Noć Bedra ili 17. noć mjeseca ramazana u Medžlisu IZ Bosanska Kostajnica na najsvečaniji način obilježena je učenjem Mevluda i ilahija u kom su učestvovali i hor „Azizija".
Nakon teravih -namaza prigodnim riječima obratio se glavni imam ovog medžlisa Haris ef. Ahmić koji je u svom izlaganju govorio o značaju Bedra i šta bi taj događaj trebao da znači za nas, poredeći pobjedu muslimana nad mušricima kojih je bilo daleko više i nas malobrojne Bošnjake u RS-u.
Ef. Ahmić nije zaboravio pomenuti da se nikad nije kasno okrenuti vjeri i i zajedništvu, jer najbolji primjer za to je upravo bitka na Bedru. Upućena je poruka kako mladima tako i roditeljima da samo s vjerom u Boga i svojim obrazovanjem možemo stvoriti sebi bolju budućnost, jer kako je rekao „Znanje i nauka je temelj života".
Nisu zaboravljeni ni mladi u dijaspori kojih je ovaj ramazan bilo u velikom broju, a što bi trebalo da bude želja svakog roditelja da svojoj djeci govore o korjenima i djedovini, te da Bosansku Kostajnicu, rodno mjesto svojih roditelja prihvate kao svoje rodno mjesto.
U okviru ramazanskih aktivnosti, u srijedu 17. avgusta 2011. godine, muftija zenički mr. Ejub ef. Dautović posjetio je Medžlis IZ Žepče, odnosno džemat Donja Golubinja, gdje je nakon ikindija-namaza, u pratnji glavnog imama Medžlisa IZ Žepče Izet ef. Efendića, posjetio porodicu teško oboljelog Emira Fazlića.
Emir Fazlić, sa suprugom Merjemom i troje djece živi kao podstanar u naselju Opšenik u Donjoj Golubinji kod Žepča. Fazlići žive u veoma teškim uvjetima i bez ikakvih su primanja.
Muftija mr. Ejub ef. Dautović sa porodicom Fazlić iz Žepča
Istog dana, muftija zenički posjetio je i Medžlis IZ Maglaj. Zajedno sa glavnim imamom Izudin ef. Kruškom muftija je posjetio porodicu Mahmuta Sirovice u Novom Šeheru. Mahmut živi u obnovljenoj kući u zaseoku Adže sa suprugom Mersijom koja je teški bolesnik. Demobilisani je borac Armije BiH. Egzistenciju obezbjeđuje skupljanjem i prodajom metalnog otpada.
Muftija mr. Ejub ef. Dautović sa porodicom Sirovica iz Maglaja
U okviru posjete Medžlisu IZ Maglaj muftija zenički posjetio je i džemat Kopice u kojem je upriličen zajednički iftar čiji je domaćin bila porodica h. Fikrete i h. Rifata Husića.
Nakon teravih-namaza u ovom džematu organizirana je centralna mevludska svečanost za područje Medžlisa IZ Maglaj povodom obilježavanja 17. dana ramazana, dana Bitke na Bedru. Mevludki program izveli su imami Medžlisa IZ Maglaj, hor ‘'Revda'' i hafiz iz Turske Muhamed Gencebay Oda, koji u vrijeme Mubarek Ramazana boravi na području Medžlisa IZ Maglaj. Posebni gosti na svečanosti bili su predstavnici Medžlisa IZ Foča, na čelu sa predsjednikom Salem ef. Ćemom. Posjeta predstavnika Medžlisa IZ Foča je realizirana u okviru projekta bratimljenja medžlisa IZ Muftiluka zeničkog sa medžlisima na području RS.
Muslimani, budisti i hinduisti izgubili su u Mađarskoj status „vjerske zajednice". To za njih znači i ukidanje poreznih povlastica i smanjenje državne pomoći. Kritičari predbacuju vladi da određuje „koja je vjera prava".
