A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Svađa koja traje duže od tri dana 1

Pitanje:

Selam!

Šta ako sam posvađam s nekim od prijatelja duže od tri dana a moram da napomenem to da taj neko iako je musliman ne klanja, konzumira alkohol i moje nastojanje da riješimo sve kako treba je ignorisao i trenutno smo posvađani, je li mi to grijeh i hoće li se moje dove prihvatiti kod Allaha dž. š. s obzirom na situaciju kakva jest?

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ukoliko niste krivi za tu svađu, niste ni odgovorni za posljedice. U svakom slučaju trebate nastojati da se pomirite i nastavite normalno komunicirati.

Svađa koja traje duže od tri dana

Pitanje:

Selam!

Šta ako sam posvađam s nekim od prijatelja duže od tri dana a moram da napomenem to da taj neko iako je musliman ne klanja, konzumira alkohol i moje nastojanje da riješimo sve kako treba je ignorisao i trenutno smo posvađani, je li mi to grijeh i hoće li se moje dove prihvatiti kod Allaha dž. š. s obzirom na situaciju kakva jest?

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ukoliko niste krivi za tu svađu, niste ni odgovorni za posljedice. U svakom slučaju trebate nastojati da se pomirite i nastavite normalno komunicirati.

Klanjanje namaza u ime druge osobe

Pitanje:

Selam!

Je li moguće da ja klanjam za nekoga, u nečije ime, a da se to broji kao njegovo dobro djelo ako je taj neko spriječen iz nekog razloga da ne klanja ili sto me vise zanima ako je taj netko druge vjere a inšallah planira u bliskoj budućnosti prihvatiti časni islam za svoju vjeru?

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Niko ne može u ime nekoga drugoga klanjati niti će se tom drugom, bio on musliman ili ne, pisati sevapi od tog klanjanja. Sevap od klanjanja drugoga može imati samo onaj koji tog drugog savjetom ili djelom ponuka na klanjanje namaza.

Otklanjavanje vitara

Pitanje:

Selamun alejkum!

Mama mi kaže da ako mi netko da vitre ili zekat moram to otklanjat. Mene zanima kako da to otklanjam?

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Kod nas se zekat i vitre uplaćuju u Bejtul-mal i tu odluku Rijaseta koja je u skladu s Poslanikovim sunnetom svi muslimani trebaju poštovati i primjenjivati. 

Pričanje viceva

Pitanje:

Selam alejkum!

Mislim da Islamska zajednica treba biti na raspolaganju svakome pa sam odlučila mail poslati na ovu adresu jer se pouzdam u Vas.

Imam jedno pitanje. Je li u islamu dozvoljeno pričati viceve? Je li to laž i izmišljotina? Neki kažu da jeste jer su vicevi obično o Fati, Muji, Sulejmenu i slično pa ljudi misle da se na taj način ismijavaju ličnosti bitne u islamu. Pa Vas ja pitam je li to tačno? Znam da je lijepo da se nasmijemo ali je li ovo uredu nasmijati se nekom vicu u kome se spominje ime Fatima recimo?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Šala u islamu nije zabranjena, ali sadržaj i clj moraju biti dozvoljeni. Bezobrazni vicevi, vicevi koji sadrže prikrivenu diskriminaciju, omalovažavanje, u kojima se upotrebljavaju imena meleka, Poslanika, ashaba, u kojima se govori o Džennetu ili Džehennemu, u kojima se zbijaju šale na račun vjere ili časti neke osobe, naroda i sl. nisu dozvoljeni.

Izračun zekata

Pitanje:

Selam!

Molim Vas za pomoć pri izračunu zekata, obzirom da se ne mogu baš snaći i Zekat kalkulatoru.

Tokom cijele godine, imam ušteđevinu koja iznosi cca. 20.000 KM.

U toku prethodne godine sam izvršio otplatu kredita u ukupnom iznosu od 15.000 KM. Ostatak duga (dug koji u naredne 3-4 godine moram platiti banci), na dan obračuna zekata iznosi cca. 40.000 KM. Ušteđevina koju imam je jedina zekatabilna imovina.

Koji iznos zekata trebam uplatiti?

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ukoliko vam je i nakon otplate kredita u iznosu od 15.000, KM u protekloj godini u ušteđevini ostalo 20.000,00 KM dužni ste dati zekat na cijelu ušteđevinu, jer vraćeni dio kredita ne ulazi u obračun zekata i tako će biti i sa ratama koje vratite sljedeće godine i one poslije dok ne vratite kredit. Prema tome, zaboravite na kredit, računajte samo na ono što posjedujete tokom godine, jer ste to uštedjeli uz vraćanje rata kredita tokom zekatske godine. Zekat na 20.000, 00 KM iznosi 500 KM.

Način klanjanja noćnog namaza

Pitanje:

Selam!

Htio bih Vas pitati način klanjanja Salatul-lejl, u noći Kadr, čitao sam u knjigama i slušao hodžu kako drži ders o tome ali ima par stvari za koje nisam siguran, kao npr. čuo sam da se predaje selam poslije svaka dva rekata, sad me zanima da li na tom sjedenju poslije svaka dva rekata se uči Ettehijjatu salavati i dova, ili samo etehijatu (ja sam do sad po ovom prvom)? I zanima me da li se nakon predaje selama, kad se ustane, zanijeti ponovo, ili samo se dignu ruke sa izgovaranje riječi „Allahu ekber“? I da li se nakon klanjanja određenog broja rekata Salatul-lejla uči dova kao i u ostalih namaza (namaska dova) i da li se uči tespih?

