A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Kako postupiti sa starim kurbanskim mesom

Pitanje:

Esselamu alejkum,

S obzirom da kući rijetko koristim crveno meso, u situaciji sam da mi je kurbansko meso već više od dvije godine zaleđeno. Obzirom na dužinu perioda, ne usuđujem se da ga koristim jer ne znam da li je upotrebljivo. I sad ne znam šta da uradim? Je li uredu da ga zakopam?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Trebali ste na vrijeme podijelili to meso koje niste iskoristili, jer Vam nije trebalo, nego da sada razmišljate kako ga se otarasiti. Ukoliko se radi o većoj količini, možete se konsultirati s veterinarom i sl. te ga predati u neku od narodnih kuhinja, naravno ako se pokaže da je ispravno i neštetno za konzumiranje. U protivnom možete ga zakopati ili dati životinjama.

Boja džamijske fasade

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Na nekoliko mjesta u Bosni sam vidio džamije zelenih fasada.

Postoji li neki vjerski razlog za izbor te boje ili je riječ o lokalnim običajima?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Da postoji neki vjerski razlog za odabir te boje sve bi džamije imale zelenu fasada, a svjedoci smo da većina džamija ima bijelu fasadu. Prema tome, to je stvar izbora onih koji vode izgradnju džamije. Vjerovatno se vodi računa, posebno ako je riječ o novim džamijama, i o tome da se džamija svojim vanjskim izgledom i fasadom uklopi u ambijent u kojem se gradi.

Davanje zekata i povrat poreza od države

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Živimo u Australiji, muž radi i na kraju financijske godine vrši povrat poreza. Da bi vratili isti, novac mora biti utrošen u neku od kategorija prihvatljivih za Ured za taksu, a jedna od njih je i dobrotvorne svrhe. Da li je vjerski prihvatljivo navesti iznos koji smo dali u zekat i tako dobili nekih 30% nazad,  s tim da je naša namjera da i to što dobijemo nazad damo u sadaku?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Da, to je dozvoljeno, u skladu je sa zakonom, a nije oprečno ciljevima Šerijata.

Invalidne osobe i odlazak u džamiju

Pitanje:

Esselamu alejkum!  

Ja sam invalidna osoba i za svakodnevno kretanje koristim invalidska kolica. U lokalnoj zajednici gdje živim postoje dvije džamije u radijusu od oko 1 km. Nijedna od tih džamija nema uređen arhitektonski pristup osobama sa tjelesnim onesposobljenjem. Diskriminirajući stav lokalnog džematskog odbora je da džamije nemaju i ne treba da imaju takvu vrstu prilaza.

Šta Rijaset, Islamska zajednica i državne institucije rade na rješavanja problema pristupačnosti vjerskih objekata u cijeloj BiH osobama kao što sam ja?

Po svim zakonima, domaćim, međunarodnim, a prije svega po Allahovom zakonu ja bih trebao kao i svi ostali. Da imam pravo ući u vjerski objekat i obaviti molitvu. Oduzimanjem mi tog prava vrši se diskriminacija nad osobama kao što sam ja.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Poštovani,
Zahvaljujemo Vam što postavljate i inicirate, odnosno potencirate ovo pitanje. Nažalost i na sramotu svih nas (mislim prije svega na odgovorne u džematu i Zajednici općenito) da osobe u invalidskim kolicima nisu u stanju na lahak i jednostavan način pristupiti i ući u većinu naših džamija i mesdžida. Vjerovatno je slično stanje i u državnim ustanovama i drugim vjerskim zajednicima. Takav odnos prema osobama s posebnim potrebama mora biti promijenjen. Vjerske zajednice trebaju biti na čelu nastojanja da se naš odnos prema tim osobama poboljša i popravi. Vaše pismo ćemo proslijediti našim nadležnim organima na razmatranje i poduzimanje potrebnih mjera. Naprosto, ta diskriminacija mora  prestati. Nadamo se da će se problem pristupačnosti džamija i drugih objekata IZ riješiti u dogledno vrijeme.

Da li nastupanje novog namaskog vremena kvari namaz koji se klanja

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Zanima me da li će namaz biti pokvaren, ako se desi da dok klanjama namaz nastupio drugo namasko vrijeme? Npr. ako se desi da dok klanjamo akšam namaz da nastupi vrijeme jacije namaza? Da li takav namaz treba ponovo klanjati?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ne treba naklanjati taj namaz, ali nastojte da namaz klanjate na vrijeme, a ne pri samom isteku vremena, osim u nekoj nuždi.

