A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Post i posao u kladionici

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Radim u jednoj sportskoj kladionici. Zanima me da li ja mogu postiti, da li to ima smisla? Postila sam ih proteklih godina ali nisam tada tamo radila. Kome god spomenem da bih postila govori da nema smisla i da ne mogu. Zanima me Vaše mišljenje.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Bez obzira na činjenicu da radite taj posao, koji sa stanovišta šerijata nije prihvatljiv oblik i izvor zarade za život, smatramo da trebate postiti mjesec ramazana, kao što bilo koji drugi griješnik treba postiti bez obzira na počinjeni grijeh. Malo je onih koji ne čine kakve grijehove, ako ih uopće ima. U hadisu se navodi: "Svaki čovjek griješi, a najbolji među griješnicima su oni koji se kaju i teobu čine." Milost Allahova obuhvata sve, pa i one koji čine grijehove i kaju se zbog njih. Ramazan je prilika koju svi muslimani i muslimanke trebaju iskoristiti za popravljanje vlastitog stanja, za popravljanje bilansa dobrih djela i brisanje onih loših propustiti niko, pa ni najveći griješnici. Allah odlučuje čiji će post biti primljen.  

Držanje psa u kući

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Nedavno sam čitao o islamskim propisima o držanju psa u kući i prema tim propisima nagrada se umanjuje za jedan kirat. Interesuje me koja dobra djela se ustvari umanjuju?

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Držanje psa u kući/stanu ne spadu u kulturu stanovanja muslimana. U slučaju da se taj propis ne poštuje, to ne treba ometati ukućane/stanare da ne obavljaju vjerske obaveze i čine druga dobra djela. Što će i koliko od toga biti primljeno, samo Allah zna, kao i u slučaju drugih ljudi.  

Određivanje cijene troškova šerijatskog vjenčanja

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Ako je prodaja Mushafa zabranjena, zašto Islamska zajednica daje cijenu vrijednosti šerijatskom vjenčanju bez hedije "Mushaf" na sklapanje braka? 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Troškove šerijatskog vjenčanja određuje nadležni medžlis Islamske zajednice. Nema jedinstvene cijene na nivou Zajednice za tu uslugu. Ne vidimo opreku između toga i zabrane prodaje Mushafa, jer ste i sami kazali da je Mushaf hedija. 

Žena i odijevanje prilikom učenja Kur'ana

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Da li je ženi koja uči Kur'an kako bi savladala pravilno učenje Kur'ana i naučila sure napamet, obaveza biti pokrivena i pokriti sve dijelove tijela.

Dakle, namjera je vježbati i usavršavati učenje Kur'ana. Jasno je da bi veći ibadet bio propisno se obući i uz abdest učiti, ali u intenzivnijem učenju kao što je spremanje ispita, može li se (u kući, naravno) odstupiti od marame i eventulano dugih rukava?

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Učenje Kur'ana je jedan vid zikra čak i kada se uči radi poduke, memoriranja i sl. Prilikom činjenja zikra zakir/a treba biti skrušen/a. Stanje skrušenosti povezano je, između ostaloga, i s oblačenjem prikladne odjeće. Zato se u namazu uvjetuje pokrivanje određenih dijelova tijela kako kod muškarca tako i kod žene. Takvo stanje je poželjno i kod ostalih vidova zikra, ali nije uvjet njihove ispravnosti, za razliku od namaza. Prema tome, bolje je prilikom učenja Kur'ana, ili drugog vida zikra, biti prikladno odjeven kao u namazu, ali to nije uvjet ispravnosti ovog vida ibadeta. Sukladno tome, ženi nije zabranjeno da uči Kur'an bez mahrame na glavi, ili kratkih rukava, ali to nije odabrani način kojem treba težiti.

Korištenje proizvoda čiji naziv sadrži širk

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Žena mi je na poklon dobila miris u čijem nazivu je sadržan širk. Miris se zove: "riviera goddess" ili "boginja rivijere".

riviera pitanja odgovori

Šta uraditi s ovakvim mirisom. Da li ga koristiti ili baciti?

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Naziv uklonite ili prekrijte ljepilom, sadržaj možete koristiti.

Da li roditelji trebaju da daju sadekatu-fitr za svoje punoljetno dijete?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Živim u inostranstvu a roditelji u Bosni. Ima li smetnje ako roditelji uplaćuju vitre i za mene u toj zemlji gdje oni žive?

 Odgovor:

Esselamu alejkum!

Načelno, svaka punoljetna osoba za sebe izvršava obavezu sadekatul-fitra u mjestu u kojem živi. U slučaju potrebe, odnosno nemogućnosti uplate u mjestu u kojem se živi, dozvoljeno je opunomoćiti drugoga da izvrši obavezu za oponomoćitelja. U Vašem slučaju, možete zamoliti roditelje da za Vas nanijete i uplate sadekatul-fitr u mjestu u kojem oni žive, ali da se pri tom ispoštuje visina vitara za inostranstvo, a ne po domaćoj tarifi. 

Da li treba klati kurban za svakog člana porodice?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Do sada smo klali jedan kurban i nijetili na cijelu familiju. Sada je kćerka hvala Allahu dž.š završila školovanje, radi i može sama klati kurban za sebe. Ja i moja hanuma takođe radimo i imamo još sina od 17 godina. Jesmo li ja i moja hanuma dužni klati 2 kurbana (svako za sebe, ima se mogućnosti hvala Allahu dž.š), i ako jesmo šta ćemo za sina? Možemo li ta dva kurbana nanijetiti na familiju (kćerka će klati kurban sama za sebe ako Bog da), dakle na nas troje?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ako imate mogućnosti, žrtvujte dva kurbana za vašu porodicu. To je dovoljno, jer sin vjerovatno nema vlastitih sredstava za kurbana.

Klanjanje u mesdžidu koji nije okrenut prema Kibli

Pitanje:

Esselamu alejkum!

U selu postoji mekteb koji nije okrenut prema kibli, po gruboj procjeni zaokrenut je 20 stepeni onako kako kibletnama i kiblet sat pokazuju. Šta je ispravnije, klanjati kod kuće ili klanjati vaktove u mektebu? Upozoravao sam džematlije da mekteb nije okrenut prema kibli i da se unutar mekteba mozemo okrenuti prema kibli međutim oni nisu prihvatili.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Savjetujemo Vam da vaktove obavljate u džematu u mektebu. Odgovornost za pravac Kible u džamiji ili mektebu je na nadležnim organima Islamske zajednice.