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Kada je riječ o noćnom namazu općenito, u noći Kadr i drugim noćima (nema bitne razlike), preferira se klanjanje pod dva rekata, tj. predaja selama nakon dva rekata. Ali, namaz je ispravan i ako se selam preda nakon četiri rekata. Ukoliko se preda nakon dva rekata, jasno je da osim Ettehijjatu treba učiti i salavate kao na kadei-ehiri u svim ostalim namazima. Kada je riječ o nijetu, postupa se kao i kod teravije, jer je i ona jedan vid noćnog namaza, s tim što je vezana za ramazan. Dovoljno je imati na umu koji namaz se klanja. Uobičajeni tesbih vezan je za farz namaze i ne uči se nakon nafile. Ali ne smeta ako bi neko proučio taj tesbih, kao vid zikra. Kada je riječ o nafili namazu, njegova forma je nešto fleksibilnija u odnosu na farz namaz.

Značenje imena Mirsad

Pitanje:

Selam!

Interesuje me značenje imena Mirsad. Puno sam istraživao i tražio po internetu, uglavnom ima dosta kontradiktornosti oko značenja imena, stoga bih želio pitati nekoga ko zaista vlada arapskim jezikom, tražio sam i prevode u Kur`anu Časnom i našao sam da Korkutov prijevod kaže da ime znači zasjeda, klopka, dok sam našao u drugom prevodu Kur`ana da znači bdjeti, nadgledati (čini mi se da je prevod Čaušević nisam siguran) Suretul-Fedžr, dok negdje nalazim kao nekakvu vezu sa džehenemom, dok sam nalazio u knjizi imena da znači princ, obrazovan pisar, pa me zaista interesuje pravo značenje imena i na sta se ono odnosi? Inače klanjam svaki vakat, ali malo me to sve kopka pa molim Vas da mi odgovorite što prije.

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Nema potrebe da se opterećujete značenjem svoga imena. Nema u njemu ništa loše. Korijen tog imena jesu harfovi (r s d) u značenju: motriti, paziti, osmatrati, pratiti...Riječ "mirsad" sa kratkim a znači: dalekozor, teleskop, sa dugim a, kako se kod nas obično izgovara, ima više značenja: osmatračnica,opservatorija, zasjeda, drum. Ova riječ se spominje  u Kur'anu na dva mjesta. U suri El-Beled, 14. ajet: "jer,Gospodar tvoj je, zaista, u zasjedi (le bil-mirsad)". U suri En-Nebe', 21 ajet: "Džehennem će zasjeda (mirsaden) postati nasilnicima mjesto povratka". Bitno je da Vi izvršavate svoje vjerske obaveze, da ste čestiti i pošteni, da činite dobra djela, a to od imena ne ovisi. Ne vidim razloga da Vas išta kopka u vezi tog imena. Strah od džehennemske zasjede treba biti prisutan kod svakog muslimana bez obzira kakvo ime nosio.

Zekat za umrlu osobu

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Iza osobe koja je nedavno peselila ostala je izvjesna suma novca na računu. Može li nasljednik dati zekat  za umrlu osobu, na taj novac?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ukoliko novac dostiže iznos nisaba, a vlasnik umre prije izvršenja obaveze zekata, nasljednici to trebaju učiniti za njega/nju, kako bi se dug prema Bogu izvršio, mada nasljednici nemaju obavezu da to i učine. Ali je svakako poželjno i pohvalno da to urade kao vid dobročinstva prema ostavitelju.

Brakovi sa naknadnim bilježenjem kod matičara

Pitanje:

Selam!

Kod nas u Bosni (ili u samo nekim dijelovima Bosne) je takav običaj da se ženska osoba uda ali bez vjenčavanja, a tek nakon određenog vremena (nakon mjesec, godinu ili čak i duži vremenski period) taj se brak zaključi u državnoj (matični ured) i vjerskoj instituciji (šerijatsko vjenčanje). Posebno ovakvi slučajevi su prisutni ukoliko su osobe maloljetne, te ne ispunjavaju uslove vjenčanja u matičnom uredu.

1. Da li je po šerijatu ovakav običajni način stupanja u "brak" ispravan bez zaključivanja braka u nekoj od institucija ukoliko se organizuje svadba, te na taj način upozna okolina da je neka osoba stupila u ovakvu vrstu zajednice?

2. Da li je osobi vjerniku dozvoljeno da prisustvuju ovakvoj svadbi i poštuje običaje svadbe (dati novac mladencima i sl.) ukoliko ovakav način stupanja u "bračnu zajednicu" nije dozvoljen, bez obzira što se na toj svadbi ne toči i konzumira alkohol?

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Zbog važnosti institucije braka i osjetljivosti odnosa koji nastaju zaključenjem braka, sve ili većina država, uključujući i muslimanske koje primjenjuju šerijatsko porodično pravo, su pozitivnim zakonima uredile način i proceduru zaključenja braka uvjetujući da to bude pred ovlaštenim licem - matičarem koji registrira zaključenje braka u knjigu vjenčanih. Budući da zaključenje braka na propisani način, pred matičarem, a poslije toga pred imamom matičarem na najbolji način štiti prava i obaveze supružnika u braku, isključivo podržavamo takav način i proceduru zaključivanja bračnog ugovora. Neformalni, običajni brakovi ne pružaju pravnu ni šerijatsku zaštitu onima koji se upuštaju u takvu vezu, vode brojnim problemima i nerazrješivim situacijama i zato ih nikako ne treba ohrabrivati i podržavati. Takva veza je avantura sa nesagledivim posljedicama. Ako je u ranijem vremenu i bilo nekakvog opravdanja za slične postupke, danas takvog opravdanja nema.