Odluka u parlamentu je bila vrlo jasna: 254 glasa za novi Zakon o vjerskim zajednicama, 44 glasa protiv, objavio je predsjednik mađarskog parlamenta Laszlo Köver. To nije iznenađenje, jer premijer mađarske vlade Viktor Orban ima dvotrećinsku većinu u parlamentu. Ubuduće će parlament određivati koja zajednica može nositi naziv „crkva", a što je „duhovna zajednica drugog reda" ili koja organizacija, kao nevažna sekta, više neće biti na popisu vjerskih zajednica, kažu kritičari. Podjela na ove tri skupine izazvala je prosvjede. Tako je 15 mađarskih intelektualaca u otvorenom pismu Vijeću Europe i Europskoj komisiji prosvjedovalo protiv novog Zakona o vjerskim zajednicama. Po njihovom mišljenju, država krši vodeća načela vjerskih sloboda.
I zaista, gotovo stotinu vjerskih zajednica izgubilo je status službeno priznate vjerske zajednice sa svim privilegijama. Samo još 14 zajednica priznate su kao „crkve" i mogu i dalje računati na status bez poreza i veseliti se državnoj pomoći. Neke zajednice tek sada su primljene na popis, kao primjerice „Zajednica vjera", koja se do sada vodila kao sekta, a sada kao crkva. „U današnje vrijeme i crkve moraju shvatiti da žive u vremenu u kojem moraju biti konkurentne", kaže Szandor Nemet, predsjednik „Zajednice vjera" dodajući: „I u djelovanju vjerskih zajednica postoje norme o kojima se može prosuđivati i o kojima se može odlučivati."
Ovisno o raspoloženju vladajuće stranke?
Najsnažniju poziciju ima katolička crkva i tradicionalno dobro zastupljeni kalvinisti kojima se još uvijek zahvaljuje za povijesni otpor protiv austrijskih Habsburgovaca. Druge zajednice su uklonjene s popisa, među ostalim metodisti, Islamska zajednica u Mađarskoj, budisti i hinduisti. Ako žele ponovno dobiti status vjerske zajednice, moraju predati zahtjev mađarskom parlamentu. O zahtjevu odlučuju zastupnici dvotrećinskom većinom. "Sve ovisi o raspoloženju stranaka hoće li određena vjerska zajednica dobiti status crkve ili ne", kritizira socijaldemokratski zastupnik Istvan Njako. "Politika će odrediti koja je vjera prava, a to je tragično i toga nema nigdje na svijetu", dodaje ovaj zastupnik.
Orbanov koalicijski partner, demokršćani oko toga imaju drukčije mišljenje. Oni su se zauzeli za katoličku crkvu za koju smatraju da zaslužuje posebnu pozornost. "Država jamči crkvama određenu financijsku pomoć i povlastice", kaže šef demokršćana, Zsolt Semjen. "To je zato što je povijest pokazala da crkve služe na dobrobit naroda i imaju stabilnu društvenu potporu."
Uspostavljena ravnopravnost židova
Tome se može radovatai ne samo katolička crkva već i židovska zajednica. Njezin predsjednik Balin Nograd smatra da nema nedostataka kod novog zakona o crkvama: "Time je ponovno uspostavljena ravnopravnost židovstva u odnosu na ostale crkve u Mađarskoj", kaže on.
14 vjerskih zajednica sada imaju službeni status kao crkve. Tu se sada ubrajaju i organizacije koje su do sada imale status sekte, pa i one zajednice koje neki optužuju za pranje mozga svojih pripadnika: "Ovo je pozitivno, jer smo primljeni u krug povijesnih vjerskih zajednica", veseli se Patrik Szabo iz "Zajednice vjera", koja u Mađarskoj ima veći broj novih članova nego katolička crkva. "Imali smo desetljeća iritacija i nesigurnosti u društvu, zbog toga je priznanje kao vjerska zajednica za nas izrazito pozitivno", dodaje Szabo.
