A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Abdest zbog odlaska na put

Pitanje

Možete li mi pojasniti da li se abdest obavlja samo radi namaza, ili ga možemo obaviti  npr. kad krenemo na put?

 

Odgovor

Lijepo je uvijek biti pod abdestom, a posebno prilikom izlaska iz kuće, jer meleki štite osobu pod abdestom.

Abdest u različitim prilikama

Pitanje

Esselamu slejkum!
Abdest se obavlja prije namaza. Mnogo puta sam čula da je poželjno uzeti abdest i kad krenemo na put, van kuće. Dok neki tvrde da treba uzimati abdest samo kad hoćemo klanjati. Možete li mi reći šta je tačno?

 

Odgovor

Tačno je da je lijepo uvijek biti pod abdestom. Abdest je lijepo uzeti kada osoba izlazi iz kuće, kada liježe naveče, kada uči neke dove..., a abdest je uvjet ispravnosti namaza.

Sehvi sedžda zbog kunut-dove

Pitanje

Da li je moj (vitr) namaz ispravan ukoliko zaboravim proučiti kunut-dovu na trećem rekatu, te nakon učenja Kur'ana odmah odem na ruku bez donošenja tekbira i učenja kunut-dove?
Da li trebam učiniti sehvi sedždu ako se sjetim na zadnjem sjedenju da sam zaboravio tekbir i kunut-dovu, ili moram ponoviti cijeli namaz?

 

Odgovor

U slučaju da osoba zaboravi proučiti kunut dovu u vitr namazu, koja je vadžib, potrebno je učiniti sehvi-sedždu na kraju namaza (nakon prvog selama) i namaz će biti ispravan.

Ponovna dženaza i stav imama

Pitanje

Naime, radi se o situaciji da se dešava prekopavanje posmrtnih ostatak pripadnika Narodne odbrane autonomne pokrajine Zapadna Bosna koji su poginuli u toku rata boreći se na strani agresora, za koje je vrijedila fetva da im se ne klanja dženaza u slučaju pogibije. Međutim, njihove porodice su danas redovni članovi IZ-e, i u slučaju da zatraže da se njihovim članovima porodice, koji su poginuli kao murtedi klanja dženaza, kako postupiti, kakav je šerijatski stav, imajući u vidu pomenutu fetvu i današnju situaciju porodica?
Da li će imam u takvoj situaciji klanjati dženazu ili će odbiti da klanja murtedu dženazu?

 

Odgovor

Situaciju s klanjanjem dženaze u spomenutim slučajevima trebate riješiti s glavnim imamom u V. Kladuši i bihaćkim muftijom. Oni najbolje poznaju konkretnu situaciju.

Djeca u džamiji

Pitanje

Esselamu alejkum!
Prišao mi je danas imam i obavjestio me, da ima džematlija kojima smeta dolazak moje djece u džamiju, zato što ih navodono djeca ometaju prilikom klanjanja namaza! Radi se o dvoje djece, jedno ima skoro 2 a drugo 3 godine. Žena i ja se trudimo maksimalno, da djeci objasnimo da se tiho i pristojno u džamijskim prostorima ponašaju, i možete zamisliti da ne uspjevamo uvijek u tome, pošto je to proces koji treba određeno vrijeme, dok djeca nauče i uvježbaju očekivano ponašanje! Određene džematlije očigledno nemaju razumijevanja za to, i očekivaju 100% pokornost djece u istom trenu, što je naravno nemoguće.  Djeca mi vrlo rado idu u džamiju i svaki put se obraduju kad žena i ja sa njima krenemo na namaz. Pošto smo žena i ja nažalost skoro jedini koji praktikuju dolazak sa djecom u džamiju, jer smatramo to vrlo važnim, da nam se djeca od malih nogu navikvaju na džemaat, džamiju, ibadet i namaz i da upoznaju islamske obrede i van kuće, osjećamo se jednim dijelom u pravu i ne želimo prekinuti taj naš čin! Isto tako šokirani smo od netolerancije prema djeci određenih džematlija! 
Malo mi je i krivo da se to ističe kao problem, pošto imamo trenutno većih i važnijih problema za rješavati u džematu! Dalje mi je žao što nema određene svijesti kod imama i tih džematlija koji se bune, da su djeca naša budućnost, da se treba zajedno pobrinuti o tome da se dolazak djece i omladine u džamiju poveća a ne da se odgone iz Božije kuće! Da li ima iko pravo da nam zabrani dolazak sa djecom u džamiju, i šta nam savjetujete kako da se ponašamo u tom slučaju!
Molim Allaha dragog da nam da sabura, tolerancije i poveća um i razum nas i svih muslimana na svijetu, i da uspjemo da se na najljepši način takvim "problemima" obraćamo i rješavamo, da džamije budu pune mađih ljudi!

