaju smrti klijenta njegov novac podiže njegova porodica. Da li je meni dozvoljen ovaj oblik posla?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Novac koji akumuliraju banke ili osiguravajuća društva koristi se u kamatnim tokovima novca i sve je, manje-više obojeno tom nijansom. Otuda, poslovanje i transakcije na toj osnovi potpadaju pod princip zabranjenog ili u najmanju ruku sumnjivog poslovanja, osim u slučaju nužde ili prijeke potrebe. Taj princip važi i za zaposlenje ili zaključenje ugovora o honorarnom poslu s takvim poslovnim subjektima. Izuzetak mogu biti oni oblici osiguranja koji se smatraju dozvoljenim, poput zakonom obaveznih vrsta osiguranja. Promoviranje i propagiranje sumnjivih poslova, tj. navođenje drugih osoba na te poslove, teži je slučaj od toga da neko sam za sebe učini takav postupak. Učiniti grijeh, svjestan grijeha, pa se pokajati za njeg, manji je grijeh od promoviranja  i navođenja drugih ljudi na grijeh.

Kurban povodom rođenja djeteta

Pitanje

Selam.

Poznato mi je da treba zaklati kurban povodom rođenja djeteta.

Mene zanima da li taj kurban treba ispeći i nahraniti svoje bližnje ili nekako drugačije?

I ako se peče da li je dozvoljeno peći kurban na ražnju?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Akika - kurban se može ispeći i prirediti sohbet za svoje namjbliže, a može se u cijelosti podijeliti siromasima. U svakom slučaju ništa od tog mesa ne treba zadržati za sebe posebno. Način pečenja mesa nije bitan.

Naklanjavanje propuštenih namaza

Pitanje

Selam.

Desi da ne obavimo nijedan u toku dana osim Jacije, jer nismo bili u mogućnosti za to. Ako želimo nadoknaditi propuštene namaze, da li trebamo učiti ikamet prije svakog kada namaza, ili trebamo proučiti samo jedanput, ili ne treba nikako?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Trebate nastojati obaviti svaki namaz na vrijeme, jer je to obaveza ako ju je moguće izvršiti. A ako nije, onda prilikom naklanjavanja treba proučiti ikamet za svaki namaz koji se naklanjava.