Što je s ostalim vjerskim zajednicama? One mogu parlamentu predati zahtjev za primanje na popis vjerskih zajednica i time dobiti sve poticaje koji su vezani uz takav status. Ukoliko u tome ne uspiju, tada postoji još mogućnost da ih se prizna kao vjersku zajednicu bez poreznih prednosti ili da na koncu ne dobiju nikakvu potporu.
U subotu, 20. augusta 2011. godine, je u Hotelu Zenica u Zenici organiziran 13. tradicionalni iftar koji muftija zenički mr. Ejub ef. Dautović priređuje za privrednike Muftiluka zeničkog. Domaćini iftara, kojem se odazvalo oko 400 zvanica, pored muftije zeničkog bili su braća h. Ismet i h. Besim Begić, vlasnici firme Almy d.o.o. Zenica.
Nakon riječi dobrodošlice koje je musafirima uputio h. Ismet Begić, uvodnog obraćanja dekana Islamskog pedagoškog fakulteta u Zenici prof. dr. Zuhdije Adilovića, prisutnima se obratio zamjenik reisu-l-uleme hfz. Ismet ef. Spahić ukazujući na potrebu jačanja sloge i jedinstva među muslimanima.
Nakon zamjenika reisu-l-uleme prisutnima se besjedom obratio muftija zenički mr. Ejub ef. Dautović apostrofirajući u svom obraćanju potrebu izgradnje međusobnog povjerenja, pouzdanja i poštovanja. Muftija je privrednike podsjetio na obavezu davanja zekata, istakavši da je zekat najbolji garant i osiguranje našeg imetka. Evocirajući uspomene na događaj koji se dogodio dvadesetog dana ramazana 630. godine - oslobođenje Mekke, muftija je istakao da ovaj događaj može i treba muslimanima biti povod za optimizam, te da možemo biti ponosni na svoju povijest.
Sedmog dana mubarek mjeseca ramazana u organizaciji MIZ-e Prnjavor i džemata Mravica održana je tradicionalna kulturno-vjerska manifestcija "Dovište Mravica 2011".
Kod turbeta u Mravici prisutnima su se prije zikra i učenja dove obratili prigodnim vazi nasihatima gl. imam MIZ-e Prnjavor Fikret ef. Čelenka, muftija Banjalučki Edhem ef. Čamdžić i gen. sekretar Rijaseta Islamske zajednice u BiH prof. Muhamed ef. Salkić. Mravičku dovu je nakon ašereta koje je proučio Rasim ef. Kadrić, proučio prof. Ermin ef. Vučkić gl. imam MIZ-e Ključ.
Isti dan prije iftara svečano je otvorena novoizgrađena mektebska učionica u džematu Mravica koju su zajedno otvorili gen. sekretar Rijaseta Muhamed ef. Salkić i načelnik općine Prnjavor mr.Darko Tomas. Nakon svečanog otvorenja učionice predsjednik MIZ Prnjavor Iriškić Lokman je uručio zahvalnice zaslužnima za izgradnju imamske kuće i mekteba.
Poslije akšamskog ezana prisutni su iftarili u prostorijama mjesnog doma u Mravici, a iftar su pripremile džematlije Mravice uz pokroviteljstvo Savjeta mjesne zajednice na čelu sa predsjednikom Mirsadom Klokićem.
Čekajući iftar prisutne su poselamili gen. sekretar Rijaseta, Muftija banjalučki, glavni imam MIZ Prnjavor i načelnik općine mr. Darko Tomas koji je također prisustvovao iftaru i istakao da mu je drago da što prisustvuje iftaru zajedno sa svojim sugrađanima Bošnjacima, te ih pozvao da upute zahtjeve općini za sve probleme koje su u njenoj nadležnosti, a da će on pokušati da ih rješava u skladu sa svojim mogućnostima, također se zahvalio i što mu je ukazana čast da zajedno sa gen. sekretarom Rijaseta svečano otvori mektebsku učionicu u Mravici.
