A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Žena u hajzu i obavljanje umre

Esselamu alejkum!

Ako Bog da ove godine idem na umru i bit ću 14 dana. Međutim u tim periodu ću imati hajz i raspitala sam se kod doktorice šta da radim po tom pitanju. Ona mi preporučuje da uzmem tablete koje će mi prekinuti hajz u tom periodu. Iz nekih izvora znam da su te tablete štetne za organizam i sad se dvoumim oko toga. Mene zanima da li je grijeh da u toku umre par dana odem nečista?

 

Odgovor:

 

Esselamu alejkum!

Nije grijeh ako žena dobije hajz tokom boravka u Meki radi obavljanja umre.  Žena tokom hajza ne može obavljati tavaf kao što ne može klanjati namaze i boraviti u džamiji (Haremu).

Kako obračunati zekat ako nisab varira tokom zekatske godine

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Ako se desi da dostignemo vrijednost nisaba u jednom trenutku, i od tad čekamo da taj novac pregodini, da li ćemo morati dati zekat ako npr. nešto od tog novca potrošimo ili pozajmimo ali u trenutku kada trebamo dati zekat, imamo ponovo taj isti iznos novca?

 

Odgovor:

 

Esselamu alejkum!

Obračunajte zekjat na iznos koji posjedujete na kraju zekjatske godine bez obzira što u toku godine dio iznosa potrošite na neke potrebe.

Priča o mezhebskim razlikama u našoj situaciji je opasni avanturizam

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Moje pitanje je u vezi s nedopuštanjem održavanja dersova u džamijama od strane ljudi koji su islamsko znanje stekli u arapskim zemljama. Zar IZ nije mogla u interesu održavanja jedinstva muslimana dopustiti održavanje predavanja ljudima koji su stekli zavidno islamsko znanje poput recimo Dr. Safeta Kuduzovića, u svim džamijama u BiH, osim u džamiji Kralja Fahda?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ima pojedinaca koji tumače islam, posebno u oblasti fikha i praktičnih propisa, ali i u nekim manje važnim dogmatskim pitanjima, drugačije od tumačenja koje se kontinuirano već više stoljeća naučava kod nas kroz ustanove Islamske zajednice, posebno vjersko-obrazovne (hanefijsko-maturidijska interpretativna tradicija), što unosi nemir među džematlije i potencijalno može voditi razdoru u džematu.

Također, okupljanje i grupisanje na toj osnovi i bezbjednosno se pokazalo problematičnim. Unositi priču o mezhebima i mezhebskim razlikama u našoj situaciji jeste, najblaže rečeno, avanturizam koji je suvišan, pa i opasan u vremenu i prostoru u kojem živimo. Što to prije shvate dotični pojedinci, bolje i po njih i po sve nas.

Nema zapreke da se o različitim gledanjima, posebno onim važnijim, raspravlja u naučnim krugovima i forumima (ne onim putem interneta), ne opterećujući njima vjernike u džamijama, na predavanjima, hutbama i drugim sličnim prigodama. Zbog svega rečenoga, bilo bi neodgovorno u ovakvim okolnostima pustiti tako usmjerene pojedince da rasprave o spomenutim pitanjima i različitim tumačenjima unose u naše džamije i druge prostore u kojima se vjernici okupljaju radi jačanja jedinstva džemata i pronalaska duhovnog mira i okrjepe. Različita tumačenja, na način kako to rade neki pojedinci, ne doprinosi jedinstvu muslimana kod nas, već upravo njihovom razjedinjavanju. A Allah najbolje zna.

Napuštanje džemata nakon obavljenog farza (prije zajedničkog zikra)

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Moje pitanje je vezano za napuštanje džamija od strane pojedinaca nakon obavljenog farz namaza pod izgovorom novotarija. Kakav je Vaš stav po tome?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Smatramo neprimjerenim napadan izlazak iz džamija, ponekad i iz prvoga saffa,  nekih pojedinaca prije okončanja namaza, onako kako se to obavlja kod nas, jer se tim postupkom, posebno u nekim manjim sredinama, podižu tenzije i grade vještački zidovi među džematlijama, širi se nepovjerenje, podozrenje i slabi džemat. Zato je to pogrješna i štetna praksa. Nadamo se da će pojedinci koji to rade čim prije uvidjeti štetnost takvih postupaka. Pozivamo ih da tumačenje i prosuđivanje što jeste sunnet a što bid'at ostave našoj ulemi. Svojim tumačenjem ulema preuzima na sebe odgovornost za ispravnost ili eventualnu grješku u interpretaciji učenja islama kao i obrednoj praksi.

Zadržavanje sredstava prikupljenih od zekata u džematu

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Da li je dozvoljeno džematima u dijaspori kada im nestane blokova (koje dobiju od IZ) i dalje prikupljati zekat i taj novac zadržati za sebe (džemat)?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Prema normativnim aktima Islamske zajednice, a sukladno šerijatskim propisima, zekjat se prikuplja u Bejtul-mal, a potom distribuira korisnicima  naznačenim u Kur'anu prema prioritetima koje određuje nadležna islamska vlast. Prema tome, prikupljanje i zadržavanje zekjata mimo utvrđene procedure nije dopušteno zato što je oprečno kur'anskom ajetu: "O vjernici, pokoravajte se Allahu, Njegovom Poslaniku i vašim pretpostavljenim!",   potkopava temelje Zajednice i predstavlja jedan vid pronevjere emaneta i obmane vjernika. Džemati u dijaspori, koji djeluju u okviru Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, dužni su držati se njezinih normativnih akata i primjenjivati uputstva nadležnih organa.