Obavljanje namaza u nečistom stanju

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Prvo pitanje: Kakva je težina grijeha kada džunup (nečista) osoba uzme abdest, te klanja namaz u džamiji, u nemogućnosti da objasni u kakvom je stanju i da ne može klanjati?

Drugo pitanje se odnosi lično na mene: Jedan petak nisam stigao na vrijeme na Džumu, predavanje na fakultetu je trajalo duže nego inače. Vjerovao sam da ću ipak uspjeti uzeti abdest i stići pred kraj hutbe, no dok sam stigao do najbliže džamije, već se klanjao zadnji rekat farza Džume namaza. Abdest nisam uzeo, jer bi Džuma već završila, dok bih ja abdestio. Instinktivno sam stao na kraj saffa i klanjao taj zadnji rekat i predao selam, sa ostalima. Da li sam trebao barem tejemmum uzeti, iako sam siguran da bi i u tom slučaju Džuma već završila dok bih to obavio ili nisam trebao ništa uraditi? Da li sam napravio veliki grijeh?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

1. Abdest ne može zamijeniti gusul. U slučaju nemogućnosti uzimanja gusula, a namasko vrijeme na izmaku, uzet će se tejemum i klanjati dotični namaz. Ukoliko ima dovoljno vremena za gusul, nije dozvoljeno klanjati s  tejemumom, a pogotovo ne s abdestom. Svjesno klanjati u stanju džunupluka je grijeh za koji treba učiniti teobu i dotični namaz naklanjati, jer je klanjani namaz neispravan (bez propisne čistoće tijela, koja je uvjet valjanosti namaza).

2. Namaz nije dopušteno klanjati bez propisane čistoće. Takav namaz ne bi bio ispravan. U Vašem slučaju dužni ste učiniti teobu za navedeni propust i naklanjati podne namaz, jer ste propustili klanjati džumu namaz.

Pravilno izvršenje sehvi-sedžde

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Naučio sam da po činjenju sehvi sedžde treba ponovo učiti ono što se uči na posljednjem sjedenju. Međutim čitao sam i da ne treba, nego po učinjenoj sedždi treba samo predati selam. Da li je oboje ispravno ili jedno isključuje drugo?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

U našem mezhebu nakon sehvi sedžde uči se ponovo ono što se uči na posljednjem sjedenju i preda se selam na obje strane. U nekim drugim mezhebima je onako kako ste naveli. Kod nas se primjenjuje hanefijski mezheb pa se držite toga.

Naknadno izvršenje akike

Pitanje:

Esselamu alejkum.

Molim Vas da mi date savjet glede klanja akike mojoj djeci.

Prvi je sin koji sada ima 4 i po godine, sunećen je s tri i po mjeseca i moj babo mu je učio ezan na uho. Nismo ga šišali niti dali sadaku u omjeru sa ošišanom kosicom... Drugo dijete mi je kćerka kojoj nismo klali ni akiku niti smo joj još uši probušili.

Molim vas recite nam šta da uradimo pa da bude sve kako treba s Allahovom pomoću?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

U Vašem slučaju možete zaklati dva kurbana (jednog za muško, a drugog za žensko dijete) te podijeliti nešto sadake koliko otprilike iznosi težina ošišane kose s dječije glave. Bušenje ušiju kod djevojčice nije vjerski već običajni čin.

Šerijatski stav o nošenju hamajlije

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Poštovani, obzirom da sam pročitao da je nošenje hamajlija zabranjeno, zanima me da li je dozvoljeno novorođenčetu stavljati hamajliju odnosno zapis u kome se nalaze Kur'anske sure ili dove, ili hamajlija u kojoj se nalazi mala knjiga Kur`an, ili je zabranjeno stavljati hamajlije ma kakve bile?

Molim Vas da mi odgovorite na ovo pitanje, jer je kod nas u BiH običaj da se djetetu na odjevni predmet stavlja hamajlija, a to sam vidio i kod djece od nekih vjerskih službenika.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Hajr, uputu, zdravlje, selamet i druge nimete dozvoljeno je tražiti samo od Allaha dž.š. Allahu se treba izravno obraćati dovom i nema potrebe da u tome posreduje bilo kakva hamajlija.

Šerijatski stav o odlasku psihologu

Pitanje:

Selam!

Zanima me kakav je stav Islama, o posjetu psihologa?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Nema ništa sporno u tome da neko potraži savjet psihologa, odnosno da razgovara s njim o svojim problemima, ukoliko ima potrebe za tim.