Ramazanske aktivnosti
Kao i svugdje tako i u Prnjavoru mjesec ramazan donese posebnu radost u srcima vjernika i probudi u njima veću želju za izvršavanje Allahovih propisa. Nastupanjem mjeseca Ramazana vjerski život postaje aktivniji i sve veći i veći broj vjernika pohodi džamije. Teravih namaz u Prnjavoru se klanja u šest džemata, gdje se uče i mukabele. Prnjavor ima pet stalnih imama, a u mjesecu ramazanu su angažovana još dva teravih imama, jedan student IPF-a u Bihaću, i jedan učenik Elči Ibrahim-pašine medrese iz Travnika.
Kako nam reče glavni imam MIZ Prnjavor Fikret ef. Čelenka posjećenost u džamijama je bolja nego ranijih godina, a posebno na teravijama i mukabelama. Na području Prnjavora u svim džematima svečano je obilježena Lejletul Bedr, a u toku su pripreme mevludskog programa za 27. noć, kao i za tradicionalno bajramsko druženje koje će se održati prvog dana Ramazanskog bajrama.
Zahvala pripada Allahu. Zahvaljujemo Mu se, pomoć od Njega tražimo, uputu od Njega tražimo, oprost od Njega tražimo. Tražimo utočiste od Allaha Uzvišenog od zla naših duša i naših loših djela. Koga Allah uputi, u zabludu ga niko ne može odvesti, a koga ostavi u zabludi, nećeš mu naći prijatelja upućivača. Kome Allah ne dadne svjetlo, pa taj svjetla nema. Svjedočim da nema boga, osim Allaha Jedinog Koji druga nema. Počastio nas je najboljom knjigom i najboljim vjerovjesnikom koji je ikad poslan.
Svjedočim da je naš prvak, naš vođa, naš uzor, naš miljenik, naš učitelj i vođa na našem putu Muhammed bin Abdullah, neka su Allahovi blagoslovi i mir na njega, njegovu časnu porodicu i drugove, koji su mu vjerovali, podržali ga, potpomogli i slijedili svjetlo koje je s njim spušteno. Ti su spašeni. Neka je Allah zadovoljan onima koji njegovim pozivom pozivaju, koji njegov sunnet slijede i za uzor ga uzimaju.
Hvala Allahu koji nam je i ovoliko dao znanja o Ramazanu. Isto Mu se zahvaljujemo što nas je poživio i ovog Ramazana. Salavat i Selam učimo i šaljemo našem pejgamberu, Allahovom miljeniku, Muhammed a.s.
Kako je je lijepo biti svjestan ramazana. Malo se osjećam i zbunjenim što nisam u situaciji opisati ovaj mubarek mjesec onako kako mu dolikuje ili kako ga vjernička srca osjećaju. Ovog Ramazani šerifa sam toliko tragao šta je sve napisano i nisam sebi našao tekst kojim bi mogao uokviriti ovaj mjesec i sve što on nosi sa sobom i na kraju staviti tačku. Pa nije Allah bez razloga rekao da je Njegov post i mnogo toga u Ramazanu. Ponavjiše se insan zbog takovog opisa ramazana, raspitivao, istraživao, istraživa i istraživat će do kijametskog dana.
Naravno, zadovoljan sam sa kur´anskim tekstovima kroz koje se provlače ramazan i post i ostali ramazanski sadržajim, ali nisam zadovoljan svojim razumijevanjem istih.
Svevišnji kaže poslije spomena obveznosti posta, kako se traži od nas bogobojaznost koja će biti poduprta nadom u oprost Gospodara svjetova. Te dvije stvari mogu čovjeka očuvati u jednoj ljudskoj, poritivnoj, ravnoteži.
Ali da se vratimo na sami post i kur ansko objašnjenje njegove obveznosti.