Pranje kose utorkom

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Imam jedan problem već evo osam ili devet godina ali kome god sam ispričala rekao mi je da se glupiram osim mojih ukućana jer oni znaju o čemu se radi. Problem je da kada god kosu operem utorkom glava me boli sve dok ponovo ne operem kosu, a taj bol je tako jak i intenzivan da na kraju dovede do povraćanja i takvih bolova da ne mogu funkcionisati nikako. Ne vjerujem u gatke nikakve ali stvarno me zanima je li moguće da tu nešto ima. Ispočetka sam mislila da mi se čini i da samo to umišljam ali evo i poslije toliko vremena još uvijek je isto. Da li imate možda neki odgovor na ovo moje stanje?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Pranje kose utorkom ili u bilo koji drugi dan nije zabranjeno. Ostalo je u sferi nagađanja i umišljanja. Kako nije ni naređeno da se u to vrijeme mora prati kosa, izbjegavajte taj postupak u to vrijeme, ako je praksa pokazala da Vam šteti. Nije dopušteno vjerovati da se ti simptomi javljaju samo zbog pranja kose utorkom.

Spolni odnos za vrijeme hajza

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Udata sam žena. Ja i muž nikada nismo počinili blud ni sa kim ni prije braka, a ni poslije vjenčanja ali smo imali seksualni odnos iako sam ja bila u stanju hajza i oboje smo znali da je to grijeh.

Kako možemo da se iskupimo za ovaj grijeh i da li smo ovim postupkom izašli iz islama?

 

Odgovor:

 

Esselamu alejkum!

Počinili ste djelo koje je strogo zabranjeno (haram) kur'anskim tekstom. Oboje trebate učiniti istigfar i teobu uz čvrstu odluku da to više nećete ponoviti. Uz spomenuto, podijelite nešto sadake.

Žene i učestvovanje u fitnes programu

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Iako se hranim zdravo i u normalnim količinama, imam problema sa težinom. Jedna prijateljica mi je preporučila da krenem sa njom na zumbu/fitnes pošto se i ona bori sa viškom kilograma. Upoznata sam s zabranom muzike i prestala sam je slušati, međutim interesuje me smijem li se uključiti na fitnes ili nešto slično iako tamo muziku puštaju zbog motivacije?

 

Odgovor:

 

Esselamu alejkum!

Nema zapreke da se uključite u program vježbi namijenjenih smanjenju tjelesne težine (fitnes) ako žene vježbaju odvojeno od muškaraca.

Da li je dozvoljeno zalediti jajne ćelije?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Da li je dozvoljeno zalediti jajne ćelije kako bi se mogle ponovo koristiti u zrelim godinama žene (i nakon završetka biološkog ciklusa) radi umjetne oplodnje muževom spermom?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Zaleđivanje reproduktivnog materijala supružnika je opravdano samo u slučaju stvarne potrebe za tim postupkom, npr. u slučaju neke bolesti koja se liječi zračenjem i sličnim metodama koje mogu uzrokovati trajnije oštećenje reproduktivnih organa. Puka želja da se začeće izvrši u poznijim godinama, nakon završenog biološkog ciklusa, nije opravdan razlog za postupak zaleđivanja, jer to može podsticati na prolongiranje rađanja djece za kasniji period, a poznato je da poznije začeće nosi veći rizik po zdravlje potomstva. Također, zaleđivanje reproduktivnog materijala i njegovo čuvanje u medicinskim ustanovama izlaže ga mogućnosti zamjene materijalom drugih osoba ili nekoj drugoj manipulaciji i zloupotrebi, što se dešava u svijetu. Zato ne preporučujemo takav postupak, osim u slučaju stvarne potrebe za njim. Treba poštovati prirodne zakonitosti koje je stvorio Uzvišeni Stvoritelj, od kojih je i biološki ciklus žene, a On najbolje zna sve tajne i mudrosti stvaranja i stvorenja.

Šta uraditi sa novcem koji se od sindikata dobije za kupovinu novogodišnjih paketića?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Radim u jednoj od državnih institucija i član sam sindikata. Svakog mjeseca se jedan dio plaće izdvaja za sindikat. Taj sindikat tradicionalno svake godine krajem decembra vrši podjelu određene sume novca svakom ko ima manju djecu u svrhu kupovine paketića. Da li je dozvoljeno uzeti taj novac, s obzirom kakva mu je namjena, a potrošiti ga za neke korisne halal stvari (s obzirom da je to moj novac uložen u sindikat)? Ili je preče to ne primiti, a tražiti kroz sindikat da se onome ko hoće taj novac dodjeljuje npr. za Bajram?

 

Odgovor:

 

Esselamu alejkum!

Nema zapreke da uzmete novac koji vam dodjeljuje sindikat (čiji ste član i u koji inače uplaćujete članarinu) na kraju godine, bez obzira na motiv podjele (kupovina novogodišnjih poklona), i utrošite ga za svoje potrebe.