 

Odgovor

Razumijemo Vašu začuđenost reakcijom pojedinih džematlija kojima smeta to što dovodite posve malu djecu u džamiju na namaze, zbog toga što tako mala djeca nisu u stanju da budu mirna tokom namaza, već svojim nestašlucima ometaju druge dok klanjaju. Vaša želja da djecu odmalena privikavate na džamiju i namaz je plemenita, ali se ona može realizirati i mimo redovnog namaza u džematu. Zamislite kada bi više osoba postupilo kao i Vi i dovodilo stalno svoju djecu od dvije, tri, četiri ili pet godina na namaz, na što bi to ličilo. Džemat bi se pretvorio u dječiji vrtić. Tako malu djecu ne treba redovno dovoditi na namaz u džamiju. Možete ih privikavati namazu i kod kuće, kada klanjate nafilu. A u džamiju ih možete dovesti ponekad, mimo namaza u džematu, a u džemat ih početi dovoditi kada budu sposobna da se koliko toliko kontrolišu i ne ometaju druge u klanjanju. Naravno, uz sve ove primjedbe, moramo skrenuti pažnju starijim džematlijama da budu tolerantniji i blagonakloni prema djeci te budu strpljivi ako se desi da mala djeca budu prisutna na namazu u džematu.

Naknadna akika

Pitanje

Nedavno saznah da mi poslije rođenja nije proučen ezan, ikamet i dova za ime. Da li je to obavezno i ima li potrebe i koji je način da se ono obavi naknadno ?

 

Odgovor

Nema potrebe naknadno učiti ezan, ikamet i dovu jer ste u međuvremenu vjerovatno više puta slušali ezan, ikamet, išli u džamiju itd. Cilj učenja ezana i ikameta na uho novorođenčeta jeste da to budu prve riječi koje će ući u njegovo uho. A kada se to ne desi prvih dana po rođenju, nema potrebe to činiti nakon više godina od rođenja djeteta.

Žena član džematskog odbora

Pitanje

Da li žena može biti član džematskog odbora?

 

Odgovor

Nema šerijatske smetnje da žena bude član džematskog odbora. To omogućavaju i normativni akti Islamske zajednice. Žene su ravnopravni članovi džemata, pa zašto ne bi mogle učestvovati u radu džematskog odbora i dati svoj doprinos radu za islam uz poštivanje i primjenu islamskih moralnih normi.

Utemeljenje obilježavanja hidžretske godine

Pitanje

Esselam alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu!
Htjela bih znati kako se opravda slavljenje Nove hidžretske godine, uzimam u obzir da se samo dva Bajrama slave koja su potvrđena, a sve ostale dane ne bi trebali slaviti jer nema potvrde u Kur'anu i Sunnetu. I da li to nije slijeđenje ostalih nemuslimana, a pitajmo se bili oni slavili naše Bajrame kao što mi  slavimo njihove praznike?

 

Odgovor

Način obilježavanja Nove hidžretske godine spada i domen običaja, a ne ibadeta, a osnovni je princip kod običaja da je on dozvoljen ako nema dokaz o njegovoj zabranjenosti. Mi nemamo dokaz da je zabranjeno obilježiti Novu hidžretsku godinu na ovaj ili onaj način. Pozivanje na princip zabrane bid'ata u ovom slučaju nije na mjestu.

Gusul poslije sanjanja

Pitanje

Da li se treba kupati, gusul uzeti, poslije sanjanja intimnog odnosa sa svojim čovjekom?

 

Odgovor

Nije obavezan gusul ako se samo sanja intimni odnos bez ejakulacije. Ukoliko dođe do ejakulacije sjemena tokom sna, obavezan je gusul.

O učinjenoj sehvi-sedždi

Pitanje

Esselamu alejkum!
Jednom mi se desilo, umjesto da ustanem nakon što je imam predao selam na desnu stranu (nehotično), i sam predam selam. Nakon što sam predao selam na desnu stranu, a nisam trebao, ustao sam, naklanjao propuštene rekjate i namaz završio sehvi-sedždom. Da li sam trebao činiti sehvi-sedždu?

 

Odgovor

Da, ispravno ste postupili u spomenutom slučaju.