(يا أيها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون)
„O vjernici! Propisuje vam se post, kao što je propisan onima prije vas, da biste se grijeha klonili" (El-Bekare: 183).
Razmislimo, post je propisan svim naorodima a time i pojedncima. Zbog čega? Jeli propisan da bi se opteretio ili je propisan iz opće, svekolike, koristi, baš njemu, čovjeku? Naravno da nije, jer Svevišnji Allah kaže kako nikome nije stavio u obavezu ono što nemože ponijeti i ispuniti.
Zar o tome ne govori Kur´an a.š. u suri el -mu´minun u 62-om ajetu;
وَلا نُكَلِّفُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا
„Ni čim vas nismo obavezali od onoga što niste u mogućnost ispuniti".
Mislim da je u pitanju u ovom slučaju viša matematika u kojoj je insan na dobitku u kojoj su postavke ovako poredane; čovječe post ti je blagodat i dar godišnji bez kojeg nebi nigdje stigao u svom godišnjem hodu. Malo zastanimo kad je u pitanju je riječ propisan, malo drugačije zvuči propisan od riječi naređen. Pod terminom naređen se razumije imperativ i nejma puno diskusije niti gubljenja vremena a pod riječju propisan ima naznaka da taj propis ima neprocjenjivu korist za samog čovjeka, izvšioca istog. Zato mi imao običaj reći i za lijek da nam je propisan a on je od koristi za čovjeka.
(شهر رمضان الذي أنزل فيه القرآن هدى للناس وبينات من الهدى والفرقان)
„U mjesecu ramazanu počelo je objavljivanje Kur'ana, koji je putokaz ljudima i jasan dokaz Pravoga puta i razlikovanja dobra od zla." (el-Bekare: 185).
Dakle propisan nam je post kao lijek za sve muke, belaje, opterćenja, kako fizičke tako i duhovne prirode. Znano nam je koliko fajde na zdravstvenom, fizičkom, planu imamo od posta ali je veoma bitno biti svjestan koristi od posta na mantalnom i na duhovnom planu. Koliko samo meteža imamo u svojim glavama koje bi jako bilo dobro razbistriti a ramazan je prilika u kojoj imamo dar „obejanjivanja" svega korisnog i svega štetnog, i navigacija koja nas besprijekorno vodi najkraćim putem do, željenog, životnog cilja.
Ramazan je mjesec Kur´ana. Mjesec Knjige u kojoj Svevišnji daje primjer svemu a sve u cilju da čovjek bude čovjek, odnosno da bude bolji. Čovjek je centralna kur´anska tema, a njemu, čovjeku, se objavljuje Knjiga iz milosti, bez obaveze njenog čuvanja kao kompletne Objave ali sa zadatkom prakticiranjem kur´anskih uputa i postavki u svojim životima.
Kao da nam se poručuje, čovječe kolika ti se blagodat nudi iz milosti Svevišnjeg, pa probaj makar u Ramazanu da ono što je već objavljeno razumiš kako bi mogao spoznati Apsolutnu Istinu i njeno reflektiranje kroz živote svjetova.
Navodi se u hadisu da je Poslanik, s.a.v.s., jednog dana, kada je nastupio ramazan, rekao:
"أتاكم رمضان شهر بركة يغشاكم الله فيه، فينزل الرحمة ويحط الخطايا ويستجيب الدعاء وينظر الله تعالى إلى تنافسكم فيه ويباهي بكم ملائكته فأروا الله من أنفسكم خيراً فإن الشقي من حرم فيه رحمة الله عز وجل"
„Došao vam je ramazan, mjesec berićeta u kojem vas Allah prekriva i spušta milost, a skida grijehe i prima molbe. Allah u njemu posmatra vaše natjecanje i izaziva Svoje meleke, pa zato pokažite se Allahu što boljima. Jer nesrećan je onaj kome bude u njemu uskraćena Allahova, dž.š., milost".
