A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Rad u kladionici

Pitanje

Esselamu alejkum!
Da li je dozvoljeno da se radi u kladionici, lutrija BiH i sl.? Šta treba da učini onaj koji je radio u kladionici i primao platu?
Molim dragog Allaha dž. š. da me uputi u neku drugu halal djelatnost!
Molim Vas da mi navedete koje djelatnost jesu halal, jer nekako se čini da nije halal ni rad u pravu, jer mora suditi po dunjalučkom sudu, pa me to buni!


Odgovor

Treba izbjegavati takve poslove. Ima puno halal djelatnosti u kojima musliman može zarađivati za život. Ne može se reći da rad u pravosuđu nije halal. Sve zavisi od namjere radnika. Ako se posao obavlja čestito i pošteno u skaldu s propisima i standardima profesija, ta zarada je halal.
Za protekli rad u kladionici treba samo učiniti teobu i pokajati se.

O ženidbi i moralu

Pitanje

Imam jedno pitanje za Vas, prvo ću vam citirati jedan komentar koji sam pročito na forumu "Jedna od Muhamedovih a.s žena" je imala 12 godina - toliko o pedofiliji. A Muhamed a.s. je na samrti imao 11 žena. Toliko o moralu." Ovo je kopiran komentar sa portala a tema je bila organizovanje Queer Festivala u Sarajevu.
Musliman sam i dobro znam šerijatske propise, tako da znam da su samo 4 žene dozvoljene, a dobnu razliku tačno ne znam po šerijatu, ali mislim da je 12 godina premlado. Molio bih vas da mi ovo objasnite naravno ukoliko je ovo istina što je gore napisano, ali ovo sam već par puta pročito i moram dobiti odgovor jer me ovo muči.
Hvala!

 

Odgovor

Kažete za sebe da "dobro poznajete šerijatske propise", a nije Vam poznato ono što se u Kur'anu kaže o Poslanikovim a. s. ženidbama sa više žena. Upitno je to Vaše dobro poznavanje šerijatskih propisa, kako za sebe kažete.

A o Poslanikovoj ženidbi s hazreti Aišom šaljem Vam odgovor koji sam već dao jednom drugom prilikom. Odgovor je kratak i koncizan.
Kada je riječ o Poslanikovom a. s. braku s hazreti Aišom r.a. treba znati da tu nema ništa sporno niti je taj brak potakao bilo kakve priče i kontroverze u vrijeme kada se desio i kasnije. Brak je bio zakonit i u skladu sa šerijatskim propisima. H. Aiša je bila punodobna u vrijeme otpočinjanja bračnog života s Poslanikom a.s. Koliko je tačno imala godina pouzdano se ne zna niti je to relevantno. Kada je riječ o stupanju u intimne odnose sa suprugom, islamski je propis da je dozvoljeno stupiti u intimne odnose sa suprugom tek kada ona fizički i psihički bude sposobna za to, bez obzira na datum sklapanja braka, što je ispoštovano i u slučaju hazreti Aiše. Fizička i psihička sposobnost za bračne odnose je individualno pitanje i razlikuje se od osobe do osobe, klimatskih i drugih uvjeta. Ako je nešto neuobičajeno u ovo vrijeme i u ovom ambijentu, ne mora biti neuobičajeno u neko drugo vrijeme i u nekom drugom ambijentu. Neprijatelji islama s vremena na vrijeme potegnu pitanje Poslanikove a.s. ženidbe s više žena, s hazreti Aišom i sl., ne bi li na taj način doveli u pitanje njegov moralni integritet.
Razlozi svih njegovih ženidbi, nakon ženidbe s hazreti Hatidžom, su pojašnjeni u djelima muslimanskih historičara i ko želi da o tome sazna više, neka se obrati na ta djela. Ovo pitanje se s vremena na vrijeme aktuelizira s ciljem unošenja sumnje u vjerovanje muslimana. Kur'an govori samo o potvori i neosnovanoj optužbi hazreti Aiše od strane munafika i nekih pojedinaca i kategorički brani njen moralni integritet. O samoj ženidbi Poslanika a.s. s Aišom r.a. Kur'an ne govori.

 

Odnos prema "vehabijama"

Pitanje

Da li su vehabije ljudi kojih se mi trebamo čuvati ili naša braća po vjeri koje trebamo poštovati?

Odgovor

Onih koji se identifikuju i prepoznaju kao tzv. "vehabije" ima raznih vrsta i sojeva, pa se ne mogu davati generalne ocjene. Općenito, muslimani trebaju gajiti osjećanje međusobne pažnje, bratstva i ljubavi. "Vjernici su braća" - kaže se u Kur'anu. I te osobe su, koliko mi je poznato, vjernici. Postoje predrasude i nepovjerenje i njih prema ostalim vjernicima, a i ostalih prema njima. Nama su ovdje nepotrebne te podjele i smatramo da treba slijediti našu islamsku tradiciju koju smo naslijedili ovdje od naših predaka muslimana.

