A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Autentičnost hadisa

Pitanje

Jedno pitanje iz hadiske nauke. Često čujem efendije na vazovima kako spominju hadis da je Muhammed a.s. rekao poslije bitke na Bedru "vratismo se iz malog u veliki dzihad".
Tražio sam taj hadis i nisam ga dosad mogao naći, bar ne u toj literature koja je meni dostupna, tako da sam se na kraju konsultovao sa jednim imamom i on mi reče da je to potvora i da Muhammed a.s. to nikad nije rekao.

Uz mahsuz selam i unaprijed zahvalan za vaš trud i uz dovu Svevišnjem da vas nagradi za vaše odgovore.

 

Odgovor

Spomenuti hadis nije autentičan sa stanovišta lanca prenosilaca (slab je, ili, prema nekima, apokrifan), ali mu smisao nije daleko od islamskog shvatanja važnosti borbe protiv vlastitih slabosti, strasti i poriva. Bez pobjede u toj borbi, ne može se očekivati ni pobjeda u borbi protiv vanjskog agresora.

Supružnici u džennetu

Pitanje

Esselamu alejkum!
Da vas Allah nagradi za vaš trud što ulažete za odgovore .
Pitam vas u džennetu za ljude imaće po 70 hurija a kako će biti sa ženama koje će biti u džennetu da li će oni imati supružnika ili nešto drugo ili da li će biti zajedno sa svojem čovjekom ako oboje budu u džennetu ili koja je nagrada za žene u džennetu ?

 

Odgovor

U jednom hadisu se navodi da su džennetska uživanja i stvari samo po imenima identična ovozemaljskim, ali ne i po svojoj suštini. Zato se ne treba opteraćavati detaljima tih uživanja, već se skoncentrisati na to kako zaraditi džennet. Allah nikome neće učiniti nepravdu. U Kur'anu se kaže da će supruge biti zajedno sa svojim muževima u džennetu ukoliko oboje zasluže da u njega uđu. U džennet će ljudi ući očišćeni od zlobe i svega onoga što je nedolično, a imat će svega što im požele njihove čiste duše, kako muškarci tako i žene. Bespotrebno je i beskorisno raspravljati o tome da li će i koliko neko imati žena ili muškaraca u džennetu.

Stare vaktije i se(r)džade

Pitanje

Esselamu alejkum!
Inetresuje me šta da radim sa vaktijama koje više ne trebaju i serdžade koje su dotrajale? Ne želim da ih bacam a ne mogu ni čuvati te stvari koje mi više ne trebaju.

 

Odgovor

Ako na starim vaktijama ili se(r)džadama kojih se želite riješiti ima kur'anskih ajeta ili napisano Božije ime trebate ih spaliti kako ne bi završile na smetljištu.

Nošenje kravate

Pitanje

Srdačan selam i molim da mi date odgovor kako protumačiti opravdanost kravate na našim prostorima pogotovo kada to čine imami za kojim mi klanjamo, i za kojim se svijet povodi i radi daleko gore stvari?

 

Odgovor

Ne znamo šta je sporno u nošenju kravate, a da se u istom kontekstu ne osporava, npr., oblačenje odijela ili obuvanje cipela, ako bi se u osporavanju kravate posegnulo za argumentom povođenja za drugima (zapadnom modom). To je jedan detalj na odjeći za koji nema nikakav dokaz da je zabranjen ili pokuđen, tako da pomalo čudi postavljanje takvog pitanja. Šerijat je propisao koji dijelovi tijela moraju biti pokriveni odjećom (avret), dao opće smjernice o odjeći (da nije preuska i prozirna te da nije previše upadljiva bojom), ali nije strogo propisao stil, kroj i slične detalje u vezi odijevanja.

Šta učiniti sa hamajlijama

Pitanje

Selamun alejkum!

Šta učiniti s hamajlijama (konac na koji je naučeno) kojih se želim riješiti, s obzirom na to da znam da ih nije pohvalno (ili dozvoljeno) imati i nositi? Hvala Vam!

 

Odgovor

Te konce skinite i spalite.

Odlazak na proslave sa alkoholom

Pitanje

Selamun alejkum!
Volio bih znati je li u redu da se prisustvuje na proslavama i veseljima gdje se služi alkohol, na primjer rođendaske zabave i tako to, ukoliko nas familija ili prijatelji pozovu? Neki dan je rođak organizovao proslavu rođendana svoje kćerke koja je napunila godinu dana, međutim služio je alkohol pa je li to u redu da se odazovemo na to i slične proslave i zabave?

 

Odgovor

Islam je zabranio konzumiranje alkoholnih pića, osudivši ne samo one koji ih piju već i one koji imaju udjela u njegovoj proizvodnji, distribuiranju, prodaji i serviranju, a zabranio je i učešće u svečanostima na kojima se serviraju alkoholna pića. Prema tome, ne trebate prisustvovati rođendanskim ili bilo kojim drugim svečanostima na kojima se gostima serviraju alkoholna pića. Musliman treba držati do principa svoje vjere i do vlastitoga dostojanstva. Ako dotično lice ne poštuje Vaš princip, imate opravdanje da se ne odazovete njegovom pozivu.