Nesrećan je, jadnik, onaj kome bude Allahova milost uskraćena! Zato se natječite u činjenju dobra i za to neka se trude i natječu oni koji hoće da se natječu. Nesrećan je i jadan onaj kome ne bude data milost u ramazanu.
Ramazan nam je prilika da kroz čišćenje tijela od raznih natruha, čišćenjem naših mozgova od raznih devijacija i naših duša od mnogih „savremenih" bolesti, koju treba iskoristiti te naći svoje mjesto u ostvarivanje sreće na ovom svijetu i jačanju nade u oprost Svevišnjeg na budućem svijetu.
U ramazanu nam se nudi navigacija pravog puta čiji se signali posebno jačaju u vremenu sustezanja ljudi u ime svog Gospodara, između ostalog onoga šro je vam ramazana halal i dozvoljeno. Dakle ovo je mubarek vrijeme u kom je potrebno samo snažno htjeti a sve drugo će ići po božanskoj shemi olakšavanja a ne otežavanja.
Nismo li u situaciji svaki dan čuti i vidjeti primjere potvrde Allahovih riječi u kojima kaže;
„Allah želi da vam olakša, a ne želi da vam oteža" (El-Bekare 185)
Vidimo i čujemo o ljudima koji poste a obavljaju veoma teške o odgovorne poslove. Naprotiv kod njih se da primijetiti čak i oduševljenje što pripadaju poslušnim i odanim Božijim robovima čak i više ojačanima činjenicom da oni pripadaju sveopćem dobru i Allahovoj milosti koja se zove Ramazan.
Zamislimo, mi onako očišćeni tjelesno, umno razbistreni, čistih nijjeta, namjera i odlučnosti prilazimo ispunjenju časne ljudske misije na ovom svijetu a ona je ibadet Svevišnjem Allahu, kroz namjesnikovanje na zemlji. Kao još jedan veliki blagodar u podređivanju sebe toj plemenitoj misiji, jeste stavljanje prokletnika, šejtana u okove. Šta na sve dosad spomenuto reći osim jedno iskreno, robovsko hvala Gospodaru na neizmjernim blagodatima inače, a onima u ramazanu posebno.
Kada upitah svog ahbaba Ibrahim ef, da li insan ponekad griješenjem oslobodi prokletog šejtana okova ramazanskih, a on mi odgovori da vezivanje šejtana u okove je blagodat Uzvišenog Allaha, i dodade; ali imaj na umu da je ljući i bijesniji pas kad je svezan pa se treba odmaketi od bijesnika i prokletnika.
Dopade mi se opis Ramazana kao gosta-učitelja, kojim mnogo od saznanja nudi a malo traži od nas zauzvrat. Za svaki naš dah, pomak, lijepu misao pa čak i spavanje imaćemo hajr od toga zbog ramazana. Isto je tako dobro što su u ramazanu neki vidjeli šansu za upis na ramazanski kurs ili sa malo više angažmana upisati se u Ramazansku školu. To je škola za koju ima malo priprema ali ima za sve i svakoga mjesta jer je učitelj milostiv i poručuje svi se upišite sigurno ćete uspjeti. Jedini uslov za uspjeh je snažno htjeti i samilostan biti i respekt pokazati i eto uspjeha. U toj školi su uče veoma zanačajne lekcije, a to su lekcije života a ne životarenja, i zato se mora respektirati „učitelj" da bi nešto naučili.
Učitelj svjetova, naš pejgamber, Allahov miljenik, Muhammed a.s. nas pouči da je ramazan naš mjesec, mjesec njegovih sljedbenika i jedino je poslanik iskazivao žudnju da mu Svevišnji dadne da dočeka mubarek mjesec ramazan. Ramazan u kom je pored čišćenja, i glačanja srčanih i umnih pendžera kako bi imali jasniji pogled na svijet u sebi i oko nas kao i vrijeme koje obilježavamo. Izuzetna nam je prilika da napunimo svoje akumulatore, srca, imanom, kako bi mogli odisati vjerom, razumom, i zadovoljstvom i u ostalih jedanaest mjeseci jedne godine.