Iftar u kući i van kuće

Pitanje

Da li je davanje iftara, recimo na islamskoj pedagoškoj akademiji, primljen kao iftar koji se daje u kući?

 

Odgovor

Da, to je iftar za koji slijedi nagrada kao i za onaj koji se priredi u kući.

Društvo s alkoholom

Pitanje

Da li osoba koja je obavila hadž može prisustvovati na vjerskom obredu kao što je sunnet djeteta na kome se pak služi alkohol a da nije griješna?


Odgovor

Musliman treba izbjegavati mjesto i društvo u kojem se služi alkohol, bio hadžija ili ne.

Alkohol u malim i većim količinama

Pitanje

Da li neko ima pravo da tvrdi da alkohol, ako se konzumira povremeno i u malom količinama, nije grijeh?

 

Odgovor

Niko nema pravo da to tvrdi. Poslanik a. s. kaže: "Ono što opija u velikim količinama haram je konzumirati i u malim količinama". Što je haram činiti često, haram je i samo jednom. Ali činiti haram stalno i u kontinuitetu gore je nego činiti ga povremeno. Dva harama gora su od jednog.

Zekat za liječenje djeteta

Pitanja

Želio bih znati da li je dozvoljeno zekjat i sadekatu-l-fitr od ove godine poslati porodici koja je rodbina mojoj suprugi, a u velikoj su potrebi za novcem koji im treba za operaciju djeteta?
Naravno da ćemo pomoći i izvan ovog iznosa, ali smo mislili da će ovim putem pomoć biti veća i olakšati porodici da dijete brže dođe do zdravlja, insh Allah.
Zamolio bih za brz odgovor zbog hitnosti situacije. Neka te Uzvišeni Allah nagradi za tvoj trud.
S. B., Švedska


Odgovor:
Liječenja djeteta treba podržati na neki drugi način, dobrovoljnim prilozima i donacijama, a sredstva zekjata i sadekatul-fitra izdvojiti u fond "Bejtul-mal".

 

Rad utorkom

Pitanje

Da li postoje neki izvori koji ukazuju na to da je zabranjeno/pokuđeno utorkom obavljati poslove, pa čak i obične kao čišćenje i sl, ili započinjati neki posao, kao što to danas govori i praktikuje većina muslimana ili je to novotarija?

 

Odgovor

Takav postupak nema osnove. Riječ je o sujevjerju.

Kako naklanjati

Pitanje

Kako će postupiti osoba koja je počela da klanja 9 godina nakon punoljetstva u islamu, u pogledu naklanjavanja propuštenih namaza? Da li će morati naklanjavati farzove od svakog namaza posebno, za svaki propušteni dan za sve te godine i tako ih zanijetiti, ili na neki drugi način?


Odgovor
Mora se zanijetiti naklanjavanje svakog farza ponaosob. Nijet u namazu kojim se razlikuje jedan od drugog namaza je šart - uvjet ispravnosti.

Pitanja o abdestu

Pitanje

1. Kakv je status uzimanja abdesta u kupatilu u kojem se nalazi wc šolja. Čula sam da abdest nije ispravan ako se ne spusti poklopac na wc šolji, i isto tako da se abdest gubi ukoliko se uđe u kupatilo a daska na wc šolji nije spuštena.

2. Da li će ženska osoba, koja inače nije pokrivena, izgubiti abdest ukoliko je otkrivene glave (i ruku) vidi osoba koja joj nije mahrem? Npr. osoba izađe sa abdestom sa namjerom da ide na namaz u džamiju, ali stavi maramu tek kada dođe do džamije.


3. Da li će abdest biti pokvaren ukoliko se u toku uzimanja abdesta progovori?

4. Da li osoba može prilikom uzimanja abdesta samo skvasiti prstima sluznicu nosa, ili „uroniti" nos u šaku vode, s obzirom da joj često nakon ušmrkavanja, pa čak i najmanjeg ili običnog ispuhivanja nosa, počne teći krv na nos, tako da postoji opasnost da zakasni na namaz?

 

Odgovor

1. Dozvoljeno je uzeti abdest u kupatilu u kojem se nalazi wc šolja. Abdest je ispravan bila daska na wc šolji spuštena ili ne.

2. Neće izgubiti abdest, ali je počinila grijeh zbog otkrivanja dijelova tijela koji inače moraju biti pokriveni pred strancima.

3. Govor tokom uzimanja abdesta treba izbjegavati, ali ne kvari abdest.

4. Može se tako postupiti, abdest će biti ispravan.