A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Namaz u prostoriji sa slikama živih bića

Pitanje:
Esselamu alejkum!
Zanima me da li je namaz ispravan ukoliko smo klanjali u prostoriji u kojoj se nalazi slika živih bića? Tačnije klanjao sam u takvoj prostoriji i prije namaza nisam vidio da se nalazi slika ispred mene i tek nakon što sam zavrsio sa namazom to sam primijetio. Sad me zanima da li takav namaz ispravan i da li ga treba  obnoviti ili ovo spada  pod mekruh?  


Odgovor:
Esselamu alejkum!
Vaš namaz je ispravan i nema potrebe da ga ponovo klanjate ili naklanjavate. U konkretnom slučaju niste počinili ni mekruh, jer niste znali da je na zidu slika živog bića. Ukoliko imate mogućnost da klanjate u prostoriji u kojoj nema tih slika u pravcu Kible, to je bolje.

Vrijeme između vjeridbe i sklapanja braka

Pitanje:
Esselamu alejkum.
Zanima me da li je potrebno da prođe određeno vrijeme između vjeridbe i braka? Da li je u redu da se u brak stupi par godina nakon vjeridbe, i da li je po islamu dozvoljen zaručnički prsten?

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Obično prođe neko vrijeme između zaručivanja i sklapanja braka. To je period koji je potreban da se osobe koje namjeravaju stupiti u brak upoznaju. Nije precizno određeno koliko traje taj period, to ovisi od samih zaručnika, njihovih planova i mogućnosti. No, općenito predugo trajanje zaruka nije dobro rješenje, jer zavlači osobe, a na kraju može doći do raskida. Brak se može sklopiti i bez zaruka, a može i nekoliko godina nakon zaruka. Zaruka je samo neka vrsta najave i obećanja sklapanja braka s dotičnom osobom. Ona ne obavezuje, ali je poželjno da se obećanje ispuni. Zaručnički prsten je dozvoljen; ako dođe do raskida zaruka treba ga vratiti, posebno ako zaručnica uzrokuje raskid zaruka.

Fizički kontakt prije braka

Pitanje:
Da li se smijem zagrliti i poljubiti sa djevojkom, i koliki je to grijeh? Ni pod kojim uvjetima ne planiramo učiniti blud.

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Mimo braka zabranjen je bilo kakav fizički kontakt između djevojke i mladića. Prema tome, držanje za ruku, poljubac i sl. spadaju u zabranjena djela. To je put ka još većem grijehu - bludu. Grijesi se razlikuju s obzirom na težinu i intenzitet zabranjenosti. Kako je blud najstrožije zabranjen, zabranjeno je i svako djelo koje vodi njemu, poput spomenutih postupaka pa i osamljivanja osoba u zatvorenoj prostoriji. Vodite računa o Allahovim propisima, pa će i On vas pomoći i smilovati vam se.

Čuvanje mezara prije dženaze

Pitanje:
Esselamu alejkum
Zašto se mezar čuva prije dženaze?

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Čuva se da ne bi došlo di nekog skrnavljenja. U iskopani mezar može nešto ili neko upasti, može neko nešto ubaciti, može dospjeti nečistoća (pas, ili neka druga životinje itd.). Prema tome, puno je razloga koji opravdavaju takav postupak. Razlozi su racionalne, a ne vjerske prirode.

Zatvaranje džamijskih harema nakon jacije

Pitanje:
Esselamu alejkum.
Nedavno sam u zimskom periodu oko 20h, u nastojanju da klanjam jaciju namaz, obišao oko 10 džamija u centru Sarajeva koje su bile zatvorene, zaključane i bez ikakvog mogućeg pristupa haremu da se u njemu klanja ili uzme abdest. Inače nisam iz Sarajeva, bio sam putnik. To me jako rastužilo. Želio bih čuti vas komentar na sve ovo i pitati da li se neko može smatrati odgovornim i kakvo je rješenje?

Odgovor:
Esselamu alejkum!
U zimskom periodu klanjanje jacije se završava negdje između 18:30-19:00 sati, što je znatno prije vremena kada ste obilazili džamije i tražili neki otvoreni harem radi klanjanja. Zatvaranje džamija i harema u ovom vremenu i u ovim okolnostima je neophodno te bi bilo neodgovorno ostaviti ih otvorenim, jer ima lopova koji obijaju džamije i kradu njenu imovinu, a neki ulaze u hareme i tamo čine neprimjerena djela. Prema tome, oni koji zatvaraju hareme nakon namaza, posebno tokom noći, radi njihove zaštite, postupaju odgovorno, a suprotno ponašanje bilo bi neodgovorno. Zato ne trebate biti tužni zbog zatvaranja džamija i harema, tokom noći, jer je u tome njihova zaštita, ali ima mjesta za tugu zbog situacije i okolnosti koje primoravaju na pribjegavanje ovoj mjeri. Uz malo truda moguće je u Sarajevu i bilo kojem drugom gradu gdje ima muslimana naći prostora za abdest i klanjanje.

Briga o psu lutalici

Pitanje:
Es-selamu alejkum 
Pročitao sam hadis:
„Buhari i Muslim bilježe hadis da je Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi ve selleme, rekao:
'Ko bude imao psa, osim zbog čuvanja zemlje ili zbog lova, gubit će nagradu dnevno po jedan kirat (a u drugom rivajetu dva kirata)'.“
Pa me interesuje da li sam ja grešan pošto moji roditelji imaju malog psa kojeg drže ispred kuće jer se boje da će negdje gladovati ili biti žedan?

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Nahraniti gladnu i napojiti žednu životinju je sevap. Međutim, to ne znači stalno držanje psa samo zbog hranjenja, jer će životinja pronaći sebi hranu, osim ako je bolesna i nemoćna da sama pronađe hranu. U tom slučaju može se uvrstiti u prvi slučaj.

Slušanje rukje u stanju hajza

Pitanje:
Esselamu alejkum.
Da li žena u stanju hajza smije prisustvovati učenju rukje i da li se njoj može učiti rukja u stanu hajza?

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Nije zabranjeno slušanje učenja Kur'ana u tom stanju.

Lov i ribolov

Pitanje:
Eselamu alejkum,
Molim Vas da mi pojasnite vezano za lov i ribolov. Zaposlen sam i od svoje zarade mogu prehranjivati svoju porodicu i sebe. Da li je dozvoljeno ubijati divlje životinje (koje su dozvoljene za jesti) u sezoni lova, također da li je dozvoljeno pecati ribu u sezoni ribolova?

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Lov i ribolov u sezoni kada su dopušteni smatraju se i šerijatski dopuštenim djelima, ukoliko postoji potreba za ulovom, a ne samo radi puke zabave. Nije dopušteno ubijati životinje radi razonode i zabave.

Ime "Armin"

Pitanje:
Da li je ime Armin muslimansko ime?

Odgovor:
Esselamu aejkum!
Ime "Armin" ne spada u tradicionalna muslimanska imena. Riječ je o novokomponovanom imenu, vjerovatno preuzetom iz germanske kulture. Mnogi muslimani nose takvo ime, među njima mnoga djeca, pa je nezahvalno govoriti o tim imenima, jer se osobe koje ih nose mogu naći povrijeđenim. Slična spomenutom su tradicionalna muslimanska imena Amin ili Emin. Budući da ni ime Armin nema neko loše značenje i prizvuk u našem jeziku, te smatramo da nema smetnje dati djetetu i to ime, mada preferiramo davanje tradicionalnih muslimanskih imena. Imena imaju važnu identitetsku i kulturološku dimenziju.