Od ramazana imaju svi koristi, i ko je u njemu u ko je u „offside-u". Svevišnji Allah nam savjetuje da obznanjujemo Njegove blagodati. Izazivajmo one koji su na margini blagodarnog ramazana kako je lijepo postiti, kako se insan osjeća rahatnijim, kako smo iznašli rješenje na mnoštvo problema, kako se osjećamo jačim, sigurnijim i bogatijim.
Jednostavno im recimo da sve gore pomenuto imamo zato što ramazanimo. Osluhnite samo poruku i misao riječi ramazaniti. U njoj je sve satkano od sadržaja ramazana.
Hajde brate i sestro, uključi se ako još nisi, a ako jesi pojačaj svoj udio u općem dobru robovanja Gospodaru svjetova i slijeđenja puta čije je staze ucrtao učitelj svjetova Muhammed a.s.
Pozivam, posebno, one ljude koji su na sebe uzeli odgovornost za ono što je na ovom svijetu najsvetije, čovjeka, da se u okvirima ramazanskih refleksija dobra, preispitaju je su li na visini zadatka koji im je povjeren. Dakle, zadatka, a ne položaja i stolice koju smo možda okupirali ili se zalijepili na nju pa nikako da se od nje otkrpimo.
Pozivam vas na sehur, i onaj fizički pri zapaštanju svakog dana a i onaj opšti koji ima poruku stalne i svjesne budnosti u našim životima. Ramazanska budnost je svijest o veličini blagodati ovog mubarek mjeseca koju imamo priliku da uživamo.
Pozivam sve na opću terapiju u kojoj svako može naći nešto za sebe. Zašto svako za sebe? Pa svako od nas ima ne samo jednu muku ili bol, te je svakom potreban lijek i poslije lijeka terapija. Neko će sebe naći na sehuru, neko na zajeničkom namazu ili mukabeli, neko na iftaru a neko na teravih namazu. Liječnik svih bolesti, olakšavatelj svih muka, Svevišnji Allah, nas pooziva da budemo u svemu redovno uključeni pa će nam On propisati najbolji lijek i terapiju. Reakciju djelovanja lijeka ili terapije ne možemo odmah osjetiti, treba vremena, a čini mi se ponajviše čovjeku nedostaje, upravo, vremena.
„I kada ste od Gospodara svoga pomoć zatražili, On vam se odazvao: "Poslat ću vam u pomoć hiljadu meleka koji će jedni za drugim dolaziti" (El-Enfal: 9).
Ovo što danas imamo je veliki razlog koji nas tjera na odlučnost da se obraćamo i činimo dovu Milosnom Allahu, da nas oplemeni mubarek ramazanom. Ne žalimo svoj glas u opetovanju svoje zahvalnosti Gospodaru na neizmjernim blagodatima, općenito, i posebnim, blagodatima, sadržajima ovih mubarek ramazanskih dana, sati, minuta, sekundi i trenutaka. Salavatimo i selamimo našeg predvodnika, božijeg poslanika, Muhammed a.s. zbog koga sve Allah stvori i nama darova da budemo njegovi a.s. sljedbenici.
Draga braćo, nalazimo u drugoj trećini ramazana, mjeseca Kur'ana, mjeseca regeneracije imana, proljeća islamskog življenja, mjeseca čišćenja, mjeseca škole i naukovanja, mjesecu sadake, pa ga zato moramo iskoristiti ove preostale mubarek dane. Moramo napuniti u njemu baterije, obezbijediti sigurnost, izaći iz njega sa zarađenim rahmetom, oprostom i izbavljenjem iz Vatre.
Ovo kažem moleći Allaha da meni i vama oprosti. Molite Ga odazvat će vam se.