Hadž mimo Rijaseta

Pitanje

Selamun alejkum!
Molim da mi odgovorite da li musliman - Bošnjak koji živi u BiH može ići na hadž organizovan mimo Rijaseta Islamske zajednice u BiH (čini mi se da postoji neki čovjek iz Tešnja koji organizuje hadž jeftinije nego što je to slučaj sa Rijasetom).

 

Odgovor

Niko mimo Rijaseta IZ, koji jedini u Bosni i Hercegovini ima potpisan sporazum s Ministarstvom hadždža K.S. Arabije o organiziranju odlaska na hadždž i umru, ne može organizirati hadždž niti umru. Vjerski poslovi muslimana, u koje spada i oragnizacija odlaska na hadždž i umru, u nadležnosti su Islamske zajednice. Prema tome pojedinci koji najavljuju neku svoju privatnu organizaciju hadždža samo obmanjuju ljude i dovode ih u zabludu, nudeći im ove ili one uslove. Upozoravamo sve muslimane da ne nasjedaju na takve obmane i da se klone kojekakvih mešetara. 

Tejemum umjesto abdesta

Pitanje

Esselamu alejkum!
Moje radno vrijeme je 8,5 sati. Abdest ne mogu toliko zadržati a na poslu imam loše uslove da ga promijenim (vode ima dovljno ali je WC frekventan). Da li je u redu ako u takvim okolnostima uzmem tejemum i klanjam namaz ili da namaz naklanjam kuci?

 

Odgovor

Ne može se koristiti tejemum ako je moguće upotrijebiti vodu bez obzira na okolnost koju spominjete. Ako nemate mogućnosti da klanjate na radnom mjestu, možete spojiti podne i ikindiju, odnosno akšam i jaciju prije odlaska na posao ili nakon povratka. Ako imate mogućnosti klanjati na vrijeme, to Vam je onda obaveza. Abdestit se može za minutu (ako ste obukli čarape na abdest i skidanje čarapa Vam predstavlja teškoću, možete učiniti mesh po čarapama umjesto pranja nogu).

Dileme oko imena Asija

Pitanje

Esselamu alejkum!
Molim vas da mi pomognete u rješavanju dileme u vezi imena Asija.  Znate hadis u kojem Muhammed s.a.w.s. mijenja ime jednoj ženi koja se zvala Asija (a piše da znači grješnica) nakon toga daje ime Džemila. Žena spomenuta u Kur'anu jeste Asija, žena faraonova koju Allah dž.š. navodi kao primjer. A čitam u knjigama muslimanskih imena ime Asija znači liječenica, ljekarka, stup, temelj. Ime moje prve kćerke je Sumeja, nama dobro poznata kao prva žena šehid u islamu pa eto i Asija je poznata u islamu, mada sam u nedoumici oko različitih značenja a sigurno je riječ u značenju harfova i izgovaranju samih njih.
Kod nas ne postoje dva slova "a" kako bi se mijenjalo značenje imena, ili predlažete da se ipak trebam kloniti sumnjivih stvari.
Unaprijed hvala i da vas Allah nagradi!!!
Molim vas da mi što prije odgovorite kako bih mogao otpočeti sa akikom i davanjem imena.

 

Odgovor

Ukoliko još uvijek niste dali spomenuto ime Asija, preporučujemo Vam da djevojčici odaberete neko drugo ime zbog toga što se u našem jeziku ne pravi razlika između harfova "sad" u imenici 'asija (u značenju griješnica) i "sin" u imenu Asija. U našem jeziku je izgovor ove dvije riječi identičan. Ako ste se već opredijelili za spomenuto ime, nema smetnje.

Hadždž u mladosti

Pitanje

Esselamu alejkum!
Planiram, ako Bog da, ove godine ići na hadždž. Međutim, sada kada sam to rekao svojima i kada se za to već zna, često čujem komentare od svijeta, kako je rano da ja idem (imam 26 godina), ne trebam još ići, itd. Pretjerujem li ja ako mislim da mi svi oni koji mi kažu da ne trebam ići na taj put, i da mi je to rano, ili ne znam ni ja šta, da mi oni ne misle dobro i da su mi to ustvari neprijatelji? Jednostavno, nezamislivo mi je da neko pametan može reći nekome ne bi ti trebao ići na hadž, još ti je rano i tako slične gluposti pričati.
Mahsuz selam!

 

Odgovor

Kod nas je dosta raširena i uvriježena pogrešna praksa i mišljenje da na hadždž trebaju ići samo osobe u poodmakloj životnoj dobi. Naravno, riječ  je o pogrešnom odnosu prema propisu hadždža. Niko nije siguran do kad će živjeti i zato se preporučuje da se haždž kao i druge vjerske obaveze izvrši čim se steknu uvjeti za njegovo izvršenje, bez odlaganja osim u slučaju nekog opravdanog razloga. Zato smatramo da je Vaša odluka ispravna i ne trebate se obazirati, a posebno ne uznemiravati, zbog kojekakvih prigovora koji su rezultat naslijeđenih stereotipa o starim hadžijama i sl. Međutim, ne biste se trebali uzrujavati zbog toga, eventualne prigovore ne uzimajte previše zaozbiljno, ne smatrajte te "dušebrižnike" neprijateljima, već budite tolerantni i blagonakloni, upravo onakvi kakvi trebaju biti hadžije. Nisu uvijek ti prigovori zlonamjerni, bez obzira koliko izgledali neprikladnim i